Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor er det dere ikke får sove eller hva ligger dere våkne for?

Selv har jeg hatt litt vanskeligheter i perioder, men da merker jeg det er fordi jeg ligger for mye på sofaen pga lav energi :( Så da har jeg faktisk tvunget meg selv til å gjøre noe fysisk og da retter det seg litt altså! Var i svømmehallen fredag kveld og jeg har sovet som et barn siden!! Svømte ikke så mye pga bekken som verker litt, men bare det å badee gjør meg deilig og salig :) Sov da hele 10 timer!!!! i strekk til lørdag <3

Vet ikke om noen av dere har det på samme måte, men hvis det kan hjelpe en av dere på lik linje som meg selv, så hjelper det å dele erfaringen :)

Aner ikke, og det er noe av grunnen til at det føles så slitsomt. I natt var jeg stuptrøtt, følte omtrent det svimla når jeg måtte opp og tisse - men sovner ikke. Sov ikke i natt, hatt 1,5 time på sofaen nå istad, men er ingen garanti for at jeg sovner i natt fordi. Brukte egenmelding tidligere i vinter da jeg ikke sov på to døgn liksom :P

Hjelper noen ganger litt å ha fri, men klarer ikke å identifisere det som en klar faktor heller. Glad jeg kan styre mye sjøl på jobb iallfall, sjøl om jeg blir utslitt av dette .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også mye kvalm. Spesielt om morgenen er det ille, men det kan komme kastet på meg når som helst egentlig. Snart ei uke siden sist oppkast da, så det er jeg glad for. :jepp: Fatter ikke at jeg greide å holde meg på jobb, eller på beina for den del, da jeg kasta opp sju ganger om dagen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestilt vogn! Bugaboo Buffalo med svart understell og petrol blue som tekstilsett. Gleder oss til den kommer i hus. Mannen sier vi må øve oss på å trille. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, helt nederst på siden kan du trykke på "vis fullversjon" da kommer tickere osv opp :)

Jeg vet, men det liker ikke telefonen min så da henger hele driten seg ;)

Gammel telefon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestilt vogn! Bugaboo Buffalo med svart understell og petrol blue som tekstilsett. Gleder oss til den kommer i hus. Mannen sier vi må øve oss på å trille. :ler:

Grattis med vogn! Det er så stas å kjøpe babyutstyr :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aner ikke, og det er noe av grunnen til at det føles så slitsomt. I natt var jeg stuptrøtt, følte omtrent det svimla når jeg måtte opp og tisse - men sovner ikke. Sov ikke i natt, hatt 1,5 time på sofaen nå istad, men er ingen garanti for at jeg sovner i natt fordi. Brukte egenmelding tidligere i vinter da jeg ikke sov på to døgn liksom :P

Hjelper noen ganger litt å ha fri, men klarer ikke å identifisere det som en klar faktor heller. Glad jeg kan styre mye sjøl på jobb iallfall, sjøl om jeg blir utslitt av dette .

Hei! Vi er enda flere :)

Egentlig litt godt å lese at det er flere som våkner uten grunn, du også Nori.

Jeg kan våkne av at jeg må på do i to tida, og ikke sovne før 6.. veldig slitsomt!

Jeg har nå vært 20% sykmeldt pga dette noen uker, og det har blitt så utrolig mye bedre! Det å vite at jeg har en kort dag gjør at jeg blir mer avslappet generelt tror jeg, og også lettere å sovne igjen. Selv om det ikke føles som jeg ligger og stresser sååå mye når jeg ligger våken.

Jeg trener også regelmessig, 3 ganger i uka, og merket ikke noe særlig forskjell på de dagene. Legen min og jeg tror det er en kombinasjon av at hormonene sammen med at det er lite dagslys om dagen gjør det ekstra vanskelig for kroppen å ha en normal døgnrytme.

Vel, mitt råd er faktisk gradert sykmelding. Det gjør underverker for meg. Men jeg gråt kvelden før jeg skulle spørre om det, føltes som veldig nederlag for meg. Men har gjort bra for forholdet og, hihi. :)

Har også fått råd om dagslyslampe, men nå har det blitt så mye bedre uansett. Men sykmeldingen gjør at jeg kan være mer ute mens det er dagslys, mulig det har hjulpet og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til å tenke på den ideelle fødselsdato for oss som venter mai-barn: 15.05.15 klokken 15.05 😄😄

Dagen etter min termin ;) Jeg har fått beskjed om å føde på 17. mai for vi har en del familiemedlemmer født den dagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen etter min termin ;) Jeg har fått beskjed om å føde på 17. mai for vi har en del familiemedlemmer født den dagen ;)

Det er veldig mange bursdager i mai i mannens familie, jeg har fått beskjed om å holde meg unna mange datoer. Den eneste datoen jeg helst skulle unngått er fsktisk 17. Må være litt kjipt å ha bursdag en dag alle er opptatt med andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil føde 1.5.15

Det vil jeg og!

Svigermor vil at jeg skal føde 05.05. Litt kjipt at hun ønsker at svigerdattera skal gå en uke over termin ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er fem i familien (inkludert meg) som har bursdag i mai, så jeg tror jeg må knipe sammen hvis fødselen starter på en av de dagene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen! Ett spm! Dersom jeg har sovet hele natten igjennom uten å tisse, våkner jeg av en smerte/rar følelse på venstre side av magen. Dette letter med en gang jrg får tømt blæra. Har også merket at hvis jeg legger meg og kjenner at jeg må tisse, men sovner fra det (dumt jeg vet) så kan jeg våkne med denne "smerten" om natten å. Men er kun når jeg har "overfull" blære. Noen som har opplevd lignende? Hva kan det være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! Ett spm! Dersom jeg har sovet hele natten igjennom uten å tisse, våkner jeg av en smerte/rar følelse på venstre side av magen. Dette letter med en gang jrg får tømt blæra. Har også merket at hvis jeg legger meg og kjenner at jeg må tisse, men sovner fra det (dumt jeg vet) så kan jeg våkne med denne "smerten" om natten å. Men er kun når jeg har "overfull" blære. Noen som har opplevd lignende? Hva kan det være?

Jeg får vondt av å ikke tømme blæra, det er rett og slett pga at babyen blir presset oppover som jeg har skjønt det. Jeg får i hvert fall ekstra høy mage når blæra er full.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! Ett spm! Dersom jeg har sovet hele natten igjennom uten å tisse, våkner jeg av en smerte/rar følelse på venstre side av magen. Dette letter med en gang jrg får tømt blæra. Har også merket at hvis jeg legger meg og kjenner at jeg må tisse, men sovner fra det (dumt jeg vet) så kan jeg våkne med denne "smerten" om natten å. Men er kun når jeg har "overfull" blære. Noen som har opplevd lignende? Hva kan det være?

Jeg våkner også av at det gjør vondt før jeg tømmer blæra, selv om jeg klarer å holde meg lenger og jeg ikke føler det kommer så alt for mye ut når jeg tisser.. Men regner med det er baby som presser mot blæra! Jeg har også merket at midt på dagen hvis jeg har holdt meg litt lenge, så kan det gjøre litt vondt å presse ut de siste dråpene.. Men de tester jo for UVI på hver kontroll så regner ikke med at det har noe med det å gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vil føde 1.5.15

Det var jo enda kjekkere dato da, bare dumt den er 22 dager før termin :P den eneste datoen som ikke "passer" er 17. mai..tenker litt på at det må være kjedelig for barnet å dele bursdagen sin med resten av Norge :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.mai er jo perfekt! De aller fleste har fri, og man kan alltid feire bursdagen på selve dagen. Jeg hadde termin 1.mai med førstemann. Men han kom litt forsinka gitt.. Denne gangen er termin 20.Juni, synes egentlig det er en fin dato. Skal i bryllup 27. Håper enten jeg fortsatt er gravid, eller føder litt før termin.

(Btw, bryllupet skal holdes i hagen vår, hadde aldri orket å dra bort i bryllup med et lite knøtt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en bestilling inne på 25 april (termin er 28 april) her fra mine besteforeldre :fnise: Helt ok for meg! Selv har jeg mer trua på 9 mai, som det er jeg maks får lov til å gå til. Storebror har 19 mai, så de havner uansett på hver sin lønning ;)

Jeg fikk noen vanvittig smertefulle kynnere i går da jeg var ute og gikk litt fort. Trodde ikke de skulle gjøre vondt jeg? Hadde ingen i forrige svangerskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på svangerskapskontroll igjen. Har et SF-mål som ligger over kurven, så ble henvist til ultralyd. Legen trodde ikke nødvendigvis dette betyr at det er en kjempebaby, men jeg spurte om henvisning selv, og hun mente også at det er bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite. Jeg skal innrømme at det var litt selviske årsaker også, det skal bli godt å se at alt faktisk er i orden med babyen en gang til :sjenert: Ellers var alt bra :)

Helt normalt å ha en stille og rolig baby også, jeg tok det opp mens jeg var der. Legen hadde hatt det selv i sine svangerskap. Så det var også betryggende å høre :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...