Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Høres ut som en god innstilling! Uansett vil kjønnet bety veldig lite når den lille først er på utsiden. Da er det mer et barn enn et kjønn. Og så gjør de morsomme ting. :D

Kjønn er underordnet, viktigste er at ungen er frisk :Nikke: Men må si at jeg likevel er utrolig nysgjerrig og gleder meg veldig til å finne ut hva det er inne i magen!

Og til at den gjør morsomme ting selvsagt :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå kommer jeg og er sånn kjip igjen, men det er ingenting som tyder på at det har noen effekt. Hvorfor kan du lese mer om her.Tjomlid pleier å ha ganske god oversikt over ulike studier, og har skrevet en bok om Placebo-effekten.

Hvis vi skal se litt logisk på det, så påstås det jo at disse akupunkturnålene settes i "energibaner" som da påvirker ulike steder på kroppen. Gammel overtro, rett og slett, det gir ingen mening med tanke på vår moderne medisin og kunnskap.

Og bekkenløsningen i seg selv er jo vond fordi det er leddene som går fra hverandre (det må de, for at babyen skal komme seg ut), de kommer jo ikke på plass igjen av noen tynne dustenåler som stikkes inn i øret. Derimot er dagsformen veldig avhengig av hvordan bekkenet belastes! Jeg merker selv at de dagene jeg er flink og holder beina samlet, ikke sklir på isen og ikke bærer tung - da kjenner jeg ikke noe til bekkensmertene. Er jeg derimot uforsiktig, kan jeg knapt gå etterpå.. :(

Ikke minst.. 800 KRONER? Snakk om RÅ UTNYTTELSE av noen i en sårbar situasjon! Jeg blir direkte SINT.

Jeg tipper det vil være minst like mye placeboeffekt - og kanskje litt reell effekt- av bassengtrening i varmt vann. Det tilbyr de her i kommunen, kanskje de har noe i nærheten hos dere også Hvitløk og Dyregod?

Jeg er skeptisk til det selv, så kommer ikke til å betale i dyre dommer for det, selv om venninnen min er overbevist. Men jeg merker at jeg blir litt desperat de gangene jeg ikke har sovet om natta sånn som nå. Jeg trener allerede hos fysio, både bassengtrening og gruppetimer. Det gir en viss effekt, men ikke så mye som jeg skulle ønske. Skulle så gjerne kommet tilbake i jobb litt, men det spøker for det nå. Fysioterapeuten anbefalte meg å ikke jobbe...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skeptisk til det selv, så kommer ikke til å betale i dyre dommer for det, selv om venninnen min er overbevist. Men jeg merker at jeg blir litt desperat de gangene jeg ikke har sovet om natta sånn som nå. Jeg trener allerede hos fysio, både bassengtrening og gruppetimer. Det gir en viss effekt, men ikke så mye som jeg skulle ønske. Skulle så gjerne kommet tilbake i jobb litt, men det spøker for det nå. Fysioterapeuten anbefalte meg å ikke jobbe...

Da er det sikkert lurt å ikke jobbe, og kanskje prøve å finne ut hva som gjør at du trigger mer vondt. Hos meg er det å sitte oppreist på stoler og å gå for mye, i tillegg til bæring. Det er ganske hemmende, men forsøker å holde meg i aktivitet likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med jente i magen, schadenfreude!

Magefølelsen min har stemt begge gangene. Denne gangen var nesten hele familien overbevist om at vi venter en gutt til. Jeg var den eneste som trodde jente. Og hadde rett. Det skal jo sies at oddsen for å gjette riktig er forholdsvis bra da 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det sikkert lurt å ikke jobbe, og kanskje prøve å finne ut hva som gjør at du trigger mer vondt. Hos meg er det å sitte oppreist på stoler og å gå for mye, i tillegg til bæring. Det er ganske hemmende, men forsøker å holde meg i aktivitet likevel.

Gratulerer med jente, forresten! :) Det blir det her også!

Ja, det er nok best å ikke jobbe. Jeg trener hos fysio og tar det med ro utenom når jeg er med datteren min. Jeg tror jeg må begynne å bygge opp ryggen i senga nå, siden jeg ikke får sove noe særlig på natten. Jeg har vurdert en sånn gravidpute bbhug me tror jeg den heter. Men den er ko svindyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med jente i magen, schadenfreude!

Magefølelsen min har stemt begge gangene. Denne gangen var nesten hele familien overbevist om at vi venter en gutt til. Jeg var den eneste som trodde jente. Og hadde rett. Det skal jo sies at oddsen for å gjette riktig er forholdsvis bra da 😉

50% første, 25% på begge to? Jeg mener det er noe sånt i hvert fall.

Jeg syns det er litt moro med én av hver, men er spent på hvor godt de kommer til åleke ssammen etterhvert. Husker at jeg alltid ønsket meg en storebror. Tror kanskje en storebror er bedre enn en sladrende, snusfornuftig storesøster ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det fler som syns sånn mamma bukser med strikk over magen er fryktelig ubehagelige? Er på vei til middag med en vennine nå og sitter på busswn pg er småkvalm grunnet den strikk greia =P aah the pregger problems =P

Jeg synes de er veldig komfortable.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50% første, 25% på begge to? Jeg mener det er noe sånt i hvert fall.

Jeg syns det er litt moro med én av hver, men er spent på hvor godt de kommer til åleke ssammen etterhvert. Husker at jeg alltid ønsket meg en storebror. Tror kanskje en storebror er bedre enn en sladrende, snusfornuftig storesøster ;)

Ja, oddsen blir vel noe sånt ja :) Er også veldig spent på hvordan det blir å ha en av hver. Rart hvordan jeg føler at jeg "kan" guttebarn, men føler meg helt uviten i forhold til jente. Som om det er enorm forskjell! Haha :)

Blir jo morro å oppleve begge deler.Ser for meg tenårene hvor kompisene til storebror begynner å synes lillesøster er interressant, og lillesøsters venner fniser litt ekstra når storebror er hjemme. Kan bli artig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg fikk sterke bekkensmerter for to uker siden, og begynte hos fysio. Men jeg må si at det ikke er før for to dager siden da jeg begynte hos kiropraktor at jeg virkelig merket en stor forskjell. Er utrolig deilig å kunne gå mer enn tre skritt uten at det hogger til inni hofta! igår merket jeg så og si ingenting til det.

Jeg har hørt fra flere at det er kiro eller manuellterapeut som hjelper best ved bekkenpbm, og sånn er det nok også for meg. Men jeg tenker at alle kropper er forskjellige! Og man skal ikke skimse av placebo effekten av hverken det eller akupunktur, men generelt så synes jeg folk må få prøve det de vil og betale for det som hjelper. Men det bør jo gi noe resultater etterhvert da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fler som syns sånn mamma bukser med strikk over magen er fryktelig ubehagelige? Er på vei til middag med en vennine nå og sitter på busswn pg er småkvalm grunnet den strikk greia =P aah the pregger problems =P

Hei!

Jeg synes strikken klør veldig, og blir varm. Men jeg kjøpte bukser på Svangerskapet i Oslo som bare har litt ekstra strikk øverst - som ikke på langt nær dekker magen. De er veldig komfortable foreløpig hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg fikk sterke bekkensmerter for to uker siden, og begynte hos fysio. Men jeg må si at det ikke er før for to dager siden da jeg begynte hos kiropraktor at jeg virkelig merket en stor forskjell. Er utrolig deilig å kunne gå mer enn tre skritt uten at det hogger til inni hofta! igår merket jeg så og si ingenting til det.

Jeg har hørt fra flere at det er kiro eller manuellterapeut som hjelper best ved bekkenpbm, og sånn er det nok også for meg. Men jeg tenker at alle kropper er forskjellige! Og man skal ikke skimse av placebo effekten av hverken det eller akupunktur, men generelt så synes jeg folk må få prøve det de vil og betale for det som hjelper. Men det bør jo gi noe resultater etterhvert da :)

Er det ikke sånn at kiropraktor hjelper best hvis du har bekkenlåsning og ikke løsning? Hva gjør kiropraktor egentlig? Betaler du noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg synes strikken klør veldig, og blir varm. Men jeg kjøpte bukser på Svangerskapet i Oslo som bare har litt ekstra strikk øverst - som ikke på langt nær dekker magen. De er veldig komfortable foreløpig hvertfall :)

hm.. Kanskj det er noe å prøve! Er deilig på i starten, men så blir jeg nesten litt uvell... Nå skal det sies ar jeg blir uvell om jg har på en stram genser over magen også altså :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiropraktor er det eneste som funker her. Jeg har hatt både bekkenlåsning (før jeg ble gravid) og har bekkenløsning nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker heller ikke de gravidbuksene med strikk. Nå måtte jeg pakke bort de vanlige buksene mine *snufs* - så nå blir det tights ei stund på jobb, og joggebukser hjemme. Greier bare ikke å venne meg til de strikkene. De er så høyt oppe, de er stramme, men jeg føler at de glir ned og da går jeg og drar i de. Og de buksene er virkelig ikke flatterende for rumpa, jeg får skikkelig fæl rumpe. Blæh. Jeg har ingen problemer med at jeg har halvparten av svangerskapet igjen, men jeg sliter virkelig med klær altså. Og så er jeg litt kjip, jeg gidder ikke å bruke masse penger på klær jeg sannsynligvis ikke liker helt, og uansett bare bruker et halvt år til. Får satse på varm vår og lite vann i beina, så jeg kan gå i skjørt og bare legger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes buksene fra HM er helt ok...sitter ikke som et skudd, men er behagelige å gå i hvertfall :) mitt problem er at de er for store rundt magen, så strikken strammer ikke rundt! Men det kommer nok etterhvert :)

Nå er bilstol i boks! Maxi cosi cabriofix med base.. Så står det mellom TFK og Babyjogger elite på vogn.. Likte begge veldig godt, og pris er ca. den samme. Minus med TFK er glidelås for å justere sittehøyden i sportsdelen + litt vanskeligere å slå sammen enn Babyjogger (selv om den ikke virket vanskelig å slå sammen). Babyjogger hadde derimot ikke håndbrems..hmmm

Endret av graving
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tenker det blir en større utfordring å finne ammeklær! Bruker som sagt stort sett bare kjoler, men det tar seg jo liksom ikke så bra ut å løfte opp hele kjolen når man skal amme, iallefall ikke når man er ute i offentlighetens lys ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Androide: sjekk Milker. Jeg er veldig glad i det konseptet og har en del kjoler derfra. Bodde i ullkjolene mine hele vinteren sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det blir en større utfordring å finne ammeklær! Bruker som sagt stort sett bare kjoler, men det tar seg jo liksom ikke så bra ut å løfte opp hele kjolen når man skal amme, iallefall ikke når man er ute i offentlighetens lys ;)

Det hadde en del ammekjoler utstilt på Svangerskapet da jeg var innom butikken der. ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milkerskjolene ser kjempefine ut!! Men de jeg fant (på salg) kosta jo 699,-, det er over mitt budsjett :sjenert: Ser på ebay, men tror jeg skal unngå de som kommer fra Kina, da får jeg vel ikke plass til en halv pupp en gang :P

Endret av Androide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...