Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Nå tror jeg at jeg har fått min første antydning til bekkenløsning. I går jogget jeg og presset meg sikkert litt for mye da jeg begynte å få litt vondt i nederste del av magen. Etter trening var jeg støl/øm på innsiden av låra, mot lysken..i dag har jeg ikke vondt der lenger, men derimot er jeg øm i nederste del av magen.. :( Jeg leste at alle får bekkenløsning i svangerskapet, men i varierende styrke...er det slik dere også kjenner det?

Jeg har kraftig bekkenløsning og kjenner det mest bak i korsryggen og nedover halebeinet. Og nedover lårene når det er skikkelig ille. Men det kan nok også sitte i lysken og foran. Du er heldig som har klart å jogge til nå! Jeg klarer så vidt å gå jeg. Men det er nok lurt å lytte til kroppen og ikke jogge hvis det blir veldig vondt. Håper du ikke blir verre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg vært på oul, og alt så bare bra ut! Vi skal ha en jente til og termin er 21 juni :)

Så bra at alt var bra :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg at jeg har fått min første antydning til bekkenløsning. I går jogget jeg og presset meg sikkert litt for mye da jeg begynte å få litt vondt i nederste del av magen. Etter trening var jeg støl/øm på innsiden av låra, mot lysken..i dag har jeg ikke vondt der lenger, men derimot er jeg øm i nederste del av magen.. :( Jeg leste at alle får bekkenløsning i svangerskapet, men i varierende styrke...er det slik dere også kjenner det?

Man kan ha bekkenløsning enten foran eller bak. Kan være du begynner å få det foran i symfysen. Jeg har det bak og da gjør det vondt nederst i korsryggen, inni rumpa og på siden av hoftene. Og det føles ut som om det knekker inni hofta når jeg legger press på den. Ta det med ro utover og oppsøk lege dersom det blir verre :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med OUL, Dyregod! Litt spent på om vi ender med samme termin, jeg har OUL neste uke. Gratulerer med jenta!

Graving: det kan jo ha vært bare det at du overanstrengte deg. Det kan jo etterhvert utløse kynnere og slikt. Eller bare at ligamenter blir strukket og er litt ømme etterpå. Det er i hvert fall veldig vanlig med litt vondt nå og da, og litt tendenser til bekkensmerter opplever vel nesten alle fra eller til?

Hos meg sitter bekkensmertene stort sett foran i symfysen. Jeg kan bare glemme å løpe, for hvert steg jeg tar er ubehagelig nok som det er. Særlig den store snømengden det har vært de siste dagene her er litt slitsom, har hatt et par tryn og noen spagater som ikke har vært heldig for bekkenet i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vært på oul, og alt så bare bra ut! Vi skal ha en jente til og termin er 21 juni :)

Gratulerer så mye med jente i magen! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt står bra til Dyregod!! :)

Bekkenet er bedre nå, så var nok bare en beskjed fra kroppen om å ta det litt mer med ro..blir tur fremfor joggig nå :) anstrenger nok kroppen på en annen måte nå som det er så glatt ute også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med jente i magen, Dyregod! Og at alt var bra! 😃

Jeg håper jeg slipper bekkentrøbbel. Var veldig heldig med det sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Håper det ikke blir noe verre, graving. Og håper du slipper unna, LindaM! Jeg fungerer dårlig i hverdagen så merker at det blir lange måneder. Men det som er så deilig er at man føler seg så lett og frisk etter fødsel. Det gjorde jeg sist i hvert fall! Var i topp form i forhold til sånn jeg var i svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, syns jeg kjenner så lite liv for tida. Var hos jordmor i går og hørte hjertelyden, og kjenner litt, men ikke noen ordentlige spark føler jeg. Mulig han bare har snudd seg litt? Er 26+2,vet ikke om jeg skal bekymre meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, syns jeg kjenner så lite liv for tida. Var hos jordmor i går og hørte hjertelyden, og kjenner litt, men ikke noen ordentlige spark føler jeg. Mulig han bare har snudd seg litt? Er 26+2,vet ikke om jeg skal bekymre meg..

Prøv å spise en is eller noe annet kaldt og søtt og se om det livner opp. Hvis du føler det er lite liv for lenge er det sikkert greit å ta en prat med jordmor :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, syns jeg kjenner så lite liv for tida. Var hos jordmor i går og hørte hjertelyden, og kjenner litt, men ikke noen ordentlige spark føler jeg. Mulig han bare har snudd seg litt? Er 26+2,vet ikke om jeg skal bekymre meg..

Jeg er 25+4 og har tenkt akkurat det samme som deg denne uken. Drakk en kaffe på tom mage på sengen i dag og da ble det mye liv :) Føler liksom det er mer spark innvendig? Kanskje de bare har snudd seg tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å spise en is eller noe annet kaldt og søtt og se om det livner opp. Hvis du føler det er lite liv for lenge er det sikkert greit å ta en prat med jordmor :)

Har bedt samboeren kjøpe med seg søt saft hjem, det skal vel funke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er 25+4 og har tenkt akkurat det samme som deg denne uken. Drakk en kaffe på tom mage på sengen i dag og da ble det mye liv :) Føler liksom det er mer spark innvendig? Kanskje de bare har snudd seg tenker jeg :)

Har brukt opp koffeinkvota mi i dag, ellers skulle jeg prøvd det! Ja, han har kanskje bare det, men bekymra blir jeg uansett vettu.. Men når jordmor fant fin hjertelyd i går så stresser jeg kanskje unødvendig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg som ikke har kjent liv? :/

Jeg tror vi er de som er kortest på vei i gruppa, og i tillegg er jo morkaka foran :) Du kjenner nok noe snart. Du skrev du trodde du kjente noe her om dagen?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...