Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg klarer ikke helt å skjønne at vi skal ha baby igjen, jeg. Selv om vi nå har sett ham på UL, funnet navn og det er mye liv der inne er det veldig fjernt alikevel. Mulig det er fordi jeg gruer meg veldig til fødselen, og sliter litt med å se forbi den.

Men jeg gleder meg veldig, selv om den første tiden er slitsom. Lurer på om han likner like mye på broren sin som jeg forventer :fnise:

Storebror er veldig opptatt av om lillebror kan høre ham igjennom magen, og om han er inne i navlen min. I går kom han og la teppe på magen min fordi babyen skulle sove :rodmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er uvirkelig at vi skal få et lite familiemedlem til. Men jeg gleder meg nesten mer denne gangen siden jeg vet hvor fantastisk det er. Jeg gleder meg til fødselen til og med, haha. Men hadde en god opplevelse med fødsel da.

Men det er allikevel noen ganger vanskelig å forstå at man har baby i magen. Det blir først virkelig når den kommer ut tror jeg ;)

Skrevet (endret)

Jeg klarer ikke helt å skjønne at vi skal ha baby igjen, jeg. Selv om vi nå har sett ham på UL, funnet navn og det er mye liv der inne er det veldig fjernt alikevel. Mulig det er fordi jeg gruer meg veldig til fødselen, og sliter litt med å se forbi den.

Men jeg gleder meg veldig, selv om den første tiden er slitsom. Lurer på om han likner like mye på broren sin som jeg forventer :fnise:

Storebror er veldig opptatt av om lillebror kan høre ham igjennom magen, og om han er inne i navlen min. I går kom han og la teppe på magen min fordi babyen skulle sove :rodmer:

så søt storebror er med lillebroren sin da :) har du lest på komikerfrue sin blogg? Husker hun skrev en del om fødeangst og anbefalte enkelte bøker/kurs som hjalp henne. Kan jo være noe å teste ut? :)

I dag har jeg vært på ultralyd! Ble satt frem til 17+6, uke 18 i morgen :D Alt var fint med den lille, og h*n vinket til oss. Fremdeles en veldig rolig baby da. Det var kjekt å se hvor stor h*n var blitt siden sist (6 uker siden), nå så vi jo skjelett og beina tydelig. Dette var jo privat UL, men jordmor sa det var lurt av oss at vi kom nå, fordi jeg vil jo være ca. 22 uker på vei på OUL og da kan termin bli feil. Hun sa at de ville ta hensyn til målene hun hadde gjort på denne UL. :)

Synes graviditeten ble mer virkelig for meg etter UL :) når fosteret var blitt såpass stort så går det mer og mer opp for meg! Men det som var litt skuffende var at bildene ble dårligere enn uke 12 (en filleting å skuffe seg over, jeg vet!! :)) hadde bare gledet meg til å vise dem til besteforeldrene..

Endret av graving
Skrevet

Synes graviditeten ble mer virkelig for meg etter UL :) når fosteret var blitt såpass stort så går det mer og mer opp for meg! Men det som var litt skuffende var at bildene ble dårligere enn uke 12 (en filleting å skuffe seg over, jeg vet!! :)) hadde bare gledet meg til å vise dem til besteforeldrene..

Det samme opplevde vi sist. Faktisk var det eneste gjenkjennelige bildet i uke 18 noe som lignet mest på The Silence fra Doctor Who og det var bare creepy :ler: Men her var det vel egentlig bare jeg som syns bildene var veldig spennende, besteforeldrene var ikke så interesserte. Det er jo grenser for hvor spennende det er å se på noen hvite blobber, liksom. Da var det mer interessant så snart den var ute!

Jeg venter spent på innkalling til OUL. Er over en uke siden svangerskapskontrollen nå, så syns det er på tide at den kommer snart. Uke 14 nå snart, skjønner ikke helt hvor den tiden har blitt av.

Kjenner at nå om dagen er jeg mest spent på om den nye lille kommer til å ligne broren sin. Og så kjenner jeg at det skal bli deilig med juleferie, selv om jeg må jobbe noen dager.

Skrevet

Det ble de her også, hadde håpet på klare ultralydbilder med en tydelig profil av lille, men de ble veldig uklare. Menmen, vi får vel se originalen etter hvert :)

Skrevet

Det samme opplevde vi sist. Faktisk var det eneste gjenkjennelige bildet i uke 18 noe som lignet mest på The Silence fra Doctor Who og det var bare creepy :ler: Men her var det vel egentlig bare jeg som syns bildene var veldig spennende, besteforeldrene var ikke så interesserte. Det er jo grenser for hvor spennende det er å se på noen hvite blobber, liksom. Da var det mer interessant så snart den var ute!

er.

Haha det der kunne minne om h*n i magen min også :fnise: :fnise: er vel bare jeg som er litt stolt og har lyst til å vise frem bilder, men orginalen blir nok kjekkere å vise frem :D

Her er det siste dag før ferie, det skal bli fantastisk!!!!!! :)

Skrevet

Her er det siste dag før ferie, det skal bli fantastisk!!!!!! :)

Samme her! Skal bli så utrolig godt med laaaang juleferie! :danse:

I morgen er det OUL og jeg både gleder og gruer meg. Drømte i natt at barnet hverken hadde armer eller bein! :sjokkert:

Skrevet

så søt storebror er med lillebroren sin da :) har du lest på komikerfrue sin blogg? Husker hun skrev en del om fødeangst og anbefalte enkelte bøker/kurs som hjalp henne. Kan jo være noe å teste ut? :)

Takk for tips! Vi skal på vekstestimering i uke 30 (18 februar) og hvis han da ligger an til å bli over 4 kg, noe jeg ser som svært sansynlig, velger vi planlagt keisersnitt.

Så bra alt var bra på ultralyd! :)

Skrevet

Klokka 11 er det tid for OUL! :bond:

Håper virkelig alt er som det skal.

Skrevet

Lykke til idag Nori! :)

Så koselig å lese om hvordan det går med alle :) jeg skal på OUL i morgen, grugleder meg. Har vært på to ultralyder allerede, og der så heldigvis alt bra ut. Er veldig spent på om vi får vite kjønn i morgen, er så nysgjerrig! Lille i magen sparker mye også, det er veldig koselig :)

Jeg gleder meg veldig til barnet kommer, men iom at dette er nr 2 vet jeg jo litt om hvordan det er. Jeg gruer meg litt og faktisk (selv om det er en fryktelig ting å si), for de første ukene var veldig tøffe med førstemann. Og han var en enkel baby har jeg skjønt, det var vel bare den store omveltningen kanskje. Uff, føler meg forferdelig som skriver det :(

Skrevet

Jeg gleder meg veldig til barnet kommer, men iom at dette er nr 2 vet jeg jo litt om hvordan det er. Jeg gruer meg litt og faktisk (selv om det er en fryktelig ting å si), for de første ukene var veldig tøffe med førstemann. Og han var en enkel baby har jeg skjønt, det var vel bare den store omveltningen kanskje. Uff, føler meg forferdelig som skriver det :(

Jeg skjønner hva du mener. Men inbiller meg at "sjokket" ikke blir like stort denne gangen. (Jeg syntes forsåvidt det var helt greit, men vet at mange har syntes det var veldig tøft). Man vet mer hva man går til og livet er allerede lagt opp til at man har barn.

Jeg gruer meg litt til å måtte bruke bind i ukesvis, melkespreng og å våkne flere ganger hver natt. Det går seg vel til :)

Skrevet

Da har jeg fått innkalling til OUL i slutten av januar. Da vil jeg være i uke 20.

Det ble ikke Ullevål som jeg ønsket, men derimot Ahus. Det er forsåvidt helt greit, men det er litt upraktisk å komme seg dit.

Skrevet

Vi skal på oul 7. januar. Jeg gleder meg innmari! Håper (og forventer) å få vite kjønn da. Var på tidlig ul i uke 12 og da sa jordmor at hun trodde det var en gutt.

Ellers har jeg gått opp ni kilo og magen min er like stor og tydelig gravidmage som den var i uke 25 sist gang. Og nå er jeg 16+1 uker ...

Skrevet

Ahava: hva har dere fra før?

Jeg syns faktisk magen er liten i forhold til hva jeg mener å huske fra sist. Da klarte jeg ikke å ligge på magen lenger fordi det var ubehagelig. Men så husker jeg ikke lenger når livmoren kommer over symfysen heller. Kommer vel etterhvert.

Skrevet

En annen ting: jeg tror matstasjonen forbereder seg. Kjenner den prikkende følelsen av utdrivningsrefleksen innimellom. Det kommer ikke noe (heldigvis! ), men er det flere som merker sånt?

Skrevet

Schadenfreude: Vi har ei jente på ganske nøyaktig to år. Jeg er mer spent på kjønn denne gangen enn sist, faktisk. Blir fantastisk uansett hva som lurer inni der da!

Åh, ja, jeg og! Og så får jeg sånn tørstfornemmelse som jeg fikk hver gang jeg ammet sist. Det er ikke noe som kommer ut her heller, heldigvis. Men er redd for at det ikke blir å vente helt til første amming denne gangen..

Skrevet

UL'en gikk veldig bra og alt så ut som det skulle. Terminen ble flyttet en del, til 19. mai.

Skrevet

En annen ting: jeg tror matstasjonen forbereder seg. Kjenner den prikkende følelsen av utdrivningsrefleksen innimellom. Det kommer ikke noe (heldigvis! ), men er det flere som merker sånt?

Jeg har også kjent den prikkende følelsen man får av ammingen. Men ikke like kraftig som når jeg ammet da. Det kommer heldigvis ikke noe melk enda, håper det lar vente på seg :)

Skrevet

Snodig. Men da er det sikkert bare litt prøvekjøring så lenge.

Nori: så bra at alt sto fint til! Fikk dere vite kjønn eller vil dere kanskje ikke vite?

Skrevet

Nei, vi vil ikke vite kjønnet så vi så bort da jordmor målte lårebenet siden det da var en mulighet for at det kunne blitt avslørt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...