Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015

Fremhevede innlegg

Skrevet

Saya: her er det lengre ned (halebeinet) som blir plagsomt utover dagen. Skal på gravidtrening i vann over nyttår, tenker jeg.

Men så gøy med bestilling av vogn, seng og bilstol! Da er liksom det største og viktigste på plass. Har du lyst til å fortelle hva dere gikk for?

Vi har jo alt vi trenger fra forrige gang, men har gått til anskaffelse av mer bæretøy denne gangen. Vevd sjal og ergobaby med spedbarnsinnlegg. Hadde vel klart oss med det vi hadde fra før også, men syns Lille skal få noe for seg selv også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svigermor er fast bestemt på at hun klarer å gjette kjønn basert på mage og hjertelyden, og tror ikke på meg når jeg sier at det er myter :P (det var visst hjertelyden de brukte før ultralyd for å fastsette kjønn ifølge henne)

Jeg må ut å kjøre gravid klær når jeg kommer hjem. Gleder meg litt for da føler jeg meg sikkert mer vel enn å føle at jeg sprenger alle klærne mine!

Skrevet

Når det gjelder utstyr, er dette noe som kommer ofte på salg eller bør man slå til når man finner et kupp? Har ikke ofret det en tanke enda, men må vel begynne i det små etter Oul. :)

Skrevet

Det er ofte gode tilbud på nett. Bruker jollyroom, lekmer og mimmis hyppigst. Et lurt tips er faktisk å melde seg på nyhetsbrevene deres. Jeg bruker gmail og der kommer jo alt sånt i egen mappe.

Babyshop og barnas hus har ofte gode tilbud også, feks 25% på valgfri vare og slikt.

Jeg har også en svigermor som er glad i å tro på overtro. Det er litt frustrerende, for hun har veldig klare meninger om hvorfor man skal gjøre ditt og datt...

Skrevet

Vi bestilte en emmaljunga mondial duo vogn, syns den er så fin :) og cybex aton q sete, har fått det anbefalt fra flere og det har gjort det bra i tester. Fikk litt avslag og, siden vi bestilte mye :). Kunne sikkert spart mer hvis vi hadde ventet på tilbud, men var så deilig å få det gjort :)

Bæretøy må vi ha, det har vi ikke. Har du noen anbefaling ift bæresjal schadenfreude?

Skrevet

Modial duo er fin, men gigantisk! Den gikk ikke inn i bilen vår :fnise:

Jeg brukte elastisk sjal fra babylonia den første tiden, men har kjøpt et vevd et nå som jeg er komfortabel med konseptet. Meitai kunne jeg også tenke meg.. men nå tror jeg mannen sier stopp!

Bor du i nærheten av oslo? En tur innom bæreglede er en god idé.

Skrevet (endret)

Vi har en Emmaljunga City Cross og er strålende fornøyde! (Elsker svensk kvalitet, hehe). Vi må nok bestille nytt understell til vår, så vi kan ha dypvogna til lillebror og sportsdelen til storebror i bhg, da jeg ikke kan tro at storebror skal kutte dagsovinga i løpet av de neste fire månedene. Understellet er uansett ganske utslitt (hvis det er lov å si... :fnise: ) så det blir greit med et nytt.

Urk, i går natt falt storebror ut av den nye senga si og endte opp i vår seng. Han sov relativt urolig tok mye plass og lillebror holdt fult sirkus i magen. Ble ikke veldig mye søvn gitt. Bare å stålsette seg til å bli to-barnsmamma :ler:

Godt nyttår alle sammen! Tror 2015 blir et bra år :)

Endret av Dorey
Skrevet

2014 har vært et veldig begivenhetsrikt år for oss og 2015 bringer også mye nytt og spennende. Jeg kjenner jeg både gleder og gruer meg, men jeg vet at vi sammen klarer det meste!

Jeg er som regel litt trist på nyttårsaften. Det er litt vemodig at er år er slutt, heldigvis står det alltid er nytt for døren.

Godt nyttår alle sammen!

Skrevet

Vi har emmaljunga edge duo med classic understell og er veldig fornøyde! Den er littsstor og tung, men veldig stødig og stor plass i bagen. Datteren min brukte vel bagdelen til hun var 7-8 måneder. Vi har også en babyjogger city elite som vi kjøpte da hun var rundt 10 måneder. Den er helt fantastisk! Men den tror jeg ikke man kan ha bag til.

Det blir et spennende år som kommer! Gleder meg til å kjenne liv fra baby og til å se den på oul 22/01 :)

Godt nytt år!

Skrevet

Godt nyttår!

Tenk, i 2015 vil vi alle bli mødre :rodmer:

Skrevet

Godt nyttår til dere!! :) her er kvelden over og 2015 er godt igang! Akkurat nå er jeg veldig glad for at jeg slipper bakrus i morgen selv om det fristet veldig med champagne tidligere i kveld ;) håper 2015 blir et fint og spennende år for oss alle :)

Skrevet

Godt nytt år til dere alle. Her blir nyttår feiret til fjells så den firbente slipper unna smell fra rakettene. :)

Skrevet

Vi har bestilt babyjogger city elite :)

Sto mellom den og Emmaljunga City Cross. Vi har også kjøpt babybag til den så skal gå helt fint fra nyfødt. Jeg tror vi blir veldig fornøyd med den :)

Skrevet

Godt nyttår!

Tenk, i 2015 vil vi alle bli mødre :rodmer:

Og noen av oss tobarnsmødre :fnise:

Godt nytt år til alle dere også!

Skrevet

Godt nytt år til alle!!

Dette blir et spennende år og jeg føler mai ble brått mer virkelig når vi bikket over i nytt år!! Wææ :)

Men moro skal det bli :))

Her har jeg begynt å få tydelig mage og kjenner liv utenpå magen nå, selv med morkaka foran. Klarte å treffe sånn at pappaen fikk kjenne også nå :)

Ønsker alle en fin start på 2015!! (Selv startet min med iphonen i doooo i dag, hahaha )

Skrevet

Jeg fikk helt sjokk da jeg så i kalkulatoren på NAV.no at permisjonen begynner allerede 28. april. Det er jo rett rundt hjørnet! :sjokkert:

De siste dagene har jeg også kjent liv hver dag, er i hvert fall ganske sikker på at det er det jeg kjenner. Er i hvert fall en følelse jeg har aldri har kjent før. Mannen gleder seg veldig til han også kan kjenne. I mellomtiden smører han magen min hver kveld, det har blitt et hyggelig kveldsrituale.

Kjedelig med iPhone i do Millemor84. :trist:

Gjest Bygdis
Skrevet

Her begynner permisjonen 13.04, det er jo bare tre hele måneder + 13 dager til :sjokkert:

Jeg kjenner spark fra vesla hver dag nå, spesielt når jeg legger meg og etter jeg har spist eller drukket, kjempekos!

Vi bor et stykke fra babybutikker så vi skal ta en helgetur og handle inn det vi trenger + at vi snart bestiller vogn. Har bestemt oss for Emmaljunga Edge, med fire lufthjul. Ellers har vi skrevet lister over hva vi må kjøpe og hva vi arver, alle søsknene våre er ferdige med å få barn så vi arver ganske mye :)

Skrevet

Jeg går ut i permisjon nesten rett etter påske, det er faktisk ikke lenge til!

Vi har ikke kjøpt noe som helst. Må kanskje starte?

Skrevet

Vi har heller ikke kjøpt noe, men stresser ikke med det. Tenkte å følge med på om det kom noen tilbud nå i januar. Det hadde vært supert om vi kunne delt slik informasjon i denne tråden, om vi kom over noe! :)

Skrevet

Jeg tror jeg abonnerer på alle nyhetsbrevene til babybutikker, så kan sikkert tipse hvis det dukker opp noe.

Det er vel 1-2 måneders leveringstid på emmaljunga-vognene? Sånn sett kan det være greit å tenke på nå hvis det er det dere har bestemt dere for.

Men vogner kan man finne på tilbud også. Utgående 2014-modeller feks.

Jeg har bestemt meg for shoppestopp i år, så her blir det ikke kjøpt mer babystæsj med mindre det er noe vi mangler. Men jeg tror ikke det. Måtte eventuelt være hvis det viser seg at vi har tatt vare på for lite tøy, men tviler. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...