Gjest saya Skrevet 24. desember 2014 #741 Skrevet 24. desember 2014 God jul alle sammen! Så bra at blødningene ga seg graving!
Hvitløk Skrevet 24. desember 2014 #742 Skrevet 24. desember 2014 Så godt at det har stoppet å blø God jul alle sammen🎅
Nautika Skrevet 24. desember 2014 #743 Skrevet 24. desember 2014 God jul ønskes dere alle! Siste jul som feires uten et ekstra familiemedlem 1
fionel Skrevet 24. desember 2014 #745 Skrevet 24. desember 2014 I det siste har jeg etter å ha vært litt sliten e.l å ha litt "smerter" i lysken området på høyre side. Men aldri på venstre.. Jeg vet jeg har en cyste på begge sider, men dette ligger da ikke i lysken? Kan dette vøre noe farlig eller er dette normalt?
graving Skrevet 27. desember 2014 #746 Skrevet 27. desember 2014 Er ikke sikker, men vil tro at cystene ligger litt inn mot midten fra lysken? Sikkert best å høre me legen, men sånne smerter er jo normalt jeg har selv kun på venstre side som regel.. Hvordan går det ellers med magene? Jeg har fått synlig mage nå (19+4), klarer ikke å skjules i klær og viser spesielt godt i bikini mn litt fint også da! ellers kjenner jeg en del liv, har også kjent på utsiden. Det kommer bare når jeg ligger i ro da. Tror babyen får i seg litt mye sukker i ferien, men er så begrenset hva jeg kan spise her (i tillegg sliter jeg med matlyst på enkelte ting), så får bli sunnere i 2015:)
Askmeagain89 Skrevet 28. desember 2014 #747 Skrevet 28. desember 2014 Smerter er helt normalt, alt fra stikking til ømhet. På en eller begge sider. Det betyr bare at livmoren vokser og kommer opp fra bekkenet. Noen har livmoren liggende på en side og kjenner derfor mer der. Så gøy med mage og bevegelser graving Magen min er liten, begynner så vidt å bli synlig, men enkel å gjemme. Bevegelser kjenner jeg hver dag
Gjest Bygdis Skrevet 28. desember 2014 #748 Skrevet 28. desember 2014 Jeg har også slike smerter på venstre side i lysken, spesielt om jeg reiser meg fort eller snur meg i senga. Her har magen vokst mye, er ingen tvil om at jeg er gravid 🙊 veldig koselig da, så kjenner jeg mye liv, selv om morkaka ligger fremover :-) Har fått høre at jeg har typisk jentemage, noe som stemmer bra.
Dyregod Skrevet 28. desember 2014 #749 Skrevet 28. desember 2014 Jeg er bare 15 uker, men har allerede fått ganske mye mage. Like stor mage nå som jeg hadde ved ca 20 uker sist Men denne gangen har jeg visst litt større og høyere livmor. Jeg klarer ikke å skjule det lenger. Jeg har kjent noe som likner veldig på babyspark, men så vet jeg at morkaka ligger foran og at det da er vanlig å kjenne spark senere så jeg vet ikke om jeg lurer meg selv. Men veldig likt det jeg kjente sist! Nå ligger jo morkaka delvis over fødeutgangen også, så er jo mulig den sparker øverst
graving Skrevet 29. desember 2014 #750 Skrevet 29. desember 2014 Vi er visst mange her med morkaka forran hva er det som er typisk gutte og jentemage dyregod?
graving Skrevet 29. desember 2014 #751 Skrevet 29. desember 2014 Jeg har også slike smerter på venstre side i lysken, spesielt om jeg reiser meg fort eller snur meg i senga. Her har magen vokst mye, er ingen tvil om at jeg er gravid 🙊 veldig koselig da, så kjenner jeg mye liv, selv om morkaka ligger fremover :-) Har fått høre at jeg har typisk jentemage, noe som stemmer bra. Får ikke til å redigere da jeg er på mobil. Men hvordan ser en typisk jentemage ut? (Mente deg og ikke dyregod )
Gjest Nori Skrevet 29. desember 2014 #752 Skrevet 29. desember 2014 Magen min er også umulig å skjule og har egentlig vært det siden uke 16-ish. Nå sitter jeg i treningsklær og føler jeg ser mer tjukk enn gravid ut.. Skal uansett bli godt å få rørt litt på seg.
Gjest Dorey Skrevet 29. desember 2014 #753 Skrevet 29. desember 2014 Dette med jente- og guttemage er bare tull Det stemmer jo i 50% av tilfellene, litt som alle andre kjønnssymptomer.
Schadenfreude Skrevet 29. desember 2014 #754 Skrevet 29. desember 2014 Guttemage og jentemage er bare fjas, ja. Riktignok er stellet på guttene ganske oppblåst når de kommer ut, men det er ikke SÅ stort at det utgjør noen forskjell man kan se utenfor magen. Hvordan magen ser ut avhenger av dama som bærer: høyde (lave kvinner bærer mer utover, mens høye kvinner har mer plass "oppover" og på innsiden), vekt og plassering av livmor. Her kom magen et par uker før jul. Veldig tidlig, sammenlignet med forrige gang. Det er ikke så mye baby ennå, men virker som om musklene bare har gitt opp og slappet helt av (det skal de jo, for å gjøre plass til baby). Om morgenen kjenner jeg livmoren som en liten kul nederst på magen. 15 uker og noen dager nå. Jeg har også morkaka foran, så det er mulig det tar litt tid før jeg kjenner bevegelser. Sist merket jeg det rundt nå, så jeg syns det er litt kjipt at denne småtten tar litt lenger tid.
Hvitløk Skrevet 29. desember 2014 #755 Skrevet 29. desember 2014 Har også hørt at jeg har jentemage og jeg har kviser og er fremdeles kvalm, så symptomene stemmer overens med jente. Morsomt at det stemmer, men er nok mye tilfeldigheter. Har hatt stor mage siden uke 8. Først fryktelig oppblåst, så gikk det over til babymage. Får høre fra folk at må være MYE lengre på vei enn det jeg er. Men bærer visst ting langt frem i tillegg til at jeg har mye fostervann. Morkaka ligger bak, så har kjent spark en stund nå. Venter bare på at mannen skal kjenne det utenpå Føler meg så innmari lite fresh om dagen. Må ut på klesshopping, for har nesten ingen overdeler som passer så går rundt hjemme med en litt for liten joggebukse og gamle t-skjorter.
Androide Skrevet 29. desember 2014 #756 Skrevet 29. desember 2014 At morkaka ligger bak er ikke nødvendigvis noen garanti for at man kjenner liv tidlig jeg kjente ingenting før etter oul, så rundt uke 19,20 en gang. Det er heller ikke full baluba hele tida, men kjenner litt hver dag. Alle svangerskap er forskjellige Ellers vokser magen, og ikke bare pga ribbe og medister deilig å faktisk se gravid og ikke bare tjukk ut. Siden jeg aldri bruker bukser passer de fleste klærne enda, men blir nok å kjøpe noen gravidkjoler på nyttårssalg.
Schadenfreude Skrevet 29. desember 2014 #757 Skrevet 29. desember 2014 Har også hørt at jeg har jentemage og jeg har kviser og er fremdeles kvalm, så symptomene stemmer overens med jente. Morsomt at det stemmer, men er nok mye tilfeldigheter. Sist hadde jeg skrekkelig mye med kviser og fikk en gutt. Denne gangen har jeg knapt hatt en eneste hittil, og uansett om det blir gutt eller jente så "stemmer" det isåfall ikke med hva sånne tøysete overtro sier. Men bare vent til termin nærmer seg. Da kommer det en ny runde med fjasete kommentarer fra folk rundt. Fødefjes, du liksom...
Gjest Dorey Skrevet 29. desember 2014 #758 Skrevet 29. desember 2014 Mye kviser sist gang hos meg og, og ingen denne gangen. Hehe Fødefjes kan du få billig av meg. Fikk høre det i et familieselskap tre uker før igangsatt fødsel sist. "Ja, du føder nok til helgen ja! Skikkelig fødefjes."
Gjest Bygdis Skrevet 29. desember 2014 #759 Skrevet 29. desember 2014 Får ikke til å redigere da jeg er på mobil. Men hvordan ser en typisk jentemage ut? (Mente deg og ikke dyregod ) Magen min er bred, ikke spiss. Kulen går liksom over hele fremsiden min, ikke bare i en kul fremover. Om det er noe i det er en annen sak, det er jo mest for morro. Babyen har også typisk jentepuls. Ei på jobb mente at jeg helt sikker var gravid med jente for jeg var så søt i ansiktet, som hun mente var typisk når man var gravid med jente (det var før vi hadde vært på OUL). Alt dette er jo bare kjerringråd og myter, så det er jo bare på morro
Gjest saya Skrevet 30. desember 2014 #760 Skrevet 30. desember 2014 Jeg har også skikkelig mage, har hatt det lenge. Koselig at det synes! men føler folk tror jeg er veldig mye lenger enn jeg er... Sikkert jeg som er veldig følsom ift kropp og da. . Har kjøpt meg endel gravidklær, så føler meg egentlig vel med magen. Kjenner masse liv, det er så koselig Begynner å få endel vondt i korsryggen da, mot slutten av dagen. Særlig når jeg er sliten. Flere som har det sånn? Noen som gjør øvelser e.l.? Igår bestilte vi barnevogn, seng og bilsete. Morsomt! Det er også tidlig, men det er så sjelden vi klarer komme oss samtidig til den butikken innenfor åpningstidene (er et stykke unna).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå