Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Var hos jordmor i dag, og hun klarte ikke finne hjerte :( nå er jeg kjempe redd og. Utrolig bekymret!

Å det skjønner jeg godt. Men sa hun ikke at det er en mulighet for å ikke finne så tidlig? Jeg fikk beskjed om det hos legen om dagen at jeg måtte love å ikke bli bekymret hvis hun ikke hørte noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å det skjønner jeg godt. Men sa hun ikke at det er en mulighet for å ikke finne så tidlig? Jeg fikk beskjed om det hos legen om dagen at jeg måtte love å ikke bli bekymret hvis hun ikke hørte noe.

nei. Hun sa bAre: nå skal vi gjøre noe gøy! Vi skal høre på hjerte! Og det er så koselig! Men hun fant den ikke. Og at hvis den var død, ville symptomene forsvinne fort... Og da vi skulle dra sa hun at hun håpet det gikk bra på UL...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei. Hun sa bAre: nå skal vi gjøre noe gøy! Vi skal høre på hjerte! Og det er så koselig! Men hun fant den ikke. Og at hvis den var død, ville symptomene forsvinne fort... Og da vi skulle dra sa hun at hun håpet det gikk bra på UL...

Uff, så trist å høre, skjønner at du blir bekymret. Krysser fingrene for at alt er bra med den lille. Hvor langt er du på vei nå?

Jeg var hos jordmor og fikk høre hjertelyden 16+0, men det tok ganske lang tid før hun fant den.

Jeg tror det er ganske vanlig å ikke alltid finne hjertelyden så tidlig altså, de er jo så små enda og beveger seg mye og kan gjemme seg godt. Er det lenge til du skal på UL? Selv om alt sikkert er bra, så er det jo ikke noe hyggelig å gå rundt og bekymre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei. Hun sa bAre: nå skal vi gjøre noe gøy! Vi skal høre på hjerte! Og det er så koselig! Men hun fant den ikke. Og at hvis den var død, ville symptomene forsvinne fort... Og da vi skulle dra sa hun at hun håpet det gikk bra på UL...

Det syns jeg var dårlig håndtert av jordmor. Hun må da skjønne at man kan bli bekymret hvis man ikke finner hjertelyd! Har du hørt det før på kontroll? Jeg var på kontroll hos jordmor i uke 15 første gang sist, og selv da sa jordmor at det kan være hun ikke finner. Men jeg forstår utrolig godt at du blir bekymret! Men jeg tror babyen din har det bra :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så trist å høre, skjønner at du blir bekymret. Krysser fingrene for at alt er bra med den lille. Hvor langt er du på vei nå?

Jeg var hos jordmor og fikk høre hjertelyden 16+0, men det tok ganske lang tid før hun fant den.

Jeg tror det er ganske vanlig å ikke alltid finne hjertelyden så tidlig altså, de er jo så små enda og beveger seg mye og kan gjemme seg godt. Er det lenge til du skal på UL? Selv om alt sikkert er bra, så er det jo ikke noe hyggelig å gå rundt og bekymre seg.

er 12+6 i dag.. Hun brukte kanskje 4-5 minutter... Hun trodde hun hørte den med en gang hun tok på doppleren (!?) men fant den ikke igjen... vi hørte en "Bobble som sprakk" kind of.. hun mente det var fosteret som beveget på seg, men det kunne like gjerne være luft i magen min tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det syns jeg var dårlig håndtert av jordmor. Hun må da skjønne at man kan bli bekymret hvis man ikke finner hjertelyd! Har du hørt det før på kontroll? Jeg var på kontroll hos jordmor i uke 15 første gang sist, og selv da sa jordmor at det kan være hun ikke finner. Men jeg forstår utrolig godt at du blir bekymret! Men jeg tror babyen din har det bra :hjerte:

jaa jeg håper det. Men jeg fikk så utrolig flashback fra forrige Sa som ble oppdaget på tidlig UL :( Og det er bare så typisk at det ikke skal gå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaa jeg håper det. Men jeg fikk så utrolig flashback fra forrige Sa som ble oppdaget på tidlig UL :( Og det er bare så typisk at det ikke skal gå..

Uff, det er en lei situasjon. Jeg skjønner at du ikke klarer å slappe av før du får sett babyen på ul med bankende hjerte. Håper du får en time et sted imorgen da!? Det er ikke moro å gå å bekymre seg sånn hele helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jeg si var utrolig dårlig håndtert av jordmor. Forstår godt at du blir bekymret fionel, men det trenger absolutt ikke bety at noe er galt. Har forstått det slik at det kan være vanskelig å finne hjertelyden så tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk meg time i morgen halv 3! Riktignok på Oslo city Legesenter hos Linda Johansen, og jg har lest mye negativt om OSlo city legesenter, men det var det eneste som var ledig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos jordmor i dag, og hun klarte ikke finne hjerte :( nå er jeg kjempe redd og. Utrolig bekymret!

Uff! Hvor langt er du på vei? Har magen vokst som normalt? Ho fant ikke hjertelyden på meg i uke 16, fant den faktisk ikke før i uke 18, men da sa ho at så lenge magen vokste osv var ho ikke bekymra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff! Hvor langt er du på vei? Har magen vokst som normalt? Ho fant ikke hjertelyden på meg i uke 16, fant den faktisk ikke før i uke 18, men da sa ho at så lenge magen vokste osv var ho ikke bekymra..

er 12+6 i dag.. Tjaa den har det, men kan like gjerne være luft. Er mye kvalm og puppeverk osv også, så trodde alt var helt fint frem til dette... Men nå er jeg nesten bare overbevist om at det er noe galt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug: Fionel, synes dette var dårlig håndtert av jordmor.. Når jeg var hos JM i uke 16 fikk jeg beskjed om at det ikke var sikkert hun fant hjertelyden, så jeg måtte ikke bli bekymret om vi ikke fant den. Skjønner godt at du blir bekymret, krysser fingrene for at alt ser bra ut i morgen :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er 12+6 i dag.. Tjaa den har det, men kan like gjerne være luft. Er mye kvalm og puppeverk osv også, så trodde alt var helt fint frem til dette... Men nå er jeg nesten bare overbevist om at det er noe galt...

Jeg trodde du var lenger, syns det var tidlig å prøve å lytte etter hjertelyd, livmora har jo knapt kommet opp. Uansett elendig håndtering fra jordmor! Håper og tror UL i mmorgen går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde du var lenger, syns det var tidlig å prøve å lytte etter hjertelyd, livmora har jo knapt kommet opp. Uansett elendig håndtering fra jordmor! Håper og tror UL i mmorgen går bra!

takk for beroligende ord! Nei er bare 12+6, håper på å se liv i morgen :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fionel : for en tøvete jordmor! Jeg ville faktisk sendt en klage!

Jeg var til første kontroll nå denne uka og er like langt på vei som deg. Legen spurte om jeg ville lytte etter hjertelyd, men sa at det var en stor sjanse for at vi ikke fant noe og at jeg isåfall ikke måtte bekymre meg. Jeg droppet å høre etter, nettopp fordi det var så stor sannsynlighet for å ikke finne noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var virkelig tidlig for å lytte etter hjerte ja! Skjønner at du er bekymret, men det er helt sikkert alt i orden med babyen:)

Var på UL i går, og der var det en sunn og frisk lillebror! Han var kliss lik storebror på UL-bildene (altså, UL-bildene av storebror) med nøyaktig samme profil. Finingene mine!

Ble flyttet 1,5 uke frem, selv om jeg ikke helt kan skjønne hvordan det kan ha gått for seg. Uansett ny termin er 28.04.15!

Da er lista oppdatert med kjønn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos jordmor i dag, og hun klarte ikke finne hjerte :( nå er jeg kjempe redd og. Utrolig bekymret!

Dårlig gjort av jordmor å ikke berolige deg mer!! Jeg skjønner godt du er bekymret, men mest sannsynlig ligger den lille bare litt godt gjemt! Lykke til på ultralyd i dag og oppdater oss etterpå :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...