Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Her skal ingen av oss vite det, men jeg sa at det var opp til mannen om han ville vite det eller ikke, men han ønsket å holde det hemmelig. Jeg tenker at han garantert hadde forsnakket seg enten til meg eller andre så jeg hadde hørt det ;) ikke lett å holde det hemmelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg svinger så i formen! Hatt noen veldig fine dager i helga og i går, i dag følte jeg meg seriøst utslitt når jeg våkna. Har eksamen i morra, men er liksom tom for krefter. Var sånn på fredag og, men det var etter at jeg hadde jobba 40 timer mandag-tirsdag, så det ga mer mening enn i dag.. 😯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svinger så i formen! Hatt noen veldig fine dager i helga og i går, i dag følte jeg meg seriøst utslitt når jeg våkna. Har eksamen i morra, men er liksom tom for krefter. Var sånn på fredag og, men det var etter at jeg hadde jobba 40 timer mandag-tirsdag, så det ga mer mening enn i dag.. 😯

Jeg kjenner til det der, jeg har blitt 50% sykemeldt denne og neste uke. Sliter med at jeg våkner lett på natta og får ikke sove igjen :( Håper på bedring nå som jeg slipper å stresse med at jeg må sove igjen fordi jeg skal tidlig på jobb.

Når du gjelder vite eller ikke vite kjønn er vi begge enig om å vite her i huset. Jeg tror faktisk at mannen hadde fått bestemme dersom vi var uenig. Som jeg har sett i en annen tråd, så er det mange opplevelser i svangerskapet som er forbeholdt mor, mtp bevegelse osv. At far får lov til å bestemme om man vil vite kjønn eller ikke syns jeg er det minste man kan overlate til far. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svinger så i formen! Hatt noen veldig fine dager i helga og i går, i dag følte jeg meg seriøst utslitt når jeg våkna. Har eksamen i morra, men er liksom tom for krefter. Var sånn på fredag og, men det var etter at jeg hadde jobba 40 timer mandag-tirsdag, så det ga mer mening enn i dag..

Hold ut!! :) hadde min siste eksamen i går, og sov 3 timer natten før eksamen..men plutselig er du ferdig :)

Som jeg har sett i en annen tråd, så er det mange opplevelser i svangerskapet som er forbeholdt mor, mtp bevegelse osv. At far får lov til å bestemme om man vil vite kjønn eller ikke syns jeg er det minste man kan overlate til far. :)

Det er sannt, har ikke tenkt på det på den måten :)

Ellers må jeg le av meg selv..gravde akkurat i do etter å ha tissa fordi jeg synes jeg så noe rødt slim..hadde glemt ut at jeg hadde pussa nesen rett før (og da blør jeg alltid litt)..så det røde slimet var heldigvis derfra :) *hysterisk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold ut!! :) hadde min siste eksamen i går, og sov 3 timer natten før eksamen..men plutselig er du ferdig :)

Takk! Får inn 27 stiler på torsdag da, så skal visst ha litt å putle med framover :) Jobb+studier går fint, jobb+studier+graviditet går ikke like fint. Hadde sliti med å jobbe fullt også igrunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner til det der, jeg har blitt 50% sykemeldt denne og neste uke. Sliter med at jeg våkner lett på natta og får ikke sove igjen :( Håper på bedring nå som jeg slipper å stresse med at jeg må sove igjen fordi jeg skal tidlig på jobb.

Jeg er litt heldig sånn sett, er lærer og har 50% sstudiestøtte. Underviser bare 9 timer i uka, og har avtalt at jeg kan være hjemme utenom undervisning så lenge jeg er i dårlig form. Forrige uke hadde jeg foreldresamtaler, det var det som ble for mye- vanligvis går det greit nok. Har ikke sovna i klasserommet enda.. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også heldig, har en veldig forståelsesfull sjef som sa til meg at jeg bare kunne begynne litt seinere hvis jeg trengte det innimellom, ha litt kortere dager, ha hjemmekontor overlate noen oppgaver til andre osv. Heldigvis har jeg ikke trengt det så veldig, men jeg er veldig sliten når jeg kommer hjem og det blir gjerne en liten stund på øyet hver ettermiddag, så deilig!! Det tar mye energi å gro baby!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre som har litt mens lignende smerter/stikkinger i livmora nå så "sent" i svangerskapet? Begynte sånn i går...ikke vondt altså, bare ubehagelig..men trodde ikke ligamentsmerter kom så sent? er jo 15+4 nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det var nå det starta, det er jo nå den store veksten starter. Jordmor sa forresten at jeg måtte regne med en del ømhet/strekkfølelse i magen fremover

Endret av Porcelain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ligamentsmerter til og fra hele svangerskapet sist. Denne gangen har det ikke vært så mye, kanskje fordi det allerede er ferdigstrekt? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke noe særlig nå, men hadde massivt sist.

Ellers har brøster faktisk holdt meg litt våken i natt! Mye romstering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har merket litt murringer de siste dagene, synes ikke det er noe unaturlig for som Porcelain skriver vokser jo livmoren mye nå.

Ellers tror jeg muligens at noe av mageubehaget mitt også er knyttet til det faktum at jeg er fullstendig forstoppet. :plystre:

Endret av Nori
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endel ligamentsmerter, hadde det også sist. Særlig når jeg nyser eller strekker meg ol ;) Da strekker det skikkelig!

Jeg er nå 11+4, og jeg er litt mindre kvalm! Jeg kan bli kvalm hvis jeg hoster da, hehe. Så det prøver jeg å unngå. Ellers har jeg begynt å slite veldig med bekkenløsning igjen :( Igår var jeg på Ikea og klarte ikke å gå uten å henge på en vogn. Heldigvis er det bedre igjen idag. Jeg har begynt behandling så jeg håper at det ikke blir så ille at jeg må gå på krykker. Har noen andre bekkenløsning?

Jeg er fortsatt ekstremt sulten, noen andre? Dette er nesten plagsomt, må jo spise masse hele tiden og har allerede lagt på meg 3 kg, så dette skal bli spennende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde det var mest i begynnelsen, men siden dere andre også opplever det er det nok normalt :)

Dyregod: bra at du er mindre kvalm, håper det gir seg helt snart :) her er jeg ikke kvalm, men har ingenting matlyst.. Prøver å spise det jeg skal,men når man bruker 30 minutt på en brødskive er det ikke så lett! Om noen har noen gode mattips tar jeg de i mot med glede :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det var mest i begynnelsen, men siden dere andre også opplever det er det nok normalt :)

Dyregod: bra at du er mindre kvalm, håper det gir seg helt snart :) her er jeg ikke kvalm, men har ingenting matlyst.. Prøver å spise det jeg skal,men når man bruker 30 minutt på en brødskive er det ikke så lett! Om noen har noen gode mattips tar jeg de i mot med glede :D

Det er særlig i andre trimester at ligamentsmertene blir merkbare. Jeg merker det mest når jeg strekker meg, bytter posisjon eller hoster/nyser. Plagsomt, men ikke så ille at jeg lider. Bekkenet enkelte dager derimot.. blæh.

Hvis du får i deg lite mat, ville jeg kanskje fokusert på næringstett mat. Bruk feite pålegg (knekkebrød med avokado og salt og pepper er ganske digg), velg bort lettprodukter og slikt.

Appetitten her varierer veldig. Noen dager er jeg skikkelig sulten, andre dager spiser jeg to munnfuller og er fornøyd. Noen dager har jeg ikke lyst på noen ting heller, og ofte er det sånn at jeg blir uvel etter at jeg har spist. Ikke så bra kombo med en liten toåring som innimellom fint kan bruke en time på å spise tre biter av middagen sin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det var mest i begynnelsen, men siden dere andre også opplever det er det nok normalt :)

Dyregod: bra at du er mindre kvalm, håper det gir seg helt snart :) her er jeg ikke kvalm, men har ingenting matlyst.. Prøver å spise det jeg skal,men når man bruker 30 minutt på en brødskive er det ikke så lett! Om noen har noen gode mattips tar jeg de i mot med glede :D

Kjedelig når det går andre veien også, at du ikke har matlyst. Jeg hadde ikke matlyst ved forrige graviditet og slet med å legge på meg. Jeg spiste vel endel suppe og grøt. Bare pøse på med småting som kan virke fristende. Egg er sunt og med mye næring så hvis du klarer å få i deg deter det bra :) Håper matlysten kommer til jul da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å du gode kvalme dra din vei :P Trodde det hadde begynt å gi seg, men i dag kom det tilbake som aldri før... blæ ! jeg vil på jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos jordmor, og hun fant hjertelyd! Jeg tror det så ut som jeg hadde falt ned fra månen, var liksom innstilt på det verste. Hurra, nå kan jeg glede meg til oul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt! Jeg skal til jordmor på tirsdag. Håper vi får høre hjertelyden også. Vet at det da vil være litt mindre skummelt med OUL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra!! :) har selv hørt på hjertelyden i dag, og blir like lettet hver gang...håper bare jeg begynner å kjenne liv snart :) skal på privat UL om 1,5 uke og etter det skal skuldrene senkes :) jo flere folk som vet om graviditeten, jo skumlere synes jeg det er (mtp. at noe skal skje). Kanskje fordi jeg føler at jeg sitter alene med ansvaret for at alt skal gå bra siden det er jeg som er rugeren..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...