Gjest Bygdis Skrevet 9. desember 2014 #621 Skrevet 9. desember 2014 Hurra for flotte ultralyder Jeg fikk tips om å drikke cola før ul, slik at babyen skulle være aktiv og ikke sove. Sove gjorde hun i hvert fall ikke, maken til romstering! Har hørt om dem som ikke har fått sett noe særlig til babyen siden den har sovet.. Vi fikk i hvert fall sett henne i action Er glad jeg ikke drikker mye brus, for om babyen blir slik da kan det umulig være bra
Dyregod Skrevet 9. desember 2014 #622 Skrevet 9. desember 2014 Hurra for flotte ultralyder Jeg fikk tips om å drikke cola før ul, slik at babyen skulle være aktiv og ikke sove. Sove gjorde hun i hvert fall ikke, maken til romstering! Har hørt om dem som ikke har fått sett noe særlig til babyen siden den har sovet.. Vi fikk i hvert fall sett henne i action Er glad jeg ikke drikker mye brus, for om babyen blir slik da kan det umulig være bra Ja, jeg hadde helt glemt fra forrige gang at jeg burde drukket eller spist noe søtt. Babyen lå på siden også prøvde vi å vekke den med å røre på meg. Den våknet, strakk seg og la seg til å sove på siden igjen Det var søtt da! Men vi fikk allikevel fine bilder og video av babyen så er fornøyd Det er lettere å måle babyen når den ligger stille da.
Porcelain Skrevet 9. desember 2014 #623 Skrevet 9. desember 2014 Gratulerer med gutten, Porcelain! Takk! Til deg og Nori:).
Nautika Skrevet 10. desember 2014 #624 Skrevet 10. desember 2014 Gratulerer med fine ultralyder til dere som har hatt! Hadde det vært en idé å skrive kjønn i terminlisten?
Gjest Dorey Skrevet 10. desember 2014 #625 Skrevet 10. desember 2014 Gratulerer til alle Jepp, skal legge inn i morgen. Hva er status så langt?
Gjest Bygdis Skrevet 10. desember 2014 #626 Skrevet 10. desember 2014 Jeg har ny termin 03.05.15 og får jente
Gjest Nori Skrevet 10. desember 2014 #627 Skrevet 10. desember 2014 Gratulerer så mye Bygdis, så moro! Hva var mensterminen din?
Gjest Bygdis Skrevet 10. desember 2014 #628 Skrevet 10. desember 2014 Den var 30.april, så ble flytta 3 dager
Gjest Nori Skrevet 10. desember 2014 #629 Skrevet 10. desember 2014 Det var jo ikke mye. Er veldig spent på hva de sier om min termin til uka.
graving Skrevet 10. desember 2014 #630 Skrevet 10. desember 2014 Kanskje jeg også skal drikke litt brus før UL, min lille var kjempekjedelig og slapp på sist ultralyd. Jordmor dulta borti men fikk ikke noe særlig respons. Det skal sies at jeg var svært sulten og trøtt selv akkurat da
Gjest Bygdis Skrevet 10. desember 2014 #631 Skrevet 10. desember 2014 Hadde igrunn forventa å bli flytta enda mer, så jeg er i grunn veldig fornøyd Brus gjorde i hvert fall susen her! Så ble det så lenge å vente før vi fikk komme inn, så til da var jeg i grunn veldig nødt til å tisse, noe jordmora så med en gang på skjermen Når hun hadde sjekket det meste hun skulle fikk jeg beskjed om å gå på do, for å se om bebbisen lå litt roligere da, noe den gjorde. Det var sikkert trangt der inne.. Så hver gang jeg er nødt på do nå ser jeg for meg lillemor ligge der og slåss om plassen mot urinblæra
Porcelain Skrevet 10. desember 2014 #632 Skrevet 10. desember 2014 Gratulerer til alle Jepp, skal legge inn i morgen. Hva er status så langt? Så fint jeg ble flytta fra 5.5 til 30.4, så brått var jeg over halvveis! Holder meg i denne tråden da, de fleste går vel over.. Vi venter en liten gutt. (Guuud så uvirkelig å skrive det. En gutt!)
graving Skrevet 10. desember 2014 #633 Skrevet 10. desember 2014 Hadde igrunn forventa å bli flytta enda mer, så jeg er i grunn veldig fornøyd Brus gjorde i hvert fall susen her! Så ble det så lenge å vente før vi fikk komme inn, så til da var jeg i grunn veldig nødt til å tisse, noe jordmora så med en gang på skjermen Når hun hadde sjekket det meste hun skulle fikk jeg beskjed om å gå på do, for å se om bebbisen lå litt roligere da, noe den gjorde. Det var sikkert trangt der inne.. Så hver gang jeg er nødt på do nå ser jeg for meg lillemor ligge der og slåss om plassen mot urinblæra Hehe, føler av og til at mini stjeler og presser på blæra mens den beveger seg, for plutselig får jeg en sånn intens tissetrang, og så etter litt må jeg ikke i det hele tatt Forresten, når jeg har sjekket terminkalkulatorer på nett så får jeg opp forventet termin 25.05, mens når jeg sjekket den som står i graviditetsboken til babyverden (fikk den utlevert hos legen), så står det 22.05... Hvilken metode bruker legen/OUL? Ikke så veldig viktig, men er jo kjekt å ha riktig metode
Gjest Nori Skrevet 10. desember 2014 #634 Skrevet 10. desember 2014 Det er jo terminen man får på OUL som gjelder. De bergner termin ut fra fosterets størrelse og utvikling.
graving Skrevet 10. desember 2014 #635 Skrevet 10. desember 2014 Jeg er klar over at det er OUL som gjelder, men tar de ikke hensyn til første dag i siste mens i det hele tatt på OUL? Det er kun målingene de gjør som gjelder?
Gjest Dorey Skrevet 10. desember 2014 #636 Skrevet 10. desember 2014 Jeg er klar over at det er OUL som gjelder, men tar de ikke hensyn til første dag i siste mens i det hele tatt på OUL? Det er kun målingene de gjør som gjelder? Det stemmer.
Gjest Nori Skrevet 10. desember 2014 #637 Skrevet 10. desember 2014 Jeg aner ikke om de tar utgangspunkt i det, fikk bare beskjed om at de estimerrer terminen med målingene som ble gjort. Dette kan sikkert de som har vært på OUL svare bedre på.
Porcelain Skrevet 10. desember 2014 #638 Skrevet 10. desember 2014 Ho målte lårbeinet og hodeomkretsen, og satte termin utfra det. Uavhengig av menstermin.
Hvitløk Skrevet 10. desember 2014 #639 Skrevet 10. desember 2014 Gratulerer til alle som har vært på oul Gleder meg til det er vår tur om 13 dager!
Gjest Bygdis Skrevet 11. desember 2014 #640 Skrevet 11. desember 2014 Hehe, føler av og til at mini stjeler og presser på blæra mens den beveger seg, for plutselig får jeg en sånn intens tissetrang, og så etter litt må jeg ikke i det hele tatt Forresten, når jeg har sjekket terminkalkulatorer på nett så får jeg opp forventet termin 25.05, mens når jeg sjekket den som står i graviditetsboken til babyverden (fikk den utlevert hos legen), så står det 22.05... Hvilken metode bruker legen/OUL? Ikke så veldig viktig, men er jo kjekt å ha riktig metode Termindatoen her varierte også utfra ulike terminkalkulatorer, fikk alt fra 29.04 til 04.05, legen sa 30.04 så jeg forholdt meg til den frem til OUL. På OUL måler de lårbeinet og hodet (avstand fra øre til øre) og finner terminen ut fra det
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå