Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Haha, så moro å høre det er flere som har en ekstra julefølelse i år!

Her er gavene snart ferdige og det er før jeg pleier i det hele tatt å begynne handle :D Julemusikk og juleglede har vært i flere uker :) er det "redebyggingen" som roper? Koselig er det ihvertfall :) :)

Gleder meg til pepperkakebaking med familie i helgen og pynting til advent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flere som sliter med å sove? Jeg våkner i 3-4-tiden på natta og klarer ikke sove igjen før etter en time eller to. Vekkerklokka står på 5.30 eller 6.00 og ringer jo selvfølgelig rett etter at jeg har sovnet. Har bare hatt det sånn denne uka, men kjenner det begynner å slite litt på meg. Spørs om kanskje det beste er gradert sykemelding, så kan jeg ihvertfall sove til jeg våkner på morgenen... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som sliter med å sove? Jeg våkner i 3-4-tiden på natta og klarer ikke sove igjen før etter en time eller to. Vekkerklokka står på 5.30 eller 6.00 og ringer jo selvfølgelig rett etter at jeg har sovnet. Har bare hatt det sånn denne uka, men kjenner det begynner å slite litt på meg. Spørs om kanskje det beste er gradert sykemelding, så kan jeg ihvertfall sove til jeg våkner på morgenen... :sjenert:

Samme her. Biter tenna sammen og slokner ofte ved barnetv-tittingen til poden.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som sliter med å sove? Jeg våkner i 3-4-tiden på natta og klarer ikke sove igjen før etter en time eller to. Vekkerklokka står på 5.30 eller 6.00 og ringer jo selvfølgelig rett etter at jeg har sovnet. Har bare hatt det sånn denne uka, men kjenner det begynner å slite litt på meg. Spørs om kanskje det beste er gradert sykemelding, så kan jeg ihvertfall sove til jeg våkner på morgenen... :sjenert:

Har hatt det sånn i mange uker. Legger meg tidlig og tar igjen litt søvn på ettermiddagen når behovet blir som størst. Jeg tåler å være trøtt, spesielt siden vi ikke har noen andre barn som trenger oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere som sliter med å sove? Jeg våkner i 3-4-tiden på natta og klarer ikke sove igjen før etter en time eller to. Vekkerklokka står på 5.30 eller 6.00 og ringer jo selvfølgelig rett etter at jeg har sovnet. Har bare hatt det sånn denne uka, men kjenner det begynner å slite litt på meg. Spørs om kanskje det beste er gradert sykemelding, så kan jeg ihvertfall sove til jeg våkner på morgenen... :sjenert:

Er fortsatt trøtt, men det kommer seg! Sover typ 1-2 timer enkelte netter, da sover jeg stort sett rundt etter jobb. Sover uansett en stund på ettermiddagen, menhhar ikke barn fra før, så da går det greit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke barn fra før, men i og med at jeg pendler rundt 1 time hver vei til jobb så gjør keen meg selv en bjørnetjeneste de dagene jeg sover litt lenger. Pleier å legge meg rundt 21, våkner som sagt i 3-4-tiden. Jeg har alltid trengt å mye søvn, og fungerer dårlig hvis du blir noe særlig mindre enn 8 timer over lang tid...

Kapitulerte og tok meg en powernap på jobb i dag. Det var godt det!

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sov også dårlig en periode, men det var mye pga kvalmen. Det hjalp meg veldig å ha gradert sykemelding, siden jeg også pendler en time hver vei. Ble bare kvalmere jo trøttere jeg var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også høyere søvnbehov enn mange andre, pga en kronisk sykdom. Særlig nå på vinteren er det lite moro... men det blir en vanesak etterhvert.

Det første halve året med Småen sov jeg ikke mer enn to-tre timer i slengen fordi han omtrent aldri sov. Det er utrolig hvor sliten man blir, men jeg kunne ikke akkurat gi vekk ungen heller. Jeg mener ikke å være slem, men det er greit å være obs på at man kan få en kolikkunge som gjør at du kommer til å lovprise de nettene du får tre timer sammenhengende søvn.

At jeg trenger mer søvn enn mannen gjør at jeg innimellom kubber litt på sofaen når det trengs og at han tar seg av eventuelle problemer på natta. Gudene skal vite jeg hadde nok våkentid på natta det første året til at han har litt å ta igjen.

Men kanskje det er verdt å høre med fastlegen om du mangler d - vitamin eller slikt? Eller var det kanskje b? Er i hvert fall en av dem som gjør en trøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som sliter med å sove? Jeg våkner i 3-4-tiden på natta og klarer ikke sove igjen før etter en time eller to. Vekkerklokka står på 5.30 eller 6.00 og ringer jo selvfølgelig rett etter at jeg har sovnet. Har bare hatt det sånn denne uka, men kjenner det begynner å slite litt på meg. Spørs om kanskje det beste er gradert sykemelding, så kan jeg ihvertfall sove til jeg våkner på morgenen... :sjenert:

Tror jeg skrev i dagboken din at jeg hadde hatt det sånn før, men at nå ble det bedre...men skulle aldri skrevet det for jeg var våken fra 3-5 i natt!! kjempekjekt når vekkerklokka står på 6... sliter også med å sovne inn, selv om jeg er dødstrøtt nå, vedder jeg på at jeg ikke sovner før nærmere 12 :( powernap på dagen hjelper da!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe jeg ikke sliter med om dagen, så er det å sove :fnise: Heldigvis ikke like ille som det var i begynnelsen, da la jeg meg 9, seinest 10 hver dag...nå har jeg faktisk klart å holde meg våken til etter 1 en gang...da var jeg stolt ;) Men det blir en liten time på øyet hver dag etter jobb, noe så deilig!! Har ingen andre barn å ta hensyn til, så det går jo fint sånn sett. Men så mange ambisjoner og planer utover full jobb har jeg ikke om dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Jeg er ny her på forumet, og så plutselig at det visst var flere med termin i mai/juni.. vel vel, her er jeg! :)) Mitt navn er Herborg, jeg er bosatt på Nordstrand, og har fra før av to barn. Dette med forum om fødsel er dog nytt for min del, men virker svært spennende!

Dette blir gøy!

Beste hilsen
Herborg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :) Jeg er ny her på forumet, og så plutselig at det visst var flere med termin i mai/juni.. vel vel, her er jeg! :)) Mitt navn er Herborg, jeg er bosatt på Nordstrand, og har fra før av to barn. Dette med forum om fødsel er dog nytt for min del, men virker svært spennende!

Dette blir gøy!

Beste hilsen

Herborg

Godt å høre Herborg. Stå på med kosen!

Beate.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 uker og jeg ber om at kvalmen snart slipper litt!! :D og legen sa at uke 11 er som uke 12! Så da sier jeg JIPPI!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 uker og jeg ber om at kvalmen snart slipper litt!! :D og legen sa at uke 11 er som uke 12! Så da sier jeg JIPPI!! :D

JIPPII :bolledeig: og skål med julebrus (det er jo fredag!!! :P) :vin: :vin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg også 11 uker :) Utrolig godt å ha kommet såpass langt. Vi skal på ultralyd 8 desember! Gleder meg sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...