Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, hun spurte meg om jeg tok mer enn en gang om dagen og det har jeg jo ikke gjort. Mulig vi får i oss mye folat gjennom kosten også?

Sikkert derfor :) selv om jeg ikke er sikkert på hvilke matvarer folat finnes i ;)

_________________

Fikk vite av legen at jeg slo ut positivt for antistoffer mot toxoplasmose. Dvs at jeg har vært smittet før og barnet er beskyttet mot nye infeksjoner :bolledeig: kattene har aldri fått så mye kos før :ler: det er skikkelig deilig å ikke være så bekymret for å ikke vaske salaten godt nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk har 10% av alle gravide antistoffer, håper jeg også har det så jeg får en mindre bekymring :)

Tror ikke mine verdier er så fine, spist mye dårlig mat i det siste :( i tilegg mister jeg sykt med hår, og det er jo tegn på en eller annen mangel...eller kanskje bare et symptom? Jeg får vente å se til neste uke :)

Gratulerer med nytt bilde, Anroide ;) Her sjekker jeg hvem som skriver hva på bildene ikke på nicket så måtte se to ganger på deg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk graving! Følte jeg måtte oppdatere droiden min litt :sexy::nigo:

Tror det er standard å testes for toxoplasmose. Jeg var negativ, så her er det fremdeles godt gjennomstekt biff som gjelder :P (det prøvde jeg i går, og det var som forventet bare sorgen :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg ble testet uten at hun sa noe om det da.

Jeg fikk forresten brev med innkalling til jordmortime i går, 9. desember. Det blir spennende. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det sto i infobrevet jeg fikk at man tester for toxoplasma, hiv, syfilis, røde hunder.
Venter fremdeles på innkallelse til OUL..en uke siden jeg var hos legen :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sto i infobrevet jeg fikk at man tester for toxoplasma, hiv, syfilis, røde hunder.

Venter fremdeles på innkallelse til OUL..en uke siden jeg var hos legen :/

Da får du sikkert innkallelsen idag eller iløpet av de nærmeste dagene. Hos meg kom den akkurat en uke etter legetimen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte spør konkret etter den for jeg fikk beskjed om at den tok de ikke rutinemessig lengre. Så lenge du har katt eller har oppholdt deg i varmere strøk i graviditeten, så er det lurt å ta den :)

Gjennomstekt kjøtt må jeg også spise fremdeles, kan visst være listeria i det også :sukk: biff "well done" er ikke akkurat det beste i verden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering: har vært hos jordmor, og jeg tror hun er verdens snilleste menneske, heldige meg! Hun ble overrasket over det høye nivået mitt av jern, noe jeg også ble med tanke på at jeg fremdeles kaster opp og får i meg ganske lite mat (og stort sett ikke av det sunneste slaget heller..) har fått time til oul 22.desember, fin førjulsgave! Vurderer fremdeles en tidlig ultralyd da, for jeg er så redd noe er galt..

Ellers ser det ut til at kvalmen og trøttheten har bestemt seg for å bli en stund til, kjenner jeg gleder meg til å kunne spise frokost uten at den skal komme opp igjen fem minutter etterpå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk innkallelesetil OUL i går, med time 6. januar.. da er jeg 20+4.. Jeg er bortreist den datoen og ringte derfor for å prøve å flytte timen til før jul, men da hadde de ikke noe ledig..neste ledige time var 13. januar, og da er jeg 21+4...litt sent kanskje men var jo kun da de hadde ledig :( siden jeg skal reise til en annen verdensdel tror jeg at jeg spanderer på meg privat ul før turen for å sjekke at alt er i orden :)

hvilken uke skal dere til OUL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering: har vært hos jordmor, og jeg tror hun er verdens snilleste menneske, heldige meg! Hun ble overrasket over det høye nivået mitt av jern, noe jeg også ble med tanke på at jeg fremdeles kaster opp og får i meg ganske lite mat (og stort sett ikke av det sunneste slaget heller..) har fått time til oul 22.desember, fin førjulsgave! Vurderer fremdeles en tidlig ultralyd da, for jeg er så redd noe er galt..

Ellers ser det ut til at kvalmen og trøttheten har bestemt seg for å bli en stund til, kjenner jeg gleder meg til å kunne spise frokost uten at den skal komme opp igjen fem minutter etterpå

Håper kvalmen gir seg snart for deg :) bra du er fornøyd med jordmor :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk innkallelesetil OUL i går, med time 6. januar.. da er jeg 20+4.. Jeg er bortreist den datoen og ringte derfor for å prøve å flytte timen til før jul, men da hadde de ikke noe ledig..neste ledige time var 13. januar, og da er jeg 21+4...litt sent kanskje men var jo kun da de hadde ledig :( siden jeg skal reise til en annen verdensdel tror jeg at jeg spanderer på meg privat ul før turen for å sjekke at alt er i orden :)

hvilken uke skal dere til OUL?

Det blir litt kinkig for oss som skal på OUL midt i julestria, er ikke like mange datoer å ta av.

Fikk først time 23.12 og ville da ha vært 18+2. Datoen passet ikke siden vi reiser til mannens familie i jula og fikk derfor time 18.12 og skal da være 17+4. Er veldig spent på hvor mye termin blir justert og om timen er for tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk innkallelesetil OUL i går, med time 6. januar.. da er jeg 20+4.. Jeg er bortreist den datoen og ringte derfor for å prøve å flytte timen til før jul, men da hadde de ikke noe ledig..neste ledige time var 13. januar, og da er jeg 21+4...litt sent kanskje men var jo kun da de hadde ledig :( siden jeg skal reise til en annen verdensdel tror jeg at jeg spanderer på meg privat ul før turen for å sjekke at alt er i orden :)

hvilken uke skal dere til OUL?

Jeg fikk time i uke 19. Jeg syns det er litt seint selv :sjenert: så skjønner godt at uke 21 føles seint for deg! Hvilket sykehus skal du på? Høres lurt ut med en privat ultralyd :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir på sykehuset i Stavanger..men jeg har ikke fått tildelt noe fødeplass eller noe, skal jeg ha fått det?

Dersom jeg tar privat, kan de sjekke for alt det samme som en på sykehuset hadde gjort? Altså, er det "like bra" å ta privat som på sykehuset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, kan ikke forstå at en privat gynekolog skal være mindre kompetent enn offentlig jordmor/gynekolog?

Jeg tror jeg har fått fødeplass, har i hvert fall fått informasjon fra fødeavdelingen. Problemet mitt er at det sykehuset jeg har fått informasjon fra er et annet enn der jeg ønsker å føde. Tok det opp med legen og hun sa at dette var noe som ville blitt diskutert og informert om på OUL, så derfor forholder jeg meg rolig til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er nok like kompetente, men undersøkelsene er kanskje ikke like grundig? Privat UL er vel supplement til OUL, ikke et substitutt. De sa iallefall til meg da jeg var der at den offentlige var den grundigste. Men den får du jo tross alt i uke 21 da. Den man tar før blir kanskje mest for å forsikre deg om at alter bra så langt?

Jeg fikk beskjed om fødeplass i samme brev som innkallelse til ultralyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun jeg snakket med på sykehuset sa jo "jeg ser du har vært hos privat før, så du kan jo ta privat i steden for å komme så sent til oss"... (virket jo egentlig som om de ikke ville ha meg :P) jeg tenker at hun kan jo ikke si dette dersom de private ikke har samme kunnskaper som de på sykehuset. Men jeg tar unsett OUL i januar, så får det bli siste gang jeg tar ultralyd (blir jo min fjerde det da, hehe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...