Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015

Fremhevede innlegg

Skrevet

:fnise: Fiskepudding! Uff, jeg kjenner egentlig til følelsen. Ganske dvaskt her og :sjenert: Når jeg har fått sjekket ut at alt er som det skal og at blødningene har en naturlige årsak skal jeg begynne å trene litt igjen. Det trengs!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gleder meg til 2. trimester og mer energi. Det er fiskepuddingtendenser her også ;) med mye mat for å begrense kvalmen og trøtthet, så har det ikke vært mye aktivitet her i gården. Får prøve å bli litt mer aktiv før jul og julematen :fnise:

Skrevet

Jeg har vært altfor dårlig med treningen jeg også, men det har mer med eksterne faktorer å gjøre enn graviditeten i seg selv. 100% jobb og 50% studier er krevende, og hvis man da legger til krevende perioder på jobben samt generelt mindre energi blir det dårlig med trening. Hjelper jo heller ikke at jeg legger meg klokka 21 hver kveld.

Skrevet

Melder meg inn jeg og. Har termin 20. mai, så er 12 uker idag.

Jeg er veldig kvalm, har vært det siden jeg var 5-6 uker. Er så dårlig at jeg ikke kan jobbe, så kjeder meg! Har fått postafen av legen, men med beskjed om å bruke den så lite som mulig.... Syns ikke det hjelper så mye heller. Deilig å ha kommet til 12 uker i det minste, det er jo en milepæl på en måte. Føles hvertfall litt sånn :)

Gratulerer Saya! Det er herlig å komme seg til 12 uker :) Jeg sluttet å være kvalm rundt uke 13, håper det gir seg for deg også snart :)

Skrevet (endret)

Dere som har erfart at det blir bedre i andre trimester, har energien også kommet tilbake? Eller er det kun kvalmen som forsvinner? :)

Endret av graving
Skrevet

Energien kommer også tilbake :) Så forsvinner den igjen rundt uke 30 ;)

Skrevet

Jeg synes energien begynner å komme snikende tilbake :bolledeig: Er ikke helt på topp enda, men jeg trenger ihvertfall ikke legge meg kl ni lenger.

Jeg er hjemme fra jobb i dag, har så vondt bak i bekkenet. Har vært plaget med bekkenlåsning tidligere, uten å være gravid, men da har det ordnet seg meg kiropraktor og smertestillende. Er litt mer skeptisk nå som jeg er gravid. Er ikke så lett å være forsiktig heller når man jobber i barnehage.

Har dere vært hos jordmor? Jeg har time hos henne på ca. to uker, gleder meg veldig! Hun virket så flink og omsorgsfull. Når jeg bestilte time sa hun at jeg bare skulle fortsette å ta folat, og at det kanskje ble nye retningslinjer der det ble anbefalt å ta folat hele svangerskapet :)

Skrevet

Åh, jeg håpet kvalmen forsvinner og energien kommer tilbake! Jeg savner å ha energi!

Jeg er litt bekymret for folat... Har tatt det, men har kastet opp endel så er redd mye av det har kommet opp igjen....håper alt er bra allikevel.

Skrevet

Har fått time til jordmor i uke 24, det er vanlig her. Har ikke behov for å gå noe tidligere heller når jeg har fått vært hos legen og tatt alle blodprøver og søkt fødeplass.

Skal på ordinær UL 11 desember :)

Skrevet

Har time hos jordmor på slutten av uke 15. Er visst normalt at førstegangs får en time tidlig her i kommunen :)

Skal barnefar være med på jordmortimen? Mannen her har hvertfall veldig lyst, så han har allerede søkt seg fri fra jobb :fnise:

Skrevet

Åh, jeg håpet kvalmen forsvinner og energien kommer tilbake! Jeg savner å ha energi!

Jeg er litt bekymret for folat... Har tatt det, men har kastet opp endel så er redd mye av det har kommet opp igjen....håper alt er bra allikevel.

Jeg begynte ikke å ta folat før i uke 6 (da jeg ikke fant ut av graviditeten før) og er også litt bekymret.. Men, det var ikke anbefalt å ta da våres mødre gikk gravid så det går nok fint med oss også :) Tenkte å spørre legen min om dette på torsdag :)

Skrevet

Energien kommer også tilbake :) Så forsvinner den igjen rundt uke 30 ;)

Gleder meg til mer energi!! :bond::ball::hoppendeglad:

Skrevet

Jeg begynte ikke å ta folat før i uke 6 (da jeg ikke fant ut av graviditeten før) og er også litt bekymret.. Men, det var ikke anbefalt å ta da våres mødre gikk gravid så det går nok fint med oss også :) Tenkte å spørre legen min om dette på torsdag :)

Ja, det går nok bra. Jeg tok folat helt fra vi begynte å prøve, så jeg har jo tatt mye. Er de siste ukene det har blitt litt lite. Det går nok bra med oss :)

Skrevet (endret)

Tenkte jeg skulle ringe jordmor i løpet av neste uke, men aner ikke når de pleier å ta inn til første kontroll her. Uten at jeg har snakket med mannen om det regner jeg med at han blir med til kontroller hos jordmor.

Endret av Nori
Skrevet

Har time hos jordmor på slutten av uke 15. Er visst normalt at førstegangs får en time tidlig her i kommunen :)

Skal barnefar være med på jordmortimen? Mannen her har hvertfall veldig lyst, så han har allerede søkt seg fri fra jobb :fnise:

Det er virker som er vanlig her også, jeg hadde fått time tidligere om ikke jordmor skulle hatt ferie nå. Virker som man får komme så mye man vil til jordmor, de er veldig opptatt av at gravide skal føle seg godt ivaretatt :)

Min skal ikke være med, han får ikke fri fra jobb. Men han er med på alle ultralyder da :)

Skrevet (endret)

Mannen min var med på første legetime sist gang, samt på ultralydene (hadde to). Denne gangen har han ikke vært med, men blir selvsagt med på ordinær UL, samt EMBLA-samtalene vi skal på på sykehuset.

Jeg synes ikke det var/er noe poeng i å ha med pappaen til jordmor, men det føler man jo på selv. :)

Endret av Dorey
Skrevet

Jeg er 14+2, formen har blitt litt bedre men i dag kom frokosten opp igjen - igjen. EEr bare frokosten jeg har pleid å kaste opp, så har fått i meg noe mat ellers. Både folat og vitamintilskudd kommer rett opp igjen da, så de har jeg pause fra nå gitt..

Her har vi mye oppfølging fra jordmor, var der i uke 9, skal igjen i uke 15. Veldig fint når man er 1 gangs!

Skrevet

Hva gjør man på time hos jordmor egentlig? :)

Skrevet

Prater om hvordan man har det, og etterhvert amming og fødsel. Man leverer urinprøve, veies, sjekker blodtrykk, og måler SF-målet samt sjekker hjertelyd (fra uke24 tror jeg). :)

Skrevet

Jeg var helt sikker på at jeg hadde legetime i dag og styret veldig med å få tatt urinprøve med morgenurin, noe som ikke er helt enkelt når man tisser flere ganger i løpet av natten. Rett før jeg er på vei ut døra til jobb ser jeg at innkallingen ikke er før onsdag i neste uke. Jaja, i hvert fall fint at jeg så det før jeg ble sittende på venterommet og blomstre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...