Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig lite interessert i andres unger (bortsett fra min sønns venner), og pleier aldri å ville holde heller. Babyer er ganske kjedelige når de ikke er din egen ;) Pleide ikke å tilby andre å holde min heller, de fikk spørre hvis det var interessant ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes heller ikke babyer er så interessante, det blir kjekkere når de er over et år og du kan "tøyse" litt med dem..små babyer er jeg livredd for å holde :P

Det er ganske mange som er uhøflige og ikke tenker over SA og lignende når de spør...er helt ok å tøyse med om det ikke er din tur snart, men å grave videre har de ingenting med!

Jeg angrer selv på at jeg har vært veldig pågående på folk når de har holdt seg edru på fest, har ikke tenkt på at det setter folk i en kjip situasjon før jeg plutselig havnet der selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vanligvis ikke så fintfølende på dette med "skal du ikke ha barn snart" men er sikkert litt ekstra hormonell om dagen :fnise:

Bra det ikke bare er meg forresten, som ikke blir salig i blikket av små babyer :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte rett til helsestasjonen og bestilte time hos jordmor, fikk ikke time før i uke 24. Ganske lenge til. Og når det er så seint bli det ikke tid til så mange kontroller akkurat. Men har jo time hos fastlege i mellomtida da.

Går ut fra at slike ligamentsmerter kan arte seg litt forskjellig, så sånn ut da jeg konsulterte Dr. Google iallefall ;) ganske sikker på at det er det det er. Ikke så behagelig!

Godt å høre det er flere det stikker litt i!!

Sliter en del med mensmurringen om natten og jeg våkner til tider av det og blir liggende til det gir seg.. Noen som vet om det er sånn som går over etter hvert eller følger det hele svangerskapet? Jeg tenker på det som voksesmerter i livmoren og alt, så syns jeg det ikke er så skummelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Androide; jeg synes det er veldig frekt. På min jobb var det masse fokus på det, jeg ble spurt flere ganger om jeg var gravid før jeg var det. Tilmed noen som sa jeg var det, på et møte, hvorpå folk begynte å gratulere... det var veldig sårt tema da for jeg ville så veldig gjerne begynne å prøve, men sambo var ikke klar. Tilslutt måtte jeg si fra til han som var verst, at dette synes jeg er for privat. De har heldigvis sluttet nå :)

Nå har jeg endelig kjøpt meg større bukser! Føles litt kjipt men blir digg!! God helg folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har vært på første svangerskapskontroll, har dere fått innkallelse til OUL? I så fall, hvor lang tid etter legetimen kom innkallelsen? Jeg skal reise bort i julen, og har lyst å ha OUL før vi reiser :)

Barnefar vil vite kjønnet...jeg vil ikke vite kjønnet! Jeg håper det blir ei jente, mens barnefar håper på gutt :) Det viktigste er jo selvfølgelig at barnet er friskt, men jeg har alltid ønsket meg ei jente...Er ikke så god på sånne gutteting :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk innkalling til OUL i dag, var hos legen på torsdag. Har fått time 23.12 noe som passer ekstremt dårlig da vi planlegger å reise til mannens familie i julen. Håper det går greit å få flyttet timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk innkallelse til OUL etter ca. halvannen uke. Sikkert litt avhengig av hvor man ønsker å føde og pågangen dit. Fikk da jeg er i uke 19. Syns det er litt seint! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på første kontroll på tirsdag og fikk innkallelsen på torsdag. Fikk time 23.12 jeg også :) Er da i uke 18. Blir en hyggelig førjulsgave. 4 dager til tidlig ul :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at det går greit å flytte timen :) skal selv på ultralyd når jeg er 12 uker, altså på fredag ;) blir spennende..da skal barnefar også bli med, så blir sikkert litt mer realistisk for han da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen mening om bruk av prostafen ? Leser så mye forskjellig på nett, noen sier man trygt kan ta det, andre sier man ikke må ta det!! Men jeg sliter så ekstremt med kvalme og oppkast at hvis det er helt trygt så går jeg til innkjøp :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Androide; jeg synes det er veldig frekt. På min jobb var det masse fokus på det, jeg ble spurt flere ganger om jeg var gravid før jeg var det. Tilmed noen som sa jeg var det, på et møte, hvorpå folk begynte å gratulere... det var veldig sårt tema da for jeg ville så veldig gjerne begynne å prøve, men sambo var ikke klar. Tilslutt måtte jeg si fra til han som var verst, at dette synes jeg er for privat. De har heldigvis sluttet nå :)

Nå har jeg endelig kjøpt meg større bukser! Føles litt kjipt men blir digg!! God helg folkens :)

"Blir det ikke din tur snart" er nå en ting, men iallefall syns jeg det var frekt når hun ikke ga seg og sa "går det ikke så bra"? Ganske tankeløst i et rom fullt av folk. Hadde nok vært vanskelig å holde maska om det ikke gikk bra, nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har noen mening om bruk av prostafen ? Leser så mye forskjellig på nett, noen sier man trygt kan ta det, andre sier man ikke må ta det!! Men jeg sliter så ekstremt med kvalme og oppkast at hvis det er helt trygt så går jeg til innkjøp :)

I felleskatalogen står det at du ikke skal ta det med mindre det er helt nødvendig. Kanskje ta en prat med legen først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I felleskatalogen står det at du ikke skal ta det med mindre det er helt nødvendig. Kanskje ta en prat med legen først?

Kjøpte inn sea band i første omgang, det hjelper litt så får jeg se det ann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Blir det ikke din tur snart" er nå en ting, men iallefall syns jeg det var frekt når hun ikke ga seg og sa "går det ikke så bra"? Ganske tankeløst i et rom fullt av folk. Hadde nok vært vanskelig å holde maska om det ikke gikk bra, nei...

Huff ja, det er veldig lite gjennomtenkt. Jeg lurer veldig på hva hun forventa av svar! Huff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ett lite spm.. Når vi var på tidlig UL på fredag målte hun embryoet til 9mm og at vi derfor var 7+0.. Hun sa det så fint ut.. Men inne på appen min står det at i uke 8 (7+0-7+6) så måler embryoet til 14-20 mm... Er det noe galt med embryet mitt eller med appen? ??

Endret av fionel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ett lite spm.. Når vi var på tidlig UL på fredag målte hun embryoet til 9mm og at vi derfor var 7+0.. Hun sa det så fint ut.. Men inne på appen min står det at i uke 8 (7+0-7+6) så måler embryoet til 14-20 mm... Er det noe galt med embryet mitt eller med appen? ??

Sånn var det med meg også, ikke tenk så mye på fet tenker jeg :)

Etter hver uke jeg var der på ny UL tok jeg igjen mensentermin litt og litt og siste gang stemte det på prikken med siste mens og app ;) Tenkte de kanskje bare ikke har klart å måle helt riktig, men at det viktigste er at alt er bra der inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ett lite spm.. Når vi var på tidlig UL på fredag målte hun embryoet til 9mm og at vi derfor var 7+0.. Hun sa det så fint ut.. Men inne på appen min står det at i uke 8 (7+0-7+6) så måler embryoet til 14-20 mm... Er det noe galt med embryet mitt eller med appen? ??

På UL målte han 0,84 cm og da var jeg i uke 6+5. Men jeg tror de på appen mener hele babyen, mens de kun måler crl på UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ett lite spm.. Når vi var på tidlig UL på fredag målte hun embryoet til 9mm og at vi derfor var 7+0.. Hun sa det så fint ut.. Men inne på appen min står det at i uke 8 (7+0-7+6) så måler embryoet til 14-20 mm... Er det noe galt med embryet mitt eller med appen? ??

Bruker du den appen som heter Gravid app? Lilla ikon? Den appen skriver ihvertfall at fosteret er lengre enn hva det feks står i appen til babyverden. Jeg er nå i uke 15 (14+0 - 14+6) og fosteret er 9-10 cm fra hode til stump i følge Gravid app, mens på babyverden sin er fosteret 87 mm fra hode til stump.

Men jeg tror også det har mye å si hvordan fosteret ligger når de tar bildet de måler og hvem som måler. Ene gangen jeg var på ul stemte menstermin min akkurat og han legen tok seg god tid med å få et godt bilde å ta mål av. På neste ul var det en annen lege som tok første og beste bilde som han tok mål av, og virket fornøyd med det. Like etterpå lå fosteret litt bedre til, så han tok et bilde til, og på de to bildene skiller det ganske mange mm, noe som utgjør litt på terminen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...