Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Jeg følte jeg måtte fortelle sjefen forrige uke (7 uker). Tenkte jeg skulle teste ut om hjemmekontor hjalp på kvalmen, og da sa jeg egentlig bare at jeg var kvalm og at jeg måtte se hvordan det utviklet seg fremover. Han tok hintet og gratulerte meg på Lync etterpå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å si man er kvalm som kvinne gjør ofte at folk trekker konklusjoner ja.. :fnise:

Her er planen å holde det hemmelig i minst 14 dager til. Vurderer å holde det hemmelig helt til jeg er ferdig med eksamen. Har en uke ferie mens jeg har hjemmeeksamen og er tilbake igjen 2. desember. Da vil jeg være 15+2, men må se det an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte fortelle det for tre uker siden, eer relativt dårlig så ga beskjed om at jeg kom til å jobbe mye hjemmefra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte fortelle i uke 5, for jeg ble tidlig dårlig og tenkte jeg ble sykmeldt tidlig. Og det ble jeg også, så da er jeg glad for at de vet. Jeg kan ikke ha hjemmekontor fordi de er avhengige av å ha folk på jobb (barnehage ), så da var det best at de fikk en vikar som var frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så heldig dere er som kan ha hjemmekontor :)

Nå har jeg bestilt legetime til neste uke.. Blir første svangerskapskontroll. Er det noe spesielt man må tenke på eller ha med seg? Er det vanlig at barnefar er med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til første svangerskapskontroll på torsdag. Spurte hun jeg snakket med om hva som skulle skje og hun sa at jeg skulle fylle ut helsekort og ta blodprøver. Det siste er jo ikke aktuelt for meg, siden jeg må i blodbanken, men hun nevnte ikke at jeg trengte å ha med meg noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det mange kreative ideer til hvordan spre det glade budskap! Vi delte nyheten til foreldrene mine i helga, og føler meg kjedelig i forhold - vi sa det bare rett ut egentlig. De ble veldig glade, da :) Får finne på noe mer spenstig til neste besteforeldrepar ;)

Fortalte det til sjefen i stad da. Sa at hun kom til å se gradvis mer av meg fremover, hvis alt gikk som planlagt. Stusset litt i et sekund før hun gliste og gratulerte meg :)

så heldig dere er som kan ha hjemmekontor :)

Nå har jeg bestilt legetime til neste uke.. Blir første svangerskapskontroll. Er det noe spesielt man må tenke på eller ha med seg? Er det vanlig at barnefar er med?

Ta med urinprøve, ellers er det ikke noe spesielt. Barnefar var ikke med meg, tror ikke det er så vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lærer, så kan heldigvis jobbe hjemmefra når jeg ikke har timer eller nøter jeg må på. Ellers hadde jeg ikke orka, er forferdelig sliten, kvalm og trøtt for tida. Håper det snart gir seg, er 13+1 ifølge menstermin og 14+0 ifølge tidlig ultralyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ish, må jeg ha med urinprøve? Det sa hun ingenting om. Blæh, jeg har time 09:15, men må jo innom jobb før det og det er lite aktuelt å drasse med seg tiss hit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ish, må jeg ha med urinprøve? Det sa hun ingenting om. Blæh, jeg har time 09:15, men må jo innom jobb før det og det er lite aktuelt å drasse med seg tiss hit..

haha det er ikke aktuelt å gå å drasse på en urinprøve hele dagen for meg heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dropper å ta med urin altså. Jeg kan ta med et tomt glass å tisse på legekontoret, må det være morgenurin får mannen ta med seg en prøve ned på fredag. :erter:

Huff, føler meg så oppblåst og at alle glor på magen min, selv om det helt sikkert bare er i hodet mitt må jeg tenke litt mer igjennom hvordan jeg kler meg fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke med urinprøve på førstekkontroll, var på jobb først. Klin umulig for meg å få det med da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lekker jo ikke akkurat om man skrur godt igjen da og har en plastpose rundt. Urin er jo dessuten noe av det mest sterile man får ;) Jeg fikk iallefall beskjed om å ha med morgenurin; i mitt tilfelle har jeg bedt om time tidlig på morgenen eller seint på dagen sånn at jeg kan hente den hjemme først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du kan også ta urinprøve på legekontoret, de har glass å tisse i der :) Jeg gjorde det når jeg ikke fikk tatt med. Ellers selger de urinprøveglass på apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går sikkert greit å ta prøven på legekontoret også.

Syns for øvrig det var mye pisspreik her i dag :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har fortalt/ har noen tanker om når dere skal fortelle til arbeidsgiver?

Jeg sa det til styreren i barnehagen min i dag, nå er jeg 14 uker. Så sier jeg det til avdelingen min senere i uka :) Styreren ble veldig glad :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa det til styreren i barnehagen min i dag, nå er jeg 14 uker. Så sier jeg det til avdelingen min senere i uka :) Styreren ble veldig glad :laugh:

Så bra med hyggelige reaksjoner. Er faktisk litt nervøs for hva min sjef og kolleger vil si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...