Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Så kjekt med hyggelige tilbakemeldinger da :) jeg føler meg litt sleip, i og meg at jeg kun har fått med denne deltidsjobben slik at jeg opparbeider rett til foreldrepenger, men noen ganger må man tenke hva som er best for en selv! :) Tror jeg venter lengst mulig med å si noe til arbeidsgiver ;) arbeidsgiver har vel ikke noe kostnader med foreldrepenger, det er vel kun NAV som har det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ikke pliktig til å si noe før i uke 26 tror jeg, sånn i forhold til at de skal ha tid til å finne vikar o.l.

NAV som betaler foreldrepenger opptil 6G, noen arbeidsgivere dekker mellomlegget hvis man tjener mer enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med hyggelige reaksjoner. Er faktisk litt nervøs for hva min sjef og kolleger vil si.

Jeg vil tro de aller fleste vil bli glade for en sånn nyhet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen dere! Nå har det vært stille fra meg en stund. Kvalmen er ikke like intens lengre, men kaster opp innimellom. Ser ut som en flodhest og ber om at det er mer luft enn fett (på grunn av kvalmen har ikke kostholdet vært særlig bra, så jeg har mine mistanker om at jeg har gått opp noen kg allerede, hjelp) Ellers er formen helt grei, men er veldig slått ut, sover nesten hele dagen og klarer ikke noe mer enn en liten gåtur når det kommet til fysisk aktivitet. Hjelp, lurer på hvordan dette skal gå... Heldigvis er jeg som sagt ikke fullt så kvalm, så kostholdet er bedre nå i det minste! Er i starten av uke 11 nå, og skal snart på første kontroll :) Vurderer også tidlig ultralyd etter 12. uke hvis jeg finner et sted med kort ventetid. Noen som har erfaring med tidlig ultralyd? Hvilken uke er "best"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Direkte inne fra sofaen nå: ligger rett ut og forbanner den hersens sjøsyken som gjør at jeg ikke orker å røre meg.

Holdt på å gå galt på kontoret i dag også. Definitivt verste dagen så langt. *synes synd på seg selv*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Direkte inne fra sofaen nå: ligger rett ut og forbanner den hersens sjøsyken som gjør at jeg ikke orker å røre meg.

Holdt på å gå galt på kontoret i dag også. Definitivt verste dagen så langt. *synes synd på seg selv*

Uff, jeg føler med deg! Jeg har det også ille mtp kvalme. Og det er ikke snakk om bare morgenkvalme her, den sitter fra morgen til kveld.

Du er flink som er på jobb da. Jeg er sykmeldt, men egentlig ikke pga kvalme. Jeg er veldig svimmel og merker at det ikke akkurat blir bedre av å være kvalm og ikke få i seg mat. Meeen skal prøve å ikke klage ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen dere! Nå har det vært stille fra meg en stund. Kvalmen er ikke like intens lengre, men kaster opp innimellom. Ser ut som en flodhest og ber om at det er mer luft enn fett (på grunn av kvalmen har ikke kostholdet vært særlig bra, så jeg har mine mistanker om at jeg har gått opp noen kg allerede, hjelp) Ellers er formen helt grei, men er veldig slått ut, sover nesten hele dagen og klarer ikke noe mer enn en liten gåtur når det kommet til fysisk aktivitet. Hjelp, lurer på hvordan dette skal gå... Heldigvis er jeg som sagt ikke fullt så kvalm, så kostholdet er bedre nå i det minste! Er i starten av uke 11 nå, og skal snart på første kontroll :) Vurderer også tidlig ultralyd etter 12. uke hvis jeg finner et sted med kort ventetid. Noen som har erfaring med tidlig ultralyd? Hvilken uke er "best"?

Håper plagene forsvinner helt om et par uker :) Det kommer an på hva du vil se.. Kjønn kan vel tidligst sees i uke 15-16 tror jeg. For å sjekke at organer, ryggmarg, nakkefold osv er som det skal, er det best mellom uke 11-13 etter som jeg har lest meg til :) Virker som de fleste steder har kort ventetid i de største byene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper plagene forsvinner helt om et par uker :) Det kommer an på hva du vil se.. Kjønn kan vel tidligst sees i uke 15-16 tror jeg. For å sjekke at organer, ryggmarg, nakkefold osv er som det skal, er det best mellom uke 11-13 etter som jeg har lest meg til :) Virker som de fleste steder har kort ventetid i de største byene.

De kunne ihvertfall sjekke dette med nakkefold, om buken var vokst sammen etc på meg da jeg tok innvendig UL 11+2 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper plagene forsvinner helt om et par uker :) Det kommer an på hva du vil se.. Kjønn kan vel tidligst sees i uke 15-16 tror jeg. For å sjekke at organer, ryggmarg, nakkefold osv er som det skal, er det best mellom uke 11-13 etter som jeg har lest meg til :) Virker som de fleste steder har kort ventetid i de største byene.

Satser på det, selv om jeg føler det er litt betryggende med disse plagene, så i starten blir jeg vel kjempe stressa kan jeg se for meg.. Kjønn er ikke viktig, men er jo veeeldig nysgjerrig da..! Magefølelsen sier gutt ihvertfall:) Samtidig føler jeg det viktigste er å få bekreftet at det er liv der. I uke 15-16 er det jo uansett ikke såå lenge til ordinær ultralyd. Er det utvendig eller innvendig ultralyd etter 12. uke foresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på det, selv om jeg føler det er litt betryggende med disse plagene, så i starten blir jeg vel kjempe stressa kan jeg se for meg.. Kjønn er ikke viktig, men er jo veeeldig nysgjerrig da..! Magefølelsen sier gutt ihvertfall:) Samtidig føler jeg det viktigste er å få bekreftet at det er liv der. I uke 15-16 er det jo uansett ikke såå lenge til ordinær ultralyd. Er det utvendig eller innvendig ultralyd etter 12. uke foresten?

Jeg hadde innvendig i uke 12. Ettersom jeg har forstått det kommer det an på hvor tynn man er og hvor bra ultralydapparat de har :) Jeg er ikke så veldig tynn, så jeg hadde innvendig. Men det kan godt hende jeg har misforstått..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde utvendig 7+6, da skulle jeg bare sjekke at det var liv og at hjertet slo. Hadde nok fått mye bedre bilder om jeg hadde tatt innvendig, men det var jo ikke grunnen til at jeg var der. Så var bare glad jeg slapp å kle av meg :P

Ellers så har jeg nå gått ned to kg. på en måned...vanligvis ville jeg jo jublet for dette, men det kan da ikke være bra for fosteret. Jeg spiser normalt, men blir fortere mett... Jeg spiser også sjokolade og drikker noe med kalorier hver dag, men allikevel går jeg ned. Andre som har det likt? Merkelig å gå ned når man ikke spyr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det har mest med ultralydapparatet da, må vist ta alt man leser på nett med en klype salt :blomst:

Jeg synes ikke bildene på ultralyden i uke 12 var så veldig gode, og jeg tror ikke det sykehuset har det beste utstyret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sniker meg inn her! Litt usikker på termin enda, men skal på tidlig UL på fredag. Gruer meg fryktelig etter å ha prøvd i over 2 år og opplevd sa og kjemisk. Veldig redd for at det ikke skal være liv der inne. Sliter mye med kvalme oh trøtthet :) kommer med termin på fredag om det dr liv der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Finoel og lykke til på fredag. :)

Her er jeg rett og slett så trøtt nå at jeg ikke ser noen annen løsning enn å legge meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Finoel og lykke til på fredag. :)

Her er jeg rett og slett så trøtt nå at jeg ikke ser noen annen løsning enn å legge meg..

Haha! Sa akkurat til samboeren at hvis jeg hadde lagt meg nå hadde jeg sovnet på flekken :P La meg ned på sofaen i stedet. Får se om jeg våkner opp her igjen om noen timer ;)

Velkommen inn hit, Fionel! Håper at alt står bra til på fredag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da varierer det tydeligvis, jeg får høre når jeg ringer:) hva er tynn og hva er tjukk da? Jeg vil ikke si jeg er tynn, men er ikke overvektig heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...