Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015


Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Man får fortere mage når det er andre svangerskap har jeg hørt :) jeg begynner i en ny jobb i januar og har ikke sagt at jeg er gravid til sjefen, så vil ikke komme der med stor mage første dag :P er en jobb jeg har vært i før da, så trenger ikke opplæring, og sjefen vet at jeg bare skal være et par mnd. pga jeg "skal ut i det virkelige arbeidslivet" til sommeren (dette er bare en deltidsjobb).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg føler selv at jeg har fått litt mage, men det er nok heller det at jeg er vant til at magen er helt flat og det er den ikke lenger. Nesten alle klærne mine er helt kroppsnære og det synes jeg begynner å bli problematisk, er veldig redd for å få spørsmål før jeg er klar til å fortelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått mage, men jeg tror det aller meste er luft. Klarer ikke å kjenne livmoren over skambeinet heller. Har mye ekstra padding, så sikkert derfor :P

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer heller ikke kjenne livmoren, hva er teknikken for det egentlig? Merker at jeg er litt øm da, sånn rett over skambeinet og utover mot lysken.

Endret av Nori
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt time hos jordmor i dag, alt så veldig bra ut :hjerte:

Vi hørte på hjertelyden, og snakket om mye forskjellig rundt svangerskapet. Hun viste meg hvordan jeg skal kjenne livmoren, så nå finner jeg den (endelig!) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt time hos jordmor i dag, alt så veldig bra ut :hjerte:

Vi hørte på hjertelyden, og snakket om mye forskjellig rundt svangerskapet. Hun viste meg hvordan jeg skal kjenne livmoren, så nå finner jeg den (endelig!) :fnise:

Da kan du fortelle oss hvordan man kjenner etter livmoren, jeg vet heller ikke hvor jeg skal kjenne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legetime igjen i dag. Og nå har jeg blitt sykemeldt og fått prostafen og tatt både blod og urinprøve :P hvis verdiene er lave så blir det innleggelse i morgen... Baaah NÅ er jeg lei av å spy!:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du fortelle oss hvordan man kjenner etter livmoren, jeg vet heller ikke hvor jeg skal kjenne :)

Om du kjenner over skambenet ditt, midt over, så kjenner du et hardt område, så trykker du utover mot sidene dine, så kjenner du at det blir mykt. Det harde du kjente er livmoren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å fått mage jeg også. Ganske fjernt å tenke på siden jeg bare er 11+5, egentlig. Men jordmora sa at livmoren min var kommet lengre opp enn vanlig på dette tidspunktet også, så kan hende det har noe med det å gjøre? Også selvsagt at jeg er andregangsgravid, da. Jeg passer iallfall ikke i noen av klærne mine, og magen stikker ut med sånn gravidkul uansett hva jeg har på meg.

I morgen skal jeg på tidlig ultralyd og jeg gleder meg så innmari! Og så er det veldig spennende.

Å, nei, fionel! Stakkar deg! Grusomt kjipt å måtte ha det sånn i denne tiden. God bedring, håper det blir orden på det snarest!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring, Fionel! Håper du har effekt av Postafen, det reddet i allefall meg. Hvor langt er du nå? Kvalmen min forsvant i uke 12 :)

Her er bebisen utrolig aktiv. Kjenner det skikkelig godt nå, og det er veldig koselig :rodmer: Gleder meg veldig til ordinær UL 11. desember!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring Fionel, og lykke til på ultralyd Ahava :)

Gleder meg til å kjenne bevegelse :) *misunnelig på Dorey*

Ellers er det helt forferdelig å lese til eksamen som gravid, tror kroppen sier i mot meg for jeg blir svimmel og kvalm..og har aldri hatt problemer med det før :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gleder meg til å kjenne bevegelse :) *misunnelig på Dorey*

Ellers er det helt forferdelig å lese til eksamen som gravid, tror kroppen sier i mot meg for jeg blir svimmel og kvalm..og har aldri hatt problemer med det før :(

Det kommer nok snart :)

HUff, jeg føler med deg! Studerte sist jeg var gravid, og det var ganske slitsomt. Men det går sikkert kjempebra! Har du mange eksamner?

I går lurte en av de voksne i bhg til storebror på hvor kort tid det var til babyen kom. "Nja, bare et halvt år" :daane: Men det er jo veldig forskjell på hvor magestore folk blir også. Så akkurat på bildene som er tatt på sykehuset i dagene før forrige fødsel. Fru Valross liksom :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør ikke noe å dra til gynekolog når man får gratis og uplanlagt ul :biggrin: han fikk ikke sjekket alt han skulle i dag, så må ned igjen neste uke. Så derfor lurte han på om vi skulle titte på babyen istedet. Fremdeles en liten sprellende krabat inni der :rodmer:

Merker at livmoren min har kommet opp nå, for det begynner å bli ubehagelig å sove på magen. Tenker bare på hvordan det blir om to-tre måneder.. For ikke å snakke om seks måneder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har også fått mage! Er ikke mye tvil om hva som er på gang ;) er bare 14+3, så syns det er tidlig. Koselig da! Har dere kjøpt noe mammaklær enda? Tror jeg må ut på en liten handlerunde snart :)

Jeg kjenner liv innimellom, det er så kos :)

Var på sykehuset for noen dager siden pga smerter, de undersøkte veldig nøye og alt var bare bra :) artig å se den lille krabaten igjen, var kjempeaktiv inni der :) de trodde smertene kunne bære bekkenløsning da, det er ikke så stas i såfall. Men har ikke hatt noe mer vondt, så krysser fingrene for at det var en engangshendelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen idag, og alt var fint med blodprøvene :) men som en tidligere her sa, så testet de ikke for toxoplasma som rutine lenger, så de hadde ikke testet meg for det... Legen har ikke kjent på magen eller hørt hjertelyd eller noe, men det er kanskje jordmor som gjør dette?

Fikk beskjed fra legen om at neste time skulle være i uke 24....men synes kanskje det var litt lenge å gå fra uke 13 (14 i morgen) til uke 24 uten noen kontroll... OUL er jo i uke 21 for meg.. Noen som vet om man bare kan bestille time hos jordmor eller om de ber deg vente hvis du akkurat har vært hos lege? Legen min er så travel så hadde vært greit å vært hos noen som har litt bedre tid.

Jeg var å tittet på litt klær i dag Saya, men ser lubben ut i alt pga. magen..tror heller jeg venter til jeg har fått en fin kul og kjøper noe mammaklær :) godt at smertene dine ikke var noe farlig, selv om bekkenløsning ikke er bare bare det heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må selv kontakte jordmortjenesten for å få time der. Jeg har første kontroll hos jordmor i uke 16, og har forstått at det er ganske vanlig, men at det kan variere fra kommune til kommune og hvor stor kapasiteten de har. Jeg fikk forresten ingen ny time hos legen nå når jeg var der. Dersom jordmor er OK tror jeg rett og slett at jeg dropper legen og kun forholder meg til henne. Legen min er ganske merkelig og føler ikke noe behov for å snakke med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...