Gjest Nori Skrevet 2. januar 2015 #781 Skrevet 2. januar 2015 Jeg tror jeg abonnerer på alle nyhetsbrevene til babybutikker, så kan sikkert tipse hvis det dukker opp noe. Det hadde i hvert fall jeg satt stor pris på! At det er leveringstid på vogn er viktig å ha i bakhodet. Vi må ta oss en runde en dag og se på ulike vogner, har lyst til å se de i virkeligheten før vi bestemmer oss. I morges var trollet veldig aktiv i magen og kjente også tydelig spark utenpå! Mannen var selvsagt i dusjen da, men han kom ut tidsnok til å få kjent et spark og han fikk helt stjerner i øynene. Utrolig morsomt å oppleve. Siste ordentlige feriedag for meg i dag i dag, så er det jobb igjen på mandag. Tente jeg skulle ta turen i svømmehallen nå, hvis badedrakta fremdeles passer.
Schadenfreude Skrevet 2. januar 2015 #782 Skrevet 2. januar 2015 Barnas Hus har 20-40% på utgående vogner og bilstoler nå, det kan være verdt en titt? Mimmis.no har også vognsalg med ganske heftig avslag. Vi har god erfaring med Trille/ABC Design, men det er jo rdthrrett om det er noe som ikke faller i smak likevel. De har også grisebillige vevde sjal i outleten sin nå. Babyshop har lokale tilbud og legger ikke ut på nett.. kjipinger.
graving Skrevet 2. januar 2015 #783 Skrevet 2. januar 2015 Min lille har vært litt lite aktiv i det siste etter at jeg begynte å kjenne liv.. Ble egentlig litt velymret men googlet meg frem til at i begynnelsen så er det varierende med hvor ofte man kjenner liv, så får stole på det kjenner kun liv når jeg ligger, kjenner dere andre det når dere går/sitter? Kan si jeg misunner dere som har en "permisjonsdato" å se frem til! Selv har jeg satt meg et mål om at jeg tar permisjon 1. Mai (altså skal jeg levere masteroppgaven da) blir spennende å se om jeg klarer å levere den 1,5 mnd før fristen!!
Gjest Dorey Skrevet 2. januar 2015 #784 Skrevet 2. januar 2015 Jeg skal ut i permisjon 7. april. Virkelig ikke lenge til! Rart
Gjest Bygdis Skrevet 2. januar 2015 #785 Skrevet 2. januar 2015 Min lille har vært litt lite aktiv i det siste etter at jeg begynte å kjenne liv.. Ble egentlig litt velymret men googlet meg frem til at i begynnelsen så er det varierende med hvor ofte man kjenner liv, så får stole på det kjenner kun liv når jeg ligger, kjenner dere andre det når dere går/sitter? Kan si jeg misunner dere som har en "permisjonsdato" å se frem til! Selv har jeg satt meg et mål om at jeg tar permisjon 1. Mai (altså skal jeg levere masteroppgaven da) blir spennende å se om jeg klarer å levere den 1,5 mnd før fristen!! I begynnelsen kjente jeg bare liv når jeg la meg om kvelden, er først nå de to siste ukene jeg kjenner spark når jeg sitter. Kjente heller ikke liv hver dag til å begynne med Nå kjenner jeg henne flere ganger om dagen
Hvitløk Skrevet 2. januar 2015 #786 Skrevet 2. januar 2015 Her er siste jobbedag 30. april. Det er føles ikke lenge til i det hele tatt vi kommer nok til å bestille vogn i løpet av januar. Tenker det blir en emmaljunga egde duo med chrome understell. Den virker solid og god. Må bare ha en større bil først I kveld har jeg sittet noen timer på legevakten. Har kraftig bronkitt og må på penicilinkur heldigvis var det ikke farlig for babyen, men jeg måtte være obs på om jeg stopper å kjenne liv.
Askmeagain89 Skrevet 2. januar 2015 #787 Skrevet 2. januar 2015 Jeg skal ut i permisjon ca 23. april tror jeg, men det er også egentlig bare tull Har hvertfall 3 eksamner og en masteroppgave som skal leveres senest juni så... 1
graving Skrevet 3. januar 2015 #788 Skrevet 3. januar 2015 Jeg skal ut i permisjon ca 23. april tror jeg, men det er også egentlig bare tull Har hvertfall 3 eksamner og en masteroppgave som skal leveres senest juni så... Har du tenkt å fullføre alt eller utsetter du noe?
Androide Skrevet 3. januar 2015 #789 Skrevet 3. januar 2015 Min lille har vært litt lite aktiv i det siste etter at jeg begynte å kjenne liv.. Ble egentlig litt velymret men googlet meg frem til at i begynnelsen så er det varierende med hvor ofte man kjenner liv, så får stole på det kjenner kun liv når jeg ligger, kjenner dere andre det når dere går/sitter? Når man leser på nett er det fort å få inntrykk av at det er den reneste sparkebonanzaen hos alle Som jeg har sagt før, så kjente jeg liv 'seint' (relativt i forhold til andre), i uke 19 eller 20, husker ikke helt, men har etter oul i uke 19 iallefall. Det har heller aldri vært masse, men litt nå og da. Og sånn har det vært hele tida. Og jeg har til og med livmoren bak! Dette virker uvanlig når jeg leser hva mange andre opplever. Men, det er jo det som er vanlig for min baby, tydeligvis, og det er jo det som er det viktige Jeg skal ut i permisjon 7. april. Virkelig ikke lenge til! Rart Jeg også! Strengt tatt den 8., men 7.april er tirsdag etter påske...vet ikke om jeg gidder å dra på jobb den ene dagen.
Androide Skrevet 3. januar 2015 #790 Skrevet 3. januar 2015 Termindato til forsiden ble forresten justert til 29.04 på ultralyd. Kjønn: TBD (To Be Discovered)
Schadenfreude Skrevet 3. januar 2015 #791 Skrevet 3. januar 2015 Jeg har ikke merket noe bevegelser ennå, men venter spent. Forrige gang kjente jeg det fra uke 15, så det er frustrerende å måtte vente nå. Den gangen kjente jeg noe daglig, minus noen perioder der babyen hadde snudd seg innover. Den første tiden var det ikke veldig kraftig, men utover ble det jo mer spark.
Gjest Nori Skrevet 3. januar 2015 #792 Skrevet 3. januar 2015 Min lille har vært litt lite aktiv i det siste etter at jeg begynte å kjenne liv.. Ble egentlig litt velymret men googlet meg frem til at i begynnelsen så er det varierende med hvor ofte man kjenner liv, så får stole på det kjenner kun liv når jeg ligger, kjenner dere andre det når dere går/sitter? Jeg merker kun noe når jeg sitter eller ligger. Er også bare siste uka jeg har merket tydelige spark. (Er 21+0 i dag) Før har jeg merket noe nå og da, men ikke kunne vært 100% sikker på at det faktisk var babyen jeg kjente. Har også bekymret meg litt for dette, fordi jeg hører og leser om andre som har kjent masse i lang tid.
Nautika Skrevet 3. januar 2015 #793 Skrevet 3. januar 2015 Jeg tror jeg kjente bevegelse for første gang i går, 17+4. Har brukt tiden før jeg sovner til å kjenne etter de siste ukene, så det var veldig rart å kjenne noe som jeg ikke kan tro er knyttet til fordøyelsen
Gjest Dorey Skrevet 3. januar 2015 #794 Skrevet 3. januar 2015 (endret) Jeg også! Strengt tatt den 8., men 7.april er tirsdag etter påske...vet ikke om jeg gidder å dra på jobb den ene dagen. Det hadde nok jeg droppet også Skal bli godt med permisjon tror jeg. Skal få sett noen tv-serier og lest noen bøker i ukene før lillebror kommer tenker jeg. Og fylle fryseren med middager! Jeg skal på vekstestimeringsultralyd 13.feb og da må jeg bestemme meg for om jeg vil ha planlagt KS eller ikke. Det er så vanskelig å bestemme seg Ellers er formen min litt dalende om dagen. Kjenner at det er tungt å bøye seg, jeg er litt tungpustet og har begynt å få halsbrann (å spise mandler hjelper noe). Og herfra blir det bare værre frem til fødsel. God bedring, Hvitløk! Håper du blir raskt bedre Endret 3. januar 2015 av Dorey
Hvitløk Skrevet 3. januar 2015 #795 Skrevet 3. januar 2015 Så koselig med bevegelse, Nautika! Har dere tenkt noe på om dere skal ta ut 100% eller 80% i permisjonen? Tror vi heller mot 80%, for da rekker vi akkurat å strekke permisjonen frem til ferien. Fikk litt sjokk i går når sjefen lyste ut vikariat på stillingen min. Er ikke lenge til man skal søke nå.
Gjest Dorey Skrevet 3. januar 2015 #796 Skrevet 3. januar 2015 Vi skal ta ut 80% vi også, da klarer vi det helt til bhg-start. Kommer til å merkes på økonomien ja, men det får gå.
Porcelain Skrevet 3. januar 2015 #797 Skrevet 3. januar 2015 Vi tar også 80%, sammen med min ferie kommer vi da til sommerferien (jeg er lærer). Deilig å slippe å tenke på ulønna osv, og at vi har full kontroll fram til barnehagestart:)
Nautika Skrevet 3. januar 2015 #798 Skrevet 3. januar 2015 Jeg har egentlig ikke tenkt så langt enda, må vel finne frem en kalender og se hva som lønner seg. Samboeren min er lærer, så da får vi noen uker på sommeren der vi ikke trenger å ta ut permisjon. Det er mulig at vi klarer å strekke 100 % frem til sommerferien med litt bruk av ferie. Tror nemlig en kollega av meg brukte noen feriedager i forbindelse med jula, siden vi uansett har fri i romjula på jobb. Ser ut til at det i 2015 kun må brukes 3 feriedager for å ha fri de 2 ukene rundt jula, så dersom man gjør det sånn "sparer" man vel litt på permisjonen. HVIS det er sånn det fungerer da
Gjest Nori Skrevet 3. januar 2015 #799 Skrevet 3. januar 2015 (endret) Jeg tror vi går for 100%, siden jeg er hovedforsørger og mannen min er student og tjener lite vil ikke ha råd til noe annet. Kombinert med ferie, en måneds ulønnet perm og hjelp fra besteforeldre et par uker klarer vi akkurat å strekke permen til mannens sommerferie fra studiene og han kan derfor ta sine uker da frem til barnehagestart i august. Bestilte forresten nettopp bilstol takket være tips fra Schadenfreude. Maxi-Cosi Cabriofix + base til 2500 kroner. Endret 3. januar 2015 av Nori
Askmeagain89 Skrevet 3. januar 2015 #800 Skrevet 3. januar 2015 Har du tenkt å fullføre alt eller utsetter du noe? Planen er å fullføre alt, men kan bli et problem hvis det faller en skriftlig skoleeksamen rett før eller etter fødsel. Slet bra på de siste eksamnene nå før jul Har ikke fått lest noe særlig og ikke vært på skolen grunnet kvalme, men klarte 2 av 3. Den ene måtte jeg avslutte pga kvalme. Jeg håper likevel å få det til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå