missdior Skrevet 10. november 2014 #441 Del Skrevet 10. november 2014 Blander meg inn her jeg, selv om jeg ikke hører til her Ifølge jordmoren min er første svangerskapskontroll med utfylling av helsekort i uken 10-14 hos fastlegen, deretter er det jordmortime i uke 16, OUL i uke 18, jordmortime i uke 24, legetime i uke 28, jordmortime uke 32, og etter det hadde hun ikke skrevet noe mer i mappa mi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 11. november 2014 #442 Del Skrevet 11. november 2014 Hvor mange har dere fortalt det til egentlig? Jeg er litt i tvil om vi klarer å vente til jul allikevel alt var jo fint på ultralyden, men er fremdeles bekymret og vil helst vente til etter OUL. I dag jogget jeg, men trynte og slo meg skjikkelig. Heldigvis rakk jeg å styre det inn slik at jeg landet på hoften, så regner ikke med at det skjedde noe skade i magen (etter googling har jeg hvertfall roet med ned med det:)) Ojda, det hørtes ikke bra ut. Håper det går bra med deg. Babyen ligger jo godt beskyttet så den er nok trygg. Har fortalt det til kommende besteforeldre, oldeforeldre og onkler/tanter. Pluss et par venninner. Har ingen planer om å fortelle det til flere før jeg har fortalt det på jobben og det har jeg planlagt å gjøre i begynnelsen av desember. Er faktisk litt bekymret for at sjefen/kolleger skal få høre det via noen andre og det ville jo vært veldig dumt. Ringte jordmortjenesten i går, skulle få et brev i posten om time så det blir spennende å se når det blir. Skal til legen igjen i morgen for å få svar på blodprøvene og levere urinprøve. Ellers forstår jeg godt bekymringen Fionel, selv deres historie nok forsterker frykten ytterligere. Jeg har jo passert 12 uker, men i går var jeg overbevist om at fosteret er dødt. Denne mangelen på symptomer er ikke bare bare altså.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 11. november 2014 #443 Del Skrevet 11. november 2014 Og det er bare hyggelig at du deler din visdom missdior. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 11. november 2014 #444 Del Skrevet 11. november 2014 Tror dette med svangerskapsomsorgen er ganske forskjellig for person til person jeg Vi har fortalt det til foreldre og søsken, noen venner og jobben(min) så nå vet de fleste det. Selvsagt er det en risiko for at det går galt, men hvis det går galt nå fremover (i uke 16+) så tror jeg det hadde vært vanskelig å holde det hemmelig likevel. Så det er på en måte greit at folk vet det Ikke bare bare å jogge ute nå! Men babyen har det nok helt fint, graving, godt beskyttet som den er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fionel Skrevet 11. november 2014 #445 Del Skrevet 11. november 2014 Hvor Jar dere søkt fødeplass? vi har søkt på ahus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 11. november 2014 #446 Del Skrevet 11. november 2014 Det blir nok ahus på meg også. Badekar OG lystgass ftw 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
graving Skrevet 11. november 2014 #447 Del Skrevet 11. november 2014 Samboer har lyst å vente til jul, men jeg synes det er mest praktisk å fortelle før. Vi reiser vekk 3 uker i julen, og dersom noe skjer med meg eller barnet må jeg jo forklare hvorfor vi er hjemme eller ikke kan reise. Blir jo litt sånn "dere skal bli besteforeldre - men det er noe galt med barnet - mye info på en gang"...hehe! Så får prøve å overtale han Jeg skjønner godt at du er bekymret, Fionel. Har lest litt i dagboka di og håper alt går bra denne gangen Er kun et sykehus her hvor jeg bor, så regner med jeg skal føde der noen som vet om mai er en travel mnd eller om det gjelder helst juli og august? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 11. november 2014 #448 Del Skrevet 11. november 2014 Noen som vet om jeg bør søke til ahus før legetimen om 10 dager? Har liksom alltid sett for meg at ahus ikke blir fullt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 11. november 2014 #449 Del Skrevet 11. november 2014 Det er nok ikke noe problem å vente til legetimen Vi var på Ahus sist, og skal dit nå. Kjempefornøyd! Hadde litt dårlig kjemi med den ene jordmora (var igjennom tre skift siden jeg var på fødestua 24 timer), men ellers var det ingenting sykehuset kunne gjort bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fionel Skrevet 11. november 2014 #450 Del Skrevet 11. november 2014 Samboer har lyst å vente til jul, men jeg synes det er mest praktisk å fortelle før. Vi reiser vekk 3 uker i julen, og dersom noe skjer med meg eller barnet må jeg jo forklare hvorfor vi er hjemme eller ikke kan reise. Blir jo litt sånn "dere skal bli besteforeldre - men det er noe galt med barnet - mye info på en gang"...hehe! Så får prøve å overtale han Jeg skjønner godt at du er bekymret, Fionel. Har lest litt i dagboka di og håper alt går bra denne gangen Er kun et sykehus her hvor jeg bor, så regner med jeg skal føde der noen som vet om mai er en travel mnd eller om det gjelder helst juli og august? Takk for det kjære deg det vil nok gå bra, det må man jo bare tro på Min jordmor sa ihvertfall at rushet begynneri slutten av juni og varer ut August/septermber. men jeg vet ikke Enig med deg at dere kanskje bør fortelle det før jul, mtp det du sier og siden dere skal bort 3 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fionel Skrevet 11. november 2014 #451 Del Skrevet 11. november 2014 Det er nok ikke noe problem å vente til legetimen Vi var på Ahus sist, og skal dit nå. Kjempefornøyd! Hadde litt dårlig kjemi med den ene jordmora (var igjennom tre skift siden jeg var på fødestua 24 timer), men ellers var det ingenting sykehuset kunne gjort bedre Jaa, jeg håper jeg "valgte" rett Har ingen ting å sammelingne med uansett, men jordmor anbefalte Ahus mtp hvor vi bodde og pga muligheten til badekar og lystgass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 11. november 2014 #452 Del Skrevet 11. november 2014 Jeg supte så mye lystgass at jeg på et punkt kunne sverge på at jordmor hadde tre øyne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 11. november 2014 #453 Del Skrevet 11. november 2014 Jeg skal føde på ahus igjen, som sist. Var veldig fornøyd sist. Så får vi se om jeg faktisk rekker sykehuset denne gangen siden det var så vidt sist Formen min er ganske bånn for tiden. Jeg er bare så utmattet hele tiden og orker ikke annet enn å ligge på sofaen eller sove... Sånn var det sist også. Gleder meg til formen blir bedre! Sist følte jeg meg jo lett som en plett etter fødsel siden jeg var så dårlig i svangerskapet. Så det var jo faktisk veldig deilig Er forresten kommet til uke 8+3 nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 12. november 2014 #454 Del Skrevet 12. november 2014 Jeg er rhesus positiv! Ikke har jeg HIV eller syfilis heller, og alle prøver var normale. Eneste var at jeg hadde litt for høyt nivå av folat, så da skal jeg ikke ta det daglig lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 12. november 2014 #455 Del Skrevet 12. november 2014 Jeg er rhesus positiv! Ikke har jeg HIV eller syfilis heller, og alle prøver var normale. Eneste var at jeg hadde litt for høyt nivå av folat, så da skal jeg ikke ta det daglig lenger. Hurra for normale prøver Men rart med for mye folat da, jeg trodde man skilte ut det overflødige i urinen jeg. Jaja, greit å vite da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
graving Skrevet 12. november 2014 #456 Del Skrevet 12. november 2014 Jeg er rhesus positiv! Ikke har jeg HIV eller syfilis heller, og alle prøver var normale. Eneste var at jeg hadde litt for høyt nivå av folat, så da skal jeg ikke ta det daglig lenger. Så bra!! jeg er rhesus negativ, men det er samboer også så da har det jo ingenting å si Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 12. november 2014 #457 Del Skrevet 12. november 2014 Jeg er rhesus positiv! Ikke har jeg HIV eller syfilis heller, og alle prøver var normale. Eneste var at jeg hadde litt for høyt nivå av folat, så da skal jeg ikke ta det daglig lenger. Det fikk jeg også beskjed om. Synes det er fryktelig rart. Har jo bare tatt det som har vært i gravidvitaminpakken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 12. november 2014 #458 Del Skrevet 12. november 2014 Hurra for normale prøver Men rart med for mye folat da, jeg trodde man skilte ut det overflødige i urinen jeg. Jaja, greit å vite da Det trodde jeg også.. Så bra!! jeg er rhesus negativ, men det er samboer også så da har det jo ingenting å si Nei. Egentlig har det jo lite å si uansett. Det er bare det at jeg er så redd for sprøyter og nåler, så alle jeg slipper utløser jubel! Det fikk jeg også beskjed om. Synes det er fryktelig rart. Har jo bare tatt det som har vært i gravidvitaminpakken. Ja, hun spurte meg om jeg tok mer enn en gang om dagen og det har jeg jo ikke gjort. Mulig vi får i oss mye folat gjennom kosten også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 12. november 2014 #459 Del Skrevet 12. november 2014 Det beste syns jeg var da legen gikk gjennom verdiene mine etter blodprøvene og syns de var så fine verdier "Du må jo ha et kjempebra kosthold!" Da lo jeg godt inni meg. Ikke at kostholdet er såå ille, men det blir vel fort litt ekstra "i tillegg til" innimellom Jeg tipper legen ble litt overrassket, for samme lege hadde nemlig tidligere sagt til meg at jeg "ikke akkurat så ut som noen treningsnarkoman" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 12. november 2014 #460 Del Skrevet 12. november 2014 (endret) Det beste syns jeg var da legen gikk gjennom verdiene mine etter blodprøvene og syns de var så fine verdier "Du må jo ha et kjempebra kosthold!" Da lo jeg godt inni meg. Ikke at kostholdet er såå ille, men det blir vel fort litt ekstra "i tillegg til" innimellom Jeg tipper legen ble litt overrassket, for samme lege hadde nemlig tidligere sagt til meg at jeg "ikke akkurat så ut som noen treningsnarkoman" For en kommentar! Var dette denne komikerlegen? Endret 12. november 2014 av Nori Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå