Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015

Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Virker som om de på oslocity legesenter er ganske proffe da.. Hun jeg skal til er spesialist i fosterdiagnostikk, så regner med hun kan sjekke det viktigste og så får sykehuset ta resten i januar :P

Takk for det Androide, har eksamen på mandag men er vanskelig å konsentrere seg!! Heldigvis bare litt over to uker til juleferie (aka skoleferie....jobbe må jeg jo :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha oul 23.12 og er da 18+2. Skal være hjemme i jula, så da passet det bra. Blir en skikkelig førjulsgave.

Har også fått informasjon fra sykehuset, men aner ikke om det betyr at jeg har fått fødeplass der. Har egentlig lyst til å føde på et sykehus som ligger litt lengre unna, men vet ikke hvordan jeg bytter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha oul 23.12 og er da 18+2. Skal være hjemme i jula, så da passet det bra. Blir en skikkelig førjulsgave.

Har også fått informasjon fra sykehuset, men aner ikke om det betyr at jeg har fått fødeplass der. Har egentlig lyst til å føde på et sykehus som ligger litt lengre unna, men vet ikke hvordan jeg bytter.

Regner med vi har fått info om samme sykehus. Jeg fikk beskjed om at valg av sykehus ville bli et tema på OUL og at det ikke var noe poeng i å gjøre noe angående det før da. Kommer også til å spørre jordmor om det når jeg skal dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med vi har fått info om samme sykehus. Jeg fikk beskjed om at valg av sykehus ville bli et tema på OUL og at det ikke var noe poeng i å gjøre noe angående det før da. Kommer også til å spørre jordmor om det når jeg skal dit.

Da venter jeg til oul eller når jeg skal til jordmor. Vet om flere som har valgt bort det sykehuset, så det har nok et dårlig rykte på seg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke fått noe informasjon om fødeplass, men tror jeg skal søke når jeg er på ultralyd. OUL her er i begynnelsen av desember, da er jeg 19 uker. Er helt sikkert på at jeg kommer til å bli stilt tilbake og få termin uti mai. Grugleder meg til ultralyd, håper alt er i orden :)

Har dere begynt å tenke på hva slags utstyr dere trenger og skal ha?

Jeg har laget meg ei liste, elsker å planlegge og drømme :) Vi er heldige å arve noe utstyr, og så vil de blivende besteforeldre og en blivende oldemor blant annet kjøpevogn + annet utstyr. Blir helt paff av hvor generøse folk er, hadde liksom ikke forventet noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tenkt noe særlig på utstyr og slikt enda. Siden det er første barnet kommer vi jo til å trenge alt, men skal virkelig prøve å ikke ta helt av. Har også lyst til å se om jeg kan få kjøpt en del brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo det meste vi trenger fra førstemann. Har tatt vare på såpass mye klær også at jeg tviler på at den nye babyen trenger noe "nytt" med det første. Stakkars :fnise:

Kommer antagelig til å se om jeg finner en ringslynge eller lignende til den første tiden. Hadde et elastisk sjal som fungerte ganske greit, men ser for meg at det blir mye bæring denne gangen, så noe kjappere hadde vært å foretrekke.

Og så trenger vi ny bil.. DET blir dyrt, det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe nytt på lillebrøster her heller. Sånn er det å være nr. 2 ;) Mulig vi skal kjøpe en moseskurv eller bedside-crib da, for storebror sover i sprinkelsenga enda og vil ikke ha "stor-gutt-seng." Spurte ham om han kanskje ville ha stor seng snart, men han svarte på sitt sedvanlige vis "nei takk, mamma." :ler:

Ellers har magen min blitt kjempestor. Ligger godt over gjennomsnittet og den tilsvarer vel en uke 21 mage alt :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorey: det er neppe så ille som ei venninne av meg som så høygravid ut fra begynnelsen av andre trimester da hun skulle ha nummer tre... Hun syns det ble litt plagsomt etterhvert. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg på første jordmortime og hørte hjertelyd! Det var helt utrolig godt. Jeg har vært litt redd for (og nesten sikker på) at jeg hadde en MA denne gangen. Vet ikke helt hvorfor, men har på en måte følt meg forberedt på å finne ut at det ikke var liv inni der. Men det er det!! Et lite fantastisk liv med eget lite hjerte og bestemt kjønn og hårfarge og øyenfarge og bare åååhh! Nå er det liksom heelt ekte! Og da blir det snart å fortelle svigerforeldre og diverse venninner og kolleger. Jeg gleder meg! Er forresten 11+3 i dag. Og skal kanskje på privat tidlig ultralyd på onsdag for å se lille reka også. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt å høre Ahava. :blomst:

Er det forresten noen av dere som har tenkt noe på permisjonen? Dekningsgrad, fordeling og slike ting? Her er det lite aktuelt med noe annet enn 100% og siden mannen min er student er det umulig for han å få tatt noe permisjon i studieåret. Jeg må derfor ta hele fellesdelen og strekke den ut med ferie for at vi skal nå hans sommerferie, slik at han kan ta over da. Kan nok hende at vi kommer til å trenge litt hjelp fra besteforeldre også for å få kabalen til å gå opp de siste ukene, men har ikke fått regnet veldig nøye på det enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel ikke så mye nytt til nr.2 nei, det skjønner jeg godt :) Har sett at det ligger utolig mye på finn, noe av det ser jo nesten ubrukt ut.

Her har det også blitt stor mage Dorey, nå er det ingen tvil om at det er en mini på vei :gravid: Bare hodet mitt som ikke skjønner det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen har kommet her også. Når folk får høre at jeg bare er 13 uker på vei, ser de på meg og sier: "da må det jo være tvillinger!" "Nei, det er bare en.." Jeg har tydeligvis bare en fremoverliggende livmor... Her er det hvertfall mammaklær som gjelder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt å høre Ahava. :blomst:

Er det forresten noen av dere som har tenkt noe på permisjonen? Dekningsgrad, fordeling og slike ting? Her er det lite aktuelt med noe annet enn 100% og siden mannen min er student er det umulig for han å få tatt noe permisjon i studieåret. Jeg må derfor ta hele fellesdelen og strekke den ut med ferie for at vi skal nå hans sommerferie, slik at han kan ta over da. Kan nok hende at vi kommer til å trenge litt hjelp fra besteforeldre også for å få kabalen til å gå opp de siste ukene, men har ikke fått regnet veldig nøye på det enda.

Jeg har sett på det, og med 80% +ferie kommer vi oss antagelig til august 16. LLitt usikker på 80%, men fristende å slippe å ta ulønna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett på det, og med 80% +ferie kommer vi oss antagelig til august 16. LLitt usikker på 80%, men fristende å slippe å ta ulønna...

Ulønna er uaktuelt her også så skjønner den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke begynt å tenke på utstyr enda, håper vi kan arve en del av eldre venner som er ferdig med småbarn og ellers kommer jeg nok til å kjøpe en del brukt.. Noen som har et lite anslag om hva budsjettet bør ligge på? :)

Når det gjelder permisjon har vi tenkt på 100%, litt usikker på hvordan vi skal dele den opp...Men dersom samboer tar permisjonen i januar kan jeg jo begynne å jobbe da.. (er jo nyutdannet til høsten så må jo først finne en jobb, hehe) Når er det vanlig at barn begynner i barnehage egentlig? Vet mange venter til de er over 1 år, men mener på at det var yngre barn da jeg en gang jobbet i barnehage..

Dere som har fått mage, så koselig!! :) Selv håper jeg på å klare å skjule min frem til februar hvertfall..Har ikke fått noe enda da, ser bare høygravid ut på kveldene pga. luft ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått mage og er 9+3 :fnise:

Det er ikke bare pga oppblåsthet heller, jeg har mage på morgenen før jeg har spist. Jeg kjenner livmora så vidt over skambeinet nå faktisk. Jeg kjenner det igjen fra sist. Jeg får sikkert tidlig mage pga det ikke er så veldig lenge siden sist graviditet. Lurer på hvordan jeg kommer til å se ut høygravid! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...