Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2015

Gjest Dorey

Anbefalte innlegg

Jeg tror vi skal høre etter hjertelyden når jeg skal til jordmor på to uker, da er jeg i uke 17. Ei jeg kjenner fikk høre den hos jordmor i uke 13 ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har sett et bankende hjerte på tidlig ul i dag :strix: en tilsynelatende velskapt liten mini som likte å hoppe rundt :fnise: gynekologen mente det kunne se ut som en gutt, men det var ikke 100% sikkert :rodmer:

Endret av Hvitløk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett et bankende hjerte på tidlig ul i dag :strix: en tilsynelatende velskapt liten mini som likte å hoppe rundt :fnise: gynekologen mente det kunne se ut som en gutt, men det var ikke 100% sikkert :rodmer:

Gratulerer!! :) kan de se antydning til kjønn så tidlig altså? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!! :) kan de se antydning til kjønn så tidlig altså? :D

Ja, men det var visst langt fra sikkert, så blir ikke overrasket om de sier senere at det er en jente ;) Hørte fra ei at mange kan se kjønn på tidlig ul, men pga abortloven så har de ikke lov til å opplyse om det. Han sa at siden jeg var 11+3 i dag og dermed i 12. uke, så gikk det greit å si det. Han sjekket nakkefolden også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk Hvitløk! Jeg så bildene på Facebook og det er jo helt utrolig at babyen er så "ferdig" allerede!

Og hvis flere vil se bilde på facebook-gruppen vår er det bare å sende meg en PM :nigo: *reklamere*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig! :) er så fint å se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis flere vil se bilde på facebook-gruppen vår er det bare å sende meg en PM :nigo: *reklamere*

Er 12 uker i morgen, så sniker meg nok inn etterhvert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på første svangerskapskontroll og det gikk fint :) legen mente vi burde ha 40 minutt, så fikk ikke gjort alt vi skulle.. Tok bare blodprøver, urinprøve, blodtrykk osv. Skal tilbake igjen om en ukes tid.

Legen mente det ikke var så farlig om jeg ikke hadde tatt folat fra begynnelsen av svangerskapet, det er kun ment som et forebyggende råd basert på forskning, og ryggmargsbrokk hender uansett skjeldent sa hun. Så da forsvant den bekymringen og :)

Ultralyd i morgen og samboer skal være med...gruer og gleder meg! Er redd for at noe er galt med fosteret, men gleder meg til å se en liten miniatyr baby som dere andre har fortalt om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gikk veldig fint på UL :) fosteret var veldig rolig da, men jordmor sjekket alle organene og hjertelyden (170) og alt hørtes fint ut :hoppendeglad: jeg er visst et sted mellom 11+4-11+6 iflg. jordmor :)

Andre som synes det var ubehagelig å ta ultralyd? synes hun presset så hardt på magen :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: Så bra! Mulig hun presset så hardt fordi livmoren ikke har kommet så langt opp enda. Det er jo vanlig med innvendig ul frem til uke 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre, graving!

UL var aldri ukomfortabelt sist. Hadde innvendig i uke 12 da.

8 uker i dag! Rart å tenke på, syns det både går veldig fort, men samtidig veldig sakte nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig at alt var bra på UL :)

Synes også at tiden går både fort og sakt samtidig. Veldig rart!

I går kjente jeg at det sparket for første gang, og har kjent det i dag og. Forrige gang tror jeg ikke jeg kjente noe før i uke 19. Veldig koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at alt var bra på UL :)

Synes også at tiden går både fort og sakt samtidig. Veldig rart!

I går kjente jeg at det sparket for første gang, og har kjent det i dag og. Forrige gang tror jeg ikke jeg kjente noe før i uke 19. Veldig koselig :)

Så koselig med spark :) Jeg har kjent noe jeg lurer på om kan være bevegelser, kjennes ut som jeg har en sommerfugl i magen, det liksom kribler litt. Er kanskje litt tidlig siden jeg er førstegangs? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk veldig fint på UL :) fosteret var veldig rolig da, men jordmor sjekket alle organene og hjertelyden (170) og alt hørtes fint ut :hoppendeglad: jeg er visst et sted mellom 11+4-11+6 iflg. jordmor :)

Andre som synes det var ubehagelig å ta ultralyd? synes hun presset så hardt på magen :P

Så bra at det gikk fint :duskedame::strix::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...