kaospåtobein Skrevet 7. april 2015 Forfatter #881 Del Skrevet 7. april 2015 (endret) Nå har jeg skrevet en liste med spørsmål jeg skal stille overlegen på "setefødsel samtalen" i morgen. Jeg klarer ikke helt å få alt jeg lurer på ned på papiret, men her er noe. - Hva er risikoen med setefødsel? Hvilke skader kan barnet få og hvor stor sjans er det? - MÅ man ha epidural? Hvis ja, kan jeg vente til jeg selv føler jeg trenger det? - KAN babyen sitte fast siden hodet ikke rekker å formes i bekkenet og mange må forløses med tang? - Hva hvis jeg går over termin og setefødsel ikke bør settes igang, Må jeg ha ks da? Kan man ta vannet osv evt? (Vet man ikke skal ha drypp) - Hva ville du anbefalt din famile å gjøre, planlagt ks eller vaginal forløsning? Fikk også vite at 41% av setefødsler ender med hastesnitt/katastrofesnitt. Det er faktisk ganske mye... Endret 7. april 2015 av kaospåtobein Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Focklop Skrevet 7. april 2015 #882 Del Skrevet 7. april 2015 Vit at uansett hva som skjer så gjør de det beste for deg og babyen din! Synes det var gode spørsmål. Jeg har ikke satt meg inn i dette med setefødsel overhode, så jeg har ikke noe innspill å komme med ang det. Men det virker som du er godt forberedt allerede? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 7. april 2015 #883 Del Skrevet 7. april 2015 Ser ut som du har tenkt mye på det, gode spørsmål Lykke til i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaospåtobein Skrevet 8. april 2015 Forfatter #884 Del Skrevet 8. april 2015 Tippeliste 4. April Fullmåne!5. April: Ulzzang, Dyregod6. April: Nautika, MissStiles, Focklop, Frøkenanonym, Blomst127. April: MissDior8. April: Mannen (han snakket med hun og hun skulle visst komme da)12. April: Askmeagain8914. April: Hvitløk15. April: Lillemeg18. April: Menstermin. 23. April: Oul Termin. Treigfis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 8. april 2015 #885 Del Skrevet 8. april 2015 Treigfis. Føkk, jeg får aldri riktig!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaospåtobein Skrevet 8. april 2015 Forfatter #886 Del Skrevet 8. april 2015 Føkk, jeg får aldri riktig!!!! Du får lov å tippe igjen går jo tom før tippinger 2 uker før termin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 8. april 2015 #887 Del Skrevet 8. april 2015 Jeg tipper igjen, 16 april Gode spørsmål du har skrevet ned, det er nok mye av det jeg også ville lurt på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 8. april 2015 #888 Del Skrevet 8. april 2015 Lykke til på samtalen! Virker som om du har reflektert mye rundt det hele Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 8. april 2015 #889 Del Skrevet 8. april 2015 Lykke til med samtale! Jeg tipper 13 april Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 8. april 2015 #890 Del Skrevet 8. april 2015 Lykke til på samtale! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 8. april 2015 #891 Del Skrevet 8. april 2015 Lykke til på samtale! Håper du får gode svar på spørsmålene dine 41% var høyt tall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 8. april 2015 #892 Del Skrevet 8. april 2015 Jeg tipper 16 april! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaospåtobein Skrevet 8. april 2015 Forfatter #893 Del Skrevet 8. april 2015 Takk for alle lykkeønskninger og dere med ny tippedato skal jeg legge inn på pc i morgen. Jeg er sykt skuffa over timen i dag. Vi møtte en overlege som var veldig sur og spydig. "Hvorfor er du her når de tok ul på føden i forrige uke? Ganske unødvendig at dere kommer hit nå da." Visste ikke hva jeg skulle si engang. Fikk ikke svar på noen av spørsmålene mine og han virket så uinteressert og skikkelig "ikke tro at det er noe spesielt med deg". Ble faktisk litt lei meg. Prøvde blant annet å spørre om jeg blir satt i gang hvis jeg går over termin eller om det blir satt opp time til ks. Fikk til svar at "her skal vi ikke ta sorgene på forskudd. Du får ny time hvis du kommer til termin". Jaa, men kan jeg bli igangsatt eller MÅ det bli keisersnitt?? "Den samtalen kan vi ta hvis du kommer så langt". Eeeh... :/ Fikk ikke svar på noe og følte meg veldig dum. Han behandlet oss skikkelig dårlig. Tenk hvis jeg hadde vært redd i utgangspunktet, stakkars de som syns dette er skummelt og kommer på samtale til han. Jeg snakket med mamma om dette og hun jobber på sykehuset (annen avdeling) og hun skulle ta kontakt med avdelingslederen på føden i morgen og si ifra om hvilke "leger" som faktisk tar sånne samtaler. Åh, skuffa ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 8. april 2015 #894 Del Skrevet 8. april 2015 Så utrolig kjipt at du møtte på en sånn tosk! Jeg hadde blitt skikkelig skuffet selv. Godt moren din tar tak i det. Er på ingen måte greit å oppføre seg sånn mot pasienter. Jeg kjenner jeg blir sint på dine vegne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 8. april 2015 #895 Del Skrevet 8. april 2015 Uff!! Blir provosert av å lese dette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 8. april 2015 #896 Del Skrevet 8. april 2015 Nei og nei! Sånn skal det ikke være! Blir lei meg og sint på dine vegne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 8. april 2015 #897 Del Skrevet 8. april 2015 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulzzang Skrevet 9. april 2015 #898 Del Skrevet 9. april 2015 For en dust Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 9. april 2015 #899 Del Skrevet 9. april 2015 Åh, jeg blir så provosert! Kan de ikke oppføre seg skikkelig!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hvitløk Skrevet 9. april 2015 #900 Del Skrevet 9. april 2015 For en idiot! En del av jobben hans er jo å ha slike samtaler, så da får han værsgod ta vare på pasientene. Bra din mor sier ifra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå