Gå til innhold

Kaos har blitt mamma ♡


kaospåtobein

Anbefalte innlegg

Nå har jeg skrevet en liste med spørsmål jeg skal stille overlegen på "setefødsel samtalen" i morgen. Jeg klarer ikke helt å få alt jeg lurer på ned på papiret, men her er noe.

- Hva er risikoen med setefødsel? Hvilke skader kan barnet få og hvor stor sjans er det?

- MÅ man ha epidural? Hvis ja, kan jeg vente til jeg selv føler jeg trenger det?

- KAN babyen sitte fast siden hodet ikke rekker å formes i bekkenet og mange må forløses med tang?

- Hva hvis jeg går over termin og setefødsel ikke bør settes igang, Må jeg ha ks da? Kan man ta vannet osv evt? (Vet man ikke skal ha drypp)

- Hva ville du anbefalt din famile å gjøre, planlagt ks eller vaginal forløsning?

Fikk også vite at 41% av setefødsler ender med hastesnitt/katastrofesnitt. Det er faktisk ganske mye...

Endret av kaospåtobein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vit at uansett hva som skjer så gjør de det beste for deg og babyen din! :) Synes det var gode spørsmål. Jeg har ikke satt meg inn i dette med setefødsel overhode, så jeg har ikke noe innspill å komme med ang det. Men det virker som du er godt forberedt allerede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste :babyjente:

4. April Fullmåne!

5. April: Ulzzang, Dyregod

6. April: Nautika, MissStiles, Focklop, Frøkenanonym, Blomst12

7. April: MissDior

8. April: Mannen (han snakket med hun og hun skulle visst komme da)

12. April: Askmeagain89

14. April: Hvitløk

15. April: Lillemeg

18. April: Menstermin.

23. April: Oul Termin.

Treigfis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føkk, jeg får aldri riktig!!!! :snurt:

Du får lov å tippe igjen :sjenert: går jo tom før tippinger 2 uker før termin :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tipper igjen, 16 april :)

Gode spørsmål du har skrevet ned, det er nok mye av det jeg også ville lurt på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på samtale! :) Håper du får gode svar på spørsmålene dine :)

41% var høyt tall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle lykkeønskninger :) og dere med ny tippedato skal jeg legge inn på pc i morgen.

Jeg er sykt skuffa over timen i dag. Vi møtte en overlege som var veldig sur og spydig. "Hvorfor er du her når de tok ul på føden i forrige uke? Ganske unødvendig at dere kommer hit nå da." Visste ikke hva jeg skulle si engang. Fikk ikke svar på noen av spørsmålene mine og han virket så uinteressert og skikkelig "ikke tro at det er noe spesielt med deg". Ble faktisk litt lei meg. Prøvde blant annet å spørre om jeg blir satt i gang hvis jeg går over termin eller om det blir satt opp time til ks. Fikk til svar at "her skal vi ikke ta sorgene på forskudd. Du får ny time hvis du kommer til termin". Jaa, men kan jeg bli igangsatt eller MÅ det bli keisersnitt?? "Den samtalen kan vi ta hvis du kommer så langt". Eeeh... :/ Fikk ikke svar på noe og følte meg veldig dum. Han behandlet oss skikkelig dårlig. Tenk hvis jeg hadde vært redd i utgangspunktet, stakkars de som syns dette er skummelt og kommer på samtale til han.

Jeg snakket med mamma om dette og hun jobber på sykehuset (annen avdeling) og hun skulle ta kontakt med avdelingslederen på føden i morgen og si ifra om hvilke "leger" som faktisk tar sånne samtaler. Åh, skuffa ja :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig kjipt at du møtte på en sånn tosk! Jeg hadde blitt skikkelig skuffet selv. Godt moren din tar tak i det. Er på ingen måte greit å oppføre seg sånn mot pasienter.

Jeg kjenner jeg blir sint på dine vegne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og nei! Sånn skal det ikke være! Blir lei meg og sint på dine vegne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For en idiot! En del av jobben hans er jo å ha slike samtaler, så da får han værsgod ta vare på pasientene. Bra din mor sier ifra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...