AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #181 Skrevet 19. oktober 2014 Sannsynligvis først og fremst fordi jeg ikke er en spesielt sosial person. Er sjelden "ute blant folk" utenom å treffe venninner etc. Dernest er jeg sjenert og synes det er skummelt å møte nye mennesker. Tror også mange (både menn og kvinner) kan få et litt galt førsteinntrykk av meg, de kan tro jeg er kjedelig/arrogant/sur etc, mens jeg egentlig bare ikke vet hva jeg skal si. Er egentlig en hyggelig person, og pen er jeg også. Har hatt tre forhold tidligere, og fått noen tilbud utenom disse også (som jeg har takket nei til). Er ikke typen til å gå på byen og flørte, og har aldri hatt tilfeldig sex (hverken tør eller vil det). Akkurat nå holder jeg fortsatt på å komme meg over ekskjæresten, så er ikke helt klart for noe nytt forhold ennå. Når jeg blir det, håper jeg på å få meg en kjæreste. Har ikke så mange krav til utseende, men det er klart jeg har en del krav til personlighet. Er heller singel enn å ha en kjæreste som behandler meg dårlig. Ønsker meg en mann som er snill og omsorgsfull, forholdsvis rolig (da jeg ikke er noen festløve selv), behandler meg og andre mennesker med respekt, er intelligent og reflektert. Anonymous poster hash: 1c53f...906
tarald Skrevet 19. oktober 2014 #182 Skrevet 19. oktober 2014 Æsj. Jeg er glad jeg ikke har rollen som FF for 40 år gamle menn. Anonymous poster hash: 3d549...89a For det finnes sikkert ikke single damer i samme årsklasse? Ditt svar lukter usikker studine eller nyutdannet, maks 26 år gammel. Evner du å se at det finnes folk som eldre enn 30 år som har et sexliv? 1
Beltedyr Skrevet 19. oktober 2014 #183 Skrevet 19. oktober 2014 Jeg vet. Det er ikke lett å være følsom. Jeg er kvinne, og en avvisning får meg til å føle meg totalt mislykket. Kommer ikke over følelsen på lang lang tid. Jeg tror jeg har brukt årevis av livet mitt på å være lei meg over menn som ikke har likt meg tilbake. Mens hvis jeg hadde jeg hatt en bedre selvfølelse så hadde jeg kanskje hatt en kjæreste for lenge siden. Anonymous poster hash: 3d549...89a Takk for det . Det skal ikke være lett nei!
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #184 Skrevet 19. oktober 2014 For det finnes sikkert ikke single damer i samme årsklasse? Ditt svar lukter usikker studine eller nyutdannet, maks 26 år gammel. Evner du å se at det finnes folk som eldre enn 30 år som har et sexliv? He he, jeg er på samme alder som deg. Men jeg ville ikke brukt energien på FF. Vil ha noe ekte, en kjæreste. Anonymous poster hash: 3d549...89a
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #185 Skrevet 19. oktober 2014 Jeg er ikke bra nok Anonymous poster hash: 41a20...29a
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #186 Skrevet 19. oktober 2014 Jeg er ikke bra nok Anonymous poster hash: 41a20...29a Alle er bra nok! du og. Anonymous poster hash: 60f3f...c6c 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #187 Skrevet 19. oktober 2014 Alle er bra nok! du og. Anonymous poster hash: 60f3f...c6c Ikke for den jeg vil ha. Anonymous poster hash: 9846b...daf
Gjest kath93 Skrevet 19. oktober 2014 #188 Skrevet 19. oktober 2014 Jeg er singel fordi jeg ble dumpa av eksen i sommer, pga. at han er for opptatt med jobb til å være med meg
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #189 Skrevet 19. oktober 2014 Alle er bra nok! du og. Anonymous poster hash: 60f3f...c6c Takk og kunne ønskt det var sant. Anonymous poster hash: 41a20...29a
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #190 Skrevet 19. oktober 2014 Takk og kunne ønskt det var sant. Anonymous poster hash: 41a20...29a Du må ikke bruke mer energi på den personen som ikke vil ha deg. Jeg har brukt år av livet mitt på slikt. Det fører bare til dårligere selvfølelse og bortkastelse av andre muligheter. Og tenk som du vil angre når du blir gammel og grå... Anonymous poster hash: 3d549...89a
Nettinettet Skrevet 19. oktober 2014 #191 Skrevet 19. oktober 2014 Ikke for den jeg vil ha. Anonymous poster hash: 9846b...daf Hvordan vet du det?
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #192 Skrevet 19. oktober 2014 Hvordan vet du det? Fordi hun avviste meg.Anonymous poster hash: 9846b...daf
Nettinettet Skrevet 20. oktober 2014 #193 Skrevet 20. oktober 2014 Fordi hun avviste meg.Anonymous poster hash: 9846b...daf Men det betyr ikke at du ikke er bra nok, det betyr bare at du ikke var rett for henne. Og jeg sier bare, fordi det faktisk er noe som du burde taklet på en helt annen måte enn du gjør. Hvorfor måler du deg selv ut i fra hva andre mennesker mener om deg? Hvorfor ikke måle deg selv ut i fra hvordan du har det med deg selv og livet du velger for deg selv? Hvis du selv ikke synes du er bra nok, så er det jo en ting, men å ikke synes at du er bra nok fordi noen andre har sagt det.. Hvis du er fornøyd med deg selv, så skal ikke andres meninger om deg påvirke deg i den graden. Er du selv ikke fornøyd med deg selv, så får du jobbe med de tingene du føler du må jobbe med, eller eventuelt innse at du kanskje har litt høy standar for deg selv. ALLE mennesker er bra nok, vi må bare justere forventingene våre til oss selv, eller jobbe med våre utfordringer for å kunne være mer tilfreds med den vi er.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #194 Skrevet 20. oktober 2014 Jeg klarer ikke si til han jeg er interessert i at jeg vil at han skal bli kjæresten min. Jeg har vokst opp i en veldig beskjeden familie hvor ingen av oss er gode til å fremheve oss selv. I tillegg ble jeg mobbet i ti år med den populære jentemobbingen utfrysing, som gjorde at jeg fremdeles i mørke stunder sliter med å tro at vennene mine egentlig ønsker å være vennene mine. Jeg klarer ikke fortelle om følelsene mine fordi jeg ikke klarer å tro at han ønsker å høre om dem. Jeg vet hvor grusomt det er å bli fortalt om følelser man ikke gjengjelder, og jeg vil ikke utsette ham for det. Så jeg er singel. Anonymous poster hash: de9c2...fdc
Nettinettet Skrevet 20. oktober 2014 #195 Skrevet 20. oktober 2014 Jeg klarer ikke si til han jeg er interessert i at jeg vil at han skal bli kjæresten min. Jeg har vokst opp i en veldig beskjeden familie hvor ingen av oss er gode til å fremheve oss selv. I tillegg ble jeg mobbet i ti år med den populære jentemobbingen utfrysing, som gjorde at jeg fremdeles i mørke stunder sliter med å tro at vennene mine egentlig ønsker å være vennene mine. Jeg klarer ikke fortelle om følelsene mine fordi jeg ikke klarer å tro at han ønsker å høre om dem. Jeg vet hvor grusomt det er å bli fortalt om følelser man ikke gjengjelder, og jeg vil ikke utsette ham for det. Så jeg er singel. Anonymous poster hash: de9c2...fdc Så forferdelig at du har det sånn, og så forferdelig at du velger å fortsette å ha det sånn Jeg ville tatt kontakt med psykolog med en gang og fått det bedre med meg selv. Ingen fortjener å ha det sånn som du har det.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #196 Skrevet 20. oktober 2014 Så forferdelig at du har det sånn, og så forferdelig at du velger å fortsette å ha det sånn Jeg ville tatt kontakt med psykolog med en gang og fått det bedre med meg selv. Ingen fortjener å ha det sånn som du har det. Jeg har faktisk gått til psykolog og fått masse hjelp. Jeg har en dårlig dag i dag, så generelt er ikke selvtilliten min verst. Men jeg gikk hele ungdomstiden uten å oppleve alle de klønete forsøkene på å date og starte forhold. Jeg har ikke fått erfaring med at man overlever all flauheten og at folk generelt liker at andre liker dem. Så jeg har aldri i mitt liv sagt til en mann at jeg liker ham som noe annet enn venn og hvordan starter man en sånn prat når det er første gang man tar den? Hvordan hopper man i det når alt i deg stritter mot? Jeg opplevde en gang at en mann jeg var glad i som venn sa at han ønsket noe mer og jeg syntes det var veldig vondt at jeg ikke følte det samme og at jeg ved å avvise ham gjorde ham vondt. Jeg er så glad i den aktuelle mannen nå at jeg feiger ut. Anonymous poster hash: de9c2...fdc
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #197 Skrevet 20. oktober 2014 Men det betyr ikke at du ikke er bra nok, det betyr bare at du ikke var rett for henne. Det er akkurat det samme. Ingenting vurderes i et vakuum. "Bra nok" betyr bra nok i forhold til noe; i dette tilfellet hennes smak. Og jeg sier bare, fordi det faktisk er noe som du burde taklet på en helt annen måte enn du gjør. Hvorfor måler du deg selv ut i fra hva andre mennesker mener om deg? Hvorfor ikke måle deg selv ut i fra hvordan du har det med deg selv og livet du velger for deg selv? Hvis du selv ikke synes du er bra nok, så er det jo en ting, men å ikke synes at du er bra nok fordi noen andre har sagt det. Hvis du er fornøyd med deg selv, så skal ikke andres meninger om deg påvirke deg i den graden. Er du selv ikke fornøyd med deg selv, så får du jobbe med de tingene du føler du må jobbe med, eller eventuelt innse at du kanskje har litt høy standar for deg selv. ALLE mennesker er bra nok, vi må bare justere forventingene våre til oss selv, eller jobbe med våre utfordringer for å kunne være mer tilfreds med den vi er. Så lenge andre mennesker har makt over meg er jo deres vurdering av meg høyst relevant. For meg er det ikke hva folk synes så viktig som hva de gjør, og dersom jeg skulle bli avvist av alt av venner, jenter og arbeidsgivere hadde det ikke hjulpet spesielt mye om jeg satt helt for meg selv og syntes jeg var superflott. Jeg ville fortsatt vært ensom. Anonymous poster hash: 9846b...daf
gjest 321 Skrevet 20. oktober 2014 #198 Skrevet 20. oktober 2014 Uff, jeg blir nesten trist av å lese gjennom denne tråden. Ser ut som om samtlige virkelig trenger å få orden på selvbildet og selvtilliten sin. Ser at flere her inne enten har blit sviktet eller såret på et vis (noe de fleste har blitt), og at dere i tillegg har vært forelsket (eller elsket) en person som ikke har gjengeldt de samme følelsene. Det eneste som er så fryktelig dumt er at det kan se ut til at flere av dere tror at Dere selv er hele problemet.Og derfor bare gir opp? Noen ganger liker man folk andre ganger ikke. Noen liker Cola andre ikke. Sånn er det bare. Det trenger absolutt ikke å være noe Feil med en selv selv om en annen person ikke har de samme følelsene for deg, personen er bare ikke riktig for deg. Virker som om mange av dere er stuck. Kom dere videre! Bruk tiden og energien på å forbedre deres eget liv i stedet for å fokusere på hvorfor dere ikke var "Bra nok" for en enkelt person. Det handler ikke om at man ikke er bra nok, det handler bare om at denne personen sannsynligvis ville ha noe annerledes. Dette kan det jo selvsagt være flere grunner til. Dette ble mye babbel men poenget mit er i hovedsak at det ikke alltid er En selv som er problemet og man trenger derfor ikke å overanalysere hva som er "galt" med en selv. En trenger bare å utforske nye muligheter, gå videre og jobb med å forbedre seg selv i stedet for å lete etter feil
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #199 Skrevet 20. oktober 2014 Du er ganske vag. Hvordan får man bedre selvtillit? Hvordan "kommer man seg videre"? Anonymous poster hash: 9846b...daf 1
gjest 321 Skrevet 20. oktober 2014 #200 Skrevet 20. oktober 2014 Du er ganske vag. Hvordan får man bedre selvtillit? Hvordan "kommer man seg videre"? Anonymous poster hash: 9846b...daf Jeg er vag fordi jeg bare skrev generelt, det var ikke rettet mot en enkelt person. Alle er forskjellige og i ulike livssituasjoner, er vanskelig å rådgive uten å vite mer om dette. Så med andre ord så kommer det helt ann på hvorfor du har dårlig selvtillit i første omgang (og på hvilke områder i livet) og hvilke opplevelser du har hatt. Hvordan man kommer seg videre avhenger jo av hvilken situasjon du er i? Hva er dilemmaet ditt?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå