Gå til innhold

j86 med to små


j86

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er helt blank på det der med temping:p forstår at når det er en økning så har man EL?

Stemmer det lillemeg90 :-) Man går sakte nedover i temp før den plutselig øker ganske kraftig (0.2 - 0.5 grader ved EL). Og så skal temperaturen holde seg der oppe da.. Noe som ikke skjedde med meg denne gangen. Så vet i grunnen ikke helt hva som skjer. Håper på det beste :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tempet nå i snart to uker, er jo kjempespennende! :) gleder meg til å se over EL hvordan kroppen reagerer da! :) bruker pearly(angrer allerede at jeg ikke valgte babycomp), så jeg måler hver dag + skriver ned i en app for å kunne se en kurve :) er det slik st tempen ikke går ned igjen etter EL dersom en er gravid?

Det er som å åpne en gave i kalenderen hver dag jeg måler :D (kommer til å tenke for mye på dette til å kunne bli gravid) XD

Håper spiren vil bosette seg hos deg denne gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg ble faktisk mye roligere den perioden jeg tempet jeg. Hadde litt mer kontroll enn vanligvis liksom ;) Legger ved kurven fra den perioden ;) Ble gravid, og testet positivt noen dager før siste temp i denne kurven (du ser at kurven blir grønn)

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg ble faktisk mye roligere den perioden jeg tempet jeg. Hadde litt mer kontroll enn vanligvis liksom ;) Legger ved kurven fra den perioden ;) Ble gravid, og testet positivt noen dager før siste temp i denne kurven (du ser at kurven blir grønn)

Ja, enig i det! Det kan være at jeg blir litt vel opptatt av temperaturene da, så prøver å ikke vise det for mye for mannen. Han mener at jeg ikke må stresse og bare ta det som det kommer. Men er naturlig ganske interessert i tall og trender, så syns det er kjekt å følge med. Så veldig greit ut det plottet du hadde fått lagt opp da. Kanskje jeg også skulle ha prøvd meg på denne siden?! Du fikk jo en dipp i tempen etter EL du også? Eller forstår jeg plottet riktig dersom dag 6 i fruktbare dager (dag 22 i syklusen totalt)?

I dag er tempen iallefall enda mer på tur enn det den har vært, ser ut som den har stabilisert seg litt der nede på de lave temperaturene:

12.10.14 - Rød (fruktbar dag) - 36,66 grader

13.10.14 - Rød (fruktbar dag) - 36,53 grader

14.10.14 - Rød (fruktbar dag) - 36,32 grader

15.10.14 - Rød (fruktbar dag) - 36,15 grader

16.10.14 - Rød (fruktbar dag) - 36,05 grader

17.10.14 - Rød (fruktbar dag) - 36,31

18.10.14 - Rød (EL) - 36,71 grader

19.10.14 - Rød (fruktbar dag) - 36,66 grader

20.10.14 - Rød (fruktbar dag) - 36.00 grader

21.10.14 - Rød (fruktbar dag) - 36,29 grader

22.10.14 - Rød (fruktbar dag) - 36.17 grader

Kanskje kroppen rett og slett ikke er helt i lage etter aborten enda. Jaja, ny dag, ny måling. Og siden jeg ikke aner når EL var er det bare å spille ludo videre like ivrig som før :cool:

Endret av j86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tempet nå i snart to uker, er jo kjempespennende! :) gleder meg til å se over EL hvordan kroppen reagerer da! :) bruker pearly(angrer allerede at jeg ikke valgte babycomp), så jeg måler hver dag + skriver ned i en app for å kunne se en kurve :) er det slik st tempen ikke går ned igjen etter EL dersom en er gravid?

Det er som å åpne en gave i kalenderen hver dag jeg måler :D (kommer til å tenke for mye på dette til å kunne bli gravid) XD

Håper spiren vil bosette seg hos deg denne gang :)

Ja, det er faktisk veldig spennende hver morning!! Hehe. Jeg tror du kommer til å få veldig nytte av Perlyen, så tviler på at det er noe å angre på. Det er slik at tempen ikke går ned igjen hvis man er gravid ja (vanligvis), men kroppen gjør jo stort sett som den vil ser det ut for! Tusen takk for håpet om spiren :hjerte: sender det samme håpet i retur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enig i det! Det kan være at jeg blir litt vel opptatt av temperaturene da, så prøver å ikke vise det for mye for mannen. Han mener at jeg ikke må stresse og bare ta det som det kommer. Men er naturlig ganske interessert i tall og trender, så syns det er kjekt å følge med. Så veldig greit ut det plottet du hadde fått lagt opp da. Kanskje jeg også skulle ha prøvd meg på denne siden?! Du fikk jo en dipp i tempen etter EL du også? Eller forstår jeg plottet riktig dersom dag 6 i fruktbare dager (dag 22 i syklusen totalt)?

I dag er tempen iallefall enda mer på tur enn det den har vært, ser ut som den har stabilisert seg litt der nede på de lave temperaturene:

12.10.14 - Rød (fruktbar dag) - 36,66 grader

13.10.14 - Rød (fruktbar dag) - 36,53 grader

14.10.14 - Rød (fruktbar dag) - 36,32 grader

15.10.14 - Rød (fruktbar dag) - 36,15 grader

16.10.14 - Rød (fruktbar dag) - 36,05 grader

17.10.14 - Rød (fruktbar dag) - 36,31

18.10.14 - Rød (EL) - 36,71 grader

19.10.14 - Rød (fruktbar dag) - 36,66 grader

20.10.14 - Rød (fruktbar dag) - 36.00 grader

21.10.14 - Rød (fruktbar dag) - 36,29 grader

22.10.14 - Rød (fruktbar dag) - 30.17 grader

Kanskje kroppen rett og slett ikke er helt i lage etter aborten enda. Jaja, ny dag, ny måling. Og siden jeg ikke aner når EL var er det bare å spille ludo videre like ivrig som før :cool:

Hmm, det er litt sånn mine temperaturer har sett ut når kroppen har "prøvd" å få til EL men ikke helt klart det. Det kan hende den prøver igjen senere i syklusen, eller så kan det hende at du får en blødning veldig snart. Eller så kan det hende at du har hatt EL og at temperaturene lever sitt eget liv, hehe - det skal ikke være lett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det er litt sånn mine temperaturer har sett ut når kroppen har "prøvd" å få til EL men ikke helt klart det. Det kan hende den prøver igjen senere i syklusen, eller så kan det hende at du får en blødning veldig snart. Eller så kan det hende at du har hatt EL og at temperaturene lever sitt eget liv, hehe - det skal ikke være lett :)

Hehe, det skal virkelig ikke være lett nei! Takk for gode spekulasjoner som du kommer med, det er nok mye fornuftig i det. Jeg hadde en skrivefeil på slutten der, det var såklart 36,17 grader, ikke helt nede på 30. Jeg er ikke død heller :fnise: Har virkelig på følelsen at EL skjedde på lørdag da, pga veldig tydlig EL slim samt stikninger i siden dagen før. Men det kan vel se tvilsomt ut ettersom tempene er så på tur etterpå. Jeg prøvde meg på denne her fertilityfriend-siden som Nautika linket et bilde til fra tidligere. Kanskje jeg blir litt klokere av å legge inn data der fremover, men ser det var en del å sette seg inn i. så det må nok tas etter jobbtid. :gullengel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det skal virkelig ikke være lett nei! Takk for gode spekulasjoner som du kommer med, det er nok mye fornuftig i det. Jeg hadde en skrivefeil på slutten der, det var såklart 36,17 grader, ikke helt nede på 30. Jeg er ikke død heller :fnise: Har virkelig på følelsen at EL skjedde på lørdag da, pga veldig tydlig EL slim samt stikninger i siden dagen før. Men det kan vel se tvilsomt ut ettersom tempene er så på tur etterpå. Jeg prøvde meg på denne her fertilityfriend-siden som Nautika linket et bilde til fra tidligere. Kanskje jeg blir litt klokere av å legge inn data der fremover, men ser det var en del å sette seg inn i. så det må nok tas etter jobbtid. :gullengel:

Jeg bruker også FertilityFriend, og er egentlig veldig fornøyd med det. FF "vil ikke" gi meg eggløsning om ikke de høye temperaturene holder seg i minst tre dager - det har skjedd et par ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva koster VIP versjonen av fertility friend? Har lagt inn tempen min, men får ikke opp noen trend - sikkert fordi det koster noe? :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer jeg også på Frøkenanonym :-) Jeg la inn alle temp, men ingen trendlinje kom opp. Det er nok betaltjeneste ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det står vel info om hva det koster i appen til fertility friend. Var ikke veldig stor sum for 3 mnd ihvertfall.

Den duppen i temp som jeg hadde 7 dpo var muligens en såkalt implantation dip ;)

Edit: rundt 100 kr for 90 dager ;)

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det må du bli :-) Hvilken type termometer er det du har bestilt deg da? Er det slik at du tenker å legge inn dataene på en eller annen app slik at syklusene blir beregnet for deg? Eller er det av typen babycomp o.l. som finner det ut selv? Det er bare å komme her for råd ja, har jo tempet i 1,5 år nå. (Som prevansjon, ikke som å prøve å bli gravid før siste tiden), så kanskje jeg kan hjelpe. Det er et litt vanskelig område å bli klok på likevel, kroppen varierer så masse til tider!

Det er bare et helt vanlig termometer med to desimaler, så jeg må logge selv på en eller annen app (har du noen tips?). Det første jeg håper å finne ut av er at jeg faktisk HAR eggløsning, har liksom bestemt meg for å tro at "noe" er galt uten at jeg har noen grunn til å tro det.. :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er bare et helt vanlig termometer med to desimaler, så jeg må logge selv på en eller annen app (har du noen tips?). Det første jeg håper å finne ut av er at jeg faktisk HAR eggløsning, har liksom bestemt meg for å tro at "noe" er galt uten at jeg har noen grunn til å tro det.. :ler:

Jeg har brukt "my days" nå noen uker, den får ihvertfall opp en graf :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg forsøkt meg på både "my days" og "fertilityfriend", har ikke blitt helt klok på det ennå. Tror at jeg fortsetter å legge inn fremover, men legger hovedsakelig min lit til babycompen, den pleier å fortelle rett tenker jeg!

Ellers er det bare litt syting og klaging fra min side i dag. Har hatt noen skikkelig merkelige magesmerter. De første par timene på jobb i dag tenkte jeg å bare dra hjem, men heldigvis gav det værste seg etter to paracet. Veldig rar smerte, føltes ut som en skikkelig stikkning ifm EL, men så var det aaaltfor langt nede, nesten øverst i kjeden føltes det ut som. Kjenner det litt når jeg går eller strekker meg at det stikker. Håper det gir seg til morgendagen, ellers tror jeg rett og slett at jeg må dra til lege / gyn for å få det sjekket ut. Frykter jo alltid det værste :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg på flyet på vei til en annen by :-) kurs i 2 dager, skal bli kjekt! Ellers er denne syklusen offisielt helt herja, fikk en temperatur på 36.13 i dag morges. Kanskje kroppen skal i gang med en EL nå snart, og at den faktisk ikke har vært enda?! Er litt smålig forvirret av hele greiene, håper at jeg kommer inn i god, gammel rutine snarest! Blir ikke noe babymaking av dette her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg på kurs :)

Har ikke noe peiling på temping og sånt, men krysser fingrene for at syklusen stabiliserer seg snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...