Gå til innhold

j86 med to små


j86

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei dere

Takk for gode tanker. Det gikk dessverre ikke bra i dag. Hos legen tok de bare en hcg prøve, tok ingen ingen innvendig sjekk av meg. Ba meg vente til fredag for en ny blodprøve. Gikk derfor til privat UL kl 13 i dag, og hun så kjapt at noe ikke var som det burde være på dette tidspunktet. Det var ingen hjerteslag, og jeg har hatt en MA mellom uke 5 og 6. Etterpå dro jeg til sykehuset og tok en dobbeltsjekk på gynekologisk avdeling der. Dessverre samme konklusjon. Uff, var så trist, satt å gråt i gynekologstolen.

Skal på sykehuset igjen i morgen tidlig for å få hjelp til å abortere. Gruer meg og er kjempelei meg. Har ikke helt gått opp for meg enda at det er over :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei :( Dette var virkelig ikke noe godt å høre :(

Kommer mannen hjem snart, så du ikke må sitte alene?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt utrolig trist!!!! :trist:

Ja, har mannen her nå heldigvis! Utrolig leit å ikke ha han med på ultralyden, så neste gang jeg blir gravid har vi en avtale at begge dropper det vi har i hendene og går sammen. Han skal være med meg på sykehuset i morgen for aborten også, så det er veldig god støtte i han <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra at han er med deg nå, og at han skal være med deg i morgen :hug:

Nå må du ta vare på deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig trist å høre :( Har tenkt masse på deg i dag, og fikk vondt i magen da jeg så at du ikke hadde oppdatert raskt etter legetimen :( Godt du får med mannen i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei så utrolig vondt å lese :cry: akkurat det samme jeg opplevde for 3 uker siden :( så jeg vet hvordan du har det nå :( masse masse klemmer :klemmer::kose:

Anbefaler deg å ta litt sykemelding etter dette om du føler for det. Det er psykisk tungt :( jeg var riktignok veldig forberedt på at det hadde gått galt fordi noe føltes feil, så overraskelsen var ikke så stor. Jeg gråt ikke en tåre før jeg var hos fastlegen 3 dager etter ULen.. Og da kom ALT :(

Ser for meg at du har det mye vondere og at sjokket var større for deg :klemmer: jeg er her om du trenger noen å skrive med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig takk igjen for så mange fine ord dere snilleste damene her inne. Jeg setter stor pris på det.

Det har vært noen skikkelig vanskelige dager.

På onsdagen fikk jeg sjekket på privat UL og på sykehuset at det faktisk var snakk om en MA. De sa at embryoet var mellom 5 - 6 uke, så lille har vært død inni der en periode på ca 2 uker allerede. Føltes veldig sterkt å se på UL at lille reka så helt fin ut, men ingen hjertebank og aaltfor liten i forhold til hva den skulle være. Kroppen min hadde ikke oppfattet at det var en abort enda, så jeg hadde jo alle de vanlige gravidsymptomene.

Fikk ikke valget mellom medisinsk abort eller utskrapning. De tilbudte kun medisinsk abort. Jeg var veldig redd for å gjøre dette hjemme, alle har vel lest skrekkhistoriene om det. Ba derfor om å være på sykehuset. Troppet opp i går morges kl 9 og tok en hel hestekur med de værste smertene jeg har hatt i hele mitt liv. Ble på sykehuset helt til i dag morges og kom hjem for en times tid siden, Pillene fungerte ikke i det hele tatt, har bare blødd minimale mengder. Er skikkelig irritert og lei meg i tillegg til rastløs og vil at dette bare skal være over. I ca 4 av de totalt 28 timene jeg var på sykehuset var smertene så uutholdelige at jeg lå med kramper og spydde mens jeg fikk morfintabletter inn munnen og paralgin forte som stikkpiller. Unner det virkelig ikke til min værste fiende, det er det værste jeg har vært med på. Ikke virket det heller, for ingenting er jo støtt ut fra meg! Stakkars mannen satt å visste ikke hva godt han kunne gjøre for meg.

Da vet jeg ivertfall det til en eventuell neste gang (VÆR SÅ SNILL Å ALDRI LA DET BLI EN NESTE GANG), så blir det ikke medisinsk abort på meg. I morgen tidlig skal jeg inn til utskrapning i narkose. Høres helt jævlig ut det også, men nå kan jeg bare ikke vente opp til å bli ferdig med dette her og komme meg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei så fælt :( veldig bra at du i det minste fikk være på sykehuset. Hvor mange cytotek tabletter fikk du? Må ha vært helt grusomt.

Jeg har hørt at narkose gir verdens beste følelse etterpå. At 30 min i narkose føles som en hel natt søvn. Liten trøst?

:klemmer: tungt å se det du fikk se på UL skjermen :(

Kjenner veldig igjen den følelsen av å bare ville bli ferdig med hele greia. Det er godt når det er overstått og blødningen tar slutt :)

Tenker på deg :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: -lig takk Nautika og Kakaoen :-) :helen:

Ja Kakaoen, jeg synes også det var bra at jeg fikk være på sykehuset, hadde jo ikke hatt tilgang på morfintabletter hjemme, så det kunne nok gått mye værre enn det gikk. Jeg fikk 4 som skulle settes vaginalt til å starte med, så fikk jeg 2 stk oralt hver 3 time helt til kl 9 på kvelden. Så det ble vel totalt 12 tabletter. Og det uten effekt, bare masse smerter! Litt min egen feil var det også, for de gav beskjed om at jeg skulle si i fra hvis smertene ble større, og ikke vente til de ble uutholdelige. Ventet nok litt for lenge før jeg gav beskjed.

Definitivt en trøst at narkosen gir en god følelse etterpå! Jeg har faktisk aldri tatt narkose tidligere, så det skal bli veldig merkelig å få prøvd det. Tror også at det blir bra når bare alt blir ferdig. Så tenker jeg at vi umulig kan være så uheldige neste gang! (Uhelbredelig optimist eller? :Nikke: ) Så må jeg jo nesten bare ta det positive med meg ut fra dette: Vi ble faktisk gravide i den første prøveperioden. Så vi KAN bli gravide. Så gjelder det å få en heldigere kombinasjon av egg og sædcelle neste gang. Det blir jo uansett en helt ny sjangse da tenker jeg, så får bare prøve å være positiv med det.

Fikk verdens beste behandling på sykehuset, forholdene tatt i betraktning. Hun ene sykepleieren visste ikke hva godt hun kunne gjøre, så satt og strøyk med på armen med en kald klut på panna mens hun beroliget meg og sa at neste gang kom dette til å gå så mye bedre.

Nå er det bare sofa og avslappning hele fredagen tenker jeg. Mannen er på butikken for å kjøpe masse "ulovlig mat" (brie-ost og sånt), så satser jeg på at vi får en fin kveld før jeg må sette i gang med fastingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres ut som en helt forferdelig opplevelse :( Men godt å høre at du følte deg godt behandlet, på tross av det, det har mye å si.

Du fortjener å slappe av og kose deg med all den "ulovlige" maten du vil nå :hjerte:

Håper det går bra i morgen :hug:

Har du ordnet så du har noen å snakke med om det som har skjedd? Kan jo være du trenger å prate litt med noen andre enn mannen og familien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:yvonne: Takk for trøstende ord lilleninja og Dorey :hjerte:

Man lærer så lenge man lever, aldri medisinsk abort på meg igjen ivertfall. Mannen står nå og lager trøstepizza med blåmuggost på toppen, og så skal vi ha oss litt øl eller vin til den. Skikkelig trøstekveld med andre ord.

Har egentlig ikke fortalt til noen andre (enn mannen selvsagt) og 1 venninne at jeg var gravid, så har ikke så mange å snakke om det med heller. Tenker igrunnen at det er like greit, vil helst sette en slutt på kapittelet så fort som mulig. Må bare akseptere at livmoren min var litt for hyggelig og lot et lite foster som ikke var levedyktig flytte inn. Neste gang ønsker jeg en større kvalitetskontroll, livmor: hører du??!! :opplyser:

Endret av j86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...