Gå til innhold

j86 med to små


j86

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk hvitløk! :-)

Er på jobbtur og kjente på at det var litt vanskelig å holde det skjult i dag. Heldigvis serverte de stadig ny vin i glassene, så det så ut for at det kun var servitørene som la merke til at det aldri minket i mitt... Blir aaaltfor tidlig å si noe som helst nå når det bare er starten på uke 5.

Ellers er formen kjempefin. Litt trøtt og skal derfor finne hotellsenga tidlig. De andre sitter i baren og koser seg, men den hoppet jeg glatt over. Kanskje de tror jeg er skikkelig usosial nå (har nettopp blitt omorganisert til ny avdeling), men det får bare være! De skjønner vel etterhvert. Føler meg også ganske humørsyk og litt "utafor".. Gleder meg så masse til å komme hjem til mannen, ikke så lett å være borte fra ham når vi nettopp fant ut at vi venter baby!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det uke 4, dag 3. Jeg har ikke et eneste symptom. Merkelig! Eneste er at jeg føler meg skikkelig pigg og har gjort litt ekstra innsats på jobb.

Var innom legen og bestilte tid til blodprøver og første sjekk i uke 10.

Ellers tar jeg folat, men ingen andre kosttilskudd. Tenkte å kjøpe inn omega 3 og jern, men er det noe annet jeg bør ta som dere fine damer kjenner til? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk resten av jobbturen?:)

Håper det fortsetter slik og at du slipper å bli skikkelig dårlig!:)

Jeg tok kun folat i begynnelsen men siden jeg nå ikke får i meg så mye mat/vitaminer/næringsstoffer så har jeg kjøpt en slik gravidpakke på apoteket:) jordmor sa at det egentlig ikke var nødvendig så lenge du spiser variert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk som spør lillemeg90 :-) Det gikk veldig fint. De andre var i ganske dårlig form på dag 2 av samlingen pga en sen og fuktig kveld, mens jeg følte meg helt fin, hehe. Tenker likevel at noen av de synes jeg er litt partypooper eller at jeg tenker jeg er "for god" for å være med dem på kvelden, men om noen mnd kommer de jo til å skjønne hvorfor.

Jeg tar også folat, men har handlet inn omega 3 + multivitaminer med jern, så satser på at babisen inni der får nok næringsstoffer til å vokse på!

I morgen er jeg i min 6 uke, (5 + 0). Så langt er det eneste symptomet at jeg er litt trøtt. Ellers ingenting. Venter med litt skrekkblandet fryd på en voldsom kvalme. Men alle blir kanskje ikke kvalme? Oi, det burde jeg kanskje ikke skrive, det slår vel tilbake på meg om noen dager---

Ellers kjenner jeg at det er suupervanskelig å ikke fortelle til noen! Har så lyst å si det til mamma og søster, men det er jo altfor tidlig enda.. Tror ikke jeg klarer å vente helt til 12 uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er lov å fortelle de man ønsker å ha som støtte hvis det skulle skje noe! Forferdelig å ikke fortelle noen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du fortalt det til noen? :-)

Ja, det har blitt noen nå faktisk, iom at jeg har vert så dårlig har dte evrt vanskelig å skjule det for de nærmeste:)

Er noen veninner som vet og foreldrene våre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk som spør lillemeg90 :-) Det gikk veldig fint. De andre var i ganske dårlig form på dag 2 av samlingen pga en sen og fuktig kveld, mens jeg følte meg helt fin, hehe. Tenker likevel at noen av de synes jeg er litt partypooper eller at jeg tenker jeg er "for god" for å være med dem på kvelden, men om noen mnd kommer de jo til å skjønne hvorfor.

Jeg tar også folat, men har handlet inn omega 3 + multivitaminer med jern, så satser på at babisen inni der får nok næringsstoffer til å vokse på!

I morgen er jeg i min 6 uke, (5 + 0). Så langt er det eneste symptomet at jeg er litt trøtt. Ellers ingenting. Venter med litt skrekkblandet fryd på en voldsom kvalme. Men alle blir kanskje ikke kvalme? Oi, det burde jeg kanskje ikke skrive, det slår vel tilbake på meg om noen dager---

Ellers kjenner jeg at det er suupervanskelig å ikke fortelle til noen! Har så lyst å si det til mamma og søster, men det er jo altfor tidlig enda.. Tror ikke jeg klarer å vente helt til 12 uker!

Jeg tror jeg leste et sted at 85% blir kvalme. Og jeg har inntrykk av at alle her inne et det, så da kanskje du er en av de heldige 15% ;)

Vi fortalte til svigers i uke 7 pga familieferie hvor vi trengte noen som kunne hjelpe oss å skjule det for resten. Alle andre viktige fikk vite det uke 10-11, før vi annonserte det på facebook i uke 12. Skal nevnes at jeg har hatt gravidmage siden uke 9 eller noe, så du klarer kanskje ikke å holde det skjult så lenge som du ønsker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har blitt noen nå faktisk, iom at jeg har vert så dårlig har dte evrt vanskelig å skjule det for de nærmeste:)

Er noen veninner som vet og foreldrene våre:)

Skjønner!

Tok en samtale med mannen i dag og vi ble enige om at hvis alt fortsetter fint *bankibordet*, så vil vi fortelle min og hans nærmeste familie om to ukers tid. Er da i 8 uke, og det er vel hakket mer sikkert enn det er nå i uke 6.

Håper at symptomene dine roer seg litt ned snart :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg leste et sted at 85% blir kvalme. Og jeg har inntrykk av at alle her inne et det, så da kanskje du er en av de heldige 15% ;)

Vi fortalte til svigers i uke 7 pga familieferie hvor vi trengte noen som kunne hjelpe oss å skjule det for resten. Alle andre viktige fikk vite det uke 10-11, før vi annonserte det på facebook i uke 12. Skal nevnes at jeg har hatt gravidmage siden uke 9 eller noe, så du klarer kanskje ikke å holde det skjult så lenge som du ønsker ;)

Åhh, krysser det som kan krysses for at jeg er blandt lucky 15%!!!!

Uke 10-11 er en fin tid til nærmeste familie tenker jeg også, men det kan se ut for at vi blir nødt til å fortelle det litt før da vi skal på jobbtur med mannens jobb siste helgen i september. Der kommer vi til å trenge litt "allierte" fordi at det vanligvis involverer masse alkohol og en smuuule drikkepress. Ølsmaking på dagen blir det også. Tenker at det da blir dumt å fortelle noen av hans kollegaer som ikke er så nærme før vi har fått fortalt familien.. Men får tenke litt på det der :-)

Kanskje gravidmagen taler for seg selv uansett som du sier :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner!

Tok en samtale med mannen i dag og vi ble enige om at hvis alt fortsetter fint *bankibordet*, så vil vi fortelle min og hans nærmeste familie om to ukers tid. Er da i 8 uke, og det er vel hakket mer sikkert enn det er nå i uke 6.

Håper at symptomene dine roer seg litt ned snart :blomst:

Er greit å være enige om det uansett når man skal fortelle!:) krysser fingrene for dere! Og tusen takk :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koser meg med å lese i svangerskapsboka uke for uke :-) I dag begynner lille i magen sitt hjerte å slå, og det er så utrolig fint å tenke på <3 I dag er det 5 + 1, i uke 6 :sjokkert:

Er litt lysten på å finne et sted å dra på tidlig UL for å få sett det bankende hjertet, men er litt usikker på om det er noe særlig vits å dra før ordinær UL? Er det noen av dere andre som har gjort det og vil anbefale / ikke anbefale det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville dratt på UL rundt uke 12 :) Det gjorde jeg når jeg var gravid sist. Og du kan se tydelig at det er en liten baby da :) Synes alle skulle få lov til å få ul i uke 12 jeg. Er leeeenge å vente helt til OUL :opplyser:

Jeg ville i hvertfall venta til etter uke 10 :)

Jeg var på UL på fredag siden jeg ikke vet hvor langt jeg er på vei. Legen regna seg frem til at jeg minst var 7+4 om fredag, men på UL fant han ikke noe hjerteslag :(

Men han mente at jeg ikke måtte ta sorgen på forskudd, og jeg skal på ny UL til fredag for å se om de finner et bankende hjerte da :)

Nå har jeg tatt sorgen på forskudd jeg da, men men :sjenert:

Smart med allierte på jobbfest ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd Kakaoen. Jeg tok en prat med mannen og han også har veldig lyst til å dra på tidlig UL. Tenker å bestille det på en privat klinikk slik at vi kan ta det rundt uke 12. Det blir så spennende!!

Ikke fortvil med hjerteslaget på UL, det var jo så tidlig så det kan være vanskelig å påvise. Håper du ikke går å bekymrer deg hele veien fremover nå, for du kan jo ikke gjøre noe fra eller til, bare håpe og tro på det beste!

Ellers er jeg heldig og kvalmen holder seg unna. Derimot føler jeg at jeg har fått et skikkelig søvnsyndrom. Klarer så vidt å holde meg våken den siste timen på jobb, så er det hjem og lage middag for så å sovne på sofaen. Sov fra ca 1800 og frem til nå, og er enda trøtt!! Herlighet. Får ikke mye ut av dagene på denne måten iverfall. Nesten så jeg kvier meg for å avtale noe som helst på ettermiddagen i tilfelle jeg må sove heller :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tidlig ul (innvendig) da jeg var 9+4 (trodde jeg var 9+2). Var veldig fint å se lille alien sprelle med armer og bein og å få høre hjerteslag! :hjerte: Jeg trengte bekreftelsen på at det ikke bare var en tom fostersekk der inne, og ville ikke vente lenger enn nødvendig. Du må gjøre det som føles best for at du skal ha det godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen hjertelig Hvitløk! <3

Til neste helg (26 sep) skal vi på reise til utlandet med jobben til mannen. Kjenner skikkelig på at jeg har lyst til å avlyse, selv om det blir for dumt å gjøre det når jeg er i så god form. Vet bare at det er et utrolig stort drikkefokus der, og jeg klarer bare ikke å finne en god unnskyldning for ikke å drikke når det ikke er noen forpliktelser dagen etterpå. Vet at man ikke trenger å forklare seg, men med en gjeng som snakker mye om "alt de skal drikke" og med åpen bar, så blir det veldig vanskelig tror jeg!

Er i slutten av uke 8 når vi drar på turen, så det er jo relativt trygt å fortelle det.. Føler meg likevel ikke helt komfortabel da det er hans kollegaer og ikke nære venner.. Vet at hvis jeg sier at jeg går på antibiotikakur eller noe i den retningen så blir det avslørt med det samme!

Mannen foreslo at jeg bare skulle bestille vin, så drikker han av den, mens jeg bare nipper uten å svelge noe ned. Greit nok det, men er så utrolig slitsomt å late som en hel kveld også! Kanskje jeg bare skal si at jeg ikke drikker av private grunner, så får de bare tenke sitt? Det er jo utrolig frekt å spørre direkte uansett!!

Kjipt med denne her drikkekulturen, men jeg har vel kanskje lagt litt opp til det selv ettersom jeg aldri pleier å takke nei til en øl eller vin på jobbarrangementer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tidlig ul (innvendig) da jeg var 9+4 (trodde jeg var 9+2). Var veldig fint å se lille alien sprelle med armer og bein og å få høre hjerteslag! :hjerte: Jeg trengte bekreftelsen på at det ikke bare var en tom fostersekk der inne, og ville ikke vente lenger enn nødvendig. Du må gjøre det som føles best for at du skal ha det godt :)

Åhhhh ja det kan jeg tenke meg!!

Vi fikk bestilt UL i dag, så da er det inn på 12+0. Satser på at det blir mulig å se hele babyen på denne, men kjenner at det skal bli vanskelig å vente sååå lenge! Ukene går sent når man gleder seg sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...