lillemeg90 Skrevet 4. oktober 2014 #122 Skrevet 4. oktober 2014 For en tøff opplevelse! Takk og lov for at du valgte å bli på sykehuset når utfallet ble slik.. Håper at du hadde en grei kveld i går
Nautika Skrevet 4. oktober 2014 #125 Skrevet 4. oktober 2014 Tenker på deg i dag! Håper alt går som det skal
Skyblue Skrevet 4. oktober 2014 #126 Skrevet 4. oktober 2014 Ikke lest i denne dagboka før nå. Men uff skulle nesten ønske jeg ikke leste her.. er så skummelt og trist med ufrivillig abort. Fikk så vondt i magen nå! Men som du sier.. så ble dere gravide fort! Da har dere ihvertfall ikke problemer med det tanken på at jeg ble gravid på andre forsøk og dermed ganske kjapt, hjalp også meg å være positiv under og etter SA. Vi har fått bevist at vi kan bli gravide og det ganske fort så det er bra! Snart sitter du med en ny positiv test igjen! Stor klem til deg
j86 Skrevet 4. oktober 2014 Forfatter #127 Skrevet 4. oktober 2014 Tusen takk for lykkeønskninger! I dag gikk alt veldig fint. Måtte såklart vente ganske lenge før operasjonen og fikk et lite panikkanfall med hyperventilering.. Men mannen klarte å roe meg helt ned, og til slutt fikk jeg komme ned og ta operasjonen. Var ganske redd og trist, og gråt i det jeg fikk narkosen, og gråt videre i det samme jeg våknet opp. Likevel var det en MYE bedre opplevelse enn den medisinske aborten, og jeg har ikke noe vondt nå. On a side note: Hvis det er slik det føles å være død er det ivertfall ikke noe å være redd for. Nå føles alt bare veldig tomt. Kjennes likevel veldig godt å være ferdig med det. Endelig kan vi se fremover.
j86 Skrevet 4. oktober 2014 Forfatter #128 Skrevet 4. oktober 2014 Ikke lest i denne dagboka før nå. Men uff skulle nesten ønske jeg ikke leste her.. er så skummelt og trist med ufrivillig abort. Fikk så vondt i magen nå! Men som du sier.. så ble dere gravide fort! Da har dere ihvertfall ikke problemer med det tanken på at jeg ble gravid på andre forsøk og dermed ganske kjapt, hjalp også meg å være positiv under og etter SA. Vi har fått bevist at vi kan bli gravide og det ganske fort så det er bra! Snart sitter du med en ny positiv test igjen! Stor klem til deg til min triste dagbok, som forhåpentligvis går over til å være et mye lykkeligere sted snarest! Du har også opplevd en SA ja, det er så mye mer vanlig enn det man skulle tro. Jeg tenkte veldig lite på det under graviditeten, men plutselig skjedde det likevel, helt uten forvarsel. Naturens brutale sorteringsmetode! Klem tilbake og så håper jeg at vi begge får oss to blå streker om ikke altfor lenge
Skyblue Skrevet 4. oktober 2014 #129 Skrevet 4. oktober 2014 til min triste dagbok, som forhåpentligvis går over til å være et mye lykkeligere sted snarest! Du har også opplevd en SA ja, det er så mye mer vanlig enn det man skulle tro. Jeg tenkte veldig lite på det under graviditeten, men plutselig skjedde det likevel, helt uten forvarsel. Naturens brutale sorteringsmetode! Klem tilbake og så håper jeg at vi begge får oss to blå streker om ikke altfor lenge Ja samme her. Visste at det var en sjanse for SA og ma osv men jeg trodde ikke det skulle skje meg, så det var som å få det slengt i trynet når blødningene bare plutselig fosset på. Plutselig var alt over. På et sekund. "/ Jepp! Satser på to blå på oss begge i løpet av høsten før snøen melder seg
Kakaoen Skrevet 4. oktober 2014 #131 Skrevet 4. oktober 2014 Kjenner igjen tomhetsfølelsen ja jeg har ikke felt en tåre siden min MA.. Men tomhetsfølelsen satt i en stund Godt å høre at det gikk bra jeg hadde garantert reagert slik som du gjorde har sett så mye sykehusserier at jeg er livredd narkose Og the bright side.. Du slapp å se det som skulle komme ut av kroppen din for det er IKKE pent! Men utrolig dårlig at du måtte gjennom smertehelvette for ingenting Jeg tenkte etter min MA at nå var jeg i det minste en opplevelse rikere, og en dårlig opplevelse kanskje gjør meg sterkere? Tiden vil vise det når jeg en gang blir gravid igjen Skal dere prøve med en gang, eller vente en syklus?
j86 Skrevet 4. oktober 2014 Forfatter #133 Skrevet 4. oktober 2014 Lilleninja og lillemeg90 Kakaoen, håper at du har fått snakket nok om det som har skjedd og at du føler at du har kommet deg skikkelig videre. Tenker siden du ikke har grått siden MA, det er sterkt av deg. Jeg har vel vært av og på med grininga annenhver time de siste 3 dagene nå. Akkuratt nå er jeg på min lengste strike med ingen grining på snart 9 timer Det er godt å tenke på det som en opplevelse også. Du har helt rett i at det som ikke dreper gjør oss sterkere, og jeg føler at forholdet til mannen har forsterket seg kraftig. Han har definitivt sett meg på mitt værste nå, og kunne ikke vært mer omtenksom og støttende enn det han har vært. Med tanke på videre prøving, så har vi fått streng beskjed om ingen sex eller bading før blødningen er over, men hvis jeg er heldig tar nok ikke det mange dagene. Det er iallefall svært lite det er snakk om til nå. Hørte med 2 forskjellige leger, og de sa at det er ingen grunn til å vente. Tidligere anbefalte de at man hadde en menstruasjon før man prøvde igjen, men det er egentlig ingen medisinsk grunn for det. Hvis kroppen er klar, så er den klar. Vi prøver nok derfor igjen før neste menstruasjon, selv om jeg ikke har peiling overhodet på når neste EL finner sted?! Hvis dette kan regnes som en vanlig menstruasjon snakker vi masse ludospilling om to helger. Jeg bruker babycomputer til vanlig, og den forteller jo alltid dager som er fruktbare og gir beskjed om når eggeløsningen finner sted, men tror den trenger litt tid før den er i gjenge igjen.. :-) Et annet moment her er jo faktisk barnehagefristen også, selv om det er så hinsides teit at DET skal diktere noe som helst!!!
Nautika Skrevet 5. oktober 2014 #134 Skrevet 5. oktober 2014 Etter min SA fikk jeg eggløsning etter rundt to og en halv uke (siden start på sa). På mange måter tror jeg man kan regne sa (og kanskje ma) som en mens. Det sies jo at man er ekstra fruktbar etter noe slikt også
Spiremor Skrevet 6. oktober 2014 #135 Skrevet 6. oktober 2014 Har ikke vært her inne på en stund, utrolig leit å høre at det skulle gå sånn som det her! Håper det går greit med deg likevel, og at du får en ny spire så snart som mulig Husk å snakke med noen, hvis du trenger det, for det er viktig å bearbeide følelsene.
j86 Skrevet 6. oktober 2014 Forfatter #136 Skrevet 6. oktober 2014 Det var oppløftende å høre Nautika! :-) Nå er det vel 4 dager siden aborten startet, og jeg ser ut fra vanlig beregning at EL kommer til å ligge rundt 18 oktober (hvis kroppen oppfører seg normalt). Får vente og se om babycompen klarer å finne ut av det. Takk Spiremor. Jeg håper også at en spire sitter fort som bare det, for vi er utrolig klar til å få en liten en og det var utrolig trist å miste. Kjenner at jeg bare lengter etter å bli gravid igjen. Kjenner at jeg er skikkelig ludo-frustrert også om dagen, men har fått beskjed om å vente 2 uker eller til det sluttet å blø med det. Etter inngrepet (utskrapingen høres så brutalt ut!) har jeg ikke blødd i det hele tatt, så jeg lurer derfor på om det kanskje er trygt å gå i gang med litt ludo til helgen eller noe slik.. Skal se det litt ann, men føler at over 1,5 uke med ingen ludo begynner å bli litt vel lenge!
lillemeg90 Skrevet 6. oktober 2014 #137 Skrevet 6. oktober 2014 Det er nok en grunn for at du har fått beskjed om å vente så lenge. Kanksje det tar litt tid før det lukker seg? Ikke kjekt om du skulle få infeksjon eller om det skulle starte å blø igjen:) men forstår frustrasjonen;)
Kakaoen Skrevet 6. oktober 2014 #138 Skrevet 6. oktober 2014 Grunnen til at du må vente er fordi at livmorhalsen må lukke seg. Er den ikke lukket kan en penis ta med seg infeksjon Ludo-frustrert var forresten et utrolig morsomt ord
j86 Skrevet 7. oktober 2014 Forfatter #139 Skrevet 7. oktober 2014 Grunnen til at du må vente er fordi at livmorhalsen må lukke seg. Er den ikke lukket kan en penis ta med seg infeksjon Ludo-frustrert var forresten et utrolig morsomt ord Hehe, følte det ble en passende beskrivelse for følelsene nå! Her har iallefall denne uken så langt gått kjempefort. Var godt å være tilbake på jobb igjen i dag etter sykemelding, føler seg så mye sykere om man holder seg hjemme, og tiden går uendelig treigt også. Skulle egentlig ha vært til svangerskapskontroll og 10 uker på vei i går, så kjenner litt på den triste følelsen enda. Jeg ringte legekontoret for å avlyse timen og gav beskjed om at jeg har hatt en MA. Ca en time etter ringer legen som jeg var inne hos forrige onsdag (før jeg gikk til privat UL) og spør meg om hvorfor jeg ikke kom inn som avtalt på fredag til en ny HCG prøve. Jeg fortalte igjen at jeg hadde hatt en MA, og da sier han "Ok, fint, da var det en naturlig forklaring på det"....... GLAD for at det ikke er min fastlege! Skikkelig ufølsomt synes jeg.
Kakaoen Skrevet 7. oktober 2014 #140 Skrevet 7. oktober 2014 For en legedust.. Det er fader meg alt for mange dårlige allmenlegen Jeg skulle vært 12 uker og delt nyheten med kollegaer og familie denne uka.. Så vet hvordan du har det er trist at jeg ikke lenger har en gladnyhet på lur
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå