AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #161 Skrevet 31. juli 2014 En selvstendig person klager og syter ikke!Anonymous poster hash: ef792...9c2 Har jeg klaget og sytet? Eller er du bare generelt ute å slenger ut kommentarer som skal forvirre? Anonymous poster hash: 3a10a...1cc 1
Gjest New_Girl Skrevet 31. juli 2014 #162 Skrevet 31. juli 2014 Hvorfor sier man at man "tar vare på" mannen sin når man gjør alt husarbeidet? Selv om mannen min lager mat og støvsuger så føler jeg meg ikke mer ivaretatt av den grunn. Det er bare en selvfølge, noe man gjør for at hverdagen skal gå rundt. Ta vare på hverandre gjør vi i helt andre settinger enn noe så trivielt som husarbeid. 15
Gjest BettyBoop Skrevet 31. juli 2014 #163 Skrevet 31. juli 2014 Jeg fatter ikke hvorfor det tydeligvis oppfattes som en trussel at noen av oss liker å ta oss av mannen vår. Om noen skulle irritere seg over at jeg rydder vekk for oss begge så har de lite å bry seg med. Jeg vil at han skal ha det bra. Når helga kommer og det kommer sosiale treff vil jeg at han skal kose seg og slappe av med de andre mennene. Det har han fortjent etter ei hard uke på jobb. Det er ikke noe offer for meg !er han ungen din siden du må ta deg av han? Klarer ikke dakar gullebassen å rydde etter seg? Må du skjære opp kjøttet for han på tallerkenen og? 9
Gjest Pito Skrevet 31. juli 2014 #165 Skrevet 31. juli 2014 er han ungen din siden du må ta deg av han? Klarer ikke dakar gullebassen å rydde etter seg? Må du skjære opp kjøttet for han på tallerkenen og? Er DET det beste angrepet du får til ?! 1
Gjest BettyBoop Skrevet 31. juli 2014 #166 Skrevet 31. juli 2014 (endret) Er DET det beste angrepet du får til ?! det er uttrykket ta deg av jeg reagerer på. En voksen mann trenger ikke å umyndiggjøres ved at dama må ta seg av han. Man tar seg av barn. Endret 31. juli 2014 av BettyBoop 10
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #167 Skrevet 31. juli 2014 Å ta vare på mannen, er et uttrykk jeg ikke har hørt siden min oldemor brukte det. Anonymous poster hash: 3a10a...1cc 6
Gjest Heartbeat Skrevet 31. juli 2014 #168 Skrevet 31. juli 2014 er han ungen din siden du må ta deg av han? Klarer ikke dakar gullebassen å rydde etter seg? Må du skjære opp kjøttet for han på tallerkenen og? Nå falt du litt i mine øyner når du må bruke herseteknikk for å oppnå det du vil i diskusjonen. Det går an å oppføre seg på en ordentlig måte!
Gjest BettyBoop Skrevet 31. juli 2014 #169 Skrevet 31. juli 2014 Nå falt du litt i mine øyner når du må bruke herseteknikk for å oppnå det du vil i diskusjonen. Det går an å oppføre seg på en ordentlig måte!jeg klarte ikke dy neg når vedkommende sier at hun tar swg av mannen sin akkurat som om han var en unge. Les det jeg skrev i siste innlegg. En voksen person trenger ikke at noen tar seg av de. 4
Gjest Heartbeat Skrevet 31. juli 2014 #170 Skrevet 31. juli 2014 jeg klarte ikke dy neg når vedkommende sier at hun tar swg av mannen sin akkurat som om han var en unge. Les det jeg skrev i siste innlegg. En voksen person trenger ikke at noen tar seg av de. Jeg har iallefall bruk for at mannen min tar vare på meg, slik jeg gjør med han også. Vi tar vare på HVERANDRE vi
Gjest Skrevet 31. juli 2014 #171 Skrevet 31. juli 2014 (endret) Jeg tror det å "ta vare på mannen" ved å stelle for han er nok noe av den samme mentaliteten som folk har rundt barn eller dyr. Man får samme tilfredsstillelse av å stelle for mannen som når man mater og klapper et dyr eller barn. Det er en måte å tenke på som blir videreført til mannen. Litt annerledes, men kommer fra den samme kilden. Det er litt interessant. Mener ikke at det nødvendigvis er noe negativt ved dette, ser det ble en lignende diskusjon mens jeg skrev dette D: Red et tillegg: Jeg tror at de personene som føler slik over partnerne sine vil generelt være mer omsorgsmennesker. Samtidig må de være forsiktig slik at denne siden ved dem ikke blir utnyttet Endret 31. juli 2014 av ord deling 2
Gjest BettyBoop Skrevet 31. juli 2014 #172 Skrevet 31. juli 2014 Jeg har iallefall bruk for at mannen min tar vare på meg, slik jeg gjør med han også. Vi tar vare på HVERANDRE vi ta vare på og ta seg av er ikke det samme. Om man tar seg av en mann ved å rydde er det samme som å si at han er helt evneveik uten deg og ikke er kapabel til å klare seg selv. Det betyr ta seg av i mitt hode. 7
Gjest Pito Skrevet 31. juli 2014 #173 Skrevet 31. juli 2014 det er uttrykket ta deg av jeg reagerer på. En voksen mann trenger ikke å umyndiggjøres ved at dama må ta seg av han. Man tar seg av barn. Men da kan du si det da. Realt at du reagerer og mener noe annet enn meg.
Gjest Heartbeat Skrevet 31. juli 2014 #174 Skrevet 31. juli 2014 ta vare på og ta seg av er ikke det samme. Om man tar seg av en mann ved å rydde er det samme som å si at han er helt evneveik uten deg og ikke er kapabel til å klare seg selv. Det betyr ta seg av i mitt hode. Ja, det kan jeg være enig i. Men å ta vare på hverandre er viktig synes jeg.
Gjest BettyBoop Skrevet 31. juli 2014 #175 Skrevet 31. juli 2014 Ja, det kan jeg være enig i. Men å ta vare på hverandre er viktig synes jeg.det er jeg enig i. Men syns ikke det består av å stulle og stelle for den andre så den andre kan sitte på ræva av ren latskap. 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #176 Skrevet 31. juli 2014 Selvfølgelig finnes det handy kvinner, akkurat som det finnes menn som rydder småting også. Men i en god del tilfeller er det gjerne "kvinnfolkarbeid" som det skal være likestilling rundt, mens "mannfolkarbeid" er for menn. Og hvorfor er det problematisk at noen liker en litt gammeldags fordeling av oppgaver i hjemmet? Så lenge ting fungerer for et par og alle er fornøyde, så burde jo det vært det viktigste. Anonymous poster hash: 0c12b...905 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2014 #177 Skrevet 31. juli 2014 Hun snakker jo ikke om generell fordelig i huset. Hun snakker om selskaper der kvinnene rydder opp mens mennene bare sitter der og prater. Er ikke som om de skifter dekk i mellomtiden. Man vet ikke hvordan folk har det i sitt eget hjem og er man borte hos noen skal man hjelpe til. Anonymous poster hash: c255c...d83 Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen. I de aller fleste selskapene jeg deltar i (og det er mange) er det i stor grad jevnt fordelt hvem som rydder opp. Som regel er det husfolket (mann og kvinne og evt. barn) som rydder hovedvekten med litt hjelp fra gjester selvsagt. Skulle da bare mangle. Når vi arrangerer selskap er det jeg og mannen min som tar mesteparten av ryddinga. TS generaliserer så til de grader, og skjærer alle over en kam bare fordi hun har opplevd dette. Anonymous poster hash: eab2a...8c6
Gjest BettyBoop Skrevet 31. juli 2014 #178 Skrevet 31. juli 2014 (endret) Selvfølgelig finnes det handy kvinner, akkurat som det finnes menn som rydder småting også. Men i en god del tilfeller er det gjerne "kvinnfolkarbeid" som det skal være likestilling rundt, mens "mannfolkarbeid" er for menn. Og hvorfor er det problematisk at noen liker en litt gammeldags fordeling av oppgaver i hjemmet? Så lenge ting fungerer for et par og alle er fornøyde, så burde jo det vært det viktigste. Anonymous poster hash: 0c12b...905 hva de gjør i eget hjem er en ting men i andres hjem.. Dessuten visse mannfolkjobber er fordi menn er fysisk sterkere som regel. Jeg klarer ikke å løfte tungt jeg selv om jeg vil. Men å vaske klær er ikke fysisk tungt. Kan gjerne deles på alt arbeid nen tunge løft må nesten den sterkeste ta seg av. Endret 31. juli 2014 av BettyBoop 2
MissPierce Skrevet 31. juli 2014 #179 Skrevet 31. juli 2014 Ok? Hva med å lære deg å skrive da? Fjollete selvskryt som sikkert ikke er sant engang.Anonymous poster hash: ef792...9c2 Når man skriver på mob så har det en tendens til å bli litt feil. Å nei, jeg lyver ikke. Jeg mistet pappa til en stygg sykdom da jeg var 6. Han døde da jeg var 9. Så da hadde jeg bare mamma og søsteren min. Noe som gjorde at jeg lærte å klare det meste selv, sammen med mamma. Mine plikter var blant annet å klippe plenen som tok 3timer hver gang, og klippe kantene med kanteklipperen fra jeg var 13år. Å bære 20liters jord og barke sekker når det skulle plantes om våren var også min jobb. 1
Cathrine88 Skrevet 31. juli 2014 #180 Skrevet 31. juli 2014 Ingen andre enn meg som rydder etter mannen min. Er jeg i selskap er det JEG som rydder av både hans og andres asjetter sammen med de kvinnelige medlemmene familien. Eller de kvinnelige venninnene mine. Mens mennene koser seg sammen kan vi snakke over oppvasken Vi liker det slik Men forstår du hvorfor det provoserer mange når det forventes at kvinnene skal gjøre det? Hvorfor skal man automatisk behandles som en tjener fordi man tilfeldigvis er født som kvinne? 11
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå