Gå til innhold

Kvinnene rydder, mennene slapper av


Gjest Violetta

Anbefalte innlegg

Gjest Idollet

Dette er en artikkel hvor journalisten nok trekker litt skjeve konklusjoner fra et studie.

Logisk og matematisk sier det seg nemlig selv at det er umulig at kvinner har mer fritid enn menn dersom begge jobber fullt, og kvinnen ukentlig bruker 25 timer på husarbeidet og mannen 18...

Velger man å bruke fritiden sin på jobb eller hobbyer, så må denne tiden (dersom man skal kunne sammenlikne) likevel korrekt defineres som fritid.

Anonymous poster hash: 2789e...c40

Husarbeid er bare en del av arbeidet. Regner du med andre typer arbeid som jeg har nevnt, kommer nok mennene inn med en del timer til. Og derfor har kvinner mer fritid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurodice

Husarbeid er bare en del av arbeidet. Regner du med andre typer arbeid som jeg har nevnt, kommer nok mennene inn med en del timer til. Og derfor har kvinner mer fritid.

Kvinner flest har hovedansvar for barna. Vil du si at alt hva dette medfører, kommer innunder fritidsaktiviteter?

Hva slags "mannsarbeid" er det som forekommer daglig, etterat du er ferdig med ditt lønnede arbeid, som er så utrolig slitsomt?

Endret av Arabella
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Som en her sier. Hvor ofte skifter man egentlig dekk? Hvor ofte er det nok snø til å måke? Klippe gresset maks en gang i uka...

Og hvor ofte trenger man å lage mat? Hver dag!

Anonymous poster hash: d739e...4ca

Hvor vanskelig var dette? Menn bidrar mest både i kr inntekt og tidsbruk når vi slår sammen arbeid i og utenfor hjemmet.

Anonymous poster hash: 2add0...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snømåking og gressklipping er sesongbetont. Det er aldeles ikke spesielt for menn at bare de driver med dette. De som bor i blokk for eksempel, hvilke unnskyldninger skal du finne for dem? De koster snø fra balkongen, flink mann!

Poenget var vel ikke hvorvidt det er et stort eller lite selskap. Det måtte du vel forstå.

Ser du glatt hoppet over undersøkelsen som viser at menn jobbet mest, når vi slår sammen jobb i og utenfor hjemmet.

For det 'passet jo ikke inn'.

Anonymous poster hash: 2add0...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Hvor vanskelig var dette? Menn bidrar mest både i kr inntekt og tidsbruk når vi slår sammen arbeid i og utenfor hjemmet.

Anonymous poster hash: 2add0...e44

Fortell meg, hva eksakt er det en mann bruker tid på, som har med hjemmet å gjøre, som han bruker mange timer daglig på?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har sagt en gang alt, det hele begynner med at de drar på date, hun og han. Han betaler og så er kjønnsmønsteret låst fast.

Det er derfor jeg nekter å betale for dater. Jeg betaler for mitt og hun for sitt. Da begynner forholdet likestilt helt fra starten. Hvorfor kvinner faktisk ønsker seg et forhold som ikke begynner likestilt aner jeg ikke. Men sånn er det.



Anonymous poster hash: 91525...248
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjører gammel Jeep, så her er det bare å brette opp armene og mekke. Har brukt youtube og lest meg opp. Så, ikke alle kvinner!

Anonymous poster hash: 3a10a...1cc

Synes jeg ser deg mekke bil med ARMENE brettet opp.

Haha.

Anonymous poster hash: ef792...9c2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Som jeg har sagt en gang alt, det hele begynner med at de drar på date, hun og han. Han betaler og så er kjønnsmønsteret låst fast.

Det er derfor jeg nekter å betale for dater. Jeg betaler for mitt og hun for sitt. Da begynner forholdet likestilt helt fra starten. Hvorfor kvinner faktisk ønsker seg et forhold som ikke begynner likestilt aner jeg ikke. Men sånn er det.

Anonymous poster hash: 91525...248

Du er tom for fornuftige argumenter nå? :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jeg ser deg mekke bil med ARMENE brettet opp.

Haha.

Anonymous poster hash: ef792...9c2

Hehe, bretter opp armer og ben og krysser fingrene hver gang biljævelen stopper :-p

Anonymous poster hash: 3a10a...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er tom for fornuftige argumenter nå? :ler:

Hva er det som ikke er fornuftig med å være likestilte? :klo:

Anonymous poster hash: 91525...248

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husarbeid er bare en del av arbeidet. Regner du med andre typer arbeid som jeg har nevnt, kommer nok mennene inn med en del timer til. Og derfor har kvinner mer fritid.

Med tanke på at veldig mange kvinner og menn har LIK arbeidsfordeling hjemme blir det ganske sært at alle mennene sitter og prater mens damene rydder. Det er ikke annet en mangel på folkeskikk.

Anonymous poster hash: c732e...cc7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Hva er det som ikke er fornuftig med å være likestilte? :klo:

Anonymous poster hash: 91525...248

Det er fornuftig. Men det var ikke det jeg siktet til. Jeg mente konklusjonen du trakk i de to første linjene i innlegget ditt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

...det er mulig mennene synes det er skikkelig gay og femi å bære ute kaffeserviset?

Er du skikkelig mann så skal tenne en sigarett ved bordet og diskutere manneting med de andre mennene.

Anonymous poster hash: d739e...4ca

er da ingen som røyker inne lenger.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er fornuftig. Men det var ikke det jeg siktet til. Jeg mente konklusjonen du trakk i de to første linjene i innlegget ditt.

Du mener at man fint kan begynner forholdet med å ikke være likestilte og så skal det bare komme, helt magisk, av seg selv etter hvert? Hmh. Kanskje det? Eller kanskje ikke?

Anonymous poster hash: 91525...248

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er da ingen som røyker inne lenger.

Menn fra 50-tallet røyket, jo! Hvis de skal leve i fortiden må det gjøres autentisk, ellers er det ingen vits

Anonymous poster hash: 3a10a...1cc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Du mener at man fint kan begynner forholdet med å ikke være likestilte og så skal det bare komme, helt magisk, av seg selv etter hvert? Hmh. Kanskje det? Eller kanskje ikke?

Anonymous poster hash: 91525...248

Det mente jeg aldeles ikke! Dette blir for dumt, så siste ord fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sikkert veldig off topic dette, men setter noen av kvinnene her inne noe som helst pris på hva mannen deres faktisk gjør?, eller klager dere bare på det lille han ikke gjør?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mente jeg aldeles ikke! Dette blir for dumt, så siste ord fra meg.

Nei, men da er vi jo enige da! Bedre å begynne forholdet som likestilte heller enn å prøve å finne ut av den likestillingen senere. :)

Anonymous poster hash: 91525...248

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert veldig off topic dette, men setter noen av kvinnene her inne noe som helst pris på hva mannen deres faktisk gjør?, eller klager dere bare på det lille han ikke gjør?

Vi setter pris på hva vi begge gjør, ikke mer ikke mindre. Vi tar i et tak der det er nødvendig :)

Anonymous poster hash: 3a10a...1cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell meg, hva eksakt er det en mann bruker tid på, som har med hjemmet å gjøre, som han bruker mange timer daglig på?

Leste du ikke det jeg skrev? Når man slår sammen lønnsarbeid og husarbeidet gjør menn mer enn kvinner.

Undersøkelser viser også at norske menn gjør mest husarbeid av alle menn i Europa:

http://m.db.no/2014/03/07/nyheter/fritid/arbeidsliv/32182173/?www=1

Anonymous poster hash: 2add0...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...