Gå til innhold

Kvinnene rydder, mennene slapper av


Gjest Violetta

Anbefalte innlegg

Gjest Violetta

Poenget er hvor mye man bidrar. Om man verdsetter det å rydde opp etter et selskap med 200 kr timen, så blir det nok likevel ikke nok i løpet av et år til å dekke inn fet mannen i huset tjener mer enn dama. I fleste tilfeller.

Poenget er at man må tenke helhet, ikke bare 'det er urettferdig at jeg må lage middag oftest men helt greit at han skiftet dekk og drar kortet når vi skal på ferie'.

Anonymous poster hash: 2add0...e44

Det er, som sagt, en helt annen diskusjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

...det er mulig mennene synes det er skikkelig gay og femi å bære ute kaffeserviset?

Er du skikkelig mann så skal tenne en sigarett ved bordet og diskutere manneting med de andre mennene.



Anonymous poster hash: d739e...4ca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Hadde det vært slik så kunne jeg forstått det. Men som jeg sa i hovedinnlegget gjelder dette i mange aldersgrupper, både yngre og eldre.

Kanskje noen menn, når de er sammen med mange andre menn, ikke "tør" å ta initiativ til å rydde opp?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det ofte. I dag har mannen, jeg og eldste datter revet tak og vegger. Gutta har laget middag. Rydde kjøkkenet faller da på meg, men skal ikke klage på at 15 og 13 åringen laget raspeballemiddag :)



Anonymous poster hash: d3a11...fe4
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange damer liker å stelle og holde på. Så da er det bare å lene seg tilbake, for man får bare en "jeg tar det, jeg!" tilbake :)



Anonymous poster hash: 53a41...582
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I alle hjem stort sett er det mannen som tar seg av all byggingen, alt det praktiske og tunge. I tillegg til andre oppgaver de blir enige om. Det er selvsagt litt bytting på, slik som matlaging og vask, men likevel er det eneste rettferdige at kvinnen i huset kan ta seg av det meste av de typiske kvinneoppgavene, siden de ikke skal gjøre det tunge. Søsteren min er f.eks. totalt hjelpesløs og det samme med de fleste jenter som vokser opp i dag. De har aldri gjort et håndtak. Verken mannsoppgaver eller kvinneoppgaver.

Din søster? Og "de fleste jenter"??? Ja, du vet alt om kvinner....

Hilsen en kvinne som har egenhendig montert og satt opp det nye kjøkkenet vårt.

Så kjøkkenet er nå klart for at kokken kan lage mat. Og hvem er kokken? Det er min mann.

Anonymous poster hash: 575ac...ed9

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn og kvinner er ulike. Dette som Ts tar opp passer bedre for kvinner, så kan menn ta seg av diverse annet, selv om dette selvsagt knapt blir registrert av kvinnene.

Anonymous poster hash: 2add0...e44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din søster? Og "de fleste jenter"??? Ja, du vet alt om kvinner....

Hilsen en kvinne som har egenhendig montert og satt opp det nye kjøkkenet vårt.

Så kjøkkenet er nå klart for at kokken kan lage mat. Og hvem er kokken? Det er min mann.

Anonymous poster hash: 575ac...ed9

Hva er poenget med dette? Har noen sagt det ikke finnes unntak?

'Det må være sunt å røyke for hun som ble verdens eldste menneske gjorde det'.

Anonymous poster hash: 2add0...e44

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis man punkterer eller får motorstopp så er det mannen som tar saken mens damene sitter og ser på eller taster på telefonen sin.

Anonymous poster hash: 41982...232

Jeg kjører gammel Jeep, så her er det bare å brette opp armene og mekke. Har brukt youtube og lest meg opp. Så, ikke alle kvinner!

Anonymous poster hash: 3a10a...1cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Idollet

Din søster? Og "de fleste jenter"??? Ja, du vet alt om kvinner....

Hilsen en kvinne som har egenhendig montert og satt opp det nye kjøkkenet vårt.

Så kjøkkenet er nå klart for at kokken kan lage mat. Og hvem er kokken? Det er min mann.

Anonymous poster hash: 575ac...ed9

Si i fra når du velger å gjøre resten av oppgavene som venter deg :) Jeg tror du angrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke jeg heller.

Men jeg har jobbet i flere moderne bedrifter innen det private næringsliv hvor denne kjønnsfordelingen er så påfallende at det er helt utrolig.

Du ser omtrent aldri en mannlig ansatt i en bedrift som synes det å rydde ut av oppvaskmaskinen på kjøkkenet er noe han burde ta del i...

Anonymous poster hash: 2789e...c40

Jeg lurer på om de oppfører seg på samme måte hjemme. Jeg kan ikke tenke meg at alle mangler oppdragelse, så det høres jo ut som samme type "jeg skal ikke skille meg ut, jeg må gjøre som alle andre"-mentalitet som var vanlig på barneskolen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Poenget er hvor mye man bidrar. Om man verdsetter det å rydde opp etter et selskap med 200 kr timen, så blir det nok likevel ikke nok i løpet av et år til å dekke inn fet mannen i huset tjener mer enn dama. I fleste tilfeller.

Poenget er at man må tenke helhet, ikke bare 'det er urettferdig at jeg må lage middag oftest men helt greit at han skiftet dekk og drar kortet når vi skal på ferie'.

Anonymous poster hash: 2add0...e44

Hvor ofte skifter han dekk? Et dekk skal holde noen år ved normal kjøring. Hvis det er hjulskift du mener, gjør man det to ganger i året, om våren og om høsten når vinteren nærmer seg. Det er slett ikke alle menn som skifter selv, heller.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjører gammel Jeep, så her er det bare å brette opp armene og mekke. Har brukt youtube og lest meg opp. Så, ikke alle kvinner!

Anonymous poster hash: 3a10a...1cc

På samme måte som det finnes menn som rydder etter middagsselskap.

Anonymous poster hash: 41982...232

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På samme måte som det finnes menn som rydder etter middagsselskap.

Anonymous poster hash: 41982...232

Ja, hos meg er det sånn og jeg tar med meg mine vaner og folkeskikk i sosiale settinger.

Anonymous poster hash: 3a10a...1cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte skifter han dekk? Et dekk skal holde noen år ved normal kjøring. Hvis det er hjulskift du mener, gjør man det to ganger i året, om våren og om høsten når vinteren nærmer seg. Det er slett ikke alle menn som skifter selv, heller.

Din pedant. Det er helt vanlig å si skifte dekk selv om man skifter hele hjulet bestående av dekk+felg.

Og videre var det et lite eksempel. Snømåking, gressklipping er noen få andre eksempler.

Og hvor ofte har man store selskap?

Hovedpoenget er uansett at MENN BIDRAR MEST. I snitt. Les mer her:

http://m.db.no/2013/06/15/kultur/meninger/lordagskommentaren/ideer/kjetil_rolness/27722667/?www=1

Anonymous poster hash: 2add0...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gifte kvinner har i alle fall mer fritid enn sine menn (inkl. husarbeid) her i Norge: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Gifte-kvinner-har-mer-fritid-enn-sine-menn-6500508.html

Dette er en artikkel hvor journalisten nok trekker litt skjeve konklusjoner fra et studie.

Logisk og matematisk sier det seg nemlig selv at det er umulig at kvinner har mer fritid enn menn dersom begge jobber fullt, og kvinnen ukentlig bruker 25 timer på husarbeidet og mannen 18...

Velger man å bruke fritiden sin på jobb eller hobbyer, så må denne tiden (dersom man skal kunne sammenlikne) likevel korrekt defineres som fritid.

Anonymous poster hash: 2789e...c40

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din pedant. Det er helt vanlig å si skifte dekk selv om man skifter hele hjulet bestående av dekk+felg.

Og videre var det et lite eksempel. Snømåking, gressklipping er noen få andre eksempler.

Og hvor ofte har man store selskap?

Hovedpoenget er uansett at MENN BIDRAR MEST. I snitt. Les mer her:

http://m.db.no/2013/06/15/kultur/meninger/lordagskommentaren/ideer/kjetil_rolness/27722667/?www=1

Anonymous poster hash: 2add0...e44

Haha! Som en her sier. Hvor ofte skifter man egentlig dekk? Hvor ofte er det nok snø til å måke? Klippe gresset maks en gang i uka...

Og hvor ofte trenger man å lage mat? Hver dag!

Anonymous poster hash: d739e...4ca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Se på meg, jeg skifter dekk to ganger i året, selvfølgelig skal jeg i min fulle rett bare sitte og late meg hver eneste kaffeselskap uten å løfte en finger"

Nei, takke meg til at jeg har en far som hjelper til der det hjelpes kan, og en mor som gjør det samme. Uansett hva det måtte være. Det er dermed like selvfølgelig for meg å bytte dekk som å skifte sengetøy. Enkelte sitter med ræva i femtitallet.

Anonymous poster hash: 455b3...d25

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Din pedant. Det er helt vanlig å si skifte dekk selv om man skifter hele hjulet bestående av dekk+felg.

Og videre var det et lite eksempel. Snømåking, gressklipping er noen få andre eksempler.

Og hvor ofte har man store selskap?

Hovedpoenget er uansett at MENN BIDRAR MEST. I snitt. Les mer her:

http://m.db.no/2013/06/15/kultur/meninger/lordagskommentaren/ideer/kjetil_rolness/27722667/?www=1

Anonymous poster hash: 2add0...e44

Snømåking og gressklipping er sesongbetont. Det er aldeles ikke spesielt for menn at bare de driver med dette. De som bor i blokk for eksempel, hvilke unnskyldninger skal du finne for dem? De koster snø fra balkongen, flink mann!

Poenget var vel ikke hvorvidt det er et stort eller lite selskap. Det måtte du vel forstå.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...