Gå til innhold

Kvinnene rydder, mennene slapper av

Fremhevede innlegg

Gjest BettyBoop
Skrevet

Ok, men mennene gjør jo så mye som vi ikke gjør? Tar de tyngste løftene, er hjelpsomme med det meste, blide og søte. De stiller opp og tar i et tak når ting skal gjøres fysisk, de ordner opp på andre områder, hva gjør det at vi rydder etter dem da?

fordi selv et barn får til å rydde
  • Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, det er jo et eksempel i en tråd vi begge diskuterte i for litt siden :) Ti tusen mnd for husarbeid er jo en bra lønn ;)

Noen av oss LIKER faktisk å ta vare på mannen vår med å pusle litt for han av kjærlighet, lage mat for han og å ta det meste av husarbeidet fordi vi elsker han og vil at han skal ha det godt. Og vi får masse tilbake i andre former. Deal whit it.. :)

Nemlig !! :)

AnonymBruker
Skrevet

I de litt større selskapene jeg har vært i, der bord og stoler flyttes etter endt middag så er det mannfolka som tar seg av den biten. Har enda til gode å oppleve at kvinner spretter opp for å ta del i det. Så da synes jeg det bare er rett og rimelig at de tar seg av rydding av småtingene som tallerkener og bestikk.

Anonymous poster hash: 0c12b...905

Som gammel vektløfter er det alltid en intern ting at jeg blir å løfte tunge ting. Er enig i at det generelt kan være mannfolkarbeid, men tradisjoner er til for å brytes

Anonymous poster hash: 3a10a...1cc

Skrevet

Jeg er nok definitivt blant de menn som sitter litt ekstra og lar maten synke etter en bedre middag. Merkelig nok føler jeg ingen skyldfølelse av den grunn, da jeg stort sett er den som faktisk lager middagen. Gjerne mens hunkjønnene kakler over et glass vin. Ser ikke problemet. Problematisk er det derimot at såpass mange kvinner gyver løs på sine kjære og mener de ikke gjør nok husarbeid, når tidsbrukundersøkelsene til SSB viser at menn allerede gjør mer enn kvinner selv om både husarbeid og tid med ungene er tatt med. Trenden viser også at der menn gjør mer og mer, får kvinnen mer og mer fritid. Til å syte, virker der som... ;)

Anonymous poster hash: ee41c...c96

Du har ingen grunn til å ha dårlig samvittighet nei. Sitt og kos deg, det er deg vel unnt :)

• Liker 2
Skrevet

Hos oss har alltid jeg ryddet sammen med de andre kvinnene i familien etter middagen. Synes det fungerer utmerket :)

At du synes det fungerer utmerket utelukker ikke at andre irriterer vettet av seg over at typen din sitter på ræva mens de rydder.

Ok, men mennene gjør jo så mye som vi ikke gjør? Tar de tyngste løftene, er hjelpsomme med det meste, blide og søte. De stiller opp og tar i et tak når ting skal gjøres fysisk, de ordner opp på andre områder, hva gjør det at vi rydder etter dem da?

Hva med de single damene, damene som har uføre menn, damene som har kvinnelige kjærester, damene som tar de tyngste løftene selv? Hvorfor skal de rydde etter mannen din?
  • Liker 12
Gjest Heartbeat
Skrevet

Jeg tar tunge løft selv. Bare bra med ekstra styrketrening. Vil være selvstendig

Jeg er selvstendig selv om jeg lar mannen min ta de tunge løftene og at jeg tar meg av husarbeidet :)

Har da vært singel innimellom og både satt opp et helt kjøkken på egen hånd og spikret opp lettvegger, malt og bygd trappa ute ;) Skiftet dekk på bilen og klippet gresset.Men jeg liker å ta vare på mannen min når jeg er så heldig å ha han :)

Og det å ha en sterk og flott mann som kan ta det tyngste er en befrielse og gir meg lyst til å gi noe tilbake :)

• Liker 1
Skrevet

Godt sagt !

AnonymBruker
Skrevet

Det som aldri ser ut til å gå av moten, er at kvinner blander seg inn der ting blir gjort annerledes enn de selv er vant til. Kvinner som liker å pusle for mannen sin blir uglesett av sine medsøstre. Min kjære blir sett stygt på av venninner når hun gjør noe spesielt for meg. Det de ikke reagerer på, er alt det spesielle jeg gjør for henne. Det er liksom en selvfølge...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selvstendig selv om jeg lar mannen min ta de tunge løftene og at jeg tar meg av husarbeidet :)

Har da vært singel innimellom og både satt opp et helt kjøkken på egen hånd og spikret opp lettvegger, malt og bygd trappa ute ;) Skiftet dekk på bilen og klippet gresset.Men jeg liker å ta vare på mannen min når jeg er så heldig å ha han :)

Og det å ha en sterk og flott mann som kan ta det tyngste er en befrielse og gir meg lyst til å gi noe tilbake :)

Folk er forskjellige :)

Skrevet

"Er blide og søte"? Mens damer bare er sure og fæle? :ler:

• Liker 6
Gjest Heartbeat
Skrevet

At du synes det fungerer utmerket utelukker ikke at andre irriterer vettet av seg over at typen din sitter på ræva mens de rydder.

Hva med de single damene, damene som har uføre menn, damene som har kvinnelige kjærester, damene som tar de tyngste løftene selv? Hvorfor skal de rydde etter mannen din?

Ingen andre enn meg som rydder etter mannen min. Er jeg i selskap er det JEG som rydder av både hans og andres asjetter sammen med de kvinnelige medlemmene familien. Eller de kvinnelige venninnene mine. Mens mennene koser seg sammen kan vi snakke over oppvasken :) Vi liker det slik :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen andre enn meg som rydder etter mannen min. Er jeg i selskap er det JEG som rydder av både hans og andres asjetter sammen med de kvinnelige medlemmene familien. Eller de kvinnelige venninnene mine. Mens mennene koser seg sammen kan vi snakke over oppvasken :) Vi liker det slik :)

Hvordan hadde folk der reagert om en av damene satte seg sammen med mennene, er det helt segregert? Er bare nysgjerrig, ikke frekt ment.

• Liker 2
Gjest Heartbeat
Skrevet

JEG gjør hans del og det går ikke ut over noen. Alle i min familie er sånn.

Her og :laugh:

I de litt større selskapene jeg har vært i, der bord og stoler flyttes etter endt middag så er det mannfolka som tar seg av den biten. Har enda til gode å oppleve at kvinner spretter opp for å ta del i det. Så da synes jeg det bare er rett og rimelig at de tar seg av rydding av småtingene som tallerkener og bestikk.

Helt enig :)

fordi selv et barn får til å rydde

Åja, trodde det bare var kvinner som kunne det :ler:

Nemlig !! :)

:biggrin::biggrin:

Godt sagt !

Vet det :icon_lol:

Det som aldri ser ut til å gå av moten, er at kvinner blander seg inn der ting blir gjort annerledes enn de selv er vant til. Kvinner som liker å pusle for mannen sin blir uglesett av sine medsøstre. Min kjære blir sett stygt på av venninner når hun gjør noe spesielt for meg. Det de ikke reagerer på, er alt det spesielle jeg gjør for henne. Det er liksom en selvfølge...

Helt enig :biggrin:

"Er blide og søte"? Mens damer bare er sure og fæle? :ler:

Neida, vi er da søte og blide vi også :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Som gammel vektløfter er det alltid en intern ting at jeg blir å løfte tunge ting. Er enig i at det generelt kan være mannfolkarbeid, men tradisjoner er til for å brytes

Men da må kvinner være villige til å bryte tradisjonene de også. Ikke bare forvente at menn skal ta del i "kvinnfolkarbeid", mens når det kommer til "mannfolkarbeid", så klarer de ikke å bidra så mye...

Men så har ingen klaget heller på denne arbeidsfordelingen de stedene jeg har vært. For mange er det helt greit med litt gammeldags arbeidsfordeling.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar tunge løft selv. Bare bra med ekstra styrketrening. Vil være selvstendig

En selvstendig person klager og syter ikke!

Anonymous poster hash: ef792...9c2

Skrevet (endret)

Det tar ikke så forferdelig lang tid om man har vaskemaskin. Jeg har også lagt merke til det, men liker å skravle litt ved vaskemaskina :fnise:

I vår familie er flest menn hobbykokker, da står de på kjøkkenet å skravler :fnise:

Endret av Evilposelos
  • Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Men da må kvinner være villige til å bryte tradisjonene de også. Ikke bare forvente at menn skal ta del i "kvinnfolkarbeid", mens når det kommer til "mannfolkarbeid", så klarer de ikke å bidra så mye...

Men så har ingen klaget heller på denne arbeidsfordelingen de stedene jeg har vært. For mange er det helt greit med litt gammeldags arbeidsfordeling.

mange kvinner som gjør såkalt mannearbeid hjemme. Er ikke alle menn som er handy
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig jeg! Kvinner ser dessverre seg selv som svakere og mer hjelpeløse enn de er. Nå snakker jeg veldig generelt! Kunne virkelig ønske at folk flest hoppet mer uti og forsøkte nye ting, om det så er feminint eller maskulint.

Skrevet

Jeg fatter ikke hvorfor det tydeligvis oppfattes som en trussel at noen av oss liker å ta oss av mannen vår.

Om noen skulle irritere seg over at jeg rydder vekk for oss begge så har de lite å bry seg med.

Jeg vil at han skal ha det bra. Når helga kommer og det kommer sosiale treff vil jeg at han skal kose seg og slappe av med de andre mennene. Det har han fortjent etter ei hard uke på jobb.

Det er ikke noe offer for meg !

• Liker 1
Gjest Heartbeat
Skrevet

Jeg fatter ikke hvorfor det tydeligvis oppfattes som en trussel at noen av oss liker å ta oss av mannen vår.

Om noen skulle irritere seg over at jeg rydder vekk for oss begge så har de lite å bry seg med.

Jeg vil at han skal ha det bra. Når helga kommer og det kommer sosiale treff vil jeg at han skal kose seg og slappe av med de andre mennene. Det har han fortjent etter ei hard uke på jobb.

Det er ikke noe offer for meg !

Jeg liker deg . Du er litt som meg :blomst:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...