Gjest Heartbeat Skrevet 1. august 2014 #201 Skrevet 1. august 2014 Jeg skal vedde ganske mye på at minste en av de andre absolutt ikke "liker det sånn". Håper forresten du tar tak i holdningene dine før du evt blir svigermor olAnonymous poster hash: da0be...053 Bare synsing fra din side , da får de stå fram og si meningen sin da uten og lide i det stille.
Wolfmoon Skrevet 1. august 2014 #202 Skrevet 1. august 2014 Jeg er oppvokst med at det er slik, men nekter å ta del i det. Hvis alle menn kan sitte å se på, så kan jeg gjøre det også. Det samme gjenspeiler seg forresten i hva slags drikke man serverer etter maten, damene får tilbud om likør og mennene whisky eller cognac. Er det virkelig bare meg som ikke er spesielt glad i søt likør, selv om jeg er dame Og til de som mener at menn gjør så veldig mye mer, jeg er enslig, jeg gjør alt selv både inne og ute. Jeg betaler alle mine egne regninger, og når jeg er på date så betaler jeg jammen meg for meg da også. Hva andre velger å gjøre innad i sin familie, får være opp til dem, men jeg ser ikke helt hvorfor jeg og min bror skal forskjellsbehandles i selskap? Og nei, i min familie er det ikke mennene som står for innkjøp, matlaging og pynting til selskap heller, det eneste de gjør er å møte opp 8
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #203 Skrevet 1. august 2014 Bare synsing fra din side , da får de stå fram og si meningen sin da uten og lide i det stille. Men hva har du tenkt å gjøre når du blir svigermor eller når det kommer nye venninner til?Anonymous poster hash: bafc7...2b0
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #204 Skrevet 1. august 2014 Og til de som mener at menn gjør så veldig mye mer, jeg er enslig, jeg gjør alt selv både inne og ute. Jeg betaler alle mine egne regninger, og når jeg er på date så betaler jeg jammen meg for meg da også. Oi! Der slo du beina under hele undersøkelsen! Fordi det gjelder ikke for DEG! Hva blir det neste? Verdens sterkeste kvinne kommer med en uttalelse: 'Jeg er sterkere enn nesten alle menn. Dermed er det feil å si at menn er sterke enn kvinner.'Anonymous poster hash: 2add0...e44 2
Wolfmoon Skrevet 1. august 2014 #205 Skrevet 1. august 2014 Oi! Der slo du beina under hele undersøkelsen! Fordi det gjelder ikke for DEG! Hva blir det neste? Verdens sterkeste kvinne kommer med en uttalelse: 'Jeg er sterkere enn nesten alle menn. Dermed er det feil å si at menn er sterke enn kvinner.'Anonymous poster hash: 2add0...e44 Har jeg sagt noe om noe som helst generelt, har jeg kommentert på noen som har henvist til en undersøkelse? Hvis ikke, hvorfor skulle det være aktuelt for meg i min situasjon? 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #206 Skrevet 1. august 2014 Selvfølgelig finnes det handy kvinner, akkurat som det finnes menn som rydder småting også. Men i en god del tilfeller er det gjerne "kvinnfolkarbeid" som det skal være likestilling rundt, mens "mannfolkarbeid" er for menn. Og hvorfor er det problematisk at noen liker en litt gammeldags fordeling av oppgaver i hjemmet? Så lenge ting fungerer for et par og alle er fornøyde, så burde jo det vært det viktigste.Anonymous poster hash: 0c12b...905 Så lenge de ikke lar det gå i arv til sønnene sine. Søsteren min var i familieselskap hos kjæresten sin, og sporenstreks etter middagen var det svigermoren som reiste seg mens mennene ble sittende med ølen og snakke fotball. Søs følte på at hun måtte hjelpe til og spurte kjæresten sin som bare så dumt på henne. Førte til en enorm krangel om arbeidsfordeling. I etterkant viste det seg at dama i huset var lei oppryddingen for sånn ca 20 år siden, men det hadde forblitt sånn. Det nytter ikke å forbli på 50-tallet når dette har gått ut på dato. Ble slutt mellom eksen min og meg også fordi han var så tafatt i hjemmet. Jeg er vokst opp på en helt annen måte der til og med bestemor var i full jobb (selv om jeg er fra at øvre middelklassehjem og de aldri trengte det økonomisk), og i et søskenkull på 4 jenter var det ganske uaktuelt at vi ikke skulle hjelpe til med vedbæring, gressklipping og forefallende arbeid. Anonymous poster hash: 67ce5...b5d 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #207 Skrevet 1. august 2014 Og heldigvis er min samboer også vokst opp i et likestilt hjem. Her bytter vi på; en lager mat, den andre rydder opp sånn annenhver dag. Anonymous poster hash: 67ce5...b5d 1
Norbertine Skrevet 1. august 2014 #208 Skrevet 1. august 2014 Tråden er ryddet for avsporinger. Alice i Eventyrland, mod.
Gjest BettyBoop Skrevet 1. august 2014 #209 Skrevet 1. august 2014 Og etter husarbeid. de gjør jo ikke husarbeid
Gjest Heartbeat Skrevet 1. august 2014 #210 Skrevet 1. august 2014 Men hva har du tenkt å gjøre når du blir svigermor eller når det kommer nye venninner til?Anonymous poster hash: bafc7...2b0 Hva JEG har tenkt å gjøre? Være meg selv og fortsette slik jeg alltid har gjort. Hvorfor skal jeg late som jeg ikke liker å rydde og hjelpe til? Venninnene og andre jenter får gjøre som de vil, så får jeg og de som liker og rydde gjøre det da. Jeg surmuler da ikke over litt oppvask om ikke mannen tar det. Da tar jeg det selv med et smil, har da aldri gjort meg noe det vel!_
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #211 Skrevet 1. august 2014 da jeg bodde med min eks var det jeg som ryddet etter middager med familie osv. nettop fordi han ikke hadde peiling på hvordan kjøkkenet fungerte omtrent han bar vel noe inn å satte det på kjøkkenborde, men resten ville jeg faktisk gjøre selv for å få det organisert som jeg vil Anonymous poster hash: d9985...78b
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #212 Skrevet 1. august 2014 Har jeg sagt noe om noe som helst generelt, har jeg kommentert på noen som har henvist til en undersøkelse? Hvis ikke, hvorfor skulle det være aktuelt for meg i min situasjon? Ja, det var nettopp det du gjorde. Du skrev til de som mener menn gjør mer, at du var enslig, gjør alt selv og betaler for deg. Som om de rettet sin påstand mot nettopp deg og ikke generelt! Anonymous poster hash: 2add0...e44
Wolfmoon Skrevet 1. august 2014 #213 Skrevet 1. august 2014 Ja, det var nettopp det du gjorde. Du skrev til de som mener menn gjør mer, at du var enslig, gjør alt selv og betaler for deg. Som om de rettet sin påstand mot nettopp deg og ikke generelt!Anonymous poster hash: 2add0...e44 Da leser du innlegget mitt som fanden leser bibelen. Til de som mener menn gjør mer, og bruker det som et argument i denne tråden, hva betyr det for meg som er enslig og gjør alt selv på hjemmebane. Er det da greit at jeg blir sittende uten å hjelpe til med rydding? Ble det bedre nå? 3
Cathrine88 Skrevet 1. august 2014 #214 Skrevet 1. august 2014 Kan jeg spørre hva dere som har valgt tradisjonelle roller fordi dere liker det lærer ungene deres? Sitter guttene bare og slapper under familieselskaper mens søstre eller kusiner på samme alder hjelper til ? 6
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #215 Skrevet 1. august 2014 Er jo en del holdninger som har blitt nedarvet igjennom flere generasjoner, så det er jo ikke så rart. Litt som julestjerna og påskeegg. Er jo ikke som om det er noe 80-talls-ungene en dag våknet opp og bare fant på, ut av det blå. Synes det er mer av den type adferd i de familiene hvor mor jobber deltid, for å være hjemme med unger (og gjøre husarbeid) enn i de familiene hvor mor og far har ca. like lang utdanning, hvor partene jobber like mye og hvor lønnsforskjellene ikke er så store. Anonymous poster hash: cb58c...18c
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #216 Skrevet 1. august 2014 Hjemme så insisterer bestemor, tante og mamma på å gjøre slikt, om det f. eks e selskap Anonymous poster hash: 77882...937
Duckie Skrevet 1. august 2014 #217 Skrevet 1. august 2014 Hjemme så insisterer bestemor, tante og mamma på å gjøre slikt, om det f. eks e selskap Anonymous poster hash: 77882...937 Det gjør mine og, men siden jeg er jente er jeg automatisk en del av "de", og blir snakka hardt til om jeg ikke deltar. Men som nevnt tidligere setter jeg mannfolka i sving og jeg, så det har faktisk roet seg litt i det siste. 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2014 #218 Skrevet 1. august 2014 Skyter inn litt fakta i "diskusjonen" om hvor late menn er: http://www.ssb.no/tidsbruk/ Hvis vi ser på totalen inntektsarbeid + hushold, jobber menn mer Kan også gå på "lag tabell", og hvis man plukker variabler Inntektsgivende arbeid, husholdningsarbeid Menn, kvinner 25-44 år Ser man at for denne alderskategorien er totalarbeidstiden Menn: 8.34 timer Kvinner: 7.68 timer Anonymous poster hash: 63a5f...c36 1
Gjest Violetta Skrevet 1. august 2014 #219 Skrevet 1. august 2014 Skyter inn litt fakta i "diskusjonen" om hvor late menn er: http://www.ssb.no/tidsbruk/ Hvis vi ser på totalen inntektsarbeid + hushold, jobber menn mer Kan også gå på "lag tabell", og hvis man plukker variabler Inntektsgivende arbeid, husholdningsarbeidMenn, kvinner25-44 år Ser man at for denne alderskategorien er totalarbeidstidenMenn: 8.34 timerKvinner: 7.68 timer Anonymous poster hash: 63a5f...c36 Har du fremdeles ikke skjønt at det ikke er dette som er tema her? 8
Tovimeister Skrevet 4. august 2014 #220 Skrevet 4. august 2014 Jeg opplever dette ofte, i selskap med forskjellige aldersgrupperinger. Når man har spist, reiser den kvinnelige delen av selskapet seg og rydder, mennene sitter igjen som om det er det naturligste i verden. Hva er dette for noe? En etterlevning fra femtitallet? Er det flere enn meg som opplever dette? Mannen min hjelper til med alt. En bra måte å få vite hvordan en mann skal være i forholdet er å se på hvordan han behandler mora! ;P
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå