Gå til innhold

studenten har blitt mamma!


studenten

Anbefalte innlegg

Lille B er så fin :rodmer: Den søvnmangelen høres ikke noe særlig ut :/ Sikkert lurt å forebygge ja! Krysser fingrene for at dere får en god natts søvn snart :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lille B er så fin :rodmer: Den søvnmangelen høres ikke noe særlig ut :/ Sikkert lurt å forebygge ja! Krysser fingrene for at dere får en god natts søvn snart :klem:

Jeg er såklart enig i det :nigo::hjertesmil:

Nei, det er rimelig slitsomt, men det gikk bedre i natt. Han var rolig og gråt veldig lite, problemet i natt var at jeg ikke klarer å sove med han ved meg.. Hører bare hver lille klynkelyd og venter på gråten. Kunne ha fått 3 timer i strekk med søvn i natt, men klarte ikke sove.. Dét er frustrerende!

-----------------------------------------

I dag har jeg fått rydda opp på stua og vært litt tidlig ute med å sette julestaka i vinduskarmen :fnise: Nå må jeg bare finne gardinene og duker og få vaska det!!

I morgen skal vi få i orden papirene så jeg får søkt foreldrestipend!

Fødselsattesten har kommet, og barnetrygden er innvilget. Det sto at jeg har krav på det fra 1.desember og at første utbetaling skjer i januar 2015. Får man ikke for måneden barnet er født, i? Han er jo født 6. november.. Merkelig.

På torsdag skal vi til osteopat for å se om vi kan ordne opp i luftsmertene hans :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får fra mnd etter :) utbetales i slutten av mnd.

har noen venninner som måtte legge bebis på eget rom fra dag 3 fordi de ikne klarte å sove med bebisen i samme rom. De ble liggende å høre på lydene. De brukte babycall og fikk det mye bedre med en gang...mulig et tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får fra mnd etter :) utbetales i slutten av mnd.

har noen venninner som måtte legge bebis på eget rom fra dag 3 fordi de ikne klarte å sove med bebisen i samme rom. De ble liggende å høre på lydene. De brukte babycall og fikk det mye bedre med en gang...mulig et tips?

Min mor klarte ikke sove med baby på rommet, så alle sammen har blitt lagt på eget fra starten.

Jeg flyttet min baby da hun var seks uker, og det var som å komme til himmelen, før det våknet jeg jo av alle knirk. :) Brukte babycall med video og det var veldig enkelt å sjekke på skjermen om det bare var grynting eller om hun faktisk våknet. Da våknet hun heller ikke mer av at jeg reiste meg opp i sengen.

Men dette er snart ti år siden da, og etter det har det visst kommet masse ny forskning på at man burde sove på samme rom har jeg forstått, selv om jeg tenker at det er tryggere med uthvilt mor... ;)

Forresten imponert over dere nybakte, dere er jo utrolig positive selv om dere sliter med søvnen og er utslitte! Applaus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan ikke prøve ørepropper da? Du vil jo høre baby når han våkner ordentlig, men det kan kanskje hjelpe på å få bort en del av gryntelydene? Sånn med tanke på at baby bør ligge på samme rom til i alle fall 3 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får fra mnd etter. Jeg gjorde hvertfall det!

aaawright :danse:

Får fra mnd etter :) utbetales i slutten av mnd.

har noen venninner som måtte legge bebis på eget rom fra dag 3 fordi de ikne klarte å sove med bebisen i samme rom. De ble liggende å høre på lydene. De brukte babycall og fikk det mye bedre med en gang...mulig et tips?

Det er tipset jeg har fått, så jeg vurderer det veldig sterkt! Mannen er ikke så keen på tanken, men det er ikke han som er våken, så jeg tar beslutningen ganske snart :P

Min mor klarte ikke sove med baby på rommet, så alle sammen har blitt lagt på eget fra starten.

Jeg flyttet min baby da hun var seks uker, og det var som å komme til himmelen, før det våknet jeg jo av alle knirk. :) Brukte babycall med video og det var veldig enkelt å sjekke på skjermen om det bare var grynting eller om hun faktisk våknet. Da våknet hun heller ikke mer av at jeg reiste meg opp i sengen.

Men dette er snart ti år siden da, og etter det har det visst kommet masse ny forskning på at man burde sove på samme rom har jeg forstått, selv om jeg tenker at det er tryggere med uthvilt mor... ;)

Forresten imponert over dere nybakte, dere er jo utrolig positive selv om dere sliter med søvnen og er utslitte! Applaus!

ikke mamma eller! alle barna har blitt lagt på eget rom fra starten, så hun anbefalte det til meg også. Det er jo tross alt ikke bare babyen som trenger søvn!

jeg har babycall, men ikke med kamera da! Men det gjør vel samme nytta, rommene er vegg i vegg, så jeg får bare gå inn og ta en titt :fnise:

Det er mye forskning ute å går, og jeg tar mye av det med en knipe salt........... det er som du sier bedre å ha en uthvilt mor enn en zombie som er fortvilt og ikke orker å være tilstedet på dagtid.

Datt innom her å leste litt også...

Ble nysgjerrig på navnet hans jeg :fnise:

He he :nigo: send meg en melding om du vil vite det da veeeeel

Du kan ikke prøve ørepropper da? Du vil jo høre baby når han våkner ordentlig, men det kan kanskje hjelpe på å få bort en del av gryntelydene? Sånn med tanke på at baby bør ligge på samme rom til i alle fall 3 mnd.

Jo, tenkte jeg skulle prøve det! Han er så sinnsykt kontaktsøkende, så det er et strev å få han til å søve uten å ha nærkontakt med meg! Han er slik i våken tilstand også. Satse på at det går gradvis over så han klarer å ligge i lekegrinden alene etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de blir mindre klegg etterhvert :) prøv å nyt det mens du kan, nå savner jeg den tiden han kunne ligge på brystet mitt og sove i timesvis... <3 selv om jeg fikk klaus og noia og alt mulig da det stod på. om noen uker vil han heller se på alt rundt han i stedet for å kose med deg:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de blir mindre klegg etterhvert :) prøv å nyt det mens du kan, nå savner jeg den tiden han kunne ligge på brystet mitt og sove i timesvis... <3 selv om jeg fikk klaus og noia og alt mulig da det stod på. om noen uker vil han heller se på alt rundt han i stedet for å kose med deg:(

det er det jeg prøver å si til meg selv! nå vil han jo faktisk bare ha kos hele tiden :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babykos <3 Veslekaren min er i kosehumør igjen, for han har stakkars blitt syk for første gang i sitt liv. Spent på natten her nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babykos <3 Veslekaren min er i kosehumør igjen, for han har stakkars blitt syk for første gang i sitt liv. Spent på natten her nå.

Åh, stakkar liten. Hvordan gikk natten?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gikk greit. Han var så utslitt til slutt at han sovnet på hvert utpust, men våknet hver gang han skulle trekke pusten og ikke fikk til :( Etter mange runder med saltvannsdråper og snørrsuger, og heving av hodeenden, kapitulerte han rundt 0130. Sov litt sånn halvveis godt, våknet 0530 for mat og da tok jeg han i sengen med meg. Våknet sånn halv ti av at han lå og fekta meg i ansiktet :fnise: Han er mye bedre i dag da :) Håper det holder til vi skal fly på søndag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk greit. Han var så utslitt til slutt at han sovnet på hvert utpust, men våknet hver gang han skulle trekke pusten og ikke fikk til :( Etter mange runder med saltvannsdråper og snørrsuger, og heving av hodeenden, kapitulerte han rundt 0130. Sov litt sånn halvveis godt, våknet 0530 for mat og da tok jeg han i sengen med meg. Våknet sånn halv ti av at han lå og fekta meg i ansiktet :fnise: Han er mye bedre i dag da :) Håper det holder til vi skal fly på søndag

ÅÅe, , dakar lille vennen :hjerte: Godt han er bedre nå da! Ha, ha, finnes verre måter å våkne opp på :D Hvor gammel har han blitt, egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var hos osteopat i dag. Ingen låsninger noesteder, så det er jeg veldig glad for! hu masserte han litt og løsnet litt på bukmusklaturen, da den var litt stram, så får vi se om det hjelper på luftgjennomgangen :laugh: Han har i alle fall fått ut en hel del i dag! Og vært mye mer våken enn vanlig! men også mye mer urolig. Han vil henge mye på puppen, spiser lite av gangen! Og jeg får ikke pumpa ut nooooe :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

forresten.

gikk på vekta for første gang. det var ikke veldig givende..... Men det har bare gått 3 uker og jeg har bare liggi på sofaen! Gått typ... 3 turer, så man kan kanskje ikke forvente så mye mer?
I hvert fall viste vekta minus 16,7 kilo....

.....

bare 13,8 igjen! :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt tidenes mest overtrøtte baby med luft i magen... Han pleier å sove store deler av dagen, i går sov han to korte økter på 30 minutter når vi kjørte bil.

Han klarte ikke å sovne, bare gråt og gråt og var urolig hele kvelden. Ingenting hjalp!!
Ga han til slutt en flaske erstatning kl 24 i går kveld og han ble litt roligere, men var lys våken før jeg fikk han til å sove kl 02 i natt... da sov han til 05, så var det påan igjen. så vi har vært på sofaen i natt for å la mannen sove litt!

Nå har han sovet i 20 minutter og våknet NÅ, så nå er det gråt... igjen. Åh, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre :( Han griner så mye så han kaldsvetter i hele ansiktet, men har ikke feber!

Endret av studenten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...