Gå til innhold

studenten har blitt mamma!


studenten

Anbefalte innlegg

Hei dagboka.

Rask info: Jeg er 23 år gammel, fulltidsstudent på bachelorstudie, min samboer er 31, jobber med lærlingtiden og har verdens fineste datter på 2 år. :hjerte:

Snart blir jeg mamma og enda har det ikke gått opp for meg.

Menstermin: 1. november

Ultralydtermin: 5. november

HENDELSER:

6. juni - vi fikk beskjed om at det var en liten gutt i magen - og jeg må innrømme jeg ble litt ekstra glad da :hjertesmil:

9. juli - 23+3 uker og jeg ble sendt på sykehuset med konstant magekrampe/menssmerter som varte i 16 timer. - Gutten hadde det fint, og det var ingen prematurfødsel på gang.

16. juli - jeg ble 23 år og vi offentliggjorde svangerskapet 24+3 uker.

21. juli - svangerskapskontroll, 25+1. Opp 10 kg = kjeft fra jordmor. Ble sendt videre til lege med utslag av blod i urinprøven - igjen. Følges opp med prøver hver uke for å utelukke infeksjon.

28.august - svangerskapskontroll, 30+4 - 17 kg opp = mer kjeft fra jordmor. Baby har snudd seg og ligger med hodet langt ned i bekkenet, men ikke festet!

22. september - svangerskapskontroll 34+1 - 23 kg opp. Mye vann, høyt blodtrykk, lite liv - sendt videre til sykehuset - baby har det kjempebra og veier nå 2,3 kg!

16. oktober - svangerskapskontroll 37+4. 25,7 kg opp. HODET FESTET!
30. oktober - svangerskapskontroll 39+4. 30,5 kg opp. Høyt blodtrykk og mye vann, holdes øye med.

03. november - visning på sykehuset, kontroll av blodtrykk + UL, lille baby er 3,5 kg nå. Høyt, snakk om igangsettelse 12.nov om det ikke bedrer seg.

04. november - SLIMPROPPEN GIKK

05. november - riene startet

06. november - B ble født.

Endret av studenten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra for dagbok igjen! Ble nesten gal av og ikke kunne smuglese. Glad alt er bra med dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for dagbok igjen! Ble nesten gal av og ikke kunne smuglese. Glad alt er bra med dere :)

Åh, Hei! Trodde jeg var helt alene her :blomst: He he, jeg kom fram til at jeg trengte et sted for å ha litt oversikt :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom jeg meg til legen for å be om resept på allergimedisiner. Jeg har i alle år gått på Aerius, som er den eneste som fungerer på meg, men fikk NO-NO på den og har nå vært uten i ett år. (Hadde en BO før jeg ble gravid med denne lille gutten, så derfor så lenge av.)

Hverdagen fungerer ikke lenger og jeg har fått ekstremt tilbakefall på både allergi og hudsykdom, så nok er nok! HELDIGVIS, har det altså endret seg, og Aerius kan nå brukes gjennom hele svangerskapet OG gjennom amming - jeg er så glad! Første tablett er nå slukt, og forhåpentligvis blir det mye bedre framover nå! Aerius og kortisonkremer, det MÅ bli bedre :hoppendeglad:

Urinprøven i dag var også negativ, så nå er jo alt på stell :nigo: Har fått fram søknaden på engangstønad, men er litt usikker på hva vi skal gjør hva angår perm til samboer. Han er lærling, og ønsker i grunn ikke å utsette lærliingtiden noe, og dermed ikke være noe hjemme - mens jeg er fulltidsstudent gjennom hele permisjonen - så han har kanskje rett på betalt perm? Vi skal finne ut av dette ila uken og få sendt søknad. Jeg synes jo det hadde vært hyggelig om han hadde kunnet vært hjemme hvert fall et par uker for litt avlastning og studietid for min del. Studie mitt er jo litt utsatt det også, da jeg ikke får tatt alle fagene nå, men skal prøve på et par i semesteret!

Endret av studenten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ELSKER listene dine!!!! OG hallaballa, hurra for ny dagbok! :nigo:

Hallaballa! Hurra, jeg også :fnise: Tror jeg har klart å dekt det meste der altså! Det er jo litt vi kan ønske oss til jul som vi ikke trenger med en gang også, så vi skal prøve å spare så mye vi kan (meeeen, det blir nok litt for mye nytt også kanskje :plystre: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig med ny dagbok. Jeg skal følge med! :)

Angående Aerius, så føler jeg med deg! Gresspollensesongen har jo vært et lite mareritt for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med ny dagbok. Jeg skal følge med! :)

Angående Aerius, så føler jeg med deg! Gresspollensesongen har jo vært et lite mareritt for meg...

Hei, så koselig, baaare bli her :blomst:

Ja, helt grusomt. Men nå er det heldigvis start på allergimedsiner igjen. Det gledes kan man si! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med baby i magen! Her vil jeg følge med :)

Jeg er også pollenallergiker, føler med deg! Håper medisinen hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med baby i magen! Her vil jeg følge med :)

Jeg er også pollenallergiker, føler med deg! Håper medisinen hjelper!

Hei og tusen takk :nigo: Jaa, medisinene hjelper allerede, er veldig fornøyd med endelig å komme i gang med det igjen! puh!

----------

Lillebror er veldig veldig stille om dagen. Det er knapt jeg kjenner han en gang om dagen. Han må nok har gravd seg inn i ryggen. Hvor mye skal man liksom kjenne dem nå ? (hilsen haraldriværtgravidfør) På søndag er jeg 27 fullgåtte uker! :overrasket:

Synes jeg gjorde kupp på Lindex i dag. Salg på salget.

Fikk med meg fire bukser, sett med tskjorte og shorts, votter uten tommel og en genser til lillebror, samt en bukse, en kjole, syv par sokker og en genser til bonusjenta for den nette sum av 290 kroner. for ALT altså! Må high five meg selv på den :5: (kjøpte litt til meg selv på 50 % salg også, men det ble'kke så billig :plystre: )

OG jeg har søkt engangsstønad i dag. Godt med alt som er unnagjort!

Endret av studenten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yay!! :)

Hvilken vogn går dere for?

Vi har bestilt Emmaljunga edge duo combi, med classic crome understell. :nigo: i fargen petrol!

Trenger en robust vogn på grunn av føre her, så vi valgte et understell uten svingbare hjul.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bonusjenta løfta på toppen min i dag, strøk meg på magen og sa "heihei lillboooj" :hjertesmil::hjertesmil::hjertesmil: altså heihei lillebror :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ny dagbok!! :hoppe:

JA :nigo: det er jo bare 13 uker til jeg skal føde!!!! Såe.. jeg måtte lage en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA :nigo: det er jo bare 13 uker til jeg skal føde!!!! Såe.. jeg måtte lage en!

Da forventer jeg live sending fra fødselen i dagboka di :opplyser::jolie:
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da forventer jeg live sending fra fødselen i dagboka di :opplyser::jolie:

regner med at KG har ordna så det er webkamera her da, så jeg bare livestreamer rett i dagboka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...