Gå til innhold

studenten har blitt mamma!


studenten

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hello :blomst:

Tusen takk alle sammen! :) :)

Lenge siden jeg skrev her nå. Har bare ikke følt for å gå inn. Uansett. Alt står bra til her hjemme. B er veldig snill og gråter foreløpig minimalt. Blir litt lite søvn om nettene da han spiser veldig ofte og lite av gangen. 1,5 - 2 timer mellom mating, så det er litt slitsomt.
Satser på at det går seg til og at det blir 3 timer mellom ganske snart! :) ... Hvor ofte er vanlig å amme egentlig?

Dagene går og i dag er han 1 uke allerede!

Prøver å tenke tilbake på fødselsdagen og det er veldig mye følelser rundt det. Første natta på sykehuset var kjempetung. Samboer fikk ikke sove der med meg da det ikke var noe rom, og jeg ble plassert med en annen dame. Hadde ikke fått noe melk enda så B var urolig og gren hele natten. Så jeg gikk rundt i korridoren på sykehuset hele første natten alene, og fikk ingen hjelp av jordmødrene heller.

Var overlykkelig når samboer kom dagen etter og vi fikk rom sammen så han fikk de to neste nettene med oss. Det gikk mye bedre og B roet seg når melka kom etter 3 dager.

I morgen skal vi på helsestasjon og måle og veie igjen. :) og bonusjenta kommer. Kjenner jeg gruer meg litt til det. Jeg er ganske utslitt og med lite søvn om kvelden kan det bli en utfordring. Sikkert en enkel sak for dere som har barn fra før, men jeg har nok med å ta inn meg den ene jeg har fått.

... og jeg har så innmari vondt i underlivet enda. Føles ut som alt skal falle ut av meg når jeg går. Hvor lenge er det slik? Og det er ikke lett å gå på do og gjør nummer to da for å si det sånn...... De knipemusklene mine, OG pressemusklene fungerer jo ikke!!! Håper det er litt normalt nå i starten..... Åh, sukk.

Mamma kommer på besøk til helgen, det gleder jeg meg til! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag fine :-)

de første ukene var veldig slitsomme! Amming, hormoner, lite energi, lite søvn og fortsatt plager etter fødsel. Det blir bedre. Jeg vet dessverre ikke hvor lang tid det tar før plagene etter en normal fødsel tar, men normalt går det seg til. De sier jo at de 6 første ukene er til restitusjon for kroppen.

Jeg ammer ca hver 2,5 time-3 time på dagen og er lykkelig de nettene frøkna sover mer enn 4 timer i strekk. Gleder meg voldsomt til natterutinene kommer i gang og frøkna sover på natta. Nå våkner ho ofte og har våkenperioden på natta. Det er slitsomt... må bare minne meg på at dette er en unntakstilstand og at det normalt bedrer seg og er enklere å lage rutiner etter 3 mnd.. det håper hvertfall jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt det du beskriver fysisk og psykisk er normalt. Ammingen styres etter babyens behov så tidlig, og barnet dier så ofte barnet ønsker. Det går seg til :) Det eneste jeg reagerer på er at du omtaler babyer som snill/ikke snill, men du mener det sikkert ikke sånn. Kanskje heller at ungen er enkel å ha med å gjøre? Babyen min sov nesten ikke de første månedene av sitt liv og sover fortsatt ikke optimalt, ville aldri beskrevet babyen min som "ikke snill" eller "slem" for det. Bare nevner det, for det kan være noen som ser på det som veldig sårt hvis du beskriver barnet ditt sånn i f.eks en barselgruppe.

Kos deg inne i den ferske babybobla. Skjønner du synes det kan bli litt pes å få bonusbarnet inn i hjemmet også, men tror nok samboeren din kan ta seg godt av bonusbarnet og at det er rom for at du ikke her "helt som du pleier".

Endret av Siyha
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag fine :-)

de første ukene var veldig slitsomme! Amming, hormoner, lite energi, lite søvn og fortsatt plager etter fødsel. Det blir bedre. Jeg vet dessverre ikke hvor lang tid det tar før plagene etter en normal fødsel tar, men normalt går det seg til. De sier jo at de 6 første ukene er til restitusjon for kroppen.

Jeg ammer ca hver 2,5 time-3 time på dagen og er lykkelig de nettene frøkna sover mer enn 4 timer i strekk. Gleder meg voldsomt til natterutinene kommer i gang og frøkna sover på natta. Nå våkner ho ofte og har våkenperioden på natta. Det er slitsomt... må bare minne meg på at dette er en unntakstilstand og at det normalt bedrer seg og er enklere å lage rutiner etter 3 mnd.. det håper hvertfall jeg.

Sover hun så lenge i strekk altså 😃 Hehe, ja det blir bedre. Jeg klager ikke, for det går tross alt veldig bra:) må bare komme meg til hektene igjen, nå er jeg helt tom for energi!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt det du beskriver fysisk og psykisk er normalt. Ammingen styres etter babyens behov så tidlig, og barnet dier så ofte barnet ønsker. Det går seg til :) Det eneste jeg reagerer på er at du omtaler babyer som snill/ikke snill, men du mener det sikkert ikke sånn. Kanskje heller at ungen er enkel å ha med å gjøre? Babyen min sov nesten ikke de første månedene av sitt liv og sover fortsatt ikke optimalt, ville aldri beskrevet babyen min som "ikke snill" eller "slem" for det. Bare nevner det, for det kan være noen som ser på det som veldig sårt hvis du beskriver barnet ditt sånn i f.eks en barselgruppe.

Kos deg inne i den ferske babybobla. Skjønner du synes det kan bli litt pes å få bonusbarnet inn i hjemmet også, men tror nok samboeren din kan ta seg godt av bonusbarnet og at det er rom for at du ikke her "helt som du pleier".

Jeg må jo få lov til å kalle babyen min snill selv om han ikke gråter konstant? Jeg synes jo han er det uavhengig av om andre barn gråter like mye, mindre eller mer. Det betyr ikke at jeg synes noen andre barn er "slemme", det ville jeg aldri sagt, og det ordet kom fra deg, ikke meg.

Vi klarer oss bra og jeg er takknemlig for det barnet jeg har fått og kaller han snill så mye jeg vil. hadde han grått døgnet rundt hadde han ikke vært slem, for det kan dem jo ikke noe for. Så jeg beklager for at du tok det personlig og sårt at jeg kalte sønnen min det, men jeg synes altså ikke barnet ditt er slemt av den grunn.

Samboeren min er veldig flink (ja snill også ;) ..) og helgen skal nok gå bra :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sover hun så lenge i strekk altså 😃 Hehe, ja det blir bedre. Jeg klager ikke, for det går tross alt veldig bra:) må bare komme meg til hektene igjen, nå er jeg helt tom for energi!

Ikke hver natt akkurat... i natt har jeg nesten ikke sovet.. vesla skal ha mat heeele tida... så nå har jeg grini og ho grini og jeg har jobbet med å få opp blodsukkeret mitt og hun ligger på puppen.. igjen... skjønner jo hva alle snakker om når de har prata om å føle seg som en melkemaskin!

Jeg har også en snill liten pike som gråter lite, bate når hun er sulten. Roer seg når hun legges på puppen. Det er fint, men det er litt slitsomt.. håper det er noen økedøgn på gang. Eller kanskje jeg ble bortskjemt i starten, da måtte jeg vekke henne hver 3. Time. Nå er det omtrent pupp hver time.... jaja.. vesla skal vokse og bli stor og sterk... dette er en unntakstilstand. Frøken løvsol dette er en unntakstilstand ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo få lov til å kalle babyen min snill selv om han ikke gråter konstant? Jeg synes jo han er det uavhengig av om andre barn gråter like mye, mindre eller mer. Det betyr ikke at jeg synes noen andre barn er "slemme", det ville jeg aldri sagt, og det ordet kom fra deg, ikke meg.

Vi klarer oss bra og jeg er takknemlig for det barnet jeg har fått og kaller han snill så mye jeg vil. hadde han grått døgnet rundt hadde han ikke vært slem, for det kan dem jo ikke noe for. Så jeg beklager for at du tok det personlig og sårt at jeg kalte sønnen min det, men jeg synes altså ikke barnet ditt er slemt av den grunn.

Samboeren min er veldig flink (ja snill også ;) ..) og helgen skal nok gå bra :)

Bare lurer på hva folk mener med snill? For når det finnes noe "snill", så må det også finnes motsetningen, hvis du skjønner hva jeg mener? Lurer på hva som definerer en "snill" baby. Skjønner hva du mener, men min personlige mening er at ingen baby er snill. De kan ha et godt lynne, lunt og rolig vesen, men tviler på at babyer bevisst kan være snille i ordets betydning.

Sånn, nå skal jeg ikke skrive mer i boken din om det. Temaet bare opptar meg generelt, så var ikke rettet som kritikk mot deg. Bare vært snikleser lenge, og har fulgt med på veien, så har bare hatt er positivt inntrykk av deg.

Ha en fortsatt fin dag! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hver natt akkurat... i natt har jeg nesten ikke sovet.. vesla skal ha mat heeele tida... så nå har jeg grini og ho grini og jeg har jobbet med å få opp blodsukkeret mitt og hun ligger på puppen.. igjen... skjønner jo hva alle snakker om når de har prata om å føle seg som en melkemaskin!

Jeg har også en snill liten pike som gråter lite, bate når hun er sulten. Roer seg når hun legges på puppen. Det er fint, men det er litt slitsomt.. håper det er noen økedøgn på gang. Eller kanskje jeg ble bortskjemt i starten, da måtte jeg vekke henne hver 3. Time. Nå er det omtrent pupp hver time.... jaja.. vesla skal vokse og bli stor og sterk... dette er en unntakstilstand. Frøken løvsol dette er en unntakstilstand ♡

Ja, dette går over og snart sover hun i litt lenger perioder 💗 han her også spiser hver 1-2 timer nå, men han får bare styre det, så håper vi det hvert fall blir lenger perioder på nattestid etterhvert.

Han spiser så lite før han sovner, så det er veldig vanskelig å regulere!

Klem til deg! Jeg hadde min grinedag i overigår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer på hva folk mener med snill? For når det finnes noe "snill", så må det også finnes motsetningen, hvis du skjønner hva jeg mener? Lurer på hva som definerer en "snill" baby. Skjønner hva du mener, men min personlige mening er at ingen baby er snill. De kan ha et godt lynne, lunt og rolig vesen, men tviler på at babyer bevisst kan være snille i ordets betydning.

Sånn, nå skal jeg ikke skrive mer i boken din om det. Temaet bare opptar meg generelt, så var ikke rettet som kritikk mot deg. Bare vært snikleser lenge, og har fulgt med på veien, så har bare hatt er positivt inntrykk av deg.

Ha en fortsatt fin dag! :)

Det er nok forskjellig på hva man legger i ordet. Og jeg tror bare det for mange mammaer, meg inkludert, at det faller oss naturlig og bruke ordet snill, uten at vi mener at det finnes slemme barn, eller at vi bruker ordet med lik definisjon som ved voksne.

Helt i orden, vi kan ikke ha samme meninger alle sammen. Hyggelig med sniklesere uansett :)

Tusen takk og ha en fin dag du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snill baby er i mine ører en baby som ikke vræler 24 timer i døgnet. Og med det mener jeg ikke at babyene som gjør det er slemme. Det er mer en måte å si at man syns det er helt greit at babyen ikke gråter hele tida.

B er så fin assa, må se på bildet av han hele tida! Har han fått mer "baby"fjes nå, og ikke nyfødtfjes? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snill baby er i mine ører en baby som ikke vræler 24 timer i døgnet. Og med det mener jeg ikke at babyene som gjør det er slemme. Det er mer en måte å si at man syns det er helt greit at babyen ikke gråter hele tida.

B er så fin assa, må se på bildet av han hele tida! Har han fått mer "baby"fjes nå, og ikke nyfødtfjes? :nigo:

Ja nå har han babyfjes og er superduper fin! 😃 smiler i søvne óg. Han er liksom ikke lik som han var når han ble født lenger!!! Rart!

Nå instagramma jeg et bilde, sjå så annerledes og babyfjes han er nå 😃

Endret av studenten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå har han babyfjes og er superduper fin! smiler i søvne óg. Han er liksom ikke lik som han var når han ble født lenger!!! Rart!

Nå instagramma jeg et bilde, sjå så annerledes og babyfjes han er nå

Jeg så bildet på fb, guuu så fin han er!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Jeg omtaler heller ikke babyen som snill og lurer på hva folk egentlig vil vite når de spør om babyen min er snill. Er vel ingen som svarer nei på et sånt spørsmål? Men folk må få si hva de vil om babyene sine, altså, men jeg bruker ikke det ordet.

Endret av Mohair
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ordet snill uten og egentlig tenke så mye over det egentlig. Tenker hvertfall ikke at ungen er usnill hvis den hadde grine mye, men er bare et ord jeg bruker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...