Gå til innhold

studenten har blitt mamma!


studenten

Anbefalte innlegg

Vi følte også at vi banna i kjærka da vi prøvde oss på smokk. Det var også helt fantastisk! Nå har vi økedøgn. Det er så lite søvn at uten smokk så tror jeg at jeg hadde dævva ;-)

jeg har rømt til til mamma og pappa i kveld. Mannen pusser opp og er sliten og jeg er sliten etter mye pupp og lite søvn. Så nå har mamma sagt at ho kan bysse og passe i natt,sånn at jeg får litt sammenhengende søvn uten krangling med mannen om hvem som er mest sliten..

Det tror jeg blir gull :-)

Han er ikke så interessert i smokk allikevel, men vi har klart å holde oss på nærmere 3 timer mellom måltidene, selv om han er mye mer urolig om natten enn om dagen.

Vi får bruke smokk litt på natterstid om det hjelper.

Har funnet ut at han trives aller best på magen - og da blir vi jo henretta av alle jordmødre og helsefolk i dette landet om vi lar han ligge på magen. Han trives ikke på ryggen, så han ligger på siden om natten, også har vi han på magen på brystet om dagen, og litt på magen i sofaen når vi følger med.

Godt å få litt hjelp! :) Har hatt det veldig fint med mamma her, selv om det er jeg som har han om natten, det er liksom ikke så mye hjelp man kan få når han skal ha mat så ofte.. :P Men mannen er flink og har han ute på stua så jeg rekker å sove et par timer på rommet før de kommer å legger seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt normalt at så liten baby spiser oftere enn hver tredje time så om han skulle fortsette med det så ville jeg ikke stresset sånn med å endre det, bare passet på å amme kun på en pub til hvert måltid, eller hvis du har ekstra mye melk, tatt to måltider på hver pupp slik at baby får mest mulig av den fete melken. :)

Det skal gå greit å legge baby på siden ja. Bare pass på at det ikke er sånn at han ruller over på magen. :) Akkurat det med å unngå mageleie om natten når foreldre ikke får passet godt nok på er ganske viktig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt at så liten baby spiser oftere enn hver tredje time så om han skulle fortsette med det så ville jeg ikke stresset sånn med å endre det, bare passet på å amme kun på en pub til hvert måltid, eller hvis du har ekstra mye melk, tatt to måltider på hver pupp slik at baby får mest mulig av den fete melken. :)

Det skal gå greit å legge baby på siden ja. Bare pass på at det ikke er sånn at han ruller over på magen. :) Akkurat det med å unngå mageleie om natten når foreldre ikke får passet godt nok på er ganske viktig. :)

Ja, absolutt. det er 2-3 timer mellom. Men det har vært 3 timer litt på dagtid, også er det 2 timer om natten :)

Han ligger aldri på magen om natten. Og han ligger som regel kun på siden når han ikke ligger på oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, absolutt. det er 2-3 timer mellom. Men det har vært 3 timer litt på dagtid, også er det 2 timer om natten :)

Han ligger aldri på magen om natten. Og han ligger som regel kun på siden når han ikke ligger på oss :)

Det vil nok regulere seg etter hvert. Rundt 14 dager er det vel økedøgn så da kan det bli noen dager med hyppig amming. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil nok regulere seg etter hvert. Rundt 14 dager er det vel økedøgn så da kan det bli noen dager med hyppig amming. :)

Ja jeg merker at jeg har mye mindre melk i dag, så det blir hyppigere i dag og utover natten ser det ut som. Jeg pleier å være helt stinn, men nå er det helt mykt og lite i begge puppene! Så satser på at det tar seg opp til i morgen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil og se baby! Har vært snikleser en god stund nå men er ikke så flink til å kommentere!

sender deg instanavn :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint navn, fin gutt <3 Hvor gammel er han nå?

Tusen takk! :blomst: 11 dager i dag!

Kan jeg få instanavn og babynavn på pm? :nigo:

åååååååkei da :nigo:

Jeg vil ogsp gjerne følge på insta :D

Ooooookei :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

matlysten er på bånn. Jeg spiser fordi jeg må, og får vondt i magen bare jeg spiser to biter, så det blir ikke mye mat....

puppene er helt tomme om dagen og jeg er så redd for at melka begynner å forsvinne :( Håper det bare er er en kort periode og at de fyller seg opp igjen. Jeg vurderer å teste ut pumpa for å se om det kan sette fart på ting igjen. B er sulten veldig ofte igjen, fordi det ikke er så mye å ta av om dagen.

Han har vært urolig og full av luft i hele natt, så her har det vært null søvn. Får skikkelig vondt i meg når han er utrøstelig og ser at han presser og presser, men ikke klarer å få ut luften.. :trist:

edit: og han har heeelt løs avføring nå. ren suppe... Jeg vet jo ikke om det er noe jeg har spist som gjør det? Åh.. jeg har ikke spist hvitløk eller kål. Reagerer han på... brødskive og vanlig pålegg, liksom? Jeg spiste et par krydderkakebiter i går da.. kan det være det da... Herregud det er jo så vanskelig å vite :(

Endret av studenten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gikk inn på Alltinn for å registrere navnet hans og får opp advarsel:

  • Fornavn: Følgende navn er ukjent eller sjelden benyttet som mannlig fornavn: ****. Vennligst kontroller om navnet er skrevet riktig.
  • Begrunnelse: Navnet kan være gyldig til tross for advarsler, men du må da legge inn en begrunnelse.

Hallo... må jeg BEGRUNNE hvorfor vi kaller han det? Hva i all verden skal jeg skrive der liksom. Erdetmulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det er for å unngå at foreldre kaller barna sine ting som er ulovlig. :P Som Jesus. Hehe. Bare skriv at det er riktig stavet og at dere ønsker dette navnet for gutten.

Hva legger du i løs avføring forresten? :) Morsmelksbæsj er gjerne lysebrun og ganske rennende. Det er helt normalt. Hvis du har spist noe han får luft i magen så er det mer sannsynlig at han blir treg i magen enn løs. Dersom det er skikkelig vannbæsj/sprutdiare så kan det være greit å få sjekket, men mm-bæsj skal altså være rennende. :) Du får vel hjemmebesøk av helsesøster snart, så da kan du jo høre med henne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er for å unngå at foreldre kaller barna sine ting som er ulovlig. :P Som Jesus. Hehe. Bare skriv at det er riktig stavet og at dere ønsker dette navnet for gutten.

Hva legger du i løs avføring forresten? :) Morsmelksbæsj er gjerne lysebrun og ganske rennende. Det er helt normalt. Hvis du har spist noe han får luft i magen så er det mer sannsynlig at han blir treg i magen enn løs. Dersom det er skikkelig vannbæsj/sprutdiare så kan det være greit å få sjekket, men mm-bæsj skal altså være rennende. :) Du får vel hjemmebesøk av helsesøster snart, så da kan du jo høre med henne. :)

Åja :fnise:

den er mer rennende enn den pleier. den er liksom løs med knupper ti vanlig, men nå er den helt suppe.

Vi skal ikke ha hjemmebesøk, tok det på helsestasjon forrige uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja :fnise:

den er mer rennende enn den pleier. den er liksom løs med knupper ti vanlig, men nå er den helt suppe.

Vi skal ikke ha hjemmebesøk, tok det på helsestasjon forrige uke :)

Okei. i O sin bæsj var det sjeldent noe nupper i, bare helt rennende. :) Du kan jo ringe de da og spørre? :) Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. i O sin bæsj var det sjeldent noe nupper i, bare helt rennende. :) Du kan jo ringe de da og spørre? :)

ikke! :o det har det vært siden dag 1. og han får jo bare melk....

Kanskje jeg skal høre uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...