Teriyaki Skrevet 18. november 2014 #1021 Del Skrevet 18. november 2014 ikke! :o det har det vært siden dag 1. og han får jo bare melk.... Kanskje jeg skal høre uansett! Tror ikke det i alle fall, men kan jo så klart være jeg husker feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 18. november 2014 #1022 Del Skrevet 18. november 2014 Åååårh, jeg har ikke instagram og får derfor ikke seeeee! Og ikke lese det fine navnet heller! Privat melding?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studenten Skrevet 19. november 2014 Forfatter #1023 Del Skrevet 19. november 2014 Åååårh, jeg har ikke instagram og får derfor ikke seeeee! Og ikke lese det fine navnet heller! Privat melding?? Privat melding Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 19. november 2014 #1024 Del Skrevet 19. november 2014 Stilig navn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studenten Skrevet 19. november 2014 Forfatter #1025 Del Skrevet 19. november 2014 Stilig navn! Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studenten Skrevet 19. november 2014 Forfatter #1026 Del Skrevet 19. november 2014 I dag har jeg en bedre dag! Samboer begynner på jobb igjen i morgen, og det liker jeg ikkkeee Håper bare jeg får noen timer på øye i natt. ------- Lite oppdateringer her. Dagene går fortsatt i ett. jeg sitter bare å ammer føler jeg. puppene er like "tomme", men han får i seg mat, så jeg satser på at det er akkurat nok til han på en måte. Vi har begynt å tenkt på barnehage igjen. Vi har ikke rett på barnehageplass ettersom han er født så sent, men vi har nå kommet fram til at vi ikke kommer til å søke. Men at vi skal søke kontantstøtte. Jeg er fulltidsstudent igjen til høsten (nå er jeg jo delvis), og jeg har derfor mulighet til å være hjemme. Men vi kommer til å bruke dagmamma et par dager i uka + at samboer har én dag i uka. Da har jeg tre fulle studiedager + at vi får støtte og slipper barnehageutgiftene. (dagmamma skal selvfølgelig betales. Vi kjenner henne vi skal bruke så vi er veldig trygge på det!) Satser på at det fungerer, så får vi se om vi bruker den løsningen helt til nytt barnehageår i 2016, da vil lille knerten være 1 år og 9 måneder. Vi kommer nok til å ha han en dag eller to i barnehage ettehvert for tilvenning før han blir så stor, men vi får se an hvordan vi gjør det Innen den tid er forhåpentligvis både jeg og mannen ferdig med utdanning (sommer 2016), og da flytter vi. Så jeg er litt usikker på om vi vil sette han i en barnehage for 4 måneder, også i en ny en fra høsten av. Da er det kanskje like godt at vi venter til han er 1 år og 9 måneder og starter der vi flytter, så han slipper å måtte tilpasse seg en ny en så tidlig når han enna er så liten. .. DETTE ble rotete, men jeg skrev bare rett ned fra hodet mitt nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 19. november 2014 #1027 Del Skrevet 19. november 2014 Har ingen kilde til dette, bare noe jeg har lest. Men stod at det faktisk ikke er så ofte at babyene reagerer på noe vi har spist. Og ofte ender vi opp med å tro at det er ditt og datt og dermed unngår og spise det når man ikke trenger. Flaskebarn har også luft i magen noen dager. Tarmene er jo ikke så modne enda, og husker mini presset og trykket som bare det i starten. Var ikke noe system i når det var, og kunne ikke relatere det til noe jeg spiste. Det gikk seg til etter noen uker, og etter 2-3 mnd ble det helt slutt på pressingen på natta (litt på dagen og). Virket ikke som hun hadde det vondt da, for hun sov mens hun trykket. Dette er jo bare min erfaring da. Hører jo om de som reagerer på de typiske tingene som løk og lignende, og da er det jo greit å holde seg unna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 19. november 2014 #1028 Del Skrevet 19. november 2014 Har ingen kilde til dette, bare noe jeg har lest. Men stod at det faktisk ikke er så ofte at babyene reagerer på noe vi har spist. Og ofte ender vi opp med å tro at det er ditt og datt og dermed unngår og spise det når man ikke trenger. Flaskebarn har også luft i magen noen dager. Tarmene er jo ikke så modne enda, og husker mini presset og trykket som bare det i starten. Var ikke noe system i når det var, og kunne ikke relatere det til noe jeg spiste. Det gikk seg til etter noen uker, og etter 2-3 mnd ble det helt slutt på pressingen på natta (litt på dagen og). Virket ikke som hun hadde det vondt da, for hun sov mens hun trykket. Dette er jo bare min erfaring da. Hører jo om de som reagerer på de typiske tingene som løk og lignende, og da er det jo greit å holde seg unna. Jeg har også hørt det, men har heller ikke sett noen kilder på det. Logikken min tilsier jo at det ikke skulle ha noe å si, for det som gjør at man får mye luft og sånt, skulle vel ikke gå over i melken? Det er jo bare næringsstoffer og sånt som skal gå over i melken, ikke hva enn det er som gjør at man får luft i magen av f.eks løk. Samtidig så er det jo mange som sier de ser et mønter på inntak og luft. Min hadde kolikk og hadde jo da vondt i magen hver dag, så jeg fant ikke helt ut av det, men holdt meg likevel unna alt av nei-mat for å være på den sikre siden. Dersom neste baby ikke får kolikk så kommer jeg til å prøve meg fram mye tidligere, for de var kjipt å ikke kunne spise noen ting i to mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 19. november 2014 #1029 Del Skrevet 19. november 2014 Jeg har også hørt det, men har heller ikke sett noen kilder på det. Logikken min tilsier jo at det ikke skulle ha noe å si, for det som gjør at man får mye luft og sånt, skulle vel ikke gå over i melken? Det er jo bare næringsstoffer og sånt som skal gå over i melken, ikke hva enn det er som gjør at man får luft i magen av f.eks løk. Samtidig så er det jo mange som sier de ser et mønter på inntak og luft. Min hadde kolikk og hadde jo da vondt i magen hver dag, så jeg fant ikke helt ut av det, men holdt meg likevel unna alt av nei-mat for å være på den sikre siden. Dersom neste baby ikke får kolikk så kommer jeg til å prøve meg fram mye tidligere, for de var kjipt å ikke kunne spise noen ting i to mnd. Ja, jeg sluttet med melkeprodukter fordi jeg leste at sååå mange babyer reagerte på det. Tror nå i etterkant at jeg ikke hadde trengt det. Ikke at det var det store tapet men litt tungvindt og passe på hele tiden. Nå er M 4,5 mnd, og jeg spiser alt. Hun reagerer ikke på noen ting. Men kan jo være jeg er heldig. Og som du sier, så er det jo helst vitaminer og slikt som baby trenger som går over i melka, så litt interessant er det jo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 19. november 2014 #1030 Del Skrevet 19. november 2014 (endret) Ja, jeg sluttet med melkeprodukter fordi jeg leste at sååå mange babyer reagerte på det. Tror nå i etterkant at jeg ikke hadde trengt det. Ikke at det var det store tapet men litt tungvindt og passe på hele tiden. Nå er M 4,5 mnd, og jeg spiser alt. Hun reagerer ikke på noen ting. Men kan jo være jeg er heldig. Og som du sier, så er det jo helst vitaminer og slikt som baby trenger som går over i melka, så litt interessant er det jo. Skulle vært mer forskning på det. Samtidig er det litt vanskelig å forske på, for vi mennesker er veldig flinke til å finne sammenhenger der det egentlig ikke er noen. Som f.eks "baby hylskriker i dag. Det må være pga. sjokoladekaken jeg spiste" osv. Så det ville nok vært vanskelig å få helt riktige resultater. Da måtte i alle fall foreldre skrevet en detaljert logg på akkurat hva de spiste, når baby gråt, hvor lenge baby gråt og hvor mye baby sov slik at forskerne kunne analysere resultatet. Det hadde ikke jeg orket å gjøre i barseltiden i alle fall. Endret 19. november 2014 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 19. november 2014 #1031 Del Skrevet 19. november 2014 Skulle vært mer forskning på det. Samtidig er det litt vanskelig å forske på, for vi mennesker er veldig flinke til å finne sammenhenger der det egentlig ikke er noen. Som f.eks "baby hylskriker i dag. Det må være pga. sjokoladekaken jeg spiste" osv. Så det ville nok vært vanskelig å få helt riktige resultater. Da måtte i alle fall foreldre skrevet en detaljert logg på akkurat hva de spiste, når baby gråt, hvor lenge baby gråt og hvor mye baby sov slik at forskerne kunne analysere resultatet. Det hadde ikke jeg orket å gjøre i barseltiden i alle fall. Skulle vært mer forskning på det. Samtidig er det litt vanskelig å forske på, for vi mennesker er veldig flinke til å finne sammenhenger der det egentlig ikke er noen. Som f.eks "baby hylskriker i dag. Det må være pga. sjokoladekaken jeg spiste" osv. Så det ville nok vært vanskelig å få helt riktige resultater. Da måtte i alle fall foreldre skrevet en detaljert logg på akkurat hva de spiste, når baby gråt, hvor lenge baby gråt og hvor mye baby sov slik at forskerne kunne analysere resultatet. Det hadde ikke jeg orket å gjøre i barseltiden i alle fall. Hehe, nei man har virkelig andre ting og gjøre! Men ser samme tendenser, at man tror at hvis baby griner ekstra en dag så er det pga noe vi har spist. Det er jo mest sannsynlig helt tilfeldig. Og de som kun får mme har jo også dårlige dager der de griner litt ekstra og har luft i magen. Men går vel litt på at man vil det beste for babyen og HVIS det er noe man kan gjøre for og unngå at de griner så gjør man jo hva som helst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 19. november 2014 #1032 Del Skrevet 19. november 2014 Hehe, nei man har virkelig andre ting og gjøre! Men ser samme tendenser, at man tror at hvis baby griner ekstra en dag så er det pga noe vi har spist. Det er jo mest sannsynlig helt tilfeldig. Og de som kun får mme har jo også dårlige dager der de griner litt ekstra og har luft i magen. Men går vel litt på at man vil det beste for babyen og HVIS det er noe man kan gjøre for og unngå at de griner så gjør man jo hva som helst. Ja, sant det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 20. november 2014 #1033 Del Skrevet 20. november 2014 Her er det rennebajs med smånklumper/nupper et eller anna som ser ut som frø eller fiber av no slag. På sh sa de at det var helt vanlig. Fargen har gått fra svart til grønn til sennepsgul. Noen dager er det bajs i alle bleiene, andre dager i en. Lille slet med luft plager et par dager og i går gikk vi hele dagen uten bajs, helt til kvelden. Da fikk mor litt hetta, men i gårkveld og i dag har hun tatt det igjen gitt;-) tror ikke du trenger å bekymre deg med mindre avføringen er helt vannaktig og rar farge? Men er jo bare å ta en telefon. Har lille feber? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studenten Skrevet 20. november 2014 Forfatter #1034 Del Skrevet 20. november 2014 Her er det rennebajs med smånklumper/nupper et eller anna som ser ut som frø eller fiber av no slag. På sh sa de at det var helt vanlig. Fargen har gått fra svart til grønn til sennepsgul. Noen dager er det bajs i alle bleiene, andre dager i en. Lille slet med luft plager et par dager og i går gikk vi hele dagen uten bajs, helt til kvelden. Da fikk mor litt hetta, men i gårkveld og i dag har hun tatt det igjen gitt;-) tror ikke du trenger å bekymre deg med mindre avføringen er helt vannaktig og rar farge? Men er jo bare å ta en telefon. Har lille feber? Da har vi lik avføring på unga! haha Han er mer fornøyd nå, så det var nok bare en dag. Det er tilbake til normalen nå. Han presser og presser og får ut en del luft! edit edit Da lurer jeg på, kan jeg prøve meg på julebrus i desember da? Kullsyre er jo fy fy, fikk jeg beskjed om har spist to-tre godteribiter i tre dager nå, og har dårlig samvittighet! Men han gråter ikke av vondt, men av litt pressetrang. satse på at det ikke har noen innvirkning på det, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 20. november 2014 #1035 Del Skrevet 20. november 2014 Jeg har drikke brus hele veien. Ikke en liter av gangen altså, men har faktisk drukke en del halvlitere pepsimax. Gått kjempebra her. Så jeg ville hvertfall prøvd og sett. Forhåpentligvis går det greit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 20. november 2014 #1036 Del Skrevet 20. november 2014 Når M pressa her så sykla jeg med beina hennes og la lårene hennes med litt press på magen. Kom ofte en del luft da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studenten Skrevet 20. november 2014 Forfatter #1037 Del Skrevet 20. november 2014 Når M pressa her så sykla jeg med beina hennes og la lårene hennes med litt press på magen. Kom ofte en del luft da! ja, det er det vi gjør også ! hurra da skal jeg prøve et glass. jeg har jo fått en kasse julebrus av pappa (kalender - 1 om dagen i desember), så det er jo synd om samboer må drikke alt alene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 20. november 2014 #1038 Del Skrevet 20. november 2014 Jeg drakk solo og julebrus i starten, men plutselig begynte pressingen og skrikingen. Nå har jeg kutta kullsyre, sjokolade og melkeprodukter og bebis er mer fornøyd. Tror egentlig det var sjokkisen som gjorde henne dårlig. Men, jeg kutta alt. Får prøve å innføre noe igjen etterhvert. Men nå trenger jeg søvn, og alt som kan forhindre gråt pga magevondt er verdt å kutte. skulle ønske jeg taklet oppstykket søvn bedre. Noen dager takler jeg det fint og andre dager er jeg vrak. Må bare minne meg selv på at det vil gå seg til etterhvert!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studenten Skrevet 21. november 2014 Forfatter #1039 Del Skrevet 21. november 2014 (endret) Jeg drakk solo og julebrus i starten, men plutselig begynte pressingen og skrikingen. Nå har jeg kutta kullsyre, sjokolade og melkeprodukter og bebis er mer fornøyd. Tror egentlig det var sjokkisen som gjorde henne dårlig. Men, jeg kutta alt. Får prøve å innføre noe igjen etterhvert. Men nå trenger jeg søvn, og alt som kan forhindre gråt pga magevondt er verdt å kutte. skulle ønske jeg taklet oppstykket søvn bedre. Noen dager takler jeg det fint og andre dager er jeg vrak. Må bare minne meg selv på at det vil gå seg til etterhvert!! Jeg har bare spist et par sjokoladebiter, men pressingen er for fult her. Kan jo ikke reagerer så sterkt på så lite? Aner ikke hva annet det kan være! Slitsomt å måtte være så obs på alt man spiser :/ edit: men kuttet alle melkeprodukter?? hva er det du spiser, da? Ingen ost, ingen sauser, ingen melk, ingenting? Endret 21. november 2014 av studenten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 21. november 2014 #1040 Del Skrevet 21. november 2014 Jeg har bare spist et par sjokoladebiter, men pressingen er for fult her. Kan jo ikke reagerer så sterkt på så lite? Aner ikke hva annet det kan være! Slitsomt å måtte være så obs på alt man spiser :/ edit: men kuttet alle melkeprodukter?? hva er det du spiser, da? Ingen ost, ingen sauser, ingen melk, ingenting? Ja, men det er jeg vant med. Før jeg ble gravid tålte jeg ikke kumelkprodukter. Jwg har tålt det i hele svangerskapet. Derfor er d ikke så vanskelig for meg å kutte det ut :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå