Gå til innhold

Kjæresten min døde i går


Perelandra

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Jerry Lee skrev:

For 2 år siden. 

Hvorfor er denne tråden fortsatt på topp?

Du overgår deg selv.. Dette er Perelandras tråd, leser du hva som faktisk blir skrevet i tråden, forstår du hvorfor den fortsatt er aktiv. 

Anonymkode: 3da4b...4cb

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom det er en tråd man bare må være grei og oppføre seg i så er det denne. Stopp

Endret av minister-mio
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, minister-mio skrev:

Fordi den er aktiv. Og en ganske god tråd, kanskje den beste på kg

Du svarte pent... i motsetning til hu andre. Da respekterer jeg det mer! 

Og jeg beklager til alle de som følte seg berørte.....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du overgår deg selv.. Dette er Perelandras tråd, leser du hva som faktisk blir skrevet i tråden, forstår du hvorfor den fortsatt er aktiv. 

Anonymkode: 3da4b...4cb

Ja. Ble lei meg, nå. Jeg dreit meg ut...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jerry Lee skrev:

Ja. Ble lei meg, nå. Jeg dreit meg ut...

Ja det gjorde du!

Men du har i det minste ydmykhet nok til å innrømme feil. 

1 time siden, Jerry Lee skrev:

Du svarte pent... i motsetning til hu andre. Da respekterer jeg det mer! 

Og jeg beklager til alle de som følte seg berørte.....

Og det er tross alt stort av deg å be om unnskyldning. Ikke alle som gjør det. Men du bør først og fremst rette den til @Perelandra, som eier denne tråden. Hun har hatt det tøft og er ei flott kvinne som deler så varmhjertig med seg, slik at også andre finner trøst i egen sorg. Synes du skal gi noen av alle klemmene du har fått i egen tråd til @Perelandra. Hun trenger det mer enn deg.

Endret av Dr. A. Kula
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei @Jerry Lee! :) 

Tråden ligger på topp fordi jeg fortsatt skriver og holder den aktiv. Selv om det nærmer seg to år siden kjæresten min døde synes jeg fortsatt det kan være fint å dele tanker og følelser om sorgen. Håper det er ok for deg?

8 timer siden, minister-mio skrev:

Hei Perelandra, jeg ville bare ønske deg en god vår med milelange fine gåturer :)

min kjære er her enda, men snart er jeg der du er. Håper jeg klarer meg sånn som deg. Du er flink både med ordene om din kjære og til å pynte graven.

Takk kjære deg! Ønsker deg alt godt, og håper dere får gode dager sammen i den tida som er igjen. God påske!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tekola

Ryddet for krenkende innlegg. Minner om at Vi som sørger er et forumrom med stor takhøyde for sorg i alle former, og med lav toleranse for innlegg som bryter med dette.

Tekola, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tekola skrev:

Ryddet for krenkende innlegg. Minner om at Vi som sørger er et forumrom med stor takhøyde for sorg i alle former, og med lav toleranse for innlegg som bryter med dette.

Tekola, admin.

Takk Tekola! :klem: 

God påske til alle, både folk, dyr og troll! 

Endret av Perelandra
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ber så mye om unnskyldning for mitt idiotiske, stygge og sårende utsagn, Perelandra. Beklager det dypt.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jerry Lee skrev:

Jeg ber så mye om unnskyldning for mitt idiotiske, stygge og sårende utsagn, Perelandra. Beklager det dypt.

Alt i orden Jerry Lee! Jeg liker deg. Sånn som jeg kjenner deg her på KG, er du en hyggelig fyr. :klem: 

For eventuelle andre som ikke tåler at jeg skriver om tapet av kjæresten, håper jeg dere lar meg være i fred. Det er lov å holde seg unna tråder man ikke liker! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker tråden din @Perelandra! Tiden står stille når jeg leser her og det er en tråd med mening og følelser, i forhold til mange andre tråder her. Håper du får en god påske! :hug:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24.3.2016 at 11.24, melatonin skrev:

Jeg liker tråden din @Perelandra! Tiden står stille når jeg leser her og det er en tråd med mening og følelser, i forhold til mange andre tråder her. Håper du får en god påske! :hug:

Takk for det!

Påska mi har vært fin. Jeg har vært sammen med familien, spist god mat, gått turer, sett filmer og tatt livet veldig med ro. Jeg tenker ofte på kjæresten, men sorgen har ikke plaget meg så mye.

Det jeg har tenkt mest på i påska når det gjelder kjæresten, er den første tida sammen med han. I påska for åtte år siden hadde vi nettopp blitt sammen, og forholdet var fortsatt hemmelig. Jeg tilbrakte ferien sammen med familien på Sørlandet, og hadde ikke fortalt noe om at jeg hadde fått meg kjæreste. Det eneste som kunne hinte i den retningen, var at jeg fortalte om en god kamerat som jeg var mye sammen med. Det ble mange telefoner i skjul den påska.

Kjæresten var så redd for at jeg skulle ombestemme meg i løpet av påskeferien, og ikke ønske noe forhold likevel. Selv syntes jeg det var godt at vi fikk noen dager borte fra hverandre for at jeg skulle bli mer sikker. Jeg er ikke typen som forelsker meg lett, og trengte tid på å venne meg til at jeg hadde kjæreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvor lenge er det greit å sørge? Noen måneder, et år, to år eller enda lengre? Hvor går grensen mellom sunn sorgprosess og usunn dyrking av sorgen? Skal jeg bare stenge døra og kaste nøkkelen til rommet inni meg som har tilhørt kjæresten?

- og er det feil å fortsatt skrive og holde liv i tråden så lenge etter han døde?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Perelandra skrev:

Hvor lenge er det greit å sørge? Noen måneder, et år, to år eller enda lengre? Hvor går grensen mellom sunn sorgprosess og usunn dyrking av sorgen? Skal jeg bare stenge døra og kaste nøkkelen til rommet inni meg som har tilhørt kjæresten?

- og er det feil å fortsatt skrive og holde liv i tråden så lenge etter han døde?

Det er ikke feil, det er jet sikker på

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger med i denne tråden din, og jo mer du deler - jo mer treffer du meg i hjertet. Du beskriver sorg på en inderlig og vakker måte, fordi det er så mye kjærlighet bak de ordene du velger.

Denne sangen er en av mine favoritter - av mange grunner. Spesielt teksten under føler jeg passer godt inn i det du skriver.

So close no matter how far
Couldn't be much more from the heart
Forever trusting who we are
And nothing else matters

 

(Jeg aner ikke om du liker sånn type musikk, men tok en sjanse. )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, Perelandra skrev:

Hvor lenge er det greit å sørge? Noen måneder, et år, to år eller enda lengre? Hvor går grensen mellom sunn sorgprosess og usunn dyrking av sorgen? Skal jeg bare stenge døra og kaste nøkkelen til rommet inni meg som har tilhørt kjæresten?

- og er det feil å fortsatt skrive og holde liv i tråden så lenge etter han døde?

Sorgen har man med seg for resten av livet. Det er først etter en viss tid, når sorgen hindrer deg i hverdagen over tid at det er usunt. Men da finnes det heldigvis profesjonell hjelp. Døren skal aldri lukkes, og nøkkelen skal kun hiver for å hindre at døren kan låses.

Og du må for all del ikke slutte å skrive. Det skjønte du vel med støtten du fikk da noen var noe uomtenksom i innleggene her på tråden. Og du fikk oppreisning og unnskyldning av deuomtenksomme, som innså nettopp at denne tråden er viktig for mange, ikke bare for din egenterapi, kjære @Perelandra

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Jolene skrev:

Jeg følger med i denne tråden din, og jo mer du deler - jo mer treffer du meg i hjertet. Du beskriver sorg på en inderlig og vakker måte, fordi det er så mye kjærlighet bak de ordene du velger.

Denne sangen er en av mine favoritter - av mange grunner. Spesielt teksten under føler jeg passer godt inn i det du skriver.

So close no matter how far
Couldn't be much more from the heart
Forever trusting who we are
And nothing else matters

[musikkvideo]

(Jeg aner ikke om du liker sånn type musikk, men tok en sjanse. )

I utgangspunktet liker jeg ikke metal-musikk, men denne er fin! Sangen er jo ganske "snill" og har en fin tekst. Jeg vet at det samme gjaldt for kjæresten. Han viste meg ei spilleliste hvor den var med, og sa at han likte den selv om Metallica ikke var helt i hans smak.

1 minutt siden, Dr. A. Kula skrev:

Sorgen har man med seg for resten av livet. Det er først etter en viss tid, når sorgen hindrer deg i hverdagen over tid at det er usunt. Men da finnes det heldigvis profesjonell hjelp. Døren skal aldri lukkes, og nøkkelen skal kun hiver for å hindre at døren kan låses.

Og du må for all del ikke slutte å skrive. Det skjønte du vel med støtten du fikk da noen var noe uomtenksom i innleggene her på tråden. Og du fikk oppreisning og unnskyldning av deuomtenksomme, som innså nettopp at denne tråden er viktig for mange, ikke bare for din egenterapi, kjære @Perelandra

1 time siden, minister-mio skrev:

Det er ikke feil, det er jet sikker på

Takk @minister-mio, @Jolene og @Dr. A. Kula! :klem:

Nei, jeg vil jo egentlig ikke slutte, men etter en tilbakemelding jeg fikk i påska har jeg tenkt en del over saken. Det var ikke innlegget som ble skrevet i omtenksomhet, men to som raskt ble fjernet av moderator. Egentlig burde jeg vel ikke bry meg. Det er helt greit for meg at folk ikke liker det jeg skriver, men jeg synes folk burde ha vett til å hold seg unna en så personlig tråd hvis de misliker den sterkt.

At jeg fortsatt skiver om tapet av kjæresten, betyr ikke at jeg dyrker sorgen. Sånn alt i alt går det jo stadig bedre selv om jeg har noen vonde perioder inni mellom. Jeg vet at livet må gå videre. Kanskje jeg en dag finner kjærligheten på nytt? Uansett vil jeg ikke glemme den tida jeg fikk sammen med kjæresten. Det har vært en viktig del av livet.

Det betyr veldig mye for meg med de tilbakemeldingene jeg får fra dere som følger tråden! Særlig gjør det inntrykk at det jeg skriver kan være til trøst for andre. Enda en gang, tusen takk alle sammen!

På tide å legge meg. God natt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at den falt i smak Perelandra:hug: Jeg setter i hvertfall veldig pris på å få lov til å lese det du skriver. Du får meg til å tenke over eget liv og egen situasjon. Det gjør noe med meg rett og slett. Derfor vil jeg få takke deg for akkurat det. Sov godt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Jolene skrev:

. Derfor vil jeg få takke deg for akkurat det. Sov godt!

Takk, og sov godt du også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...