Gå til innhold

Malaysisk passasjerfly skutt ned over Ukraina.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Litt på siden av temaet, men hvordan kan man lytte til ATC-samtaler? :P

Anonymous poster hash: ec6fc...599

Det ligger en haug av de på youtube. Det finnes også egne nettsider med kontinuerlige opptak av ATC-samtaler fra diverse tårn verden over.

Anonymous poster hash: d5d07...6d7

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Norske medier er ekstremt bastante:

De aller fleste - unntatt Russland - har konkludert med at...

http://www.dagbladet.no/2014/07/19/nyheter/utenriks/ukraina/russland/mh17/34415129/

I mens skriver britiske medier langt mer forsiktig at:

If Malaysia Air flight MH17 was shot down by a missile...

http://www.independent.co.uk/news/world/europe/malaysia-airlines-mh17-crash-ukrainian-forces-accidentally-shot-down-passenger-jet-in-2001-9615560.html

Den andre artikkelen dreide seg jo mest om tidligere nedskytninger. Og hvis du er misfornøyd med norsk media, bør du lese denne artikkelen:

http://www.theguardian.com/commentisfree/2014/jul/19/russian-media-cover-up-putin-mh17-tragedy

AnonymBruker
Skrevet

Er det bare meg som synes det er mye som ikke henger på greip? Alt for mange tilfeldigheter?

- Det var et Malaysisk fly. Samme fly som forsvant tidligere i år.
- Det forsvunnede flyet hadde avgang fra Khula Lumpur. Det som styrtet nå skulle til Khula Lumpur.
- Likene i flykrasjet har lite skader. Nesten ingen blod eller brannsår.

Noen tror at Israel var dem som skøyt ned flyet for å dekke over hva som skjer nede i Gaza, og noen mener menneskene ombord på flyet som styrket allerede var døde før avgang (noe som forklarer hvorfor likene likene hadde få synlige skader). Har også hørt konspirasjonsteori om at flystyrten denne uken, egentlig er det samme flyet som forsvant tidligere i år.

http://www.abeldanger.net/2014/07/mh17-all-but-completely-proven-to-be.html (nederst i artikkelen finner man en filmsnutt av de døde menneskene i flykrasjet! Obs!!)

Man skal ikke tro alt man leser i media, og det kan godt være at Putin faktisk ikke har noe med dette å gjøre. Han er vel smartere enn det?

Anonymous poster hash: 4a116...7ac
AnonymBruker
Skrevet

Og for å nevne en ting til: Er det ikke veldig tilfeldig at det var flere AIDS forskere på flyet? Hva om det krasjede flyet faktisk er det samme flyet som forsvant tidligere i år? Kanskje de brukte AIDS forskjere på forskning? Det er jo faktisk mange som påstår at flyet som forsvant fulle av mennesker ble bortført til forskning!!

Skrevet

Nja, det er 1,000 fot som skiller høydene fra hverandre. Det fungerer slik at trafikk ene veien går på, si 12,000 fot. Andre veien 13,000 fot. Ene veien igjen 14,000 fot, og så videre.

En god beskrivelse finner du her: http://en.wikipedia.org/wiki/Separation_(aeronautics)#Vertical_separation

Jeg har lyttet til alt for mange ATC-samtaler. :P

Akkurat DET er en detalje. Jeg er takknemlig for informasjonen om hva som regnes som minimumsavstand vertikalt, men poenget er at flytrafikken MÅ separeres både horisontalt og vertikalt, og derfor MÅ flyene dirigeres til en annen høyde enn den optimale, og følgelig så er det usedvanlig lite informativt at et passasjerfly ble dirigert til en bestemt høyde.

Det er som å si at det er noe mistenkelig ved at man blir våt av vann.

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke veldig tilfeldig at det var flere AIDS forskere på flyet?

Nei, jeg tror de var ombord fordi de ønsket å fly med det flyet. Det er sjelden at noen befinner seg helt tilfeldig ombord på et fly. Faktisk så sjelden at jeg aldri har hørt at det har skjedd før.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er som å si at det er noe mistenkelig ved at man blir våt av vann.

Nå er jeg ikke helt med her. Hva er mistenkelig med avstand mellom fly?

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg tror de var ombord fordi de ønsket å fly med det flyet. Det er sjelden at noen befinner seg helt tilfeldig ombord på et fly. Faktisk så sjelden at jeg aldri har hørt at det har skjedd før.

Du tror på alt du leser i media? Jeg er sikker på at 80% av det som egentlig skjer der ute i verden blir dekket til i media med en eller annen cover up story. Hadde vi visst hva som egentlig er bakgrunn for slike handlinger så hadde alle fått fullstendig panikk!

We will never know..

AnonymBruker
Skrevet

Du tror på alt du leser i media? Jeg er sikker på at 80% av det som egentlig skjer der ute i verden blir dekket til i media med en eller annen cover up story. Hadde vi visst hva som egentlig er bakgrunn for slike handlinger så hadde alle fått fullstendig panikk!

We will never know..

Myndighetene bærer på så utrolig mange grufulle hemmeligheter, og vi svelger alt vi får servert i media i tro om at verden egentlig er et godt sted å være. Tror dere virkelig ikke at myndighetene vet hva som skjedde med flyet som forsvant tidligere i år?

COVER UP!!! Våkn opp folkens!

Skrevet

Jeg har også litt vanskelig for å se det mystiske ved at det klumper seg litt sammen med forskere på en flight til en konferanse. De fleste foretrekker å komme frem relativt tett på selve konferansen, og dra igjen snarest mulig etter at den er ferdig.

Hvis man ser på hvilke destinasjoner de 10 internasjonale i Australia betjener, vil man se at det er et relativt lite antall for hver. Man kan komme til Australia fra mange steder, spørsmålet blir mer om man foretrekker en lang innenlandsk flight i Australia, eller en lang internasjonal flight hjemmefra til en destinasjon som bringer en til den byen i Australia man helst vil til. En av fordelene med å fly internasjonalt, er at man kan oppholde seg innen sikkerhetsområdet hele veien, og at man stort sett kan drite i bagasjen, siden den sjekkes videre til endedestinasjonen automatisk når den først er kontrollert og sjekket inn.

• Liker 1
Skrevet

Nå er jeg ikke helt med her. Hva er mistenkelig med avstand mellom fly?

Det var en eller annen som sa at det var noe suspekt ved at flyet ble dirigert til en lavere høyde, siden det gjorde at det havnet innen rekkevidde av et missil. Men siden fly dirigeres til andre høyder for å sikre at det er fysisk umulig for dem å kollidere i luften, så er ikke dette mistenkelig, det er normalt.

AnonymBruker
Skrevet

Du tror på alt du leser i media?

Når flere verdensledere sier at et fly har styrtet i Ukraina - i området hvor krigingen foregår, så er jeg tilbøyelig til å tro på det, ja. Farg meg lilla og kall meg naiv om du vil, men så lettlurt er jeg faktisk.

Hva som er grunnen til at flyet styrtet er jeg derimot litt mer forsiktig med å ha noen formeninger om foreløpig. Jeg venter til det foreligger noe mer håndfast enn "de gjorde det!".

Når regjeringskvartalet var sprengt i luften og ABB gikk amok på Utøya var media kjappe med å påstå at det var to utlendinger som drev terror på norsk jord. Så jeg har det i bakhodet at media er kjappe med å slenge ut hva som helst på trykk.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det var en eller annen som sa at det var noe suspekt ved at flyet ble dirigert til en lavere høyde, siden det gjorde at det havnet innen rekkevidde av et missil. Men siden fly dirigeres til andre høyder for å sikre at det er fysisk umulig for dem å kollidere i luften, så er ikke dette mistenkelig, det er normalt.

Ah, da er jeg med. Nei, jeg mente ikke å slenge meg inn i noen debatt der. Jeg ønsket bare å informere om hvordan det fungerer i luften. Og ja, fly bytter høyde rett som det er. Det kan være mange årsaker til at det skjer, særlig ved overgang mellom forskjellige luftrom.

Jeg reagerer mer på at propaganda overdøver fakta i denne saken. De pårørende vil nok aldri få 100% ro om at "det var sånn det skjedde", så lenge alle parter peker på hverandre og en tragedi er blitt til ren propaganda - for alle parter.

• Liker 1
Skrevet

Er det bare meg som synes det er mye som ikke henger på greip? Alt for mange tilfeldigheter?

- Det var et Malaysisk fly. Samme fly som forsvant tidligere i år.

- Det forsvunnede flyet hadde avgang fra Khula Lumpur. Det som styrtet nå skulle til Khula Lumpur.

- Likene i flykrasjet har lite skader. Nesten ingen blod eller brannsår.

Noen tror at Israel var dem som skøyt ned flyet for å dekke over hva som skjer nede i Gaza, og noen mener menneskene ombord på flyet som styrket allerede var døde før avgang (noe som forklarer hvorfor likene likene hadde få synlige skader). Har også hørt konspirasjonsteori om at flystyrten denne uken, egentlig er det samme flyet som forsvant tidligere i år.

http://www.abeldanger.net/2014/07/mh17-all-but-completely-proven-to-be.html (nederst i artikkelen finner man en filmsnutt av de døde menneskene i flykrasjet! Obs!!)

Man skal ikke tro alt man leser i media, og det kan godt være at Putin faktisk ikke har noe med dette å gjøre. Han er vel smartere enn det?

Ja! Det er nok bare deg!

Skrevet

We will never know..

Yes, we know!!!

Nyhetsspeilerne derimot, de vet, og forstår, shit!!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjente ingen ombord.

Anonymous poster hash: de33a...551
Skrevet

Ah, da er jeg med. Nei, jeg mente ikke å slenge meg inn i noen debatt der. Jeg ønsket bare å informere om hvordan det fungerer i luften. Og ja, fly bytter høyde rett som det er. Det kan være mange årsaker til at det skjer, særlig ved overgang mellom forskjellige luftrom.

Jeg reagerer mer på at propaganda overdøver fakta i denne saken. De pårørende vil nok aldri få 100% ro om at "det var sånn det skjedde", så lenge alle parter peker på hverandre og en tragedi er blitt til ren propaganda - for alle parter.

Regnet ikke med det, heller. Og jeg er enig.

Skrevet

Blir norsk media mer seriøs av at jeg leser den artikkelen?

Tja, den viser i det minste at vi kan stole litt mer på norsk presse enn på russisk.

For øvrig hadde det vært bedre om du hadde linket til denne artikkelen i The Independent:

http://www.independent.co.uk/news/world/europe/malaysia-airlines-mh17-crash-russian-government-agencies-accused-of-wikipedia-edit-blaming-ukraine-for-shooting-down-plane-9616536.html

For det første er artiklene i DB og TI direkte sammenlignbare, og for det andre ville det belyst poenget ditt mye bedre.

AnonymBruker
Skrevet

Det hevdes at de fløy over Ukrainsk luftrom for å spare bensin grunnet at det var fylt på for lite bensin og de tok en snarvei, da skal en eller annen gitt beskjed om at det var et krigsfly og det ble skutt ned, senere har det vært samtaler der det skal ha bltt sagt at det ikke var et krigsfly men et passasjerfly. Det er restriksjoner mot å fly over Ukrainsk luftrom.

En annen teori ang hvordan de ble skutt ned er at 2 kampfly var involvert, da nyheten først kom,sto det at 2 fly skal ha dukket opp på radaren noen km fra passasjerflyet.

Kan hende dette bare er propaganda og tøv men tiden vil vise.

Det blir interessant når de får tak i de svarte boksene.

Forøvrig skal ikke jeg ta et fly fra Malaysia Airways den første tiden.

What was a military plane doing on the route intended for civilian flights?

“There were three civilian planes in the area performing their regular flights at this time. There was a flight from Copenhagen to Singapore at 17:17, there was a flight from Paris to Taipei at 17:24, and then there was the flight from Amsterdam to Kuala Lumpur.”

“Also, Russian monitoring systems registered that there was a Ukrainian Air Force jet, probably Su-25, climbing and approaching the Malaysian Boeing.”

“The Su-25 was 3-5 km away from the Malaysian plane. Su-25 is capable of climbing to the altitude of 10,000 meters for a short period of time. Its standard armament includes R60 air-to-air missiles, which are capable of locking and hitting targets from 12 km and which are guaranteed to hit the target from the distance of 5 km.”

http://rt.com/news/174496-malaysia-crash-russia-questions/

Anonymous poster hash: 6b89d...230

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...