Gå til innhold

Malaysisk passasjerfly skutt ned over Ukraina.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo et empirisk faktum at flyet BLE skutt ned fra 10.000 meters høyde, noe som tyder på at noen måtte ha utstyr til å skyte det ned, og det var neppe ukrainerne. Hvorfor skulle de skyte ned et fly som kom inn over grensen fra vest og fløy mot øst? Hvorfor skulle de skyte ned et fly i det hele tatt? Særlig ettersom de faktisk kan kontrollere hvilket fly det dreier seg om.

Så da må det jo ha vært opprørerne, for andre kandidater fins ikke, utenom russerne selv.

Kanskje for å legge skylden på separatistene og Russland?

Ingen tvil om at det kun er en "vinner" etter denne tragiske hendelsen, og det er Ukraina.

Bare en tanke.

Anonymous poster hash: 6b89d...230

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen tvil om at det kun er en "vinner" etter denne tragiske hendelsen, og det er Ukraina.

Bare en tanke.

En ganske dødfødt og ufyselig tanke, men ja - en tanke!

Skrevet (endret)

En annen ufattelig tristhet rundt dette er at rundt halvparten av de omkomne var nederlendere på vei til AIDS-konferansen i Australia. Mange nøkkelpersoner innen forskning på AIDS-medisin. Et enormt tap av kunnskap.

Endret av Today
  • Liker 3
Skrevet

Bare en tanke.

Her er en annen tanke: Satelittdata.

• Liker 1
Skrevet

Russiske kilder hevder en ukrainsk radarstasjon med bakke-til-luft-raketter av typen Buk-M1 var aktiv på det tidspunktet passasjerflyet ble skutt ned.

http://rt.com/news/173784-ukraine-plane-malaysian-russia/

Russiske kilder er ikke de mest pålitelige i denne saken. Russerne har et intenst behov for at dette IKKE skal ha blitt gjort av opprørerne med russisk utstyr.

AnonymBruker
Skrevet

Ser altså at separatistlederen Igor Girkin i går ettermiddag hevdet at de hadde skutt ned et militært transportfly og sa at de allerede hadde advart myndighetene mot å fly over dem - uten at noe slikt fly later til å være truffet, mens et passasjerfly altså ble truffet.

I tillegg tok opprørerne over raketter som i prinsippet kan nå 25 km opp i luften i et angrep på en ukrainsk militærbase for et par-tre uker siden. Nå sier lederen i tillegg at det styrtede passasjerflyet var "lastet med lik", at det fraktet lik fra Amsterdam til Malaysia og at kun pilotene var i live da de fløy, altså er han totalt koko. Selvsagt er dette separatistene, som skrevet et par sider tilbake.

Anonymous poster hash: 833ef...dc6
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Obama går langt i å legge medvirkende skyld/skyld på Russland og Putin, Kan vi håpe at dette er slutten på Russerhelvetet?

Mest sansynlig skjer det ingenting. Ingen som tør.

Endret av kråkefjas
Skrevet

En annen ufattelig tristhet rundt dette er at rundt halvparten av de omkomne var nederlendere på vei til AIDS-konferansen i Australia. Mange nøkkelpersoner innen forskning på AIDS-medisin. Et enormt tap av kunnskap.

Jeg ser flere steder at det faktisk hevdes å være over 100 Aids-forskere skal ha vært med flyet.

Det forsvunne flyet fra mars i år - MH370 skulle visstnok ha innehold 20 spesialister på avansert radar-systemer, involvert i en patentrettighet-sak. Også Malaysisk fly.

Det må være lov å tenke mulige sammenhenger her.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På Youtube ligger det flere filmer fra vraket. Under diskuterer mange at dette var planlagt, for at verden skal rette fokuset over på dette og "glemme" Israel og Palestina for en stund. Kan noen forklare meg hvorfor så mange tenker det?!

Anonymous poster hash: d0e21...b1e
AnonymBruker
Skrevet

På Youtube ligger det flere filmer fra vraket. Under diskuterer mange at dette var planlagt, for at verden skal rette fokuset over på dette og "glemme" Israel og Palestina for en stund. Kan noen forklare meg hvorfor så mange tenker det?! Anonymous poster hash: d0e21...b1e

Fordi Israel er snuskete, og fordi det skjer på samme dag... Og fordi verden elsker konspirasjonsteorier :)

Anonymous poster hash: 1bc37...e1e

Skrevet

Jeg ser flere steder at det faktisk hevdes å være over 100 Aids-forskere skal ha vært med flyet.

Det forsvunne flyet fra mars i år - MH370 skulle visstnok ha innehold 20 spesialister på avansert radar-systemer, involvert i en patentrettighet-sak. Også Malaysisk fly.

Det må være lov å tenke mulige sammenhenger her.

Ja, hvis man har det meste av sine nyheter fra pålitelige nettsteder som nyhetsspeilet, så er det selvsagt lov :blomst:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

På Youtube ligger det flere filmer fra vraket. Under diskuterer mange at dette var planlagt, for at verden skal rette fokuset over på dette og "glemme" Israel og Palestina for en stund. Kan noen forklare meg hvorfor så mange tenker det?!

Fordi det antagelig er lagt ut på en eller annen større nettside for folk som driter i fakta og bare skal dikte opp egne teorier. I tillegg skriver jo ikke du og jeg kommentarer under slike videoer, det er det de som føler at de har ett eller annet budskap å spre som gjør.

Jeg er motstander av Israels bakkeinvasjon i Gaza, ingen tvil om det, men det er naturligvis ingen sammenheng mellom de to hendelsene. Ingenting i verden tyder på det, og slike helsprø teorier dukker alltid opp uansett.

Anonymous poster hash: 833ef...dc6

Skrevet

Ja har skjedd lingende ulykker før, hvor sivile fly har blitt tatt for å være militære.

Selv USA har greid det kunststykket, de skjöt ned et fly fra Iran Air for noen år siden. Sovjet skjöt vel ned fly fra Korean Air lines ved to tilfeller. Men den ene var det vel ingen eller kun 1 drept.

AnonymBruker
Skrevet

Trist selvsagt, men vil vel si at det er enda tristere at ca. 80 av de omkomne var barn.....

Anonymous poster hash: de33a...551

AnonymBruker
Skrevet

Har Putin kommet med noen uttalelse av noe slag?

Anonymous poster hash: ff6a8...522

AnonymBruker
Skrevet

En spansk flytrafikk-kontrollør, som arbeidet med å kontrollere flytrafikken i Ukraina, har nå gått ut og sagt at det var det ukrainske militæret, USAs proxy-regjering i Ukraina, som sto bak nedskytingen av det malayiske flyet.

http://slavyangrad.wordpress.com/2014/07/18/spanish-air-controller-kiev-borispol-airport-ukraine-military-shot-down-boeing-mh17/

Anonymous poster hash: 2d014...7d6
Skrevet

En spansk flytrafikk-kontrollør, som arbeidet med å kontrollere flytrafikken i Ukraina, har nå gått ut og sagt at det var det ukrainske militæret, USAs proxy-regjering i Ukraina, som sto bak nedskytingen av det malayiske flyet.

http://slavyangrad.wordpress.com/2014/07/18/spanish-air-controller-kiev-borispol-airport-ukraine-military-shot-down-boeing-mh17/

Anonymous poster hash: 2d014...7d6

Sikkert en pålitelig kilde du har funnet der.

Her er en historie om en reporter som slutter i Russia Today

http://www.huffingtonpost.com/2014/07/18/sara-firth-resigns-russia-today-lies-anchor_n_5598815.html

Hun sier hun er trøtt av å spre løgner for Putin.

AnonymBruker
Skrevet

Russiske kilder er ikke de mest pålitelige i denne saken. Russerne har et intenst behov for at dette IKKE skal ha blitt gjort av opprørerne med russisk utstyr.

Jeg er klar over det, men jeg mener det er viktig å få belyst denne tragiske hendelsen best mulig. Hvis Russland har relevante opplysninger om saken, og dette kan dokumenteres, bør det tas med når saken skal etterforskes. Jeg håper det blir en bred og uavhengig etterforskning. Jeg synes hverken Ukraina, USA eller Russland bør etterforske denne saken, da ingen av dem er nøytrale.

AnonymBruker
Skrevet

Denne flyulykken har nok ingenting å gjøre med det som skjer i Israel/Gaza. Men den har stor betydning for borgerkrigen i Ukraina og for konflikten mellom USA og Russland.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...