SmartCookie Skrevet 19. september 2014 Forfatter #261 Skrevet 19. september 2014 Bra å få så mye støtte fra dere på dumme dager! Takk Kan være vi får barnevakt likevel, men ikke den jeg hadde planlagt da - men skal nok gå bra uansett selv om jeg ikke er like avslappet når det er svigermor og ikke min mamma Men bare fordi de ikke har vært så mye sammen og Mini kanskje ikke er like fortrolig med henne, men svigermor er flink hun altså. Man kan vel si at permisjonen ikke ble det jeg håpet på heller.. Hadde sett for meg å være mye hjemme, men å pusle med ting i fred og ro.. Eks. lage fotoalbum, gjøre husarbeid, "dekorere" hjemmet og lage mat. Gå turer og gå ned mange kilo... Trene foran tv'en. Få orden på alt jeg føler jeg ikke har orden på.. Tidlige morgener var jeg veldig klar for, men jeg så for meg et harmonisk hjem.. Hvis jeg tenker på hva jeg forestilte meg og hva det faktisk ble så kan jeg bli ganske trist og lei. At man ikke rekker det man hadde planlagt er én ting, men at vi skulle bruke så mye tid på å bekymre oss og legetimer det visste vi jo ikke og det har nok satt sine spor. Misunner ikke de som er gravide eller skal ut i permisjon det grann... Faktisk så er jeg overrasket at så mange velger å få flere barn
ara Skrevet 19. september 2014 #262 Skrevet 19. september 2014 Huff.... Jeg hadde en super permisjonstid med L. Men han gjorde aldri noe ut av seg, så jeg fikk jo masse egentid og tid til å ordne det jeg måtte/trengte. Med A ble saken en helt annen. Hun skrek så mye og lenge og jeg gledet meg seriøst til hun ble 4-5 måneder og magevondten skulle gå vekk. Jeg husker jeg gruet meg til å stå opp for da visste jeg at helvete snart skulle bryte ut.. Så hun er faktisk prevensjon her i huset. Blir nok ingen flere familiemedlemmer her altså Hvordan er ståa i heimen i dag? Blidere jente? Blid mamma?
SmartCookie Skrevet 19. september 2014 Forfatter #263 Skrevet 19. september 2014 Jeg hadde en egentlig en ganske grei start på dagen og så gikk det rett nedover Hun er greit fornøyd når hun får gjøre akkurat det hun vil, som er å klatre på alt av innredning. Det fører selvsagt til en del grining fordi hun ikke har balansen ennå og ramler både forover og bakover. Det sutres når jeg skifter bleie, når jeg skifter klær på henne, når jeg mater henne.. Ikke så ille at jeg tror det er noe som plager henne ordentlig, men bare misnøye og smågrining konstant. Kan ikke snu meg vekk, gå på do eller spise uten at det er et eller annet. Hun var blid og rolig i noen minutter, og det var såå deilig.. viste seg at hun bare var i ferd med å lage den bæsjebleia Men altså, snuppa er jo bare 10 måneder - hun lager jo ikke "faenskap" fordi hun vil - hun er irritert og plaget av noe. Enten det er forkjølelse eller tenner eller utviklingen, jeg kan virkelig ikke klandre henne og jeg gjør jo ikke det. Og jeg er jo veldig glad i henne, selv om jeg sutrer mye om dagen Det er bare så slitsomme dager og jeg føler at uansett hva jeg gjør så er det feil. Jeg føler meg som en fange i mitt eget hjem.. Jeg vet at om vi tar en tur ut så blir hun hysterisk og jeg må ta henne opp av vognen og prøve å roe henne. Ingenting gjør meg mer stresset enn når hun blir sint og sur i offentligheten. Eneste som funker for meg er å trille henne i søvn når hun er trøtt, da er det rolige stunder. Så gjelder det å ikke gå inn på butikken eller kaféen, for da våkner hun brått. Eller jeg må ikke gå for langt hjemmefra slik at hun våkner før vi nesten er hjemme, for da får jeg en laaaang vei hjem. Skjønner ikke når hun ble sånn? Før kunne jeg fint ta henne med rundt uten at det var noe styr. Og jeg føler mange rundt meg mener jeg bør slappe av og at fordi jeg er stressa så blir hun stressa, men saken er at jeg blir ikke stresset før hun er helt rabiat. Så det er ikke jeg som fyrer henne opp på noe vis Får håpe ikke det blir altfor mange timer i natt hvor vi må sitte oppe og roe henne. Ga henne melk i natt, men håper hun ikke tror det blir en ny vane. Vi er ferdig med nattmat for å si det sånn
Gjest Siyha Skrevet 19. september 2014 #264 Skrevet 19. september 2014 (endret) Her har vi hatt det ganske likt med tanke på søvn, også høres det ut som dere har hatt ekstra belastninger i tillegg med tanke på noe du skrev angående sykehus osv. Her skal jeg følge med! Her har det vært mye knall og fall fordi hun begynte så smått å gå langs ting ved 8 mnd, og går nå ved 10 mnd (veldig ustø da). Kan jo ikke akkurat bremse utviklingen hennes heller eller sitte bak henne/ha puter overalt, så hun har slått seg mye. Det er bare en del av det å lære seg ting når hodet vil, men kroppen ikke henger helt med enda. Heldigvis slår hun seg bare en gang før hun skjønner det. Feks slo hun seg i bordkanten når hun skulle reise seg, slo seg da hun skulle ned fra stående posisjon og slo seg med tenna i tapeten når hun skulle ta sine første skritt, men etter prøving og feiling setter hun seg ned rolig eller holder seg fast og finner en måte å løse det på. Tror ikke det nytter å holde de ved enhver prøving, selv om det er vondt både for dem og oss når de slår seg. Håper du kan få noen siste rolige dager i permisjon. Selv ble jeg sykemeldt etter 8 mnd permisjon, og mannen måtte ta over mine siste mnd da jeg var helt på felgen så kjenner godt til søvnmangel og belastning over tid. Håper du kan ta dette til deg nå selv om du er nedfor at utifra hvordan du beskriver hverdagen deres her, har du gjort alt og mer enn mange hadde orket/gjort for at hun skal ha det bra, og ofret mye av deg selv og samlivet deres (korrekt meg om jeg tar feil). Hun er heldig som har en mamma som deg! Endret 19. september 2014 av Mammasjokket
ara Skrevet 19. september 2014 #265 Skrevet 19. september 2014 Hmmm... Vesla her har også vært skikkelig survete for tida. Kan det komme av at de er i et utviklingssprang eller noe, tro? Ble liksom minnet på det når du snakket om sutring uansett hva som skjedde; bleieskift, på/avkledning, dobesøk...og ikke minst "lar-du-meg-være-igjen-alene-på-gulvet-mens-du-drikker-kaffe-mamma-hyling!!!!" Det er jo til å bli gal av. Heldigvis sovner hun fint i vogna og blir ikke hysterisk sånn som frøkna di. Er neimen ikke lett når de ikke eier annet språk enn "mamamamamamamaa" og "wæææææhhheeggghlggøll!!!" Heldigvis holder de ikke på sånn i en hel evighet, selv om det føles sånn. Det vil gå over, man bare vet ikke når og det kan føles litt hardt! Og jeg signerer Manmasjokket. Du er en super mamma til dattern din og jeg er sikker på at du gjør en fantastisk jobb med henne
Yesterday Skrevet 19. september 2014 #266 Skrevet 19. september 2014 Jeg tenkte og et utviklingssprang, eller kanskje tenner. Mini var litt irritabel over det meste sist han fikk tenner (forsåvidt 3 på en gang). Så for meg en flott permisjon som du skrev om, men neeee. Mini er ganske enkel å ha med å gjøre, men sover så lite på dagtid så har alltid krevd mye av meg/oss. Håper og at den siste tiden blir bedre
SmartCookie Skrevet 20. september 2014 Forfatter #267 Skrevet 20. september 2014 Huff.... Jeg hadde en super permisjonstid med L. Men han gjorde aldri noe ut av seg, så jeg fikk jo masse egentid og tid til å ordne det jeg måtte/trengte. Med A ble saken en helt annen. Hun skrek så mye og lenge og jeg gledet meg seriøst til hun ble 4-5 måneder og magevondten skulle gå vekk. Jeg husker jeg gruet meg til å stå opp for da visste jeg at helvete snart skulle bryte ut.. Så hun er faktisk prevensjon her i huset. Blir nok ingen flere familiemedlemmer her altså Hvordan er ståa i heimen i dag? Blidere jente? Blid mamma? Tenk at permisjonstiden kan være så forskjellig med ulike barn, og selv om dere ikke har hatt de utfordringene vi har hatt Men jeg har jo på en måte hørt det fra andre, men bare aldri tenkt noe særlig over det. En kollega av meg husker jeg maste om at i barselgruppen hun var i så var alle de andre barna rolige og mammaene kunne gå på kafé, men det kunne ikke hun fordi sønnen hennes var utålmodig og urolig og nektet å ligge i vogna. Så det er vel noen av oss som får litt ekstra krevende unger, uten at det er noe feil på de av den grunn! Synes i grunn det er ganske urettferdig Jeg husker også hvordan jeg gruet meg til nettene med Mini i spedbarnstiden. Hun ville ikke sove om natten, og noen netter sovnet hun ikke før 06:00.. Og jeg måtte i tillegg sove på sofaen, fordi det var umulig å få henne til å sove i sengen sin og mannen klarte heller ikke ligge på samme rom som oss fordi hun skrek så mye og ikke sov.. Da var jeg alltid helt gåen når mannen kom hjem fra jobb og den følelsen har jeg nå også. Tårene triller og alt føles ganske håpløst, og jeg vet ikke om jeg klarer nok en dag/kveld/natt.. Men det blir jo bedre - en eller annen gang
SmartCookie Skrevet 20. september 2014 Forfatter #268 Skrevet 20. september 2014 Åhhhh for en natt! Er heeelt utkjørt! Mini våknet ca hvert kvarter fra 22:15 og til klokken 05:00 da jeg ikke klarte å roe henne igjen. Jeg prøvde hardt å få henne til å sovne igjen, men klokken 05:30 var hun bestemt på at sovingen var slutt, men likevel trøtt som en strømpe. Klarte til slutt å gi henne en flaske med mat og få henne til å sovne mellom oss. Da sov hun et par timer til, men da var jeg virkelig helt gåen! Hun er pottetett, så jeg prøvde meg på nesedråper og nesesuger i natt uten særlig hell. Hun blir jo så hysterisk så det er umulig å få til noe med den nesesugeren når hun vrir seg unna selv om jeg vet det er det beste for henne Folk rundt meg skjønner jo ikke hvorfor jeg klager, for hun oppfører seg jo ganske eksemplarisk når vi har besøk eller møter folk. Det er jo fordi hun får 110 % oppmerksomhet og at alle yter det lille ekstra for henne når vi møtes. Da er hun godt i humør, for hun liker å bli dullet med. Men jeg har ikke mulighet til det hele døgnet - må tross alt spise, gå på do og ha et liv (og da mener jeg ikke ha et liv som i før-jeg-fikk-barn-liv, men kunne gå på butikken og gjøre ærrender). Det ble DEN bestillingen på Babyshop i går, blir rene julaften her når alt kommer Håper virkelig Mini passer inn i størrelse 80 en stund for jeg orker ikke kjøpe enda en runde med ulltøy Blir jo dyrt for hu mor! Eventuelt får vi ønske oss det til den ordentlige julaften. Blir vel noen gaver fra Nissen til Mini kan jeg tenke meg Har dere begynte å tenke ut hva barna deres ønsker seg eller trenger? Er ganske sikker på at det er Mini som er vinneren i år når det gjelder gaver under treet Det blir jo bare morsommere for andre å kjøpe gaver når de kan kjøpe litt mer spennende leker enn biteringer og rangler! Nå skal jeg snart sette en pizza i ovnen, om bare Mini sovner snart Så blir det litt kvalitetstid med mannen Og jeg vet jeg er inne i en skikkelig klageperiode om dagen, og setter veldig pris på all støtte dere gir altså Veldig godt å ha et sted å få utløp for alt! Dere er snille
ara Skrevet 20. september 2014 #269 Skrevet 20. september 2014 Huff, hørtes ut som min natt! Våken våken våken!! Bra du fikk henne til å sovne igjen til slutt! Jeg ga også flaske og håpet hun skulle bli trøtt igjen, men Neida, opp og stå 05.15. Hu la seg igjen 7 da og da fortet jeg meg og legge meg men da våknet selvsagt storebror! Julegaver ja.... Jeg tror vi skal kjøpe Ivo Caprino samleboks til barna med alle 13 filmene. Gode gamle Askeladden, flåklypa, revenka osv L vil jo ha veldig glede av den nå men ikke A på en stund. De får få hver sin nye leke i tilegg Du, ikke tenkt på klagingen. Du klager forresten ikke mye eller. Og det er din dagbok og det er her du kan få utløp for ting! Håper snart at det roer seg med forkjølelse og søvn for mini
Favole Skrevet 20. september 2014 #270 Skrevet 20. september 2014 Kjenner jeg blir sliten av å lese om natta, huff :\ Føler så veldig med deg, og tenker litt at jeg aldri vil klage på sovinga til mini igjen. Og det er virkelig innafor å "klage", selv om jeg ikke helt ser på det som klaging. Det er knalltøft og virkelig utfordrende, og tankene rundt det må man jo få utløp for et sted. Det er veldig frustrerende, og egentlig ganske provoserende, når hvem det enn måtte være kommer med ting som at de ikke skjønner hvorfor en klager, for ungen er jo såå enkel osv. De ser ungen den korte tida de er på besøk hvor barnet da stort sett får en solid dose oppmerksomhet, og det = STAS! = happy baby. De er ikke der resten av døgnet, alt arbeidet man gjør, alle utfordringene. Gøy med shopping da! Ull er igrunn ganske dyrt, så får håpe det passer en stund. Men ull lar seg jo strekke litt bedre enn bomull da Ønskeliste til jul; leker, penger på sparekontoen, hjemmestrikka ting.. Øh, det var det foreløpig Håper hun tok kveld kjapt slik at dere får litt tid alene
Gjest AllisHagtorn Skrevet 20. september 2014 #271 Skrevet 20. september 2014 Jeg var for sent ute med den ene tingen jeg tenkte bestille på Babyshop - nemlig heldressen fra Lillelam. Gadd ikke gå på en av de to butikkene som igrunnen ikke er så langt unna heller Har dere vært hos spesialist for søvnvansker hos babyer/småbarn? Jeg mener jeg har lest om noen som gjorde det - med mer eller mindre hell. Kommer helt sikkert an på årsak. Jeg ville undersøkt dette - om det finnes så må det jo være i eller i nærheten av Oslo. Har dere fått testa dette med å legge henne på eget rom i noen dager? Angående sykemelding fra permisjon så går jo ikke det for oss som er under dagens permisjonsordning(14 uker til far - 10 fom juni) - men jobb kan man jo bli sykemeldt fra. Jeg mener dog fortsatt at det ikke hjelper når man likevel må gå hjemme. De dagene jeg har vært alene noen timer med han her kommer permisjonsstresset helt tilbake igjen, og selv om det er dritslitsomt med jobb+baby og så får hjernen koplet av på en helt annen måte. Man får liksom pause fra det stresset når det blir babykrøll - og det stresset er jo sånn at alt inni en koker på et uant nivå og man bare vil gi opp. Det skjer ikke på jobb liksom.
Yesterday Skrevet 21. september 2014 #272 Skrevet 21. september 2014 Trur du hun sover dårlig pga forkjøla? Kan hjelpe å heve hodeenden eller begge endene. Vi har hevet begge fordi mini bytter på hvor han har hodet, og det hjalp fordi han våkna ca hvert kvarter han og. Nesesugere har jeg gitt opp. La et maks sammenbretta dynetrekk (av hans) under hver ende av madrassen. Og det at hun sover alene kan hjelpe og, eller ikke. Håper det går over ganske straks, gjerne i natt! Julegave til mini har jeg ikke tenkt på, er bursdagen hans jeg har i tankene mine siden den er om under en mnd.
SmartCookie Skrevet 22. september 2014 Forfatter #273 Skrevet 22. september 2014 Skal svare dere alle etterhvert Her er Mini på litt bedre humør - heldigvis! Det skyldes nok at de verste plagene i forbindelse med tannfrembrudd er litt over for denne gang, og at hun får gjøre nesten hva hun vil. Jepp.. så lenge hun ikke gjør noe som kan være ordentlig skummelt så lar jeg henne klisse med lankene på sofabordet og sikle på sofaen. Hun får rive i bladene mine og spise på fjernkontrollen (litt under oppsyn). Men nå er alle familiemedlemmene ganske tufsete - mannen har vondt i halsen, jeg er generelt pjusk (har vært av og på de siste 4-5 ukene) og Mini er snørrete og hoster. I dag har vi shoppet antisklisokker og litt høstklær på Lindex. Pengene flyr altså, selv på "billigbutikker". Så jeg lurer på... * Hvem synes dere lager best ulltøy? * Hvem lager best sokker? * Har dere funnet noen veldig bra antisklisokker/strømpebukser? * Hvem lager best pysjamas? * Hvem har de beste basicbodyene? Jeg havner liksom alltid på Lindex eller H&M, men er egentlig ikke såå fornøyd. Synes ting ofte blir litt nuppete og krymper etter kort tid.
SmartCookie Skrevet 22. september 2014 Forfatter #274 Skrevet 22. september 2014 Her har vi hatt det ganske likt med tanke på søvn, også høres det ut som dere har hatt ekstra belastninger i tillegg med tanke på noe du skrev angående sykehus osv. Her skal jeg følge med! Her har det vært mye knall og fall fordi hun begynte så smått å gå langs ting ved 8 mnd, og går nå ved 10 mnd (veldig ustø da). Kan jo ikke akkurat bremse utviklingen hennes heller eller sitte bak henne/ha puter overalt, så hun har slått seg mye. Det er bare en del av det å lære seg ting når hodet vil, men kroppen ikke henger helt med enda. Heldigvis slår hun seg bare en gang før hun skjønner det. Feks slo hun seg i bordkanten når hun skulle reise seg, slo seg da hun skulle ned fra stående posisjon og slo seg med tenna i tapeten når hun skulle ta sine første skritt, men etter prøving og feiling setter hun seg ned rolig eller holder seg fast og finner en måte å løse det på. Tror ikke det nytter å holde de ved enhver prøving, selv om det er vondt både for dem og oss når de slår seg. Håper du kan få noen siste rolige dager i permisjon. Selv ble jeg sykemeldt etter 8 mnd permisjon, og mannen måtte ta over mine siste mnd da jeg var helt på felgen så kjenner godt til søvnmangel og belastning over tid. Håper du kan ta dette til deg nå selv om du er nedfor at utifra hvordan du beskriver hverdagen deres her, har du gjort alt og mer enn mange hadde orket/gjort for at hun skal ha det bra, og ofret mye av deg selv og samlivet deres (korrekt meg om jeg tar feil). Hun er heldig som har en mamma som deg! Hei, og velkommen som ny leser Det er jo litt trøst i at andre opplever eller har opplevd lignende faser og problemer. Man føler seg så hjelpesløs og alene, så det er godt å få bekreftet at det er normalt. Selv om man kanskje skulle ønske det ikke var det og at det var en easy-fix på problemet Jeg er veldig enig i det du sier! Man kan ikke bremse utviklingen. Her har vi vært fulgt opp av fysioterapaut og hun er veldig flink. Vi har hatt fokus på å ikke oppfordre henne eller hjelpe henne til ting hun ikke er klar for, som eks. å sitte selv og kun hjelpe med ting som hun skal kunne være klar til å mestre som eks. øvelser for å lære å krabbe. Men ting må jo skje naturlig, og hvis hun begynner i feil ende så kan vi ikke stoppe det Usj, ja.. det er virkelig tøft dette babylivet! Særlig søvnmangel har en tendens til å gi skumle konsekvenser. Man mister rett og slett besinnelsen om man har skikkelig underskudd på søvn. Den ene natten hvor Mini våknet hvert eneste kvarter mellom 22:15 og 05:00 føltes som tortur. Man ligger bare å venter på neste skrik.. og når kroppen endelig roer seg ned og man holder på å sovne, så hyler ungen for hundrede gang. Da blir man ganske mentalt utkjørt og nesten litt ustabil! Hun sover fortsatt ganske dårlig fordi hun både får tenner og er forkjølet, men jeg priser meg lykkelig når hun sover i mer enn to timer sammenhengende! Halleluja! Jeg synes nesten det er rart at jeg aldri hørte om mødre som ble sykmeldt i sin egen permisjon. Det er tydeligvis ikke noe man snakker så høyt om sånn utad? Historiene er jo litt annerledes nå som jeg selv er i permisjon. Da viser det seg at det slett ikke er uvanlig å gå på en smell eller bli sykmeldt. Fortsatt forundret over at så mange velger å få flere barn enn ett
Yesterday Skrevet 22. september 2014 #275 Skrevet 22. september 2014 (endret) Når mini var syk og i dag så har vi og latt han jøre litt som han vil, men han er faktisk mer kosete eller sosial, vil henge på oss eller sitte på fanget. - Ull vet jeg ikke noe særlig om siden mini ikke tåler det men en del er fornøyd med Janus vet jeg, selges blant annet på Coop Obs. - Jeg liker ikke de tykke sokkene til H&M og Kapphal, som disse http://tablet.hm.com/no/subdepartment/KIDS?Nr=4294882089 De blir stygge og nuppete etter bare noen få vasker, så kjøper de aldri igjen. Tynne sokker er jeg fornøyd med, til og med noen kjempe billige jeg kjøpte hos Coop. Jeg kjøper kun antisklisokker. - Ikke kjøp strømpebuksene av det billige Coop merket (husker ikke navnet), de mister form med en gang. Ellers fornøyd med H&M, Kappahl og Cubus sinde. Eneste er at passformen til H&M er litt feil for mini som ikke er slank, og det er jo ikke snuppa di heller har jeg skjønt. Safa har gode strømpebukser (Coop obs ) og krabbebukser (strømpebukser med antiskli under føttende og på knærne). Ellers har jeg ikke sett strømpebukser med antiskli i det siste, bruker uansett sokker med antiskli utenpå. - Ingen favoritt pysjamas, fornøyd med alle men foretrekker knapper med tanke på bleieskifte (selv om det er flere mnd siden sist jeg skiftet på natta). - Basicbodyer så syns jeg at Lindex sine holder på formen lengst, ikke prøvd Nameit sine da jeg har hørt at knappene faller og at de ellers er dårlige. Men Lindex sine er trangere og igjen litt dumt til min fyr, de er for trange lenge før de blir for korte, og er ikke så mye stretch. Så kanskje jeg heller foretrekker H&M sine Cubus sine er vide men så vide armer at det ser teit ut. Endret 22. september 2014 av Yesterday
Yesterday Skrevet 22. september 2014 #276 Skrevet 22. september 2014 Trur ikke linken funka men du finner de der. Kanskje du har kjøpt de selv? Blir deres nuppete?
Gjest AllisHagtorn Skrevet 22. september 2014 #277 Skrevet 22. september 2014 Jeg er misfornøyd med Janus sine bodyer(vider seg så ut i halsen og blir tynne), pysjene har jeg likt bedre men er dog ikke verdt full pris. Liker også Joha godt, men Nøstebarn varer lengst siden de kan strekkes endel. Men det vil nok ikke bety noe på babyer som ikke er lange i overkroppen. Annen ull har jeg ikke vært så fornøyd med enten på kvalitet eller utseende. Bomull bruker jeg bare om sommeren og da går det i Lindex Jeg tror endel lar være å fortelle fordi de ikke orker eventuelle tankeløse kommentarer. Mange har særs manglende forståelse for hvor ekstrem påkjenning barn kan være, og man har sikkert ikke lunte igjen til å håndtere idiotiske folk eller "liksom" velmenende kommentarer. Mange orker heller ikke vite at naboen/kollegaen hadde drømmebabyen og vil helst ikke høre at "nurket sov og spiste eksemplarisk, såååå greit- her har du forresten tips". Og mange får sikkert mye råd om ditt og datt de ikke har etterspurt eller ønsker akkurat der og da.
ara Skrevet 23. september 2014 #278 Skrevet 23. september 2014 Smaken er som baken. Jeg har mye Janus-ull og er strålende fornøyd med det. Deilige plagg synes jeg Ha ellers en longs til A fra Joha, og en longs til L fra NameIt. Omtrent det samme synes jeg. Jeg synes ulla fra NameIt er veldig bra også. Har et sett fra Tom & Trine. Bra men ikke like fornøyd med det. Men er ikke mye som skal til for å tilfredsstille mine krav til ull altså. Ikke for tykk og selvsagt ikke kløende, så er jeg og barna fornøyd Søvn er helt forferdelig å gå underskudd på! Vet desverre mye om det jeg også Og miste besinnelsen er ikke hyggelig. Noen ganger må jeg bare telle til 10 og puste med nesa. Og noen ganger har jeg null tålmodighet og kan småkjefte på L for ingenting. Får såå dårlig samvittighet etttpå. Men sånn er det bare. Man greier ikke å skinne som en sol hver eneste dag!
Mus-Katt Skrevet 23. september 2014 #279 Skrevet 23. september 2014 Sa noen søvnmangel? Lillemor har nemlig dårlige netter. Selv sovnet jeg 22.30 igår, hun var våken fra 02.00 til 03.30, og da fikk ikke jeg sove lenger, så jeg var likegodt våken til klokka 4.30. Og så står man opp av at hun er våken igjen kl 6.45. I det siste har hun sovet ganske dårlig, men mannen og jeg sier at jaja, det er like greit, så vender vi oss til (igjen...) hvordan det er å ha nyfødt i hus som skal puppes titt og ofte på nattestid. Vi ble jo omtrent bortskjemte med lillemor siden hun sov 12 timer uten å våkne fra 3 til 8 mnd gammel, så nå er det bare å se realiteten i øynene. Skal innrømme at jeg har lagt meg klokka 18.00 og 19.00 et par kvelden. Nå sover hun max 30 min på dagtid så det er ganske vanskelig av og til å holde meg livatt med mage og trøtthet og underholde henne også. Men men, det må til
SmartCookie Skrevet 23. september 2014 Forfatter #280 Skrevet 23. september 2014 Hmmm... Vesla her har også vært skikkelig survete for tida. Kan det komme av at de er i et utviklingssprang eller noe, tro? Ble liksom minnet på det når du snakket om sutring uansett hva som skjedde; bleieskift, på/avkledning, dobesøk...og ikke minst "lar-du-meg-være-igjen-alene-på-gulvet-mens-du-drikker-kaffe-mamma-hyling!!!!" Det er jo til å bli gal av. Heldigvis sovner hun fint i vogna og blir ikke hysterisk sånn som frøkna di. Er neimen ikke lett når de ikke eier annet språk enn "mamamamamamamaa" og "wæææææhhheeggghlggøll!!!" Heldigvis holder de ikke på sånn i en hel evighet, selv om det føles sånn. Det vil gå over, man bare vet ikke når og det kan føles litt hardt! Og jeg signerer Manmasjokket. Du er en super mamma til dattern din og jeg er sikker på at du gjør en fantastisk jobb med henne Ja i følge denne Wonder weeks-appen eller hva den heter (Den som er om utviklingssprang) så er min Mini nettopp ferdig med et av sine utviklingssprang. Under én måned til neste da Kan godt være noe i det altså, for din høres ut som min, og de er jo ca like gamle. Noen sier også at min Mini ble forsinket noen uker pga operasjon og alt vi var gjennom. Så da er de sikkert mentalt/utviklingsmessig på samme sted Føler faktisk litt med Mini for at hun ikke kommunisere på andre måter enn å småbable og hyle. Merker at når hun setter seg fast eller er i trøbbel, så kommer hun med et utbrudd som betyr "hjelp meg!" men hun klarer jo ikke sette ord på det på noen annen måte enn "wooææææ".. Må være ganske frustrerende for de små også!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå