Gå til innhold

Hvorfor er aldri gutter "billig"?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest miss_sara

Du vet at på et eller annet tidspunkt så må du hevet nivået på argumentene dine før du også blir tatt useriøst, tross for at du er kvinne. ;)

Er du bare helt blåst? Hva har det med kjønn å gjøre egentlig? Noen mannfolk er bare for rusa på testosteron at det er flaut.

Endret av miss_sara
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vet at på et eller annet tidspunkt så må du hevet nivået på argumentene dine før du også blir tatt useriøst, tross for at du er kvinne. ;)

teeden hvis innleggene våre blir lest og får en saklig tilbakemelding uten personangrep kan vi si oss fornøyd med det uansett hva slags meninger de faste brukerene her har. stort mer er det ikke å forvente av kg dessverre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

akkurat du bare melder deg ut av diskusjonen så trekker en sammenligning men going there own way og ottar. det er ikke sammenlignbart. denne organisasjonen er ikke ut etter å heve menn over kvinner, men at man tar definisjonen ''mannen'' og ikke det han sier. videre at en mann skal leve etter sine beste interesser i en verden som ikke ønsker det.

Dessverre er det slik at man må ha lover og regler i et land for at det skal fugere. Du får bli aktiv i politikken så skal du fort se at lover er der for en grunn. Derfor kan man ikke alltid leve etter sine beste interesser om sine beste interesser f.eks er å skyte noen.

Det beste er nok å jobbe for likestilling mellom begge kjønn og ikke bare tenke på seg selv, men det er vel ikke alle som klarer det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du ned på alle kvinner?

Anonymous poster hash: 4a749...907

Må man se ned på kvinner for å hevde at kvinner ikke trenger like sterke argumenter for å fremme egne saker i andre kvinners øyne?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du sitter selvsagt med definisjonsretten. Ottar er ikke feministiske, det er det DU som er. Mannsgrupperinger er ikke for likestilling, det er det du som er bla bla. MGTOW er populært nettopp fordi man er så sabla lei av at sånne uttalelser som dine står så utrolig sterkt i den vanlige kjønns og likestillingsdebatten. De er helt uten nyanser, de trenger ikek forsvares med argumenter fordi det finnes nok interessegrupperinger som støtter opp om den vanlige feministiske retorikken selv om dere ikke er for likestilling. Kvinner har sine selvinteresser, men har sin frykt for sosialt isolasjon ved å gå mot feminismen. Det er inget diskriminerende med mgtow. Det er en gruppering menn som ikke tillater kvinner å diktere deres holdninger og liv gjennom et kvinnelig offerperspektiv på verden. MRA er jo rett og slett en feministgruppering som ikke forstår at de er feminister. De har latt kvinner ta over bevegelsen totalt og stoler på at kvinner skal kunne snakke for menn, men ved å gjøre det så har de jo alt gjort seg avhengig av at kvinner snakker for dem og er like langt. Og det er hele poenget mot feminsime. Dere overser den sosiale makten kvinner kollektivt har over samfunnet. Det er dere som er født med gullskje i munnen, ikke menn. Det er dere som er født med alle muligheter, ikke menn. Og nettopp fordi kårene er så mye bedre for dere, der dere ikke trenger å oppnå noe for å ha sosial verdi, så gjør dere heller ikke noe ut av dere. Og dette er dere mektige nok til å slippe unna med å hevde at er en form for systematisk diskriminering mot dere.

SPAR MEG. Kvinner er ikke diskriminerte, de er diskriminerende. De kan tillate seg å ta luksusjobbene å samtidig få problemene med dette til å fremstå som diskriminering mot seg og straffe menn for det, ved å skaffe dere selv kvoter i utdanning og yrkesliv. Dere driver en klassekamp for kvinner under agendaen "likestilling".

dette innlegget burde blitt skrevet om på vg diskusjon fremfor et såpeforum.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette innlegget burde blitt skrevet om på vg diskusjon fremfor et såpeforum.

Hva, er Teeden ditt nye forbilde eller noe sånt?

Anonymous poster hash: b6e2d...8f7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dessverre er det slik at man må ha lover og regler i et land for at det skal fugere. Du får bli aktiv i politikken så skal du fort se at lover er der for en grunn. Derfor kan man ikke alltid leve etter sine beste interesser om sine beste interesser f.eks er å skyte noen.

Det beste er nok å jobbe for likestilling mellom begge kjønn og ikke bare tenke på seg selv, men det er vel ikke alle som klarer det :)

lover!!? du har ikke oppfattet en brøkdel av det teeden skrev om ''mgtow'' eller det jeg postet om organisasjonen. du er ikke kvalfisert som en seriøs debattant, men er som en cd som går i repeat og kommer med random svar.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En nøkkel som åpner alle låser er en super nøkkel. En lås som kan åpnes med alle nøkler er en dårlig lås.

Anonymous poster hash: a4256...381
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva, er Teeden ditt nye forbilde eller noe sånt?

Anonymous poster hash: b6e2d...8f7

nei, men en seriøs debattant som er over gjennomsnittet opplyst enn brukerene på kg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

lover!!? du har ikke oppfattet en brøkdel av det teeden skrev om ''mgtow'' eller det jeg postet om organisasjonen. du er ikke kvalfisert som en seriøs debattant, men er som en cd som går i repeat og kommer med random svar.

Forstår du ikke at man ikke kan gjøre alt man vil om det innebærer at man skader andre?

Poenget mitt var også at folk som er med i slike organisasjoner som organisasjonen mgtow f.eks kun tenker på seg selv og ingen andre. Og er det noe jeg ikke liker så er det sutrete og egoistiske mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår du ikke at man ikke kan gjøre alt man vil om det innebærer at man skader andre?

hallo det innebærer ikke å skade andre og eller endre personvern lovene. sett deg bedre inn i det. blir bare løse uttalelser. les hva teeden skrev om mgtow.

Endret av pinkytalks
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt var også at folk som er med i slike organisasjoner som organisasjonen mgtow f.eks kun tenker på seg selv og ingen andre. Og er det noe jeg ikke liker så er det sutrete og egoistiske mennesker.

MGTOW er ikke engang en organsisasjon. Det er bare en filosofi for menn som har innsett at menn står svakere enn kvinner politisk og ideologisk pga biologiske mekanismer i begge kjønn som favoriserer et kvinnelig perspektiv over et mannlig. Det er rett og slett en måte å kommunisere med hverandre på fritt uten å få sitt perspektiv underkuet pga kvinnelig favoriserende holdninger. Ingen er for noe annet enn likestilling, men ekte likestillng, og ikke "likt" utfall for kvinner på svakere grunnlag. Ingen av oss er i mot kvinners rettigheter.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

hallo det innebærer ikke å skade andre og eller endre personvern lovene. sett deg bedre inn i det. blir bare løse uttalelser. les hva teeden skrev om mgtow.

Derfor kan man altså ikke gjøre det man vil. Som sagt er jeg uansett også oppgitt over mennesker som tenker kun på seg selv slik som de tydelig gjør de som er medlem av mgtow. Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest avocadoen

MGTOW er ikke engang en organsisasjon. Det er bare en filosofi for menn som har innsett at menn står svakere enn kvinner politisk og ideologisk pga biologiske mekanismer i begge kjønn som favoriserer et kvinnelig perspektiv over et mannlig. Det er rett og slett en måte å kommunisere med hverandre på fritt uten å få sitt perspektiv underkuet pga kvinnelig favoriserende holdninger. Ingen er for noe annet enn likestilling, men ekte likestillng, og ikke "likt" utfall for kvinner på svakere grunnlag. Ingen av oss er i mot kvinners rettigheter.

Menn står ikke svakere enn kvinner på noen måte. Og på de punktene menn har stått svakere enn kvinner (at menn ikke har fått hatt barna sine like mye som mor) er blitt utjevnet slik at man styrker begge kjønnene. Det er det som er å være for likestilling. Ikke når man tenker på seg selv, seg selv og seg selv igjen.

Så vær så snill lær deg og se individer. Du klarer jo ikke engang å se at menn er forskjellige og har forskjellige syn på ting som deg. Du har et forvridd syn på hvordan ting er, og jeg håper for din del at det ordner seg etterhvert som du blir litt eldre og får mer erfaring.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn står ikke svakere enn kvinner på noen måte. Og på de punktene menn har stått svakere enn kvinner (at menn ikke har fått hatt barna sine like mye som mor) er blitt utjevnet slik at man styrker begge kjønnene. Det er det som er å være for likestilling. Ikke når man tenker på seg selv, seg selv og seg selv igjen.

Så vær så snill lær deg og se individer. Du klarer jo ikke engang å se at menn er forskjellige og har forskjellige syn på ting som deg. Du har et forvridd syn på hvordan ting er, og jeg håper for din del at det ordner seg etterhvert som du blir litt eldre og får mer erfaring.

Hva det det vernepliktige året menn har? Nå har jeg selv hatt en grunnskoleutdanning der jenteelevene har fått spesialundervisning i matematikk og fått sine saker satt på agendaen. Hva med at ingen feminister noen gang har tatt opp problematikken med guttenes frafall i skolen? Hva med at det fortsatt er en jentedag på universitetene selv om de for lengst representerer majoriteten av studenter? NTNU innførte vel faktisk høyere lønn for sine kvinnelige lektorer i sympati med lønnsforskjellene mellom kvinner og menn, som faktisk ikke engang er reelle. Det er så mange områder menn blir diskriminert på og jeg klarer ikke finne et eneste et der kvinner kommer dårligere ut som ikke er selvforskyldt? Fortsatt går de fleste kvinner (og menn) rundt og hevder at falske voldtektsanklager skader ekte ofres kredibilitet, når det burde vært menn som fikk lov å innta offerrollen i det å bli uskyldig anklaget for voldtekt. Og alle disse områdene menn kommer dårlige ut på er ikke engang noe vi klager over, selv om det åpenbart skyldes et skjevt og urettferdig syn på kjønnsforskjeller som rammer menn, men at dere er frekke nok til å tillegg få det til å høres ut som kvinner fortsatt er den tapende part i likestillingsspørsmålet er rett og slett uspiselig. Det er kvalmende og provoserende å se et samfunn som fortsatt bekymrer se seg mer om at vi har uttrykk som "å løpe som en jente" enn at menn i økende faller ut av både skolegang og familietlivet. Og her roper du om at vi trenger å fokusere på likestilling for "begge kjønn", men hvor i all verden er det ikke allerede fokusert så til de grader på kvinner at menn nå for lengst er blitt forbigått og i store tall blir lidende for nettopp dette. Dette som skyldes feminismen, og likevel er løsningen mer feminisme og mer fokus på likestilling for "begge kjønn", som for lengst har vist seg å kun gjelde kvinner?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

pøh feminister er egoistiske. norske kvinner var noen av de første i verden til å få stemmerett. det er fortsatt land der kvinner ikke har stemmerett og med et kvinnesyn der kvinner blir sammenlignet med husdyr. hva har dere gjort for å hjelpe søstrene deres i disse landene?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er så synd med slike organisasjoner er at de ikke ønsker likestilling. Ottar f.eks som er på andre siden ønsker heller ikke likestilling fordi de er ekstreme. Det betyr altså at de ikke er feministiske selv om de kaller seg det.

Det beste hadde vært om alle hadde vært feministiske (altså for likestilling mellom begge kjønn), men noen mennesker har en lei tendens til å sette seg selv først og ikke tenke på hva som er best for alle.

Men dette er ikke hva diskusjonen handler om

Det beste hadde vært om alle hadde vært for likestilling og ikke feministiske, hadde alle vært feminister hadde verden vært et jævlig sted.

Anonymous poster hash: 9e2e2...ea1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det argumenteres med at jenter har lettere for å få seg noe, mens det er vanskeligere for gutter. Da kan man jo snu på det og si at det er guttene som er billige, siden de er villige til å ligge med en større del av den kvinnelige befolkningen enn kvinner er med menn. Kvinner er jo mer kresne enn menn, så hvor er logikken i å kalle dem billige da?

Anonymous poster hash: ba4b2...99e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke vestlige feminister heller hjelpe kvinner i u land heller enn å syte om at de blir kalt billige? Jeg mener,who cares sånn egentlig? Blir jeg kalt hore av en fyr som er eldre enn 15 så anser jeg han bare som sosialt tilbakestående,no biggie...på lik linje kan menn heller bry seg om ekte manneproblemer som feks selvmord enn å syte om at de ikke får mus på byen.

Hvite folks priviligerier ass.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...