Gå til innhold

Sophie Elise


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fy fader så mange som har klikket på facebook pga det innlegget. At folk ikke skjønte at det var tull er helt utrolig.

Det er jo ikke hun som er dum, men alle andre :fnise:

Endret av lisamari
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker kjempemasse med Sophie Elise, men hun er så selektiv med hva hun er ærlig om eller ikke.
Det kan virke veldig hyklersk noen ganger.
Sånn som kommentarfeltet som hun stengte, så "skyldte" hun at hun fikk slengt mye dritt om utseende osv.
Liksom person-trakassering. Som er en sykt god grunn i utgangspunktet! Det ekke det jeg stusser på.
Men alle vet jo den egentlige grunnen til det. Hvis man bare har fulgt med litt, til og med.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie er en smart jente, fikk akkurat det hun ville ut ifra dette blogg innlegget. Fokus på noe som er så utrolig viktig!. 

Har selv vært i en situasjon der ei dame ramla sammen midt i byen og fikk epilepsianfall.  Hodet hennes spratt som en ball på brosteinene og hun fråda fra munnen. Folk sto bare rundt å så på,  det var kun meg og ei annen dame, kom fra hver vår kant av folkemengden som reagerte, passet på hodet hennes og fikk lagt hun i stabilt sideleie.  Samme med de som ligger på benkene i byen og sover, ufattelig mange som bare går rett forbi. Det tar ikke mange sekundene og spørre vedkommende om h*n har det bra, bare for å sjekke om de ihvertfall lever

Jeg tror det Sofie skriver er ganske aktuelt for mange, mange bryr seg ikke nok til å aktivt gå inn å gjøre noe eller så vet de faktisk ikke hva man skal gjøre. Kudos til Sofie og norsk folkehjelp!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har etter nevnte blogginnlegg ikke sett noen diskusjoner om førstehjelp. Det jeg derimot har sett diskusjoner om er hvorvidt Sophie er et geni eller ikke, og om kampanjen var uetisk fra norsk folkehjelp sin side.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker kjempemasse med Sophie Elise, men hun er så selektiv med hva hun er ærlig om eller ikke.
Det kan virke veldig hyklersk noen ganger.
Sånn som kommentarfeltet som hun stengte, så "skyldte" hun at hun fikk slengt mye dritt om utseende osv.
Liksom person-trakassering. Som er en sykt god grunn i utgangspunktet! Det ekke det jeg stusser på.
Men alle vet jo den egentlige grunnen til det. Hvis man bare har fulgt med litt, til og med.
 

Vil du utbrodere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

det omhandler saken om den tidligere venninnen til SE. Som ble slått ned på byen. Jeg aner ikke hva jeg har gjort? Skulle svare på @Llise sin kommentar :(

Endret av BeverTramp
lagt til en setning. feilsitering
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har etter nevnte blogginnlegg ikke sett noen diskusjoner om førstehjelp. Det jeg derimot har sett diskusjoner om er hvorvidt Sophie er et geni eller ikke, og om kampanjen var uetisk fra norsk folkehjelp sin side.

Men norsk folkehjelp og dette blogg innlegget er i fokus, underbevisstheten vil merke seg dette i lang tid fremover. Folk diskuterer ihvertfall, folk mener denne "oppførselen" til Sophie var ufin. Kanskje nettopp denne ufine oppførselen hennes i dette innlegget vil få folk til å bli mer oppmerksomme på det å faktisk hjelpe mennesker i nødssituasjoner. Er en kjent sak at de aller fleste ikke er så gode på det! :) 

Mange idag som kjører sakte forbi dødsulykker for å tå bilder med telefonen, isteden for å stoppe å hjelpe til!

 Så på et talkshow igår, der var det ei dame som fortalte at bilen hennes hadde begynt å brenne på motorveien. Hun sto med sønnen sin i veikanten rett ved den brennende bilen. Det var  veldig mange som bare kjørte rett forbi og det var EN mann som stoppen og hjalp denne dama og sønnen hennes!  Vi trenger sånne jenter som Sophie som lager litt rabalder og diskusjoner!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir skuffet og irritert over hvor dårlige folk er til å hjelpe andre. Vi er nødt til å bli bedre!

I fjor vinter satt jeg bilen for søsteren min skulle fort inn i butikken. Det var glatt ute og en eldre dame falt på glatta. Hun hadde problemer med å komme seg opp. Ingen gadd å hjelpe henne. Så jeg kom meg ut og hjalp henne opp. Spurte om alt gikk greit og sa at jeg kunne kjøre henne hjem. 

Som sagt, folk må bli bedre og ikke bare stå å se på eller kjøre forbi noen som er skadet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når var dette? Hvilket innlegg? :) 

Det var i slutten av juni/begynnelsen av juli, prøvde å finne noen innlegg nå, men tror hun har slettet de hun fikk mest kommentarer på :) Hvertfall så er det 109 kommentarer på dette innlegget

http://sophieelise.blogg.no/1436125606_hva_er_en_tanke.html

..men hos meg er det helt blankt, så vet ikke om hun har fjernet det eller om det er noe galt med mobilen min :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg ble skrevet bare for å provosere :P De fleste som leser bloggen veit at den jenta er ikke dum!

???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er komisk hvor mange "venner" av SE (dvs alt slags bloggere og kjendiser som vil skryte av at de kjenner SE) godter seg over at folk hetset SE og "in your face" da det ble avslørt at det var reklame. Hyllingen av SE vil ingen ende ta, og drittslengingen mot de "sjalu, feite kjerringene" som disset SE (da de trodde det var seriøst) hagler.

Joda, fint budskap, men hadde ikke alle som fikk tilbud om x antall tusen for noe slikt stilt opp? Gjør det SE til en helt liksom... Ikke i mine øyne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir veldig provosert over det siste innlegget hennes om skinrepair. SE har gått på sterk reseptbelagt medisin for å få kontroll på hudproblematikken, noe hun også har blogget om. Nå derimot selger hun inn et sponset produkt til unge jenter, og forteller at det er dette som har hjulpen henne for huden. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

Nå har hun plutselig ikke tid til å dra på treningssenter lengre, og velger heller å trene hjemme. Hun har selvfølgelig fått alt treningstøy og treningsutstyr sponset. 
Hvorfor prioriterer hun ikke å ta seg tid til å dra på polefitness, når denne treningsformen var den eneste hun virkelig elsket? Selvfølgelig bare på grunn av at hun tjener bedre på å bli sponset av et annet selskap..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønner jeg ingenting. Hadde ikke hun fått en skikkelig kardashian rumpe for en stund siden og la ut bilde med teksten, ja jeg trener, get over it. Eller noe i den duren. Mens nå ser jeg bilde av en nesten flat rumpe med teksten, ja jeg har liten rumpe. Hva skjedde?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønner jeg ingenting. Hadde ikke hun fått en skikkelig kardashian rumpe for en stund siden og la ut bilde med teksten, ja jeg trener, get over it. Eller noe i den duren. Mens nå ser jeg bilde av en nesten flat rumpe med teksten, ja jeg har liten rumpe. Hva skjedde?

Er det en flat rumpe? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...