Gå til innhold

Sophie Elise


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Siden det oppklarende innlegget ikke vil provosere like mye, kommer det ikke til å bli delt like mye, eller nå ut til like mange.

Det vil med andre ord sitte noen igjen ettet at denne "kampanjen" er over, med tanker om at det er greit å ikke gjøre noe, siden helsepersonell har mest kunnskap. Og at det er ekkelt med munn mot munn.

 

Hun og anette marie laget en mobbekampanje, hvor de først hengte hverandre ut på nett, for deretter å lage en video om at mobbing ikke var ok.

Selv et halvt år etter denne videoen var det mange som ikke skjønte at sophie og anette var venner, og lurte på hvorfor sophie var til anette etter alt det slemme anette hadde sagt om henne.

 

Det er rart at Sophie Elise ikke har lært effekten av internett etter den mobbekampanjen.

 

Synes innlegget var lite gjennomtenkt. Selv om det er et ledd i noe større.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det ligger noe bak. Hun er ikke typen til å provosere på den måten.

Nei og jeg har fulgt henne i flere år (ikke fast) og vet hun ikke er dum. Må helt klart ligge noe bak som du sier.

 

 

Endret av smalls
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem tar selfie når det ligger en mann med hjertestans i bakgrunnen?

http://sophieelise.blogg.no/1446126423_jeg_s_en_mann_med_hje.html

det innlegget er nok bare for å skape blest rundt morgendagens innlegg

 

Siden det oppklarende innlegget ikke vil provosere like mye, kommer det ikke til å bli delt like mye, eller nå ut til like mange.

Det vil med andre ord sitte noen igjen ettet at denne "kampanjen" er over, med tanker om at det er greit å ikke gjøre noe, siden helsepersonell har mest kunnskap. Og at det er ekkelt med munn mot munn.


Hun og anette marie laget en mobbekampanje, hvor de først hengte hverandre ut på nett, for deretter å lage en video om at mobbing ikke var ok.

Selv et halvt år etter denne videoen var det mange som ikke skjønte at sophie og anette var venner, og lurte på hvorfor sophie var til anette etter alt det slemme anette hadde sagt om henne.


Det er rart at Sophie Elise ikke har lært effekten av internett etter den mobbekampanjen.


Synes innlegget var lite gjennomtenkt. Selv om det er et ledd i noe større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest pelikanen

Vi forstår at det er et ledd i en kampanje. Hvor smart hun er, skal jeg ikke uttale meg om.

Nå er vel bildet av rosabloggere sånn lite mellom ørene. Det går i sminke og klær, ellers lite matnyttig. Hun har fått mye tyn på nettet, gjennom mange år. Det har liksom festet seg " dum blond" osv.

Hva har hun gjort selv for å rette opp dette? Hun begynte å engasjere seg i andre saker. Fornuftig, selv om det kom en del rare uttalelser. Hun er fersk og ung, så det må også læres. Det å kunne det man fronter.

 

Så kom denne fra norsk folkehjelp. Ser hun svarer på nett at det er et ledd i en kampanje.og ber folk gå i seg selv. Ser hun ikke selv at hele budskapet blir feil? Selv om det er ironi?

Hun er rett og slett utnyttet. De har dradd henne år tilbake. Hun er med å fremstille seg selv som dum. Dum er vel et svakt ord her. 

Selv en som ikke kan en dritt om førstehjelp ville gjort slik hun beskriver. . Dere som har førstehjelp og kan dette, dere vet at tar dere ansvar på stedet, så blir tilskuere fjernet.

Så Sophie....Fint du har tatt kurs. Husk å oppdatere deg jevnlig. Du nevner de som tok på arbplasser for ti år siden. Dj vet det er andre enn norsk folkehjelp som driver med dette? På mange arbplasser blir man stadig repetert på dette. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rævva måte å gjennomføre(eller hva jeg skal kalle det) en kampanje på. Hun virker bare dum og egoistisk, mest dum, og det at en så viktig og seriøs ting blir lagt frem på en så dum og barnslig måte er veldig rart og upassende. Etter min mening.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde de ha forutsett. De velger jo faktisk den bloggeren som en del folk tenker at kunne ha skrevet noe sånt og ment det oppriktig. Det sier litt om hva folk tenker om Sophie Elise i utgangspunktet - og det valgte tydeligvis Norsk Folkehjelp å spille på. Nesten sånn at jeg får inntrykk av at de ønsker/legger opp til netthets... og lar en ung jente måtte ta en masse dritt mot at de får sin dose reklame. God sak eller ikke - synes hele "stuntet" går for langt på SE sin bekostning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sprettballen

Det burde de ha forutsett. De velger jo faktisk den bloggeren som en del folk tenker at kunne ha skrevet noe sånt og ment det oppriktig. Det sier litt om hva folk tenker om Sophie Elise i utgangspunktet - og det valgte tydeligvis Norsk Folkehjelp å spille på. Nesten sånn at jeg får inntrykk av at de ønsker/legger opp til netthets... og lar en ung jente måtte ta en masse dritt mot at de får sin dose reklame. God sak eller ikke - synes hele "stuntet" går for langt på SE sin bekostning.

De skrev at de forutså reaksjoner, men ikke at de skulle bli så kraftige som de ble, og at de derfor fremskyndet del 2 av innlegget.  Dette synes jeg er merkelig, siden det er så stort fokus på hets av personer som ytrer seg i det offentlige rom for tiden.  Jeg er enig med deg i at det er betenkelig at en organisasjon får oppmerksomhet på bekostning av hennes velferd.  Det har jo blitt ganske klart at hun blir påvirket av denne typen hets.

Personlig liker jeg ikke denne typen reklamer/annonser/kampanjer i det hele tatt.  Jeg liker det ærlige, at det du ser er det du får.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et samarbeid med Norsk Kommunisthjelp ja. Sukk. Kunne hun ikke valgt seg en organisasjon som er litt mindre idiotisk, som Røde Kors?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelikanen

Vi forstår at det er et ledd i en kampanje. Hvor smart hun er, skal jeg ikke uttale meg om.

Nå er vel bildet av rosabloggere sånn lite mellom ørene. Det går i sminke og klær, ellers lite matnyttig. Hun har fått mye tyn på nettet, gjennom mange år. Det har liksom festet seg " dum blond" osv.

Hva har hun gjort selv for å rette opp dette? Hun begynte å engasjere seg i andre saker. Fornuftig, selv om det kom en del rare uttalelser. Hun er fersk og ung, så det må også læres. Det å kunne det man fronter.

 

Så kom denne fra norsk folkehjelp. Ser hun svarer på nett at det er et ledd i en kampanje.og ber folk gå i seg selv. Ser hun ikke selv at hele budskapet blir feil? Selv om det er ironi?

Hun er rett og slett utnyttet. De har dradd henne år tilbake. Hun er med å fremstille seg selv som dum. Dum er vel et svakt ord her. 

Selv en som ikke kan en dritt om førstehjelp ville gjort slik hun beskriver. . Dere som har førstehjelp og kan dette, dere vet at tar dere ansvar på stedet, så blir tilskuere fjernet.

Så Sophie....Fint du har tatt kurs. Husk å oppdatere deg jevnlig. Du nevner de som tok på arbplasser for ti år siden. Dj vet det er andre enn norsk folkehjelp som driver med dette? På mange arbplasser blir man stadig repetert på dette. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelikanen

De betalte 30.000 for å drite henne ut?

Noe svada som en kan skrive på ti min? Ser hun ikke selv hva hun begir seg ut på? Hun bør skaffe seg en rådgiver. Så i tillegg fremstår hun selv som eksperten....

Hadde hun lært noe på et kurs, så hadde teksten vært noe helt annet. Vi vet, folk står ikke sånn i et tilfelle.

Hun fikk 30.000 for å hamre ned på tastaturet. Selv om det er ironi, så traff den ikke. Det bare bekreftet ryktet om henne. (Jeg har bare lest ryktene)

Ikke lenge siden hun var i media ang nettroll. Der kom det frem hva folk egentlig mente om henne. Det var mye hets. Har hun ikke lært noe? 

At norsk folkehjelp brukte henne er jo utrolig. De treffer jo egentlig ikke massen. Står det til troverdighet ?nei, det fikk ikke den effekten som de ønsket. Total skivebom. At de sløser vekk 30.000 på en rosabloggere er en annen ting. Jeg vet nå, at det blir ikke gitt en krone met til norsk folkehjelp. Det finnes andre seriøse aktører

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg likte stuntet hennes. I første innlegg peker hun på noe veldig viktig. Det er ikke mitt ansvar, noen andre kan gjøre det, "hei og hopp, jeg tar en sellfie", æsj! jeg vil ikke ta i fremmede, jeg er meg selv nærmest osv. http://www.tv2.no/a/5213900

Sophie pirker bort i noe vi kanskje helst ikke vil vedkjenne oss? Er det derfor mange blir så sinna på henne og går til angrep på henne? Jeg tenker hun traff spiker`n her ;)

Holdningskampanjer har ofte en god effekt og jeg likte dette fra Sophie og Norsk Folkehjelp.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kom denne fra norsk folkehjelp. Ser hun svarer på nett at det er et ledd i en kampanje.og ber folk gå i seg selv. Ser hun ikke selv at hele budskapet blir feil? Selv om det er ironi?

Hun er rett og slett utnyttet. De har dradd henne år tilbake. Hun er med å fremstille seg selv som dum. Dum er vel et svakt ord her. 

Selv en som ikke kan en dritt om førstehjelp ville gjort slik hun beskriver. . Dere som har førstehjelp og kan dette, dere vet at tar dere ansvar på stedet, så blir tilskuere fjernet.

Hvorfor blir budskapet feil? Hvorfor er hun med på å fremstille seg selv som dum? Hun har jo publisert et oppfølgingsinnlegg der hun forklarer det forrige innlegget.

Hvis det er noen som er dumme så er det jo de som ikke engang klarer å få med seg hele saken. F.eks. du.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte stuntet hennes. I første innlegg peker hun på noe veldig viktig. Det er ikke mitt ansvar, noen andre kan gjøre det, "hei og hopp, jeg tar en sellfie", æsj! jeg vil ikke ta i fremmede, jeg er meg selv nærmest osv. http://www.tv2.no/a/5213900

Sophie pirker bort i noe vi kanskje helst ikke vil vedkjenne oss? Er det derfor mange blir så sinna på henne og går til angrep på henne? Jeg tenker hun traff spiker`n her ;)

Holdningskampanjer har ofte en god effekt og jeg likte dette fra Sophie og Norsk Folkehjelp.

 

 

De fleste som reagerte og som trodde det var ekte, reagerte vel på at hun ikke forsøkte å gjøre noe for å bidra til å redde/hjelpe den som lå skadet på bildet. Tar det nesten for gitt at de da har kjenneskap til og selv ville utført førstehjelp - og i hvert fall ikke tatt bilde av seg selv foran den syke. Om folk hadde kjent seg selv igjen i innlegget, så hadde de vel ikke akkurat angrepet det hun skrev.

For all del - det er sikkert en del som ville gått forbi eller sett seg rundt etter andre mennesker som heller kunne prøve å utføre førstehjelp... men disse personene hadde vel neppe giddet å reagere på at andre er like tafatte?
Det holdningskampanjen har gjort for min del, er å tenke at "fjoff, det var tull - trodde et øyeblikk at hun var heeeelt blåst." Og den tanken er nok mer dominerende der ute enn "nei, NÅ skal jeg jaggu gå på førstehjelpskurs!"

Dette er et eksempel på en morsom holdningskampanje i mine øyne.

:smoke:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er flott av Norsk Folkehjelp velger å bruke forbilder som flere unge ser opp til for å sette fokus på viktige ting som for eksempel hjerte og lungeredning. Likevel virker det feil for meg å gi saken oppmerksomhet med provokasjon (fra en toppblogger som hovedsakelig kun bruker provokasjon for å markedsføre seg), og setter dermed et litt annet perspektiv på det egentlige budskapet. 

Som andre sier så svekker dette troverdigheten til kampanjen noe enormt. 

Endret av Fredsmegleren
edit
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...