Gå til innhold

Linnea Myhre


Lillemy23

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke hvorfor mennesker med spiseforstyrrelser ofte skal sykeliggjøres mer, de er syke fra før, men hvem tillegger de at de at de ønsker full offentlig sensur av antall kalorier i en banan?

Endret av mini-mio
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke hvorfor mennesker med spiseforstyrrelser ofte skal sykeliggjøres mer, de er syke fra før, men hvem tillegger de at de ikke tåler å høre hvor mange kalorier det er i en banan f. eks.

Fordi mennesker med spiseforstyrrelser oppsøker og lagrer absolutt alt av slik informasjon i sine egne sykelige registre hvor det blir liggende og tære fra flere år til resten av livet.

Jeg brukte selv tre år på å begynne å drikke brus igjen, og spytter fremdeles ut"smaken" på tyggis på grunn av den ene kalorien, fpr noen ting bare setter seg skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi mennesker med spiseforstyrrelser oppsøker og lagrer absolutt alt av slik informasjon i sine egne sykelige registre hvor det blir liggende og tære fra flere år til resten av livet.

Jeg brukte selv tre år på å begynne å drikke brus igjen, og spytter fremdeles ut"smaken" på tyggis på grunn av den ene kalorien, fpr noen ting bare setter seg skikkelig.

Jeg skjønner, men føler du at samfunnet generelt må skåne deg for f. eks sannheten om antall kalorier i en banan?

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Hva med alkoholikere? De skal slite hardt for å unngå synet av alkohol,fra i vanlige butikker til alle skriverier og bilder i pressen og media forøvrig.

Her er det ei med en lidelse som aktivt har søkt opp denne bloggen! Det er ikke til å tro,at hun har så lite selvkontroll.Hun burde fått mer og nyttigere behandling framfor å vente at alle tar hensyn til akkurat hennes lidelse.

Er så utrolig lei,lei,lei,den offermentaliteten som gjennomsyrer så mange med div lidelser.Maken til selvopptatthet og egodyrkelse!

Men jo,jeg har stor sympati med de som feiler noe,det ene eller det andre,men en kan faktisk ikke forlange å bli tatth ensyn til i ett og alt.En blir bare sykere av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner, men føler du at samfunnet generelt må skåne deg for f. eks sannheten om antall kalorier i en banan?

Kalorier er en ting, men å kalle det godteri er bare drøyt. Det er for mange noe som er godkjent fordi det er frukt, og det hjelper ikke å ta bort det sunne de faktisk tar til seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalorier er en ting, men å kalle det godteri er bare drøyt. Det er for mange noe som er godkjent fordi det er frukt, og det hjelper ikke å ta bort det sunne de faktisk tar til seg.

Hvem tar det bort? De som nevner hvor mange kalorier det inneholder? For det må sensureres?

Det er faktisk en del som har hatt spiseforstyrrelser som ikke digger å bli framstilt som en sart liten spurv som skal taes hensyn til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX

Dette kjenner jeg er vanskelig å diskutere på et objektivt grunnlag.

Jeg er veldig begeistrert for Linnea Myhre. Jeg liker måten som hun skriver på og jeg liker at hun har et samfunnsmessig engasjement når hun skriver. Samtidig har jeg vært kritisk til feks Sophie Elise for hennes samfunnsengasjement, der hun inntok offerrollen nå sist, da hun ble brukt som eksempel i Anki Gerhardsen sin artikkel.

Spørsmålet er om jeg møter meg selv i døra, fordi jeg i utgangspunktet er mer positivt innstilt til LM enn til SE. Eller fordi jeg er mer enig med Anki, enn jeg er med vedkommende som skrev om Linnea Myhre. 

Jeg er opptatt av at bloggere må slutte å legge seg i offerrolle, når de får kritikk. Slikt må de tåle. Slik jeg forstår denne artikkelen så er det ikke dette han kritiserer LM for. Han er opptatt av enhver må ta ansvar for seg selv. Ikke les blogger hvis du ikke tåler det, er deler av budskapet. Men jeg opplever at LM snakker på vegne av de med spiseforstyrrelser, under banangate. Hun representerer flere enn seg selv, en gruppe mennesker som i liten grad er synlige i ordskiftet. Jeg tror at de hun påberoper seg å snakke for, er en gruppe som hun kan snakke for. Slik sett er hennes engasjemenet viktig og riktig. Jeg synes at det faktum at hun bruker seg selv som eksempel i forhold til hvordan det kan oppleves, bør være til ettertanke for de som skriver blogger som omhandler trening og kosthold. 

Jeg opplevde ikke at hun inntok offerrollen, som i stakkars meg her ligger jeg og gråter, fordi det er synd på meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med alkoholikere? De skal slite hardt for å unngå synet av alkohol,fra i vanlige butikker til alle skriverier og bilder i pressen og media forøvrig.

Her er det ei med en lidelse som aktivt har søkt opp denne bloggen! Det er ikke til å tro,at hun har så lite selvkontroll.Hun burde fått mer og nyttigere behandling framfor å vente at alle tar hensyn til akkurat hennes lidelse.

Er så utrolig lei,lei,lei,den offermentaliteten som gjennomsyrer så mange med div lidelser.Maken til selvopptatthet og egodyrkelse!

Men jo,jeg har stor sympati med de som feiler noe,det ene eller det andre,men en kan faktisk ikke forlange å bli tatth ensyn til i ett og alt.En blir bare sykere av det.

når så du sist reklame for alkohol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morhjertegod

Jeg digger LM, leste bloggen hennes, begge bøkene hennes, hun er ærlig og morsom! Hun er litt kjerringa mot strømmen, passe snål og veldig vakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skikkelig, skikkelig lei av Linnea Myhre. Hun sutrer og ofrer seg minst like mye som de andre, og er sur og uhøflig samtidig (hun har jo lov, vonbroten som hun er), uten å egentlig bidra med så mye mer. Hun er åpenbart mer intelligent enn "kollegene", men det virker nesten som om alt føleriet har gjort henne ute av stand til å faktisk resonnere. Responsen hun ga Gerhardsen var "– Årets døveste kronikk eller hva faen det er. Får henne til å framstå ganske stakkarslig. " Ærlig talt.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blitt relativt vanlig å argumentere ved å fortelle hvor mange tårer man feller. Jeg synes dette er en uting. Ofte tar det fokus bort fra saken, og jeg synes ikke man tjener noe på å innta offerrollen dersom man ønsker å bli tatt seriøst. Dette gjelder ikke bare bloggere. Jeg har også sett mye av det i innlegg fra skoleelever som forteller om press.

Jeg tror det vil være mer nyttig å konsentrere seg om sak. For min del er det mindre interessant å lese om føleri. I tillegg etterlyser jeg en mer løsningsorientert tilnærming. Hvis man i stedet for å bare klage presenterer mulige løsninger, viser man at man faktisk har tenkt rasjonelt gjennom situasjonen og ønsker å gjøre noe med den.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Jeg er skikkelig, skikkelig lei av Linnea Myhre. Hun sutrer og ofrer seg minst like mye som de andre, og er sur og uhøflig samtidig (hun har jo lov, vonbroten som hun er), uten å egentlig bidra med så mye mer. Hun er åpenbart mer intelligent enn "kollegene", men det virker nesten som om alt føleriet har gjort henne ute av stand til å faktisk resonnere. Responsen hun ga Gerhardsen var "– Årets døveste kronikk eller hva faen det er. Får henne til å framstå ganske stakkarslig. " Ærlig talt.

Jeg er enig i at hun burde ha kunnet nyanser i forhold til debatten om Anki Gerhardsen sitt innlegg, her hurde hun har kjent sin besøkelsestid og sagt noe om hvordan SE påvirker jenter negativt i forhold til kropp. Hvorfor hun valgte å gå ut mot Helle og ikke Sophie Elise er litt vanskelig å forstå. Ellers uenig i det du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem tar det bort? De som nevner hvor mange kalorier det inneholder? For det må sensureres?

Det er faktisk en del som har hatt spiseforstyrrelser som ikke digger å bli framstilt som en sart liten spurv som skal taes hensyn til.

De "syke" fjerner det selv fra hva som er lovlig å spise. Hva er det ellers de som kaller det for godteri vil fram til da? Det oppfordres ikke akkurat til å spise banan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at hun burde ha kunnet nyanser i forhold til debatten om Anki Gerhardsen sitt innlegg, her hurde hun har kjent sin besøkelsestid og sagt noe om hvordan SE påvirker jenter negativt i forhold til kropp. Hvorfor hun valgte å gå ut mot Helle og ikke Sophie Elise er litt vanskelig å forstå. Ellers uenig i det du skriver.

Hun er vel så problematisk selv. Greit, så snakker hun om spiseforstyrrelser og gjør en og annen veldedig greie, men hun har vel så mye skyld i unge jenters utseendeproblematikk selv. Hun er langt over gjennomsnittet pen, og det kommer en uendelig strøm selfies og modellbilder fra den kanten. Hun kritisererer de samme holdningene som hun selv lever av.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor nevnte jeg reklame??

Les bedre.

du snakket om å skåne alkoholikere. Det er da en grunn til at det er forbudt å reklamere for alkohol. Så det gjør vi ikke. Bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest CecilieX

Hun er vel så problematisk selv. Greit, så snakker hun om spiseforstyrrelser og gjør en og annen veldedig greie, men hun har vel så mye skyld i unge jenters utseendeproblematikk selv. Hun er langt over gjennomsnittet pen, og det kommer en uendelig strøm selfies og modellbilder fra den kanten. Hun kritisererer de samme holdningene som hun selv lever av.

Så, hva mener du at hun burde gjøre? Handler dette om henne, eller snakker du generelt om selfiehysteriet som råder?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Tamsi. Det er alkohol over alt.På butikken,i aviser og på tv.Hele tiden.Er det så vanskelig for deg å forstå hva jeg mener?

Og innser du virkelig ikke at det kan oppfattes som et problem for mange? Det blir uvesentlig da,om det er reklame eller ei,vær så snill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest Linnea Myhre sitt innlegg, men på generelt grunnlag skulle jeg ønske kvinner i media kunne bli drit forbanna og sinte, ikke legge seg ned og grine. Men sint er vel lite kvinnelig, fortsatt? Sint er å ha tapt, dessverre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du snakket om å skåne alkoholikere. Det er da en grunn til at det er forbudt å reklamere for alkohol. Så det gjør vi ikke. Bedre?

Bla opp i den første avisen du ser,og du vil kunne lese om hvilken juleøl som passer best til pinnekjøttet og hvilken rødvin som får terningkast 6.

Har forøvrig fridd meg noenlunde fra anoreksien etter 7 harde år selv, men sier meg enig i leserinnlegget. Hun er blitt et ansikt og talsperson for folk med sf, og jeg føler ofte at hun degraderer og sykeliggjør "oss" enda mer.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...