Gå til innhold

Linnea Myhre


Lillemy23

Anbefalte innlegg

Dette er noe herk på telefon.

Blonsterert, Ja, det er i grunn det. Alkohol selges bare til enkelte tider til myndige personer, det er ikke lov å ha på salg eller reklamere for alkohol. Skulle må passet på spiseforstyrrede på samme måte kunne man ikke oppgitt kaloriinnhold og håpet at det virker, men så kan man ikke nekte voksne å ta egne valg. I stedet går en personlig trener, en person man har tiltro til angående slike ting og sier at banan er godteri og fetende??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bla opp i den første avisen du ser,og du vil kunne lese om hvilken juleøl som passer best til pinnekjøttet og hvilken rødvin som får terningkast 6.

Har forøvrig fridd meg noenlunde fra anoreksien etter 7 harde år selv, men sier meg enig i leserinnlegget. Hun er blitt et ansikt og talsperson for folk med sf, og jeg føler ofte at hun degraderer og sykeliggjør "oss" enda mer.

Bla opp i hvilken som helst og du finner også oppskriften på å gå fort ned i vekt, nei-mat, diverse dietter og slik skal du se ut nå. Med en god dæsj Photoshopet reklame under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, hva mener du at hun burde gjøre? Handler dette om henne, eller snakker du generelt om selfiehysteriet som råder?

 

Hun kan jo for eksempel slutte å slå mynt på utseendet sitt. Det har jo absolutt ingenting med hennes virke som samfunnsdebatant å gjøre, men hun bruker det likevel for alt det er verdt. Å snakke om å sette kroppshysteri på dagsorden samtidig som man overøser internett med bilder av sitt smellvakre selv virker hyklersk. Når kritikk av dette møtes med "årets døveste kronikk" og ikke et eneste argument, blir det vanskeligere og vanskeligere å ta henne på alvor.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinnabloggeren får så hatten passer i leserinnlegget av Espen.

http://www.dagbladet.no/2015/12/13/kultur/meninger/linnea_myhre/blogg/skal_vi_danse/42372412/

Bra at folk tør å si ifra til hun dama. 

Jeg sliter litt her. På en side angriper Linnea Myhre en selverklært trening/helse/livsstilsekspert som kun har autoritet i kraft av at hun har klart å lure folk til å tro at hun er en ekspert. På den annen side det som står i kronikken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Hun kan jo for eksempel slutte å slå mynt på utseendet sitt. Det har jo absolutt ingenting med hennes virke som samfunnsdebatant å gjøre, men hun bruker det likevel for alt det er verdt. Å snakke om å sette kroppshysteri på dagsorden samtidig som man overøser internett med bilder av sitt smellvakre selv virker hyklersk. Når kritikk av dette møtes med "årets døveste kronikk" og ikke et eneste argument, blir det vanskeligere og vanskeligere å ta henne på alvor.

Hun kan vel ikke noe for at hun er "smellvakker"? Det er jo ikke slik at hun photoshopper seg verken penere eller tynnere? Hadde hun gjort det, kunne jeg kjøpt at du beskrev henne som hyklersk. Jeg opplever at hun kan gi håp til de som sliter med spiseforstyrrelser ved å synliggjøre at man kan få et godt forhold til kroppen sin. Sånn sett er jeg ikke enig med deg.  Men som sagt, Årets døveste -kommentaren var skivebom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når så du sist reklame for alkohol?

Hele samfunnet er gjennomsyret av alkoholkonsum. I enhver sammenkomst skal det serveres alkohol. Det skal nytes vin til rekene, akevitt til ribba, osv. Bloggere blogger om god vin til maten. Glorifisering av et par glass vin hver dag.

Det er både direkte og indirekte reklame for alkohol rundt deg omtrent hele tiden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig i at hun burde ha kunnet nyanser i forhold til debatten om Anki Gerhardsen sitt innlegg, her hurde hun har kjent sin besøkelsestid og sagt noe om hvordan SE påvirker jenter negativt i forhold til kropp. Hvorfor hun valgte å gå ut mot Helle og ikke Sophie Elise er litt vanskelig å forstå. Ellers uenig i det du skriver.

Hva var det Linnea Sutre Myhre skrev om Gerhardsens innlegg egentlig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lei av å se det sure trynet i media. Hver gang er det et eller annet hu syter å klager over. 

Det later heller ikke til at hun evner komme med noen argumenter eller innsiktsfulle dype analyser eller observasjoner i de sakene hu tar opp. Det eneste hu serverer er følerier og sure syrlige oppgulp hvor det langes ut i øst og vest.

Bare fordi man har hatt en sykdom så gir deg ikke blanco fullmakter til å være en rass mot folk.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kan vel ikke noe for at hun er "smellvakker"? Det er jo ikke slik at hun photoshopper seg verken penere eller tynnere? Hadde hun gjort det, kunne jeg kjøpt at du beskrev henne som hyklersk. 

Hun har da vært på forsiden av Mann, de bildene er jo photoshoppet så da er du vel enig i at hun er en hykler. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kan vel ikke noe for at hun er "smellvakker"? Det er jo ikke slik at hun photoshopper seg verken penere eller tynnere? Hadde hun gjort det, kunne jeg kjøpt at du beskrev henne som hyklersk. Jeg opplever at hun kan gi håp til de som sliter med spiseforstyrrelser ved å synliggjøre at man kan få et godt forhold til kroppen sin. Sånn sett er jeg ikke enig med deg.  Men som sagt, Årets døveste -kommentaren var skivebom.

Nei, selvsagt ikke. Det hun kan noe for er hvordan hun velger å bruke utseendet sitt. Hun selger et uoppnåelig ideal samtidig som hun legger ut om hvor skadelig det er når andre gjør akkurat det samme. "Er banan godteri? Nå får det faen meg være nok! Men her skal dere få se den siste photoshooten min."

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinnabloggeren får så hatten passer i leserinnlegget av Espen.

http://www.dagbladet.no/2015/12/13/kultur/meninger/linnea_myhre/blogg/skal_vi_danse/42372412/

Bra at folk tør å si ifra til hun dama. 

Hvem er egentlig denne "Espen"?

Og hadde han turd å sagt fra om akkurat dette, dersom det ikke allerede fantes en "nå skal vi kritisere unge kvinnelige bloggere"-bølge som han så bekvemt kunne hive seg med på?

 

Og en ting til: Hva er greia med å dra inn hans hardarbeidende farfar? Var farfaren den siste i slekten hans som arbeidet hardt?

Endret av a l'orange
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem er egentlig denne "Espen"?

Og hadde han turd å sagt fra om akkurat dette, dersom det ikke allerede fantes en "nå skal vi kritisere unge kvinnelige bloggere"-bølge som han så bekvemt kunne hive seg med på?

Det er ingenting bekvemt med det. Man får jo alle de andre bloggerne rett i trynet fortere enn man rekker å si quetzalcoatlus. Tydelig at det er en skjoldborgmentalitet der, jfr. responsen som Gerhardsen fikk (likte særlig hun som omtalte en kvinnelig journalist som "en innrøyka, bitter gammel gubbe"). Så godt som ingen argumenterte mot punktene i kronikken hennes, men en hel bråte populære bloggere kom med "fy så slem, du er bare misunnelig"-retorikk tilbake.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er hva hu selv sa om Mannforsiden.

http://www.dagbladet.no/2014/10/23/kultur/bok/litteratur/linnea_myhre/skal_vi_danse/35875483/

Hun ønsket ikke slike bilder, men følte seg presset.

Hørte jeg noen dra offerkortet og ikke ville stå for det hun har gjort?   

Ingen som sa til henne at bilde ikke skulle photoshoppes og hun visste hva hun gikk til der. Så da må du jo være enig i at hun er en hykler det har du jo sagt selv.

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er egentlig denne "Espen"?

Og hadde han turd å sagt fra om akkurat dette, dersom det ikke allerede fantes en "nå skal vi kritisere unge kvinnelige bloggere"-bølge som han så bekvemt kunne hive seg med på?

Forstår ikke relevansen. Hvem Espen er har vel ikke noe å si, det er jo innlegget hans som er relevant.

Han kritiserte Myhre for et innlegg, ikke for at hun er en ung kvinnelig blogger. La oss holde oss til sak og ikke drive med spekulasjoner. Vi skal få debatten på høyere nivå enn hva "unge kvinnelige bloggere" presterer:-)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ingenting bekvemt med det. Man får jo alle de andre bloggerne rett i trynet fortere enn man rekker å si quetzalcoatlus. Tydelig at det er en skjoldborgmentalitet der, jfr. responsen som Gerhardsen fikk (likte særlig hun som omtalte en kvinnelig journalist som "en innrøyka, bitter gammel gubbe"). Så godt som ingen argumenterte mot punktene i kronikken hennes, men en hel bråte populære bloggere kom med "fy så slem, du er bare misunnelig"-retorikk tilbake.

Da lever vi to mest sannsynlig i hver vår verden. For det jeg har lest har hele tiden vært saklig kritikk av Gerhardsens artikkel (fra en gruppe på Facebook hvor man diskuterer stort og smått om sosiale medier), og ikke den surmagede responsen fra bloggerne.

Dessuten, hvem har sagt at det å få bloggere rett i trynet ikke er bekvemt? Dersom denne "Espen" hadde vært noen vi hadde hørt om før, så ville kanskje ikke behovet hans vært der for å stikke snuten frem.

Jeg leste Myhres banan-artikkel i samme slengen som jeg leste Bornsteins respons. Jeg synes de begge var gode. Det synes jeg ikke om denne "Espen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lever vi to mest sannsynlig i hver vår verden. For det jeg har lest har hele tiden vært saklig kritikk av Gerhardsens artikkel (fra en gruppe på Facebook hvor man diskuterer stort og smått om sosiale medier), og ikke den surmagede responsen fra bloggerne.

Dessuten, hvem har sagt at det å få bloggere rett i trynet ikke er bekvemt? Dersom denne "Espen" hadde vært noen vi hadde hørt om før, så ville kanskje ikke behovet hans vært der for å stikke snuten frem.

Jeg leste Myhres banan-artikkel i samme slengen som jeg leste Bornsteins respons. Jeg synes de begge var gode. Det synes jeg ikke om denne "Espen".

Tja, jeg diskuterer ikke bloggere på Facebook, så det er ikke min verden, antar jeg. Jeg har lest kronikkene og kommentarene bloggerne selv har skrevet, og der var det svært lite konstruktiv tilbakemelding. Jevnt over har det gått i sutring, offerrolle, irrelevante kommentarer (Voe med "blogging er hardt arbeid, forstår du ikke det?") og "du er bare misunnelig". Gi meg én blogger som har gitt Anki Gerhardsen et godt svar som tar tak i punktene som tas opp.

Endret av Okapi
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Hørte jeg noen dra offerkortet og ikke ville stå for det hun har gjort?   

Ingen som sa til henne at bilde ikke skulle photoshoppes og hun visste hva hun gikk til der. Så da må du jo være enig i at hun er en hykler det har du jo sagt selv.

 

Nei, jeg mener ikke at hun er en hykler fordi dette var ikke hennes valg. Som jeg skrev i min kommentar lengre oppe så ville hun ha vært en hykler hvis HUN SELV drev med photoshop. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Tja, jeg diskuterer ikke bloggere på Facebook, så det er ikke min verden, antar jeg. Jeg har lest kronikkene og kommentarene bloggerne selv har skrevet, og der var det svært lite konstruktiv tilbakemelding. Jevnt over har det gått i sutring, offerrolle, irrelevante kommentarer (Voe med "blogging er hardt arbeid, forstår du ikke det?") og "du er bare misunnelig". Gi meg én blogger som har gitt Anki Gerhardsen et godt svar som tar tak i punktene som tas opp.

Har ikke et eneste eksempel på det, gitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...