Gå til innhold

skravletråd mars/april 2015


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Ååh, så gøy! :hoppendeglad: Gratulerer! Hvordan er statusen her inne nå, tro? To jenter og en gutt så langt?

Ligger det ikke an noe sånt:

Teriyaki - gutt

Misstiles - jente

malicious - jente

Neste på UL-lista er vel Spiremor? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er så spent på OUL, synes det er litt rart at livmoren er så langt nede i magen enda? Da jeg prøvde doppleren måtte jeg langt ned i magen, nesten på kanten av skambenet for å finne hjertelyd. Har ingen anelse om hva som er normalen, men hadde regnet med at den hadde kommet litt lenger opp hvertfall. Skal på kontroll i dag, så håper jeg får svar på noen spørsmål da :)

Edit: Story of my life, hvorfor har det seg seg slik at smileyene min ALLTID havner helt alene på siste linje? Skjønner ikke hvordan jeg får det til. Skjer overalt. Hele tiden. Huff :P

Endret av Focklop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha OUL neste uke :D

Ååh, spennende! :D Blir en morsom tid nå fremover, mange som har OUL i vente! Plutselig sitter vi her og refererer til "jenta" eller "gutten" i magen :rodmer: (Hvis vi vil vite kjønn da, naturligvis).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger det ikke an noe sånt:

Teriyaki - gutt

Misstiles - jente

malicious - jente

Neste på UL-lista er vel Spiremor? :)

Jeg har i morgen kl 12:30! Er superspent! Tror det var en til som skulle ha i morgen også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal på OUL 14 oktober :) Fikk ny lege på sv.kontroll i dag, og gjett om jeg ble glad! Såå hyggelig mann som var utrolig lett å snakke med, betyr virkelig mye å ha en lege man føler seg tilfreds med :)

Neste gang blir det time hos jordmor, noen som vet om man må betale noe for sv.kontroll på kommunale helsestasjoner? Edit: Fant svaret selv, skal være gratis :)

Endret av Focklop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så spent på OUL, synes det er litt rart at livmoren er så langt nede i magen enda? Da jeg prøvde doppleren måtte jeg langt ned i magen, nesten på kanten av skambenet for å finne hjertelyd. Har ingen anelse om hva som er normalen, men hadde regnet med at den hadde kommet litt lenger opp hvertfall. Skal på kontroll i dag, så håper jeg får svar på noen spørsmål da :)

Edit: Story of my life, hvorfor har det seg seg slik at smileyene min ALLTID havner helt alene på siste linje? Skjønner ikke hvordan jeg får det til. Skjer overalt. Hele tiden. Huff :P

Selv om du finner hjertelyden langt ned så jan livmoren ha vokst lengre opp. Ved uke 20 vil livmoren ha nådd navlen. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du finner hjertelyden langt ned så jan livmoren ha vokst lengre opp. Ved uke 20 vil livmoren ha nådd navlen. :)

Fikk svar på det i dag! Legen fant livmoren og tok det første symfysemålet, og kanten av livmoren er ca midt mellom navlen og skambenet :) Fikk svar på mye hos legen i dag!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar på det i dag! Legen fant livmoren og tok det første symfysemålet, og kanten av livmoren er ca midt mellom navlen og skambenet :) Fikk svar på mye hos legen i dag!

Så bra! :)

Veldig greit å få spurt om alt man lurer på. :) Ikke minst flott med lege som tar seg tid til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig UL i dag! Veldig morsomt å se hvor mye karakter de har allerede i uke 12. Alt var bra og det var utrolig deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig UL i dag! Veldig morsomt å se hvor mye karakter de har allerede i uke 12. Alt var bra og det var utrolig deilig :)

Så bra:D var selv på mandag og det var fantastisk å se!:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra:D var selv på mandag og det var fantastisk å se! :)

Og ble satt en dag fram da, er 12+2 ;) Som forventet egentlig.. Jordmor var ikke veldig imponert over legen min som hadde satt termindato utregning til datoen mitt forrige barn ble født..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble så jeg fikk jobben jeg søkte på tidligere, og jeg starter med opplæring neste uke. Sjefen er utrolig snill og imøtekommende, men jeg har enda ikke fortalt noe om at jeg er gravid. Aner rett og slett ikke når og hvordan jeg skal fortelle det! Det begynner så smått å vises også nå. Noen som har tips? Skikkelig ekkelt med tanke på at jeg er nyansatt og plutselig serverer sjefen med en slik nyhet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble så jeg fikk jobben jeg søkte på tidligere, og jeg starter med opplæring neste uke. Sjefen er utrolig snill og imøtekommende, men jeg har enda ikke fortalt noe om at jeg er gravid. Aner rett og slett ikke når og hvordan jeg skal fortelle det! Det begynner så smått å vises også nå. Noen som har tips? Skikkelig ekkelt med tanke på at jeg er nyansatt og plutselig serverer sjefen med en slik nyhet.

Er ikke så mye annet å gjøre enn å fortelle det, men du kan jo vente et par uker til du har blitt litt kjent. :) Ville uansett ikke ventet så veldig lenge, selv om de ikke har krav på å vite før uke 26 eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er ikke så mye annet å gjøre enn å fortelle det, men du kan jo vente et par uker til du har blitt litt kjent. :) Ville uansett ikke ventet så veldig lenge, selv om de ikke har krav på å vite før uke 26 eller noe sånt.

Jeg får nok bare følge magefølelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et punkt inntil navlen som strekker noe helt sinnsykt i dag. Kjennes som om noen har klippet meg i magen fra navlen og ut til siden. Har prøvd å massere det masse og å smøre med krem. Tror kanskje det er et strekkmerke på gang. Har dere kjent noe sånt ennå? Og er det ikke vanligere å få strekkmerker på siden av magen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et punkt inntil navlen som strekker noe helt sinnsykt i dag. Kjennes som om noen har klippet meg i magen fra navlen og ut til siden. Har prøvd å massere det masse og å smøre med krem. Tror kanskje det er et strekkmerke på gang. Har dere kjent noe sånt ennå? Og er det ikke vanligere å få strekkmerker på siden av magen?

Sånn direkte ut til siden eller nedover? I natt så våknet jeg av at det strakk i magen når jeg snudde meg. Lynte liksom fra navlen og nedover mot hofta. Skikkelig vondt, tenkte at nå får jeg jammen meg blindtarmbetennelse i tillegg:p men det gav seg heldugvis da:p

Er vel vanligst med strekk erker nedover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn direkte ut til siden eller nedover? I natt så våknet jeg av at det strakk i magen når jeg snudde meg. Lynte liksom fra navlen og nedover mot hofta. Skikkelig vondt, tenkte at nå får jeg jammen meg blindtarmbetennelse i tillegg:p men det gav seg heldugvis da:p

Er vel vanligst med strekk erker nedover?

Det går ut til siden. Er liksom fra toppen av navelen og ut mot høyre, bare 3-4 cm langt, men skikkelig ubehagelig :( Har vært sånn i hele dag også, så jeg skjønner liksom ikke helt hva det er heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...