Gå til innhold

skravletråd mars/april 2015


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skal begynne å se litt på navn i dag:)

Ser deg foresten ikke inne på terminlista Focklop, kan være jeg er blind da.. Men når har du termin?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.babyverden.no/Gravid/Diverse/Gutt-eller-jente/Kinesisk-fodselskart/

Stemmer dette for dere som har funnet ut kjønn? Hadde vært litt interessant å lage en liten liste med "forventet kjønn" og "bekreftet kjønn" ut i fra dette kartet ;)

Jeg var sikker på at jeg skulle få gutt, noe som i så fall hadde stemt med fødselskartet. Men vi får en liten jente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På UL syntes jeg det så ut som gutt, mens jordmor var veldig usikker og syntes det kunne se ut som jente. Men er helt overbevist om at det gutt... Blir nesten vanskelig å forholde seg til om det ikke skulle være gutt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På UL syntes jeg det så ut som gutt, mens jordmor var veldig usikker og syntes det kunne se ut som jente. Men er helt overbevist om at det gutt... Blir nesten vanskelig å forholde seg til om det ikke skulle være gutt :P

Jeg tippet at bønna var gutt da jordmora spurte hva jeg trodde utifra det vi hadde sett. Og så zoomet hun inn mellom beina på lille sprelle og pekte på tre hvite prikker. De var visst et tydelig tegn på at det var jente, selv om jeg trodde det var testikler og en penis, tihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal begynne å se litt på navn i dag:)

Ser deg foresten ikke inne på terminlista Focklop, kan være jeg er blind da.. Men når har du termin?:)

Foreløpig 23 mars etter tidlig UL rundt uke 8, menstermin er 13 mars :) Regner med det blir mer nøyaktig neste tirsdag på OUL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har navn klare? :) Vi har endelig bestemt oss nå, og har både jentenavn og guttenavn klart:)

Vi har et jentenavn og et guttenavm :) Regner med det blir litt mer titting rundt når vi får vite kjønn, men vi føler oss ganske bestemte på jentenavnet iallefall, som også er et slektsnavn i min familie:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et jentenavn og et guttenavm :) Regner med det blir litt mer titting rundt når vi får vite kjønn, men vi føler oss ganske bestemte på jentenavnet iallefall, som også er et slektsnavn i min familie:)

Synes det er så hyggelig med oppkalling og navn som går igjen i slekta! Vi vurderte lenge å kalle opp et jentebarn etter min mormor, og hun heter nesten det samme som min barndomsvenninne. Men så kom jeg over et navn her en dag, og jeg følte en umiddelbar knytning til det! Mannen ble også helt overbevist. Så jentenavnet er bombesikkert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN!! Hvordan gjør dere det med etternavn??

Jeg har to "etternavn" (et mellomnavn og et etternavn), samme med samboer.

Jeg føler sterk tilknytning til begge mine navn, som begge er relativt sjeldne. Hans er også sjeldne, men det finnes noen fler som heter hans etternavn. Denne samtalen har vi styrt unna til nå, regner med det ikke blir særlig hyggelig. En kombinasjon er også vansklig da jeg har to lange navn, og han et langt (etternavn) og et kort (mellomnavn). Tips? Eller hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN!! Hvordan gjør dere det med etternavn??

Jeg har to "etternavn" (et mellomnavn og et etternavn), samme med samboer.

Jeg føler sterk tilknytning til begge mine navn, som begge er relativt sjeldne. Hans er også sjeldne, men det finnes noen fler som heter hans etternavn. Denne samtalen har vi styrt unna til nå, regner med det ikke blir særlig hyggelig. En kombinasjon er også vansklig da jeg har to lange navn, og han et langt (etternavn) og et kort (mellomnavn). Tips? Eller hva gjør dere?

Hadde samme greia her, han hadde et veldig vanlig da. Men vi ville hete det samme når vi giftet oss, så vi tok det navnet jeg hadde mest tilknytning til sv mine og hans etternavn og det heter vi begge. Så det blir jo lille sitt etternavn også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har snakket om etternavn enda. Men jeg vil gjerne videreføre mitt etternavn siden jeg har navnet etter min biologiske far. Så det blir nok dobbelt etternavn på jenta vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bruker mitt mellomnavn (som er etter min mor) og hans etternavn til lille sprelle. De er bittelitt kronglete sammen, men vi tenker som så at mellomnavnet kan brukes "ved behov" og ellers bare skrives som initial eller sløyfes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke etternavnet mitt er så fint, så vi gjør det helt enkelt og gir lille fars etternavn :) Et veldig vanlig navn i Norge, men myye finere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN!! Hvordan gjør dere det med etternavn??

Jeg har to "etternavn" (et mellomnavn og et etternavn), samme med samboer.

Jeg føler sterk tilknytning til begge mine navn, som begge er relativt sjeldne. Hans er også sjeldne, men det finnes noen fler som heter hans etternavn. Denne samtalen har vi styrt unna til nå, regner med det ikke blir særlig hyggelig. En kombinasjon er også vansklig da jeg har to lange navn, og han et langt (etternavn) og et kort (mellomnavn). Tips? Eller hva gjør dere?

Vi tar samboers "mellomnavn" som er veldig kort. Og mitt etternavn som er helt vanlig lengde. Begge relativt sjeldne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Barnet vår navnet jeg har som mellomnavn (etter pappa) som sitt mellomnavn og barnefar sitt etternavn som etternavn :Nikke: Når vi gifter oss så tar jeg hans etternavn, men beholder mellomnavnet mitt som før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt mye på at vi får barn i Mars/April, hvor det både kan være varmt og kaldt! Er det greit å ha de aller minste størrelsene i ull? Dere som har barn fra før, husker dere sånn ca. hvor mye man trenger? Jeg har rett og slett ikke peiling, og er så usikker på hvor mye en trenger i de forskjellige størrelsene, og hva som evt. bør være i ull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...