Gå til innhold

skravletråd mars/april 2015


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Hvordan går det med magene deres? :) her er jeg snart 21 uker på vei, men synes ikke magen min er noe særlig stor. Pappa synes den har blitt det, mens mannen synes ikke det. Kanskje litt greit med litt små mage likevel?? Har ei venninne som så ut som en luftballong stakkars og hun sa til meg at jeg burde være glad jeg ikke har så stor mage

Edit: Tror jeg kjente nå at lillegutt bevegde seg, men jeg kunne kjenne han fra utsiden også! :sjokkert: , er dette mulig såpass tidlig? for en herlig følelse :laugh:

Jeg er 20 uker og kjenner bevegelser daglig, som både kan ses og kjennes på utsiden! Så det er fullt mulig i uke 21 :D

Min mage er heller ikke så stor, men jordmor sa det var helt normalt mtp at jeg er så ung og tynn. Har heller ikke lagt på meg mer enn 1 kg, har forbrenning som en engelsk setter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har bare en liten kul enda heldigvis. Den store magen kan komme etter syden turen vi drar på i dag😉

Ha en fin tur til syden! Kos dere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor var så snill og kjøpte inn masse babyklær til lille i dag <3 Stas å bli bestemor! Hele 6 bodyer hvor den ene er i ull med ullongs, sokker, strømpebukser, heldress i fleece ++! Ble kjønnsnøytrale farger i mye beige, grått og hvitt :) Samt én rosa strømpebukse. Heldige vi er :D Har dere kjøpt inn noe? Vi trenger vel ikke å kjøpe i større størrelser enn opp til 56 enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor var så snill og kjøpte inn masse babyklær til lille i dag <3 Stas å bli bestemor! Hele 6 bodyer hvor den ene er i ull med ullongs, sokker, strømpebukser, heldress i fleece ++! Ble kjønnsnøytrale farger i mye beige, grått og hvitt :) Samt én rosa strømpebukse. Heldige vi er :D Har dere kjøpt inn noe? Vi trenger vel ikke å kjøpe i større størrelser enn opp til 56 enda?

Lurt å ha litt i 62 også. Noen bruker 50/56 i noen uker etter fødsel, mens andre begynner å bruke 62 nesten med en gang. :)

Uansett så er jo butikken åpen etter fødsel og, men ville hatt ett sett i 62 i alle fall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å ha litt i 62 også. Noen bruker 50/56 i noen uker etter fødsel, mens andre begynner å bruke 62 nesten med en gang. :)

Uansett så er jo butikken åpen etter fødsel og, men ville hatt ett sett i 62 i alle fall. :)

Kommer sikkert an på hvor stor baby man får, og hvor fort den vokser også :) Både jeg og barnefar var bittesmå da vi ble født, godt under 3000g og ikke stort mer enn 45cm lange. Noen her inne som merket likhet med størrelse på barnet og en selv da dere ble født?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer sikkert an på hvor stor baby man får, og hvor fort den vokser også :) Både jeg og barnefar var bittesmå da vi ble født, godt under 3000g og ikke stort mer enn 45cm lange. Noen her inne som merket likhet med størrelse på barnet og en selv da dere ble født?

Ja, det er jo selvsagt det det går på. :) Får man et lite barn på 45 cm så vil jo selc 56 være alt for stort. :)

Tjaa tjo..Forsåvidt gjorde vi jo det. Både jeg og R er småsøsken, altså barn nr to som ofte er litt større enn barn nr en. Jeg var 4200 og han 3900 g. Han var 51 cm og jeg 52 tror jeg. Sønnen vår var 4070 g og 51 cm. :) Vi brukte både 50 og 56 i starten. :) Begynte vel ikke med 62 før han var fire uker gammel tror jeg? Mens en venninne av meg fikk nylig et ganske stort barn, og hoppet derfor rett på 62. 56 var for lite. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er jo selvsagt det det går på. :) Får man et lite barn på 45 cm så vil jo selc 56 være alt for stort. :)

Tjaa tjo..Forsåvidt gjorde vi jo det. Både jeg og R er småsøsken, altså barn nr to som ofte er litt større enn barn nr en. Jeg var 4200 og han 3900 g. Han var 51 cm og jeg 52 tror jeg. Sønnen vår var 4070 g og 51 cm. :) Vi brukte både 50 og 56 i starten. :) Begynte vel ikke med 62 før han var fire uker gammel tror jeg? Mens en venninne av meg fikk nylig et ganske stort barn, og hoppet derfor rett på 62. 56 var for lite. :)

Vi er også småsøsken, men hans storebror var enda mindre visstnok. Mye småtasser på den siden av slekta, ikke mange av dem strakk seg med alderen heller, hihi :) Min bror var større, men ikke stor.

Må sies at jeg ikke går inn for å få liten baby, den trenden holder jeg meg gledelig unna. Lille skal få bli så stor som hun bare vil, men jeg tror vi har større sjanse for å få en liten baby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er også småsøsken, men hans storebror var enda mindre visstnok. Mye småtasser på den siden av slekta, ikke mange av dem strakk seg med alderen heller, hihi :) Min bror var større, men ikke stor.

Må sies at jeg ikke går inn for å få liten baby, den trenden holder jeg meg gledelig unna. Lille skal få bli så stor som hun bare vil, men jeg tror vi har større sjanse for å få en liten baby :)

Det tror jeg også. Virker jo som at det går i arv. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når begynte dere å gå opp i vekt? Er fremdeles på minus 7 kg jeg! Blir nesten litt bekymret :P

Har ikke gått opp noe jeg heller! og gud jeg prøver!!! Hadde en startvekt på 70 kg. (noe overvekt) og varierer mye nå mellom 68 og 70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gått opp noe jeg heller! og gud jeg prøver!!! Hadde en startvekt på 70 kg. (noe overvekt) og varierer mye nå mellom 68 og 70

Har jordmor/lege sagt noe til deg? Her er det en stund siden vi har snakket om vekt, de på sykehuset følgte bare med at jeg ikke fortsatte å rase ned i vekt og det fjør jeg jo ikke så lenge det ikke fortsetter. Men jeg spiser jo absolutt ikke like mye nå som før jeg ble gravid. Jeg spiser jo heller ingen søtsaker lenger. Nei, jeg vet ikke... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gått opp noenting enda, er ca. 2 kg i minus. Jeg begynte imidlertid graviditeten med BMI som tilsier overvekt, så jeg er fornøyd så lenge jeg klarer å holde vektoppgangen moderat :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når begynte dere å gå opp i vekt? Er fremdeles på minus 7 kg jeg! Blir nesten litt bekymret :P

Jeg er fortsatt på -3 kg. SIst gang var jeg på -5 kg før jeg begynte å legge på meg da jeg var halvveis. Jeg får rett og slett opp forbrenningen når jeg er gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-1,5 kg her.
Men jeg også gikk jo inn i svangerskapet med kraftig overvekt så har ikke så mye å "gå på" uansett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også BMI som tilsa overvekt og jeg er ikke akkurat tynn, men trodde liksom at jeg kom til å gå opp de 7 kg når jeg begynnte å spise igjen. Er bare glad til om jeg ikke går opp veldig mye så lenge baby vokser normalt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jordmor/lege sagt noe til deg? Her er det en stund siden vi har snakket om vekt, de på sykehuset følgte bare med at jeg ikke fortsatte å rase ned i vekt og det fjør jeg jo ikke så lenge det ikke fortsetter. Men jeg spiser jo absolutt ikke like mye nå som før jeg ble gravid. Jeg spiser jo heller ingen søtsaker lenger. Nei, jeg vet ikke... :)

Nei, ingen har sagt noe, jeg har legetime den 10.11 så skal ta det opp da :). Men jeg synes også det er greit å ikke gå opp så mye så lenge baby for i seg alt det han skal ha og blir normalvektig når han blir født

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når begynte dere å gå opp i vekt? Er fremdeles på minus 7 kg jeg! Blir nesten litt bekymret :P

Har gått opp rundt 1kg, men har vært opp i +2.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 24 uker og har gått opp seks kg. Da jeg var 19 uker hadde jeg gått opp 3. :) Er ikke overvektig fra før da.

I første svangerskap så hadde jeg gått opp enda mer på samme tidspunkt. :)

Jeg har vært lite kvalm da. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som ikke kjenner noe til den ekstra matlysten? Hos meg er det nærmere tvert om. Spiser like mye som før, men prøver så godt jeg kan å få til noen ekstra sunne mellommåltider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som ikke kjenner noe til den ekstra matlysten? Hos meg er det nærmere tvert om. Spiser like mye som før, men prøver så godt jeg kan å få til noen ekstra sunne mellommåltider :)

Det er på grunn av manglende matlyst at jeg har gått ned og ikke opp hittil iallefall. Etter jeg sluttet med oppkast har matlysta vært nærmest ikke-eksisterende, og de dagene jeg kanskje har lyst på litt mat eller faktisk er sulten så orker jeg mini porsjoner. Vi snakker over halvparten så lite som før :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...