Gå til innhold

skravletråd mars/april 2015


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Tenker også det er best at hun sover inne hos oss i starten, men i egen seng/vugge. Så får vi evt. se an når det passer å flytte henne over til sitt eget rom :) Bekymrer meg litt for at vårt rom kanskje blir litt kaldt om vi ikke monterer den ovnen vi har snakket om siden kulda kom :fnise: Soverommet vårt er fryktelig dårlig isolert, så regner med det blir ovn på rommet innen vinteren, ellers er jeg redd vi kommer til å fryse ihjel :P

Bare å få ovnen monter, ja. :) Man kan alltids ha ullnattdrakt, lue og ei god dyne til baby, men jeg synes det er bedre å ha en temperatur hvor man ikke stadig må bekymre seg for om baby er for kald. Dessuten blir det jo iskaldt for deg også når du skal amme. Det er jo ikke sånn at du kan legge dynen helt opp til haken din når du ammer babyen. :P Vi hadde vel sånn 17-16 grader på rommet. Tror "anbefelingen" er et sted mellom 16-18 grader når man har spedbarn på rommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare å få ovnen monter, ja. :) Man kan alltids ha ullnattdrakt, lue og ei god dyne til baby, men jeg synes det er bedre å ha en temperatur hvor man ikke stadig må bekymre seg for om baby er for kald. Dessuten blir det jo iskaldt for deg også når du skal amme. Det er jo ikke sånn at du kan legge dynen helt opp til haken din når du ammer babyen. :P Vi hadde vel sånn 17-16 grader på rommet. Tror "anbefelingen" er et sted mellom 16-18 grader når man har spedbarn på rommet.

Takk for råd! Heldigvis er barnerommet lunt og godt :) Vi bor i et hus som er bygd i 1871, så det er ikke sikkert det er særlig isolert i taket. Har skikkelig koselig og lav takhøyde overalt i huset(elsker det, hihi), utenom på soverommet vårt, full takhøyde der. Så varmen stiger sikkert rett opp og ut, spent på hvordan det blir når vi får ovn, spørs om vi kun ender opp med å bruke djevelsk mye strøm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd! Heldigvis er barnerommet lunt og godt :) Vi bor i et hus som er bygd i 1871, så det er ikke sikkert det er særlig isolert i taket. Har skikkelig koselig og lav takhøyde overalt i huset(elsker det, hihi), utenom på soverommet vårt, full takhøyde der. Så varmen stiger sikkert rett opp og ut, spent på hvordan det blir når vi får ovn, spørs om vi kun ender opp med å bruke djevelsk mye strøm!

Og jeg som syntes vårt hus fra 1953 var gammelt.. :P Hehe! Vi har kjempehøyt tak i første etg. Unormal høy takhøyde da det en gang i tiden var butikk nede og bolig oppe, i tillegg til vindu som trekker da det er gammelt og ikke tett. Går likevel fint å varme opp rommet uten å bruke så mye strøm. Har en helt vanlig vegghengt oljeovn der. Vi er i gang med å booke firma til å skifte borkledning og vinduer da, så blir vel mer isolert i løpet av et halvår nå. Det blir godt kjenner jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som syntes vårt hus fra 1953 var gammelt.. :P Hehe! Vi har kjempehøyt tak i første etg. Unormal høy takhøyde da det en gang i tiden var butikk nede og bolig oppe, i tillegg til vindu som trekker da det er gammelt og ikke tett. Går likevel fint å varme opp rommet uten å bruke så mye strøm. Har en helt vanlig vegghengt oljeovn der. Vi er i gang med å booke firma til å skifte borkledning og vinduer da, så blir vel mer isolert i løpet av et halvår nå. Det blir godt kjenner jeg. :)

Følelsen av "nyisolert" hus er fantastisk! Pappa isolerte taket i kjelleren hos dem i vår, og det var helt enorm forskjell på gulvet i første etg. Gikk fra ekstremt gulvkaldt til varmt! Med splitter ny varmepumpe i tillegg ble det nesten et helt nytt hus. Regner med det blir godt for dere, ja! :)

I det lille huset vårt er det mer enn nok med en skikkelig god vedovn og varmepumpe. Har kraftige tømmervegger og solide vinduer! Sliter heldigvis ikke med vind her, men når det er kaldt, da er det sviinkaldt. 30 rå kuldegrader er vanlig her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har erfaringer eller har kjøpt madrass til babysenga på ikea? Jeg ser at det er stor forskjell i pris på madrasser i de ulike butikkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har erfaringer eller har kjøpt madrass til babysenga på ikea? Jeg ser at det er stor forskjell i pris på madrasser i de ulike butikkene.

Lurer også på det!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solstråla88

Fiberdyne eller dundyne for å ha i vugge/vogn? Skal ivei å handle i dag, 30% på alt for barn på Kid :)

Kjøpte dun til vogna. Dropper vognpose siden jeg har termin så sent i Mars. Valgte fiber til senga da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at man skal unngå dun til spedbarn pga allergifare, men vet ikke om det stemmer. Jeg husker i grunn ikke hva slags dyne vi hadde til eldstemann når jeg tenker meg om, men den blir brukt på nytt i alle fall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte dun til vogna. Dropper vognpose siden jeg har termin så sent i Mars. Valgte fiber til senga da..

Det ble fiber :) Vi får også vognpose i gave. Regner med den blir brukt da det er så kaldt her enda om våren. Sjelden overraskende at det snør i mai :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble fiber :) Vi får også vognpose i gave. Regner med den blir brukt da det er så kaldt her enda om våren. Sjelden overraskende at det snør i mai :P

Var det tilbud? Fant ikke på nett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det tilbud? Fant ikke på nett:)

Det var tilbud på Kid, ja :) 30% for alt til barn, og 50% på en mengde håndklær og vaskekluter. Kjempegode frottékluter til 10kr stk, jeg kjøpte en del!

Edit: Ser det er tilbud på nett også :)

Endret av Focklop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var tilbud på Kid, ja :) 30% for alt til barn, og 50% på en mengde håndklær og vaskekluter. Kjempegode frottékluter til 10kr stk, jeg kjøpte en del!

Edit: Ser det er tilbud på nett også :)

Takk! Når jeg såg så fant jeg kun det med håndklærne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var tilbud på Kid, ja :) 30% for alt til barn, og 50% på en mengde håndklær og vaskekluter. Kjempegode frottékluter til 10kr stk, jeg kjøpte en del!

Edit: Ser det er tilbud på nett også :)

Da skal jeg ta en tur innom Kid imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har erfaringer eller har kjøpt madrass til babysenga på ikea? Jeg ser at det er stor forskjell i pris på madrasser i de ulike butikkene.

Lurer også på det!

Vi har madrass til gutten fra Ikea, sånn med litt fjær. Vært veldig fornøyd, ikke spesielt myk sånn at han synker ikke nedi :) Har den fortsatt, og tipper at vi evt. bare snur den til nestemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har madrass til gutten fra Ikea, sånn med litt fjær. Vært veldig fornøyd, ikke spesielt myk sånn at han synker ikke nedi :) Har den fortsatt, og tipper at vi evt. bare snur den til nestemann.

Da regner jeg med vi tar med oss en madrass også når vi drar på Ikea for å kjøpe sprinkelseng og diverse annet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da håper jeg å kunne oppdatere dere med kjønn og termin etter OUL i morgen!

Spent som bare det :-)

Lykke til :-)

Jeg tror det blir gutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da håper jeg å kunne oppdatere dere med kjønn og termin etter OUL i morgen!

Spent som bare det :-)

Lykke til! :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da håper jeg å kunne oppdatere dere med kjønn og termin etter OUL i morgen!

Spent som bare det :-)

Lykke til! :) Jeg tror også det blir gutt!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...